| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة
النتائج 11 إلى 20 من 31

الصورة الرمزية user0

النوع : ذكر

الاقامة : Alexandria

السيارة: --

السيارة[2]: KIA Rio 2013

الحالة : user0 غير متواجد حالياً

افتراضي -

hasad">

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mano29071991 مشاهدة المشاركة
    دلوقتي ايه الاحسن : ريو ولا فيستا ؟؟
    من ناحية الثبات و الماتور و قطع الغيار و الصيانة
    دي تجربتي مع الريو لمدة خمس شهور تقريبا

http://www.nilemotors.net/Nile/33867...post3874837811

الصورة الرمزية Mohab555

الاقامة : مصر

السيارة: Terious GX Plus 2012

السيارة[2]: Kia Rio HB 2013

دراجة بخارية: no

الحالة : Mohab555 غير متواجد حالياً

افتراضي -

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Formulator مشاهدة المشاركة

عربية معتز عاطف متعدلة بالكامل ياباشا :)
    من أول الموتور الـ1.6 بالعفشة والفرامل وأجزاء تانى؟!!

إحنا بنتكلم على عربيات ستاندرد (ستوك)

- أكيد انت عارف فورد عاملة أيه بالفييستا فـ راليات الـS1600 (وقبلها الـS2000) الأوروبية؟!!!

فيه فرق لما يكون صانع سيارات بيستثمر فـ السباقات؛ عشان ياخد خبرة وتكنولوجى يستفيد بيها فـ تصميم-صناعة عربية mainstream-production...

وبين لما تكون شركة مالهاش فيه، وييجى متسابق private-run (أو برعاية)، ويعدلها أو يديها لـtuning-shop.. عشان يدخل بيها سباق local؟؟!!!

فـ الحالة الأخيرة -كيا- لم تستفيد حاجة غير الـmarketing، مش الصناعة!
    يعنى ده لا ينعكس على ثبات-هاندلينج العربية (الريو) بأى شكل من الأشكال.

- أنا سوقتها مرة واحدة: الصراحة موتورها حلو فـ طلعته، والعفشة مش ناشفة أوى -يمكن عشان مش الجنط الـ17؟!!
    الثبات معقول جدا -مش عايز أقول كنت مطمن لها أكثر من السيراتو! lol

لكن
    بردو مش زى البولو والكورسا مثلا (والإبيزا-البونتو-الـ206/207).. يتفوقوا فـ حته الهاندلينج والـstability دى تحديدا..
    (ولا تجهيزات الأمان اللى بتنزل ستاندرد فـ العربيات دى)!

الريو تتفوق طبعا فـ الموتور شوية -وأساسى فـ التوكيل وقطع الغيار والـresale
    لأن عليها طلب وإنتشار أكثر من العربيات اليورو!
    بص قبل اى حاجة انت نورت الموضوع والله بفرح جدا لما بشوفك فى موضوع لكيا مش عارف ليه ....

بص يا سيدى عربية معتز عاطف متعدل فيها ( موتور + الشكمان كامل + Weight Reduction ) بس لاغير العفشه و الفرامل زى ما هى و العربية متعدله بالكامل فى توكيل كيا فرع روكسى ....

انت صحيح سوقت الريو !!! احكيلى تفاصيل التجربه دى مليش دعوه بس بلاش شتيمه بقه زى العاده دى عربيتى يعنى ...... هههههههه

انا عربيتى جنط 17 مش 15 و ما شاء الله مش ناشفة خالص زى السيراتو و السيراتو الكوبيه الى عقدوا الناس فى ام الجنوط و العفشات كلها .... و على فكره العربية مريحه اكتر من السيراتو بمراحل عن تجربه فى عربيات صحابى و والله مش علشان عربيتى يعنى

بس معلش انا مش متفق معاك فى حته ان البيجو 206 و البونتو اثبت !! اطلاقا انا سوقت صف العربيات الى انت قولته ده والى عجبونى فيهم الصراحة الابيزا بس ال 2011 و ال 207 .. غير كده حماده

وبالنسبه للتجهيزات العربية نازله فيها ABS+EBD+2 airbags !!! ايه الى ناقص بس !! بس انا فاهم قصدك انت بتتكلم انها بتنزل استاندرد اصلا فى العربيات دى مش اوبشن زى حلات الكيا ,,, بس برده متنساش العقليه الاوروبيه مختلفه عن العقليه الكوريه ,,, وكمان التوكيلات بتفرق فى الموضوع ده

عليا النعمه انت نورت الموضوع

[sor2]http://s24.postimg.org/48vqezkw5/1405119604784.jpg[/sor2]

Eng/Mohab Elnahas
    Aviation Engineer

الصورة الرمزية 2CODE

الاقامة : na

السيارة: NA

السيارة[2]: BMW X1 Sport

دراجة بخارية: na

الحالة : 2CODE غير متواجد حالياً

افتراضي -

الفييستا فيها ABS+EBD+Brake-assist
    مفيش عربية يورو فـ الفئة دى بتنزل abs من غير ebd؟!!

عربية معتز عاطف متعدلة بالكامل ياباشا :)
    من أول الموتور الـ1.6 بالعفشة والفرامل وأجزاء تانى؟!!

إحنا بنتكلم على عربيات ستاندرد (ستوك)

- أكيد انت عارف فورد عاملة أيه بالفييستا فـ راليات الـS1600 (وقبلها الـS2000) الأوروبية؟!!!

فيه فرق لما يكون صانع سيارات بيستثمر فـ السباقات؛ عشان ياخد خبرة وتكنولوجى يستفيد بيها فـ تصميم-صناعة عربية mainstream-production...

وبين لما تكون شركة مالهاش فيه، وييجى متسابق private-run (أو برعاية)، ويعدلها أو يديها لـtuning-shop.. عشان يدخل بيها سباق local؟؟!!!

فـ الحالة الأخيرة -كيا- لم تستفيد حاجة غير الـmarketing، مش الصناعة!
    يعنى ده لا ينعكس على ثبات-هاندلينج العربية (الريو) بأى شكل من الأشكال.

بصرف النظر ان عربية مو1999 قديمة شوية (14 سنة).. أكيــــــــد فيها حاجة غلط-مش مضبوطة؟!!
    لو بتتكلم على ثبات وأمان رقم1.. وعربية سوبر-مينى، أعتقد مش الريو
    - أنا سوقتها مرة واحدة: الصراحة موتورها حلو فـ طلعته، والعفشة مش ناشفة أوى -يمكن عشان مش الجنط الـ17؟!!

لكن
    بردو مش زى البولو والكورسا مثلا (والإبيزا-البونتو-الـ206/207).. يتفوقوا فـ حته الهاندلينج والـstability دى تحديدا..

يا استاذي الفاضل معروف انك بتكره الكيا عموماً سواء عملت حاجة حلوه ولا لأ بلاقيك دائماً ضدها

قلت لي زمان انها over rating في المواتير والاحصنة بالذات قلت لك حلو هات لي دليل مادي ان العربيات اتعمل لها over rating

ارائك الشخصية فوق راسي واعتبرك من اهم الاراء لكن كلام بدون دليل وبسبب للاسف يعتبر مهمل لدي
    ولله الحمد انك اخيراً جربت قبل ما تحكم هو ده اللي بتكلم عليه دايماً في العربيات جرب وبعد كده احكم ده سبب تطور العالم ياريت نحدث نفسنا الناس برا عندهم تغيير يعني بيعروا يغيروا نفسهم يطوروا نفسهم موديلات بتطلع افضل من اللي قبليها بيعرفوا اخطائهم بيعدلوها

لكن والحمد لله احنا عندنا شئ واحد بس هنا في مصر الغالي تمنه فيه والعربية اللي معمولة فين حلوه واللي معموله فين وحشة طيب انت جربت ؟ شوفت التطور ؟

انا بحترمك جداً وانت عارف كده لكن اختلافنا في الرأي شئ وشخصك الكريم شئ تاني خالص

الصورة الرمزية Mohab555

الاقامة : مصر

السيارة: Terious GX Plus 2012

السيارة[2]: Kia Rio HB 2013

دراجة بخارية: no

الحالة : Mohab555 غير متواجد حالياً

افتراضي -

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 2CODE مشاهدة المشاركة
    يا استاذي الفاضل معروف انك بتكره الكيا عموماً سواء عملت حاجة حلوه ولا لأ بلاقيك دائماً ضدها

قلت لي زمان انها over rating في المواتير والاحصنة بالذات قلت لك حلو هات لي دليل مادي ان العربيات اتعمل لها over rating

ارائك الشخصية فوق راسي واعتبرك من اهم الاراء لكن كلام بدون دليل وبسبب للاسف يعتبر مهمل لدي

ولله الحمد انك اخيراً جربت قبل ما تحكم هو ده اللي بتكلم عليه دايماً في العربيات جرب وبعد كده احكم ده سبب تطور العالم ياريت نحدث نفسنا الناس برا عندهم تغيير يعني بيعروا يغيروا نفسهم يطوروا نفسهم موديلات بتطلع افضل من اللي قبليها بيعرفوا اخطائهم بيعدلوها

لكن والحمد لله احنا عندنا شئ واحد بس هنا في مصر الغالي تمنه فيه والعربية اللي معمولة فين حلوه واللي معموله فين وحشة طيب انت جربت ؟ شوفت التطور ؟

انا بحترمك جداً وانت عارف كده لكن اختلافنا في الرأي شئ وشخصك الكريم شئ تاني خالص
    ههههههههههههههههههههههههه
    لا يا راجل ده Formulator ده البركه بتاعتنا والله و بيدى للموضوع طعم و روح خاصة
    هو مش مش بيحب العربيات الكورى علشان بيحس انهم بيسلقوا اى حاجة علشان يبيعوا و خلاص لان الراجل راكب عربيه اوروبى و بيهتم بكل التفاصيل ...
    منور يا formulator والله

[sor2]http://s24.postimg.org/48vqezkw5/1405119604784.jpg[/sor2]

Eng/Mohab Elnahas
    Aviation Engineer

الصورة الرمزية mano29071991

الاقامة : nasr city

السيارة: nissan

السيارة[2]: opel

الحالة : mano29071991 غير متواجد حالياً

افتراضي -

بصرف النظر ان عربية مو1999 قديمة شوية (14 سنة).. أكيــــــــد فيها حاجة غلط-مش مضبوطة؟!!
    لو بتتكلم على ثبات وأمان رقم1.. وعربية سوبر-مينى، أعتقد مش الريو

لكن

[/QUOTE]

انا اللي مخليني قلقان من الفيستا و قطع الغيار و الصيانة !!!
    لكن انا اصلا عجبني الفيستا اكتر

الصورة الرمزية mody3on

الاقامة : الزقازيق

السيارة: Hyundai Elantra 2010 AT

السيارة[2]: Tiggo 2009 1.6 Manual اتباعت

دراجة بخارية: nope.

الحالة : mody3on غير متواجد حالياً

افتراضي -

رأيي الشخصي ، لو بتتكلم كعربية يبقى الفييستا من غير جدال ، لكن الريو هتلاقيها اوبشنها اكتر واوسع شوية كصالون وشنطة ، وللأسف في مصر لا ينصح بالفييستا لأنها للأسف من العربيات النادرة في الشارع وهتلاقي صعوبة شوية في اعادة البيع او في قطع الغيار ، مع ان توكيل فورد مش وحش خالص
    أياً كان ، أنا منصحكش تشتري خالص دلوقتي لأن الأسعار خرافية دلوقتي ، يا تشتري كسر زيرو يا تصبر شوية على ما الدولار يهدى علينا :)

[shr71=http://media.il.edmunds-media.com/scion/fr-s/2013/fe/2013_scion_fr-s_actf34_fe_823124_717.jpg][/shr71]

الصورة الرمزية mano29071991

الاقامة : nasr city

السيارة: nissan

السيارة[2]: opel

الحالة : mano29071991 غير متواجد حالياً

افتراضي -

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mody3on مشاهدة المشاركة
    رأيي الشخصي ، لو بتتكلم كعربية يبقى الفييستا من غير جدال ، لكن الريو هتلاقيها اوبشنها اكتر واوسع شوية كصالون وشنطة ، وللأسف في مصر لا ينصح بالفييستا لأنها للأسف من العربيات النادرة في الشارع وهتلاقي صعوبة شوية في اعادة البيع او في قطع الغيار ، مع ان توكيل فورد مش وحش خالص
    أياً كان ، أنا منصحكش تشتري خالص دلوقتي لأن الأسعار خرافية دلوقتي ، يا تشتري كسر زيرو يا تصبر شوية على ما الدولار يهدى علينا :)
    صعب موضوع الدولار يهدي :d ... ده انا كنت بفكر اشتري قبل ما يعلي اكتر :)

الصورة الرمزية Formulator

الاقامة : Nasr City

السيارة: Quadrifoglio Verde

السيارة[2]: Fiat Bravo T-Jet 09

دراجة بخارية: .

الحالة : Formulator غير متواجد حالياً

Smile -

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohab555 مشاهدة المشاركة
    بص قبل اى حاجة انت نورت الموضوع والله بفرح جدا لما بشوفك فى موضوع لكيا مش عارف ليه ....

حبيبى :)
    أنا من زمان بحب الكيا ورجالة الكيا
    وإسأل وائل والصياد ومحمد مصطفى.. الصراحة بستمتع فـ القسم بتاعكو!
    هههههههههههههه

بص يا سيدى عربية معتز عاطف متعدل فيها ( موتور + الشكمان كامل + Weight Reduction ) بس لاغير العفشه و الفرامل زى ما هى و العربية متعدله بالكامل فى توكيل كيا فرع روكسى ....

يامعلم المفروض ان الريو اللى بتنزل برا بموتور 1.6 Gamma عفشتها وفراملها غير؟!!
    دى تبقى مصيبة لو بينزلوا الموتورين 1.4-1.6 بنفس الـsetup؟؟!!!
    (ومش جديدة عليهم على فكرة؛ الإلنترا 1.6-1.8 نفس العفشة والفرامل -والسيراتو 2.0-2.4 كوب فـ أمريكا نفس الكلام)؟!!!
    أهو ده "السلق" بقى اللى أنا -انت- بتقول عليه! هههههههههههههه

هأقولك على حاجتين-3-4:
    الجولف والبرافو مثلا.. الفرق بين الـ120/122 وبين الـ150/160 فرق حجم ديسكات الفرامل قدام (ورا واحد) وسوست (المساعدين واحد) بين كل power-trim والأعلى!
    وده الطبيعى يابرو.. إطلع للـ1.8T أو GTI هتلاقى حاجات أكثر إتغيرت؟!!
    it's Not always about power; it's also about handling/stability

انت صحيح سوقت الريو !!! احكيلى تفاصيل التجربه دى مليش دعوه بس بلاش شتيمه بقه زى العاده دى عربيتى يعنى ...... هههههههه

lol :)
    الهاتش كانت short-trip والسيدان سافرنا بيها..
    الحقيقة الموتور (ماتحسش انه 1.4) ماشاء الله فـ الطلعة والسحب، بس ماهو على حساب البنزين يامعلم؟!!
    العفشة أفضل من السيراتو فـ التعامل مع المطبات والحفر؛ تنطيط أقل وفيه grip أكثر شوية! شركة غريبة! ههههههههههههه
    آه: والدركسيون عجبنى أوى الباور الكهرباء وبيتقل كويس مع الجرى.. لكن دقة التوجيه والـdirect-steering صدقنى مش بتهاندل زى البونتو والبولو-إبيزا؟!!

بس معلش انا مش متفق معاك فى حته ان البيجو 206 و البونتو اثبت !! اطلاقا انا سوقت صف العربيات الى انت قولته ده والى عجبونى فيهم الصراحة الابيزا بس ال 2011 و ال 207 .. غير كده حماده
    ياراجل حرام عليك؟؟!!!
    دا الـ206 دى بالذات.. كانت الـCaliber بتاع الفئة دى فـ الهاندلينج والثبات!!
    مش عايز أقولك بيجو نفسها فـ الـ207 معرفتش تعمل زيها.. يمكن عشان بقت أثقل؟!
    - والبونتو-إيفو-جراند.. دبانة فـ الغرز والجرى يامهاب؟!! مشكلتهم انهم under-powered مواتير صغيرة!

حبيبى،
    سعدت بالنقاش معاك يابرو :)

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 2CODE مشاهدة المشاركة

lol
    كل السيراتو اللى بتطلع عـ الداينو مش أكثر م 85-90 حصان دى.. مش proof؟!!!
    (طب أنا أعمل أيــــــــه؟؟ حضرتك اللى مش متابع؟!! شوف عادل وجدى وسامح)..
    btw: عربية ياسر-الصياد ذكر :))

أنا عمرى ماقولت حاجة من غير تجربة -الحمد لله
    وتمام انت عارف أهو انهم (الكوريين) لسه بيجربوا فـ الزباين و" بيعرفوا اخطائهم بيعدلوها"

ربنا يخليك ياباشا،
    بس أنا -والكثيرين- شايفين الهيونداى/كيا غالى لكن ثمنه مش فيه؟!!!
    حتى اللى بيشترها على فكرة؟!! وأنا ليا أصحاب وزمايل كتير كده؟!! يقولك: مانا عارف بس هما المصريين مديينها أكبر من حجمها،
    ولما أحب أغير بقلبها (بيلبسها) بسرعة! lol ومابيخسرش كتير.. بس مابيركبش؟!!

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohab555 مشاهدة المشاركة
    ههههههههههههههههههههههههه
    لا يا راجل ده Formulator ده البركه بتاعتنا والله و بيدى للموضوع طعم و روح خاصة
    هو مش مش بيحب العربيات الكورى علشان بيحس انهم بيسلقوا اى حاجة علشان يبيعوا و خلاص لان الراجل راكب عربيه اوروبى و بيهتم بكل التفاصيل ... منور يا formulator والله
    على فكرة هى مالهاش دعوة بتركب أيه ولا متعود على أيه يا مهاب!
    يعنى: التجربة هى اللى بتحدد؟!! والصراحة أنا interested وبحب أجرب وأسوق عربيات الناس!! هههههههههههههههه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mano29071991 مشاهدة المشاركة
    انا اللي مخليني قلقان من الفيستا و قطع الغيار و الصيانة !!!
    لكن انا اصلا عجبني الفيستا اكتر
    هى الفييستا أجمد..
    بس ليك حق تقلق من التوكيل والـresale،

لكن مش قاعدة!!
    فيه 2 أصحابى راكبين فوكاس الجديدة (هاتش وسيدان)..
    تصدق ان أسعار قطع الغيار والصيانات عند فكرى أرخص من البرافو (فيات-أوماترا) وطبعا أقل من الجولف والأسترا (VW-ومنصور)؟!!!

أنا كنت -ومازلت- مستغرب جدا من الأسعار دى؟!! وبعدين القطع كلها أوروبى يعنى oem مش أى ألش!
    قد يكون الوكيل عايز يغير فكرة الناس عن الفورد؟!!

Rgds،

الصورة الرمزية 2CODE

الاقامة : na

السيارة: NA

السيارة[2]: BMW X1 Sport

دراجة بخارية: na

الحالة : 2CODE غير متواجد حالياً

افتراضي -

ياراجل حرام عليك؟؟!!!
    دا الـ206 دى بالذات.. كانت الـCaliber بتاع الفئة دى فـ الهاندلينج والثبات!!
    مش عايز أقولك بيجو نفسها فـ الـ207 معرفتش تعمل زيها.. يمكن عشان بقت أثقل؟!
    - والبونتو-إيفو-جراند.. دبانة فـ الغرز والجرى يامهاب؟!! مشكلتهم انهم under-powered مواتير صغيرة!

حبيبى،
    سعدت بالنقاش معاك يابرو :)

ربنا يخليك ياباشا،
    بس أنا -والكثيرين- شايفين الهيونداى/كيا غالى لكن ثمنه مش فيه؟!!!
    حتى اللى بيشترها على فكرة؟!! وأنا ليا أصحاب وزمايل كتير كده؟!! يقولك: مانا عارف بس هما المصريين مديينها أكبر من حجمها،
    ولما أحب أغير بقلبها (بيلبسها) بسرعة! lol ومابيخسرش كتير.. بس مابيركبش؟!!

على فكرة هى مالهاش دعوة بتركب أيه ولا متعود على أيه يا مهاب!
    يعنى: التجربة هى اللى بتحدد؟!! والصراحة أنا interested وبحب أجرب وأسوق عربيات الناس!! هههههههههههههههه

هى الفييستا أجمد..
    بس ليك حق تقلق من التوكيل والـresale،

لكن مش قاعدة!!
    فيه 2 أصحابى راكبين فوكاس الجديدة (هاتش وسيدان)..
    تصدق ان أسعار قطع الغيار والصيانات عند فكرى أرخص من البرافو (فيات-أوماترا) وطبعا أقل من الجولف والأسترا (VW-ومنصور)؟!!!

أنا كنت -ومازلت- مستغرب جدا من الأسعار دى؟!! وبعدين القطع كلها أوروبى يعنى oem مش أى ألش!
    قد يكون الوكيل عايز يغير فكرة الناس عن الفورد؟!!

Rgds،

هههههههههههههههههههههه

ايه يا باشا انت بتكلم واحد مش بيفهم هو الدينو دليل على ان العربية over rating ؟ ده من امتى الكلام ده ؟ معروف ان الدينو بيطلع الاحصنة اقل من اللي مكتوب في الشركة وكل الناس عارف كده الداينو بيطلع حاجة واللي مكتوب عندك حاجة تاني

ولعلمك القرائات بتختلف من داينو للتاني ودي معلومة اكيد كنت تعرفها من قبل كده

تعال بقى نرد عليك ردود حلويه شويه شوف :

اليارس طلعت ٦٦ حصان من اصل ٨٤ حصان طيب تويوتا كده برضه بتعمل over rating ؟ رابط اثباتي ودليلي : http://www.nilemotors.net/Nile/3874634567-post9.html

وكتير لو تحب ثم ان انت عايز تقارن وتعرف الهورس باور وتقيس بالداينو جوه مصر ؟ ههههههههههه

ببنزينك وبزيتك وبصياناتك اللي هنا عايز تقول لي اثبات داينو من مصر ؟ ياراجل ؟

السيراتو بتاعة ياسر الصياد جابت ١٠٠ على الداينو جوه مصر وعربية سيراتو حسام في قطر جابت ١١٧ طيب تفسر ده بأيه ؟ اختلاف بنزين وصيانات يا فندم وحالة للعربية

يبقى متقوليش داينو جوه مصر شوف ايه عوامل العربية اللي هيخليها تطلع اللي جواها وبعد كده تعالا قول لي قيس على داينو جوه مصر

ثم ان احنا اللي اكتشفنا كده ؟ ياااه الاجانب معرفوش واحنا عرفنا ان المحرك over rating طيب دا احنا حلوين جداً وشاطرين اهو طيب مانعمل حتى عجلة بموتور مش هقول لك عربية

يا استاذي الفاضل راجع نفسك وراجع ردك تاني ورد عليا كلامك للاسف مأقنعنيش ولا يقنع اي عضو حتى ولو عضو جديد هنا في المنتدى ياريت يكون ردك حيادي ومنطقي وصحيح

الصورة الرمزية Formulator

الاقامة : Nasr City

السيارة: Quadrifoglio Verde

السيارة[2]: Fiat Bravo T-Jet 09

دراجة بخارية: .

الحالة : Formulator غير متواجد حالياً

Talking -

hasad">

LOOOOOoooooool

انت جاى تقولى أنا الكلام ده؟!! دا أنا عامل master فـ الـPower-Loss للعربيات الكورى! هههههههههههههههههههه

قولا واحدا:
    - السيفيك بتطلع فوق الـ110 حصان (من 125)
    - الجولف والجيتا 1.6 بيطلعوا 90-92 حصان (من أصل 102)
    - الجراند والبرافو بيطلعوا 115-118 حصان (من أصل 120).

الحتة دى إتقتلت بحثا، والصراحة أنا معنديش إستعداد أستحضر المشاركات (الطرقعات) القديمة!
    ههههههههههههههه

بعيد بقى عن كل الـdyno-runs.. نتكلم عـ الـreal-world driving

ليـــــــــــه الإلنترا بـ130 حصان مابتتطلعش من الكورولا الـ122 حصان؟!!
    (ده مثال صغنن بس)
    مش محتاج أقول عـ السيراتو اللى عربيات كتييييييييييييير بتطرقعلها؟!! ههههههههههههه

btw: أنا لا أقصد انى أعقد حد فـ عربيته -زى ما الأعضاء بيقولوا فـ هونضاى-قيا..؟!!!
    بس ياريت كل واحد يبقى عارف إمكانيات وعيوب العربية اللى معاه!

أى عربية فـ العالم ليها عيوب.

صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة