| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
النتائج 1 إلى 3 من 3

  1. #1

    الصورة الرمزية Colin Chapman

    رقم العضوية : 24371

    تاريخ التسجيل : 07Nov2008

    المشاركات : 6,251

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: لايوجد

    السيارة[2]: لايوجد

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : Colin Chapman غير متواجد حالياً

    Thumbs up Kia 1.0 litre T-GDI Kappa turbo to debut in Geneva - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">


    CEED


    Kia is set to give its new 1.0 litre T-GDI Kappa turbo engine its world production debut in Geneva – the first vehicles to be equipped with the mill will be models from the new cee’d GT Line range. Here, the engine – developed in-house at Kia’s Namyang R&D centre – will offer 120 PS at 6,000 rpm and 172 Nm of torque, available across 1,500 to 4,100 rpm.
    The unit follows on the debut of the 1.0 TCI in the facelifted Kia Morning (the Picanto) in Korea – the GDI unit has higher numbers than the non-direct-injected TCI, which puts out 106 PS at 6,000 rpm and 137 Nm from 1,600 to 3,500 rpm.
    The new T-GDI features a single-scroll turbocharger paired with an electric waste-gate motor, which improves the turbocharger’s air scavenging performance. The promise is greater low-end torque, more immediate engine response from any throttle position and improved fuel economy under higher engine loads.
    Other tech cues include newly-developed laser-drilled injectors, with six individual holes. The laser-drilled holes, laid out in a pyramid shape, provide a more even spread of fuel/air throughout the cylinder. Together with a high pressure pump, the new injectors are able to provide fuel injection pressure of up to 200 bar.
    Elsewhere, there’s a straight air intake port, which ends in a sharper air intake throat, to improve air flow to the combustion chamber. The engine is also fitted with an integrated exhaust manifold, which lowers the exhaust gas temperature slightly, offering better high speed, high load fuel economy and cleaner emissions.
    Lastly, a new dual-thermostat split cooling system allows the engine block and cylinder heads to be cooled independent of one another – the main thermostat controls the flow of engine coolant to cylinder heads above 88°C to reduce knocking, while an engine block thermostat shuts off coolant flow above 105°C to reduce mechanical friction and aid efficiency.


  2. #2

    الصورة الرمزية Colin Chapman

    رقم العضوية : 24371

    تاريخ التسجيل : 07Nov2008

    المشاركات : 6,251

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: لايوجد

    السيارة[2]: لايوجد

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : Colin Chapman غير متواجد حالياً

    Exclamation -







    1.0-litre T-GDi engine







  3. #3

    الصورة الرمزية Colin Chapman

    رقم العضوية : 24371

    تاريخ التسجيل : 07Nov2008

    المشاركات : 6,251

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: لايوجد

    السيارة[2]: لايوجد

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : Colin Chapman غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">






 

المواضيع المتشابهه

  1. تنبيه للأخوة ملاك سيارات a7 turbo..yeti turbo..fantasia turbo
    بواسطة inspiron في المنتدى سكودا
    مشاركات: 37
    آخر مشاركة: 09-05-2015, 09:57 PM
  2. رسميا ... كيا تعلن عن إطلاق أحدث محركاتها Kappa 1.0 Turbo بقوة 106 حصان
    بواسطة Hosam_Optrawy في المنتدى أخبار السيارات في مصر والعالم
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 18-09-2012, 10:50 PM
  3. مشاركات: 19
    آخر مشاركة: 07-09-2012, 04:29 AM
  4. مساعدة مطلوب كومبيوتر ECU 1.4 Litre متسقط فى بولو
    بواسطة saladin911 في المنتدى فــــولكـــس
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 27-06-2012, 01:23 AM
  5. Monterey 2010: Perana Z-One makes U.S. debut
    بواسطة M.Osman في المنتدى Motors WorldWide News
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 16-08-2010, 03:24 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2