لاوكا دية عربيتى ومش عايز اى حد يغلط فيها
بص يا باشا اولا السعر اللى انت كتبه قليل عليها وسعرها الطبيعى فى حدود 15 الى 18 الف عشان كده لازم تكشف عليها كويس اوى لان شكلها فيها عيب
المهم العربية معايا بقالها 7 سنين وهى ممتازة جدا على تمنها وحجم الصالون اد ال 127 بالظبط ومش صغير ومينفعش تحكم على حجم الصالو بالنظر من بره بس الصراحة شنطة العربية صغيرة
الموتور فعلا 2 سلندر وهى 750 سىسى والمتالوج يتاعها مكتوب فيه انها 35 حصان بس الصراحة بمجرد انك تحط رجلك على دواسة البنزين العربية تجرى على طول وسحبها ممتاز جدا واقوى بكتير من ال 127 بس وانت على الاول او التانى
ده لان عزم الوتور جامد لكن فى السرعات العالية مابتسحبش خالص يعنى مثلا بعد ال 80 سحب العربية بيزيد ببطىء شديد(ملحوظة الميكروباص السوزوكى ال 8 راكب) يملك موتور 1000 سىسى فقط (لكن الموتور عومه جامد) نفس الحكاية فى الاوكا
قصى سرعة جبتها بالعربية كانت 120 وبعد كده لما ازود بنزين السرعة لاتزيد الا فى المنحدرات و معرفش ليه السرعة بتسبت عند ال 120
تانك البنزين 25 لتر فقط وطبعا العربية جر امامى
خلال ال 7 سنين لم اجد بيها اى مشاكل نهائى الا المارش فقط قمت بتغييره بالكامل ولكن هذا عيب استعمال منى لانى كنت بدور العربية غلط (المارش جبته استعمال الخارج ب 500 جنيه و دخت عليه السبع دوخات عقبال ما جبته)
انا ذهبت بيها قبل كده انا وصحابى الى مطروح وكانت زى الفل
صدقنى العربية جميلة جدا جدا ومافيهاش اى عيوب ميكانيكا او كهربا من ساعت ما جبتها وانا كان عندى قبلها فيورا وطلعت عينى من كتر مشاكلها وصرفت عليها اكتر من تمنها فى الصيانة
بس خد بالك لانى مستغرب اوى من اللى عايز يبعها ب 10 الاف جنيه اكيد العربية دية فيها حاجة
ملحوظة اخيرة عربيتى انا جايبها على الزيرو ب 15 الف وهى موديل 2000
واى سؤال عنها انا فى الخدمة
المفضلات