| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
النتائج 1 إلى 10 من 10

الصورة الرمزية husseinodeba

النوع : ذكر

الاقامة : Dahab

السيارة: gen3

السيارة[2]: Gen 2

دراجة بخارية: no

الحالة : husseinodeba غير متواجد حالياً

Talking عزالعرب كلامه جر رجل - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

hasad">

[FONT='Arial','sans-serif']الاخوه اعضاء منتدى البروتون ومالكى ال جين2 [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']السلام عليكم ورحمه الله وبركاته[/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']كما وعدت بمشاركتى السابقه بان اكتب موضوع عن مشكلتى عند استلام ال جين2 ها انا اكتب اليكم[/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']لا اعرف اذا كان الاخوه الاعضضاء يتذكرون مشاركتى الاولى عندما كتبت ابحث عن جين2 للبيع الفورى ,ورد مشكورا الاستاذ احمد صيام واعطانى رقم الاستاذ محسن صالح [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']لم اتردد وقمت بالاتصال بالستاذ محسن وشرحت له انى اريد شراء جين2 2009 وسالته اذا كان هناك سياره للبيع الفورى على ان لا يكون لونه اسود وتكون مانيوال , ورد بالايجاب واخبرنى بان السياره الموجوده لونها فيرانى وانها للبيع الفورى[/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']فشرحت له ماذا تعنى كلمه فورى بالنسبه لى , انا اريد ان ادفع واستلم السياره والاوراق فى نفس اليوم [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']فرد سيادته بانى ساستلم السياره والاوراق فى نفس اليوم ولاكن عندما لاحظ انى أأكد على كلمه نفس اليوم فى الحوار واشدد عليها تراجع مشكورا وقال انى ساستلم السياره فى نفس اليوم والافراج الجمركى فى اليوم التالى لانه سيرسله الى المرور اولا ولا يمكن ان يتم ذلك فى نفس اليوم[/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']واتفقنا على ان استلم السياره فى نفس اليوم والافراج الجمركى او اوراق السياره فى اليوم التالى [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']وصلت الى الاستاذ محسن يوم السبت فى تمام العاشره صباحا بالضبط كما كان اتفاقنا قادما من مدينه دهب, وكنت مرتاحا عندما بادر واتصل بى وانا فى الطريق ليأكد لى انه فى انتظارى .[/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']وصلت الى المقر ورايت السياره فى الشارع الجانبى واستقبلنى الاستاذ محسن واخبرنى بان السياره جاهزه عالاستلام[/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']وانه سيرسل الاوراق الى المرور يوم غد الاحد وساستلمها انا يوم الاثنين [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']الاخوه الاعضاء كان الاتفاق مع الاستاذ محسن انى ساستلم السياره يوم السبت والاوراق يوم الاحد (كلام جر رجل) من الفرع الرئيسى لمجموعه عز العرب [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']طبعا فيه ناس كتير بتستغرب( ايه المشكله فى كده) الراجل مدلك يوم [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']انا ياجماعه مقيم فى دهب وبشتغل مع شركه اجنبيه يعنى المشوار من دهب للقاهره 8ساعات والاجانب مينفعش تخلف معاهم ميعاد والا ستعد من غير الملتزمين ويكون سهل جدا الاسستغناء عنك[/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']طبعا اضطررت الى استلام السياره وتركتها بالقاهره لان مينفعش ارجع بها الى دهب بدون اوراق , يعنى انى اعيش فى دهب وسيارتى تعيش فى القاهره وكل ذلك لان موظف عزالعرب لا يعلم معنى الالتزم بالمواعيد وكل همه جر رجل الزبون والحصول على نسبته[/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']ملحوظه بعد استلامى للسياره ووصولى الى مقر تخزينها بالقاهره لاحظت ان بها فعصه صغيييييره فى الكبوت [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']شكرا استاذ محسن :k32: والف شكر عز العرب [/FONT]
    [FONT='Arial','sans-serif']حسين[/FONT]

افتراضي -

اعتذر عن طريقه الكتابه
    فانا مبتدا فى عمل المشاركات
    شكرا لتفهمكم

الصورة الرمزية R A N A

النوع : انثى

الاقامة : Cairo

السيارة: مفيش ... هي سيارة واحدة والحمد لله

السيارة[2]: New Accent 2010 - Maroon

الحالة : R A N A غير متواجد حالياً

افتراضي -

مشكلة فعلا موضوع تغيير الكلام وان الناس تدي مواعيد غلط وسلوك مش كويس ابدا وفيه استهانة كبيرة بالمستهلك ووقته.
    عموما حضرتك متضايقش ده بيحصل في كل حتة في مصر .
    بس موضوع الحتة اللي في الكبوت ده متسكتش عليه يعني ايه تبقي شاري عربية زيرو وتلاقي فيها حاجة زي كدة حضرتك ليه مقلتلهمش عليه ليه وكنت رفضت استلامها اصلا بالشكل ده؟

بالنسبة لطريقة الكتابة الفورمات بتاع الكلام ظاهر كحروف جنب الكلام نفسه.
    حضرتك لما تيجي تعمل مشاركة بعد ماتكتبها تعمل Select all اللي هي Ctrl+A وبعدين تختار نوع وحجم ولون ال Font وبعدين ممكن تعمل معاينة الأول عشان تشوف الموضوع هايطلع مظبوط ولا لأ.

افتراضي -

استاذى الفاضل birdybirdy
    انا بالفعل كنت استلمت العربيه ووصلت بيها مدينه نصر وهناك اكتشفت موضوع الفعصه وكان كل تفكيرى انى ارجع ومعى عربيتى حتى لو فيها ايه
    شكرا لك على الر والشرح

الصورة الرمزية mazagnge

الاقامة : Up the tree

الحالة : mazagnge غير متواجد حالياً

افتراضي -

شوف يا لورد ..... اولا ً دة العادي فى مصر

ثانياً : مش ملاحظ انك فى كل تعليق بتستخدم جملة فوري / بسرعة ..... كدة انت لقطة لاى رجل مبيعات ، لو هاتموت ع الحاجة أسأل طيب لو برحتها تبقى بكام و لو بسرعه تبقى بكام و انت مش فارقة معاك .... صدقنى ها تفرق كثير .

ثالثاً : بالنسبة للجواب الجمركي .....> اسبوع و تستلمة ـ سيبك من الكلام الكتير ، و شوف اقرب مركز مرور لدهب شوف امكانية انة يبعتة لك هناك ، بس الاول أكد على محل أقامتك فين لان دة اللى هيطلع منة رخصة العربية لك .

رابعـاً : محسن صالح على سمعتة من الكل شخصية مهذبة و بيحاول يخدم لكن ما تنساش انة شغلتة انة يبيع ، و في حاجة اسمها طالما ما سألتش لية اتعب نفسي و افتح موضوعات خلاف ، و حاجة كمان الزبون على حق لغاية ما يشتري ، و لو كلمتة بعد هيقولك دة شغل ادارى مش تبعي و انا اسف و فعلا ً كلامة هيبقي مظبوط ....و ووو انت كدة كدة هاتاخد الجواب بتاعك بس بعد كام يوم .... الخلاصة .

خامساً :موضوع الفعصة دي كان لازم تلف بعربيتك فى لحظتها و ترجع ، حتى لو كنت هاتسفر الفجـر موزمبيق ... علي الاقل كنت أثبتها عندهم عشان محدش يحوك لما تعمل الصيانة و يعملوها على حسابهم .

يا جماعه يا ريت اللي يروح يشتري :
    - يشتري بالراحة .
    - سيبك من كلام الناس بتوع المبيعات و ان حد كلمك قولة معلش سيبنى اعيش مع العربية اللحظة و بعدين ابقى اجى ادردش معاك .
    - خد أحد أصدقاء او محل ثقة او بيفهم فى العربية ... المهم ان يكون فى رأي تاني يبعد عنك تأثير الاعجاب الشخصى بالعربية و يلفت انتباهك لحاجات يمكن مش واخد بالك منها زي : خدش ، فعصة ، بهتان ، صوت مش مظبوط ، حاجة فى الفرش ، ........... لاخرة

و ربنا الموفق ... و ما تزعلش يا أخي الفاضل ، ما هي الدنيا دى مشاكلها كثير عشان تعلمنا ، و ربنا يعطيك يا رب خيرها ، و يبعد لك بالفعصه دى العين و الحسد ، يبعد عنك امناء الشرطة و رجال المبيعات .... تحياتي لك و ما تخليش حاجة تبوظ عليك فرحتك بالعربية لانها ايام و هتنسي ان معاك عربية جديدة فاستفيد بالكام يوم و دلع نفسك .

[align=center]http://img114.imageshack.us/img114/1091/maz2ot9.jpg[/align]
    [align=center][/align]

افتراضي -

الف شكر للاستاذ الكبير مزجنجى على الرد الموضوعى وعلى تشريفه
    انا كتبت عن اول خبراتى مع عموعز عشان يستفاد منها اعضاء المنتدى ويمكن يكون فيه حد من رجاله عمو عز معانا ويعرف ان اللى موظفى عموعز بيفتكروه حاجه تافهه وبسيطه ممكن تكون عند العميل مهمه جدا ويمكن تكون كارثه زى كده
    استلمت العربيه يوم السبت ومينفعش ارجع بيها لان ملهاش ورق ومينفعش استنى جنبها لانى ملتزم بمواعيد عمل
    وشكرا مره اخرى لتشريفك والى اللقاء بعد صيانه الالف
    على فكره ايه اللى يحصل لومعملتش صيانه الالف ورحت على الالفين او الف وتمنميه

الصورة الرمزية ahmedsiyam

الاقامة : cairo

السيارة: proto - persona

السيارة[2]: fiat bravo

دراجة بخارية: لا يوجد حاليا

الحالة : ahmedsiyam غير متواجد حالياً

افتراضي -

المهم يا نجم العربية تطلع حلوة و تنسيك موقف الاستلام ده

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

الصورة الرمزية m_marmoush

الاقامة : Maadi

السيارة: Proton Gen2 2008

السيارة[2]: Renault Fluence 2013

الحالة : m_marmoush غير متواجد حالياً

افتراضي -

معلش سؤال بره الموضوع.........

أنا عايز أعرف أيه أحسن طريق لدهب و يعمل حوال كام كم و ياخد أد أيه وقت؟ و هل فيه بنزينه فى الطريق ولا لازم أمون فى السويس؟

عشان عندى شغل هناك الأسبوع الجاى

اللهم لك الحمد و الشكر كما ينبغى لجلال وجهك الكريم و لعظيم سلطانك

افتراضي -

بالنسبه لاحسن طريق لدهب هو طريق شرم الشيخ لانه طريق( ونس) يعنى لو احتجت مساعده ممكن تلاقى
    وانا اعرف انه بيحتاج متوسط سته ساعات
    وفيه اكتر من ببنزينه على الطريق وانا مونت من بنزينه وطنيه قبل النفق واحتجت 32 لتر لحد موصلت دهب
    وتشرف دهب بزيارتك

الصورة الرمزية aapaap855

الاقامة : New Maadi

السيارة: i don't know

السيارة[2]: Proton Gen2

دراجة بخارية: noooooooooooooooooo

الحالة : aapaap855 غير متواجد حالياً

افتراضي -

hasad">

بصراحة كل بتوع عز كدة
    واولهم الراجل بتاع معرض الدقي (نفسي امسك في زمارة رابتو)

سبحان الله والحمد لله