| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 41

  1. #1

    الصورة الرمزية Anti_virus_abdo

    رقم العضوية : 1715

    تاريخ التسجيل : 12Aug2007

    المشاركات : 693

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: Corolla 1.6 sport 2007

    السيارة[2]: Grande punto PK2 2010

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : Anti_virus_abdo غير متواجد حالياً

    افتراضي فيات جراند بونتو جديد و لا اوبل استرا مستعمله ؟؟(جديد ولا مستعمل عموما) ! - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    السلام عليكم
    انا خلاص قررات شراء عربيه في خلال اسبوعين ان شاء الله
    انا لفيت كتير اوي اوي و عارف تقريبا مميزات و عيوب العربيات الي في الحدود الي معايا (معايا حتي 100 الف)
    دلوقتي انا عجباني الجراند بونتو اكتر حاجه حتي ال 100 الف
    (الاوبشنز بتعتها-ثباتها-شكلها-الامان-اوروبي) مفيش عربيه تتفوق عليها في الي انا عاوزه عليها في السعر ده
    بس حوار البونتو ايفو داود غير تفكيري شويه
    قلت طب ليه مجبش اوبل استرا مستعمله بنفس السعر و اعتقد هتبقي 2007 2008 و حالتها نضيفه
    انا بدأت احتار اوي دلوقتي
    انا عارف ريحة الجديد و احساس الجديد حاجه تانيه نفسيا حتي
    بس الاسترا برده كاتيجوري و فئه تانيه خالص نقله ماتتقرنش بالجراند (تتقارن بالبرافو يعني قصدي)
    فمن ساعة ما بدأت افكر فالسترا و اتخيل اني ركبها و انا مبأتش عاور الجراند زي زمان حاسس انها اقل من العوزه رغم انها كانت عجباني جدا و لما ارجع اتخيل ان الجراند هتبقي بكياسها كدا و اول يد برده احساس تاني
    فقلت اخد رأي الناس الي فالمنتدي هنا كلكم مش شاء الله خبره و اكيد هتقدروا تسعدوني بس كل واحد يحط نفسه مكاني الاول قبل ما يكرر :d
    و شكرا اووي علي المساعده مقدما :)))


  2. #2

    الصورة الرمزية damasry

    رقم العضوية : 4434

    تاريخ التسجيل : 18Jan2008

    المشاركات : 6,965

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Volvo 144

    السيارة[2]: Opel Corsa 1.6

    دراجة بخارية: ..

    الحالة : damasry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    شوف هو ماحدش يقدر يتكلم على الاسترا بس يعيبها التوكيل وان الشكل الجديد خلاص ها يتزل

    الجراند جمييلة جدا والفئة اللى ها تجيبها بال١٠٠ الف ها تكون fully loaded

    شوف انت عايز حاجة جديدة ولا ممكن تاخد حاجة مستعملة (ولازم تكون عربية نضيفة جدا عشان مش تتعب فيها بعدين بالذات مع الاوبل)



  3. #3

    الصورة الرمزية hemaah48

    رقم العضوية : 20735

    تاريخ التسجيل : 01Oct2008

    المشاركات : 394

    النوع : ذكر

    الاقامة : alex

    السيارة: سى4

    السيارة[2]: بى ام 318

    دراجة بخارية: ertreerte

    الحالة : hemaah48 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    [frame="7 80"]
    اخى العزيز والله الاسترا عربيه تحفه طبعا وهى اكيد احسن من الجراند بس لو مفيش كسر زيرو يبقى الجراند احسن يعنى لو العربيه ماشيه فوق ال30 الف يبقى تجيب الجراند وطبعا فى ميزه لا يجب انكرها وهى ان كسر الزيرو بيبقى خسارته فى اعادة البيع قليله لان الاوربى فى مصر بينزل مش اقل من 15000 الف عند البيع وعلى العموم انت لك مطلق الحريه وربنا يوفقك ان شاء الله
    [/frame]


  4. #4

    الصورة الرمزية yoko

    رقم العضوية : 33656

    تاريخ التسجيل : 22Feb2009

    المشاركات : 20,472

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر الجديدة

    السيارة: Fiat 128

    السيارة[2]: Fiat Linea

    دراجة بخارية: no

    الحالة : yoko غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    نصيحة من قبل ما أكون مالك لفيات أنا كنت مالك للأفيو وخالي (على طول مقلب عربيته) معاه أسترا ٢٠٠٤
    إبعد عن أوبل طول ما هيا مع منصور
    وتاني حاجة الجديد أضمن مليون مرة لإن المستعمل فيه بلاوي كتير وأعرف عربيات مكملتش ال٥ ألاف وفيها بلاوي وبره الضمان وبتتباع للناس ويكتشف بعد كده مصيبة في العافشة وإن العربيه بره الضمان وأحيانا مواتير مفوته والعربيه مكملتش ال١٠ ألاف

    [img3]http://img21.imageshack.us/img21/3957/28138510150332809507433.jpg[/img3]


  5. #5

    الصورة الرمزية semsem_uno

    رقم العضوية : 14080

    تاريخ التسجيل : 03Jul2008

    المشاركات : 2,925

    النوع : ذكر

    الاقامة : Nasr city,cairo-egypt

    السيارة: Hyundai Excel Gls

    السيارة[2]: FIAT Uno 45

    دراجة بخارية: none

    الحالة : semsem_uno غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    والله انا رأي الجراند و شكلها حتي مميز و برستيج و كده ده غير باقي الميزات اللي اكيد حضرتك عارفها :)
    و القرار في الأخر ليك و يا رب يوفقك في حاجة كويسة

    FIATIAN INSIDE...


  6. #6

    الصورة الرمزية fouady

    رقم العضوية : 44416

    تاريخ التسجيل : 03Aug2009

    المشاركات : 1,678

    النوع : ذكر

    الاقامة : Maadi

    السيارة: Nissan Tida Hatch 2012

    السيارة[2]: Fiat Punto 2003

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : fouady غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    بص الالسترة تفرق عن الجارند مطور اكوه بس وكمان هتبقى مستعملة فـأنا رايه الجراند زيرو أحسن


  7. #7

    الصورة الرمزية Anti_virus_abdo

    رقم العضوية : 1715

    تاريخ التسجيل : 12Aug2007

    المشاركات : 693

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: Corolla 1.6 sport 2007

    السيارة[2]: Grande punto PK2 2010

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : Anti_virus_abdo غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    الف شكر يا شباب علي الردود
    ة فعلا ده البفكر فيه انا لو جبيت الاسترا ابقي كسبت عيب الاوروبي الوحيد الي في مصر و هو resale في الضياع و ده مش هيحصل مع الاسترا
    و بالنسبه للمشاكل منا هكشف عليها في التوكيل ؟؟؟
    و لا انته ايه رأيكم انا ابتديت ارجع اميل للجراند تاني بس عاوز ارأكم برده :)


  8. #8

    الصورة الرمزية amrbakly

    رقم العضوية : 11256

    تاريخ التسجيل : 22May2008

    المشاركات : 947

    السيارة[2]: Fiat Uno 45

    الحالة : amrbakly غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا عندي حيرة اكبر من كدة بقي

    لأني ناوي في خلال سنة اغير العربية إن شاء الله بس الدنيا تمشي شوية

    فمحتار أجيب جراند زيرو ولا مرسيدس سي كلاس اول تسعينات لأنهم تقريبا نفس السعر و انا بموت في الجراند و كمان بمووووووووووووت في المرسيدس

    اقول في عقل بالي الزيرو زيرو و مرة تانية اقول المرسيدس مرسيدس برضة ( نفسي أخد ملف علي 120 يا جدعان و انا مش قلقان)

    كمان لو الفلوس مكملتش معايا محتار اجيب هيونداي جيتز مثلا ولا بونتو كلاسيك الشكل الجديد لأنهم تقريبا بيلعبوا في نفس السعر

    مش عارف حاجات تحييييييييييير


  9. #9

    الصورة الرمزية damasry

    رقم العضوية : 4434

    تاريخ التسجيل : 18Jan2008

    المشاركات : 6,965

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Volvo 144

    السيارة[2]: Opel Corsa 1.6

    دراجة بخارية: ..

    الحالة : damasry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrbakly مشاهدة المشاركة
    انا عندي حيرة اكبر من كدة بقي

    لأني ناوي في خلال سنة اغير العربية إن شاء الله بس الدنيا تمشي شوية

    فمحتار أجيب جراند زيرو ولا مرسيدس سي كلاس اول تسعينات لأنهم تقريبا نفس السعر و انا بموت في الجراند و كمان بمووووووووووووت في المرسيدس

    اقول في عقل بالي الزيرو زيرو و مرة تانية اقول المرسيدس مرسيدس برضة ( نفسي أخد ملف علي 120 يا جدعان و انا مش قلقان)

    كمان لو الفلوس مكملتش معايا محتار اجيب هيونداي جيتز مثلا ولا بونتو كلاسيك الشكل الجديد لأنهم تقريبا بيلعبوا في نفس السعر

    مش عارف حاجات تحييييييييييير

    طب الحق بقى عشان الجراند بونتو مش ها تنزل تانى بعد نزول البونتو الايفو



  10. #10

    الصورة الرمزية ldsaklf

    رقم العضوية : 46416

    تاريخ التسجيل : 07Sep2009

    المشاركات : 536

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo-nasr city

    السيارة: toyota corolla 2002 sw

    السيارة[2]: new cerato sx

    دراجة بخارية: no

    الحالة : ldsaklf غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    انا مع المثل الي بيقول قردة علي الزيرو ولا شفر ماشية كيلو



 
صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. جديد فى القسم هنا,ليا كام سوأل بخصوص اوبل استرا h
    بواسطة TheUnknown في المنتدى أوبـــــل
    مشاركات: 18
    آخر مشاركة: 27-01-2012, 02:25 AM
  2. جراند بونتو 2010 تقرير مصور جديد
    بواسطة hemaah48 في المنتدى ::: أهـــم مـوضـوعــات القســـم :::
    مشاركات: 69
    آخر مشاركة: 21-07-2011, 08:10 AM
  3. ندمت علشان جبت فيات جديد (جراند - برافو - لينيا )
    بواسطة onz في المنتدى فــــيات
    مشاركات: 96
    آخر مشاركة: 19-08-2010, 08:25 PM
  4. فيات جراند بونتو جديد و لا اوبل استرا مستعمله ؟؟(جديد ولا مستعمل عموما) !
    بواسطة Anti_virus_abdo في المنتدى قســـــــــم المقارنــــات
    مشاركات: 16
    آخر مشاركة: 08-02-2010, 05:08 AM
  5. ارجو النصيحة لوجه الله انا لسه متعلم السواقة جديد اشترى مستعمل ولا جديد؟
    بواسطة Astra Lover في المنتدى قســـــــــم المقارنــــات
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 02-01-2010, 03:52 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

00, 007, 07, 08, 10, 100, 20, 200, 2007, 2008, لما, مميز, مميزات, لمساعده, لله, لمن, ما, لامان, ماتت, لاول, لبونتو, لجديد, لجراند, ليه, ليها, ليك, ليكم, مش, مساع, مساعد, مساعده, مستع, مستعمل, مستعمله, مع, معا, معايا, لعربيات, لفيت, مفيش, له, لها, من, لنا, لناس, مقدم, مقدما, لك, مكان, ام, الل, المسا, المساعد, المساعده, الله, المنتدي, اما, الام, الامان, الاس, الاسترا, امان, الاول, الاوبشن, الاوبشنز, الت, البر, البرافو, البونتو, الي, الجديد, الجراند, السلام, الست, السع, السعر, الع, العر, العرب, العربي, العربيا, العربيات, الناس, احساس, ايفو, ار, ارجع, اس, استرا, اسبوع, اسبوعي, اسبوعين, اعتقد, اف, افك, افكر, او, اول, انا, انت, اوبل, اوبشن, اوبشنز, اوروبي, انه, انها, اقل, اكيد, با, بال, بان, تانيه, ثبات, ثباتها, تتفوق, تتقارن, بدأت, تيجو, بيه, بر, برا, برافو, برده, بره, بس, تعمل, تعمله, تفوق, تفك, تفكير, به, بها, بن, بنفس, بونتو, تقدر, تقدروا, تقر, تقري, تقريبا, بكيا, دلوقت, دلوقتي, يا, حالته, حالتها, خالص, حاجه, حاسس, خبر, خبره, جدا, جديد, حدود, يحط, جر, جران, جراند, جراند بونتو, حساس, يف, ده, حوار, دون, راند, رب, ربي, رد, ريحة, رجع, رغم, رف, ره, رن, ركب, ركبها, زمان, شاء, ساعة, ستر, شرا, شراء, سس, سعد, سعدون, سعدوني, سعر, سها, شويه, شكل, شكله, شكلها, شكر, شكرا, غم, عمل, عمله, عليه, عليها, عليك, عليكم, عموما, عاي, عارف, عاوز, عاوزه, عة, عد, عجباني, غير, عده, عدو, عيوب, عدوني, عرب, عربي, عربيات, عربيه, عن, عوز, فمن, فا, فال, في, فيا, فيات, فس, فئه, فوق, فقلت, فك, فكر, ها, هتبقي, هتقدر, هنا, ول, ولا, نا, واحد, ناس, ور, وزه, نفس, نفسي, نفسيا, نفسه, نه, ون, نضيف, نضيفه, نقل, نقله, وقت, ضيف, ضيفه, ؟؟, ؟؟جديد, طب, قل, قله, قارن, قبل, قي, قدر, قري, قريب, قريبا, قرر, قرن, قص, قصد, قصدي, كل, كله, كلها, كلك, كلكم, كا, كات, كان, كانت, كت, كتر, كي, كيا, كير, كرر

عرض سحابة الكلمة الدلالية

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2