بجد يا جماعة الناس ده مهما اقول مش هوفيهم حقهم قمة في الاحترام والذوق ومتابعة ورعاية غير طبيعية للعميل .

انا أحد العملاء اللي الله سبحانه وتعالا وفقني لشراء عربيتي التيدا الجمعه اللي فاتت من أوتو ايجيبت وبحمد الله سبحانه وتعالا على اختياري للعربية في المقام الأول وثانيا على اختياري للمكان اللي هشتري منو العربية .

بجد انا حسيت ان المعرض ده مش في مصر معملوش زي معظم المعارض بيرميلك مفتاح العربية وبعد كده مالوش دعوة بيك

عندهم نظام صارم لخدمة العملاء ونظام لتقييم مسؤولي البيع من جانب العملاء .

استلمت عربيتي النيسان تيدا (اللون الفضي) مانيوال واخترتها(2009) لأني كنت هستنى شحنة
(2010) اللي على وصول وكمان تم تاكيد ان 2009 هي هي 2010 في كل حاجة فيما عدا كام لون جديد نازل .

انما الاوبشن هو هو في كل الفئات . وكمان كانوا عاملين خصم حلو على العربية والحمدلله مكنش فاضل غير اللون النبيتي واللون الفضي وانا اخترت الفضي وبعدها بنص ساعة واحد حجز النبيتي كانت اخر واحدة مانيوال -- في لسه واحدة أبيض لؤلؤي اوتوماتيك وعليها بردو عرض عشان 2009 بس مش عارف اتباعت ولا لأ .

المهم جيت يوم الجمعة وقعدت مع الناس وفضلوا يشرحولي كتالوج العربية بالكامل لدرجة انا بقولهم يا جماعة خلاص انا عارف وفاهم وانا بس مش عايز اتعبكم معايا ولكنهم كانوا مصرين على انهم يقوموا بواجبهم على أكمل وجه .

المهم خلصوا وشرحولي كل حاجة في العربية وبعدين خدوني اشوف العربية واعاينها وركبت العربية حبيبة قلبي وكانت ما شاء الله عربية بجد رائعة بكافة المقاييس وشياكة واناقة وقعدتها رائعة وتابلوه شيك وراديو سي دي بيشغل (mp3 , wma) وشكلو تحفة .

المهم خلصوا محضر التسليم للعربية بعد ما شيكت على العربية وعلى العدة وعلى الاطار الاحتياطي وتأكدت ان العربية من برا تمام ومفيش خرابيش (فيما عدا من الامام) عشان المكان كان ضيق .

عملوا محضر التسليم واستلمت العربية واول حاجة عملتها رحت حطيت بنزين (92) في ملحوظة أخدت بالي منها ومكتوبة على غطاء تنك البنزين --- (مكتوب على الغطاء بالانجليزية ان العربية يتحط ليها بنزين خالي من الرصاص 95 ) الـــ 92 هيكون ماشي مع العربية بس اعتقد الكفاءة الكاملة للعربية هتبان مع بنزين (95) .. تنك البنزين بيستوعب 52 ليتر .

حطيت البنزين من بنزينة موبيل في جامعة الدول العربية ويادوب روحت على بيتنا في 6 أكتوبر

العربية كانت على المحور تحفة تحفة .. انا مكنتش بجري كنت ماشي بين 70 و 80 لأن الراجل قالي الموتور محتاج تليين الــ 1000 كيلو الاولى المهم كنت ماشي بهدوء 70 او 80 وانا من طبعي مش بحب الجري .

العفشة ما شاء الله ناعمة جدا ، الموتور مالوش صوووووت خالص كأن العربية مطفية ومش شغالة

الكاسيت جميل انا ملحقتش اجيب سيديهات عشان اجرب الكاسيت بس كنت مشغل اذاعة القران الكريم

المهم الحمدلله وصلت البيت ودخلت العربية الجراج بتاعنا .

المهم اول حاجة لاحظتها وزعلتني جدا لقيت في خربوشين موازيين لبعض بطول 8 سم تحت فانوس الشبورة وطبعا كلت البوية ومبينة اللون الاسود اللي تحت الدهان في الاكصدام .
الواضح ان السواق اللي جابها خبطها في رصيف . طبعا اتضايقت جدا

ورحت مكلمهم في اوتو ايجيبت طبعا قبل ما اكلمهم قلت اكيد هيقولولي الخرابيش ده منك انت عاينت العربية واخدتها سليمة 100% المهم اتصلت وطبعا لقيت الراجل بيتأسفلي وبيقولي انا اسف بس انا فعلا مشفتش الخرابيش ده ولو كنت شفتها مكنتش هديلك العربية كده وقالي انا هكتب الملحوظة ده في محضر تسليم العربية ان العميل استلم العربية فيها خربوش في الاكصدام الامام تحت فانوس الشبورة .

قالي اطمن الحاجات ده علينا ومتزعلش نفسك وهنعملهاك ومفيش حاجة هتظهر خالص . قلت بعد كده الحمدلله اهو حاجة تاخود العين .

وتاني يوم رحت رخصت العربية وبعتوا معايا مندوب من الشركة للمرور خلصلي كل حاجة وانا حاطط رجل على رجل وبعد حوالي ساعتين كانت اللوحات ركبت في العربية .

وربنا يباركلي فيها ويبعد عنا جميعا العين يارب ان شاء الله .

وانا بنصح كل اخ او أخت هنا في المنتدى عايزين يشتروا عربية نيسان -- من غير تفكير عليكم وعلى شركة أوتو ايجيبت -- وانا حبيت انقل كل حاجة عشان اشكر الناس ده وكمان عشان اوجه اخواني هنا في المنتدى للمكان الصح

وشكرا لكم جميعا .