| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: لمبة الحرارة ؟

  1. #1

    الصورة الرمزية wahba87

    رقم العضوية : 26712

    تاريخ التسجيل : 02Dec2008

    المشاركات : 864

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo - Egypt

    السيارة: Toyota Corolla 2009 Advanced

    السيارة[2]: Hyundai Accent 2010 manual

    دراجة بخارية: ------

    الحالة : wahba87 غير متواجد حالياً

    افتراضي لمبة الحرارة ؟ - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    السلام عليكم

    عندى فى الاونو الحرارة ليها لمبة مش مؤشر , حصل معايا موقف غريب جدا كذا مرة

    ابطل العربية و ارجع ادورها تانى الاقى لمبة الحرارة تنور !! , مع انها مكنتش منورة قبل ما ابطل !! , اسيبها شوية تبرد و ادور تبقى تمام

    اكيد العربية مش بتسخن و هى مبطلة , و الموضوع ده حصل كذا مرة

    حد عنده فكرة ايه المشكلة دى

    م/احمد وهبة
    Software Developer


  2. #2

    الصورة الرمزية maka

    رقم العضوية : 5950

    تاريخ التسجيل : 18Feb2008

    المشاركات : 8,108

    النوع : ذكر

    الاقامة : .

    السيارة: .

    السيارة[2]: .

    دراجة بخارية: .

    الحالة : maka غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    المروحة بشتغل مع الكونتاكت و لا ديركت من البطارية

    بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنفُسُكُمْ أَمْرًا فَصَبْرٌ جَمِيلٌ وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ عَلَى مَا تَصِفُونَ


  3. #3

    الصورة الرمزية wahba87

    رقم العضوية : 26712

    تاريخ التسجيل : 02Dec2008

    المشاركات : 864

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo - Egypt

    السيارة: Toyota Corolla 2009 Advanced

    السيارة[2]: Hyundai Accent 2010 manual

    دراجة بخارية: ------

    الحالة : wahba87 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maka مشاهدة المشاركة
    المروحة بشتغل مع الكونتاكت و لا ديركت من البطارية
    انا مش فاهم سؤالك اوى , بس المرحة بتشتغل لما العربية تسخن , و حتى لو بطلت بتفضل شغالة لحد لما العربية تبرد (المفروض يعنى)

    لما بحاول ادور تانى و الاقيها سخنة , تقريبا بتكون المروحة مش شغالة مش عارف ليه

    م/احمد وهبة
    Software Developer


  4. #4

    الصورة الرمزية Bahaaeldin

    رقم العضوية : 3269

    تاريخ التسجيل : 18Nov2007

    المشاركات : 50

    النوع : ذكر

    الاقامة : Nasr City

    السيارة: Proton Persona AT

    السيارة[2]: Geely

    دراجة بخارية: no

    الحالة : Bahaaeldin غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    طبيعى ان الحرارة تظهر امامك فى مؤشر الحرارة انها عالية لو قفلت العربية وشغلتها بعدها بلحظات لأن دورة التبريد وقفت أثناء ما العربية بطلت وبالتالى ظلت المياه الساخنة داخل الموتور وده اللى خلى مؤشر الحرارى يكون فى العالى. ولما بتشغل العربية تانى تبدأ الدورة تمر والمروحة تشتغل والحرارة تقل ..وعشان كده تلاحظ ان معظم السائقين المتمرسين مش بيبطلوا عربياتهم مرة واحدة لما يكونوا حيشغلوها بعد فترة قصيرة مثلا ولكن اللى بيحصل أنهم بيتركوها لغاية ما الحراة تهدأ (بفعل جريان دورة مياه التبريد ودوران المروحة) وبعدين يبطلوا العربية حتى لا تظل المياه ساخنة داخل الموتور. فالموضوع بالنسبة لك مش مقلق أبدا وده الطبيعى فى أى عربية



 

المواضيع المتشابهه

  1. بخصوص لمبة الحرارة في نيو اكسنت 2010
    بواسطة blockman في المنتدى هيــونــداى
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 11-02-2010, 01:12 AM
  2. مشكلة فى لمبة الحرارة في النيو اكسنت 2010
    بواسطة د.محمد في المنتدى هيــونــداى
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 20-11-2009, 10:41 PM
  3. لمبة الحرارة فيها مشكلة
    بواسطة SADAWY في المنتدى ورشـــة نــايل مــــوتـــورز
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 21-07-2009, 03:40 PM
  4. لمبة الحرارة
    بواسطة SADAWY في المنتدى مشاكل الكهربــاء
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 19-07-2009, 09:42 AM
  5. لمبة الحرارة فى ال127 مش فاهملها .....
    بواسطة i_Am_Legend في المنتدى ورشـــة نــايل مــــوتـــورز
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 08-04-2009, 07:24 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2