| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 4 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 40

  1. #1

    الصورة الرمزية M.Alshafie

    رقم العضوية : 23239

    تاريخ التسجيل : 25Oct2008

    المشاركات : 258

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Brilliance FRV

    الحالة : M.Alshafie غير متواجد حالياً

    افتراضي لو واحد صاحبك قاللك تتجوز اختى هترد تقول له ايه - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    السلام عليكم يا جماعه
    انا بصراحه اول مره اعمل موضوع هنا بس فى حاجه عاوز اناقشكوا فيها
    انا ليا واحد صاحبى محترم جدا و ابن ناس جدا و دمو خفيف و شخصيه من لاخر لازم تحبها و تحترمها فبصراحه تمنيت انه يكون جوز اختى و خصوصا ان اختى فى سن الجواز و بيتقدملها عرسان و هو بيدور على عروسه اليومين دول فكنت هتجنن و اقوله يتجوز اختى بس طبعا ما ينفعش اقولهاله كده قعدت المحله ان اختى بيتقدملها عرسان و هى مش موافقه عليهم و احكيله مثلا ان كان فى عريس متقدم امبارح و كده و هو ما بيتحركش قلت جايز مكسوف او محرج و قلت هو عنده حق ما هو ما شافهاش قبل كده فعملت معاد كده بالصدفه من غير لا اختى و لا هو يعرفوا الموضوع ايه بالظبط و كان معايا والدتى و كانت عارفه كل حاجه و شافها بس طبعا ما كانش فى بينهم اى كلام و بالتالى هو ما خدش باله منها تقريبا فمش عارف اعمل ايه بجد انا مستختر صاحبى ده لانه بجد انا عارف ان اختى هتبقى ان شاء الله سعيده معاه بس مش معقوله هقوله تعالى اتجوز اختى
    فمش عارف انتوا ايه رايكوا و ايه رايكوا فى المثل اللى بيقول اخطب لبنتك و لا تخطبش لابنك
    حاجه تانيه باه حصلت واحد صاحبى لقيته بيتكلم معايا عادى و بيقوللى مش ناوى تتجوز باه عادى زى ما بيقوللى كل فتره و انا بقوله لسه شويه مش لاقى بنت الحلال لقيته مره واحده بيقوللى ما انا اختى اهى موجوده و مش هلاقيلها حد احسن منك و حتى مامته عماله تزن على الموضوع ده من فتره انا بصراحه اتاخدت و ما بقتش عارف ارد اقوله ايه و توهت فى الموضوع بس استغربت من الجراه بتعته هو صاحبى اوى بس برضه ما تجيش كده عشان ما يرخصش اخته و ساعتها فكرت فى صاحبى اللى عاوزه يتجوز اختى و قلت الحمد لله انى ما قلتلوش بصراحه كده كان اكيد حس بنفس احساسى
    يا ريت يا جماعه اعرف رايكوا فى الموضوع ده ايه و بما انى ده اول موضوع ليا ياريت تستحملونى
    وشكراا


  2. #2

    الصورة الرمزية ابوهاشم

    رقم العضوية : 2602

    تاريخ التسجيل : 14Oct2007

    المشاركات : 3,896

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo new

    السيارة: volks beetle

    السيارة[2]: LANSER -1999.GLX

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : ابوهاشم غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    بص ياباشا انا هقولك رأيى بكل صراحه
    اولا صاحبك اللى صارحك بانه عاوز يجوزك اخته ماغلطش
    لانه على كلامك صاحبك جدا وعلشان عارف انك انسان كويس
    ماترددش لحظه انه يفاتحك فى حاجه زى دى
    وده مش عيب ولا حرام ولا بيرخص اخته زى مابتقول
    طالما انك عارف اخلاق صاحبك واخلاق اخته اكيد
    ده كمان انت اكثر واحد المفروض تفهمه صح لانك فى نفس وضعه
    وصدقنى انا لو عندى اخت فى سن جواز وشايف صديق يستاهل
    ومحترم هعرض عليه وبدون تردد
    وبعدين الرسول صلى الله عليه وسلم والصحابه كانو بيعملو كده
    يبقى ايه اللى يخلينى اخجل اعمل زيهم
    توكل على الله واعرض على صاحبك الزواج من اختك
    ولو هو انسان عقلانى ومتفتح هيقدر ده كويس سواء بالقبول
    لو عنده الرغبه او برفض دبلوماسى بدون حرج
    وانت كمان لو شايف ان اخت صاحبك كويسه وعندك الرغبه
    للزواج منها يبقى هى افضل من اللى ماتعرفهمش
    الرسول صلى الله عليه وسلم قال
    (اذا جائكم من ترضون دينه وخلقه فزوجوه)
    وربنا يوفقك

    ابـــــو هــــــــــاشـــــــــم [sor2]http://nileup.com/up/uploads/nilemotors_13674136111.jpg[/sor2]


  3. #3

    الصورة الرمزية Dojuar

    رقم العضوية : 30796

    تاريخ التسجيل : 22Jan2009

    المشاركات : 1,676

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Excel' 94

    دراجة بخارية: دراجة

    الحالة : Dojuar غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    رأيي المتواضع انك تاخد رأي اختك الاول قبل ما تفاتحه

    لو مش موافقة يبقى مش هتحتار كتير
    انما لو موافقة يبقى حاول تعرف رأيه فيها بطريق غير مباشر

    و ربنا يهيأ لك اللي في الخير

    ل


  4. #4

    الصورة الرمزية Medo007

    رقم العضوية : 43662

    تاريخ التسجيل : 18Jul2009

    المشاركات : 733

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo\benha

    السيارة: toyota tercel 98

    السيارة[2]: hyundai verna

    دراجة بخارية: لا توجد

    الحالة : Medo007 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا بصراحة رأيي ان مفيش حاجة اسمها جواز وخلاص
    لازم يبقى فيه قبول واعجاب
    وبعد كده يحبها
    يعني مثلا اما تقابلوا وشافها المفروض لو كان معجب بيها وحبها
    كان قالك انه عاوز يتقدم لها
    وربنا يوفقكم باذن الله


  5. #5

    الصورة الرمزية M.Alshafie

    رقم العضوية : 23239

    تاريخ التسجيل : 25Oct2008

    المشاركات : 258

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Brilliance FRV

    الحالة : M.Alshafie غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dojuar مشاهدة المشاركة
    رأيي المتواضع انك تاخد رأي اختك الاول قبل ما تفاتحه

    لو مش موافقة يبقى مش هتحتار كتير
    انما لو موافقة يبقى حاول تعرف رأيه فيها بطريق غير مباشر

    و ربنا يهيأ لك اللي في الخير

    ل
    اعرف رايه بطريقه غير مباشره ازاى يعنى
    اعمل ايه يعنى


  6. #6

    الصورة الرمزية M.Alshafie

    رقم العضوية : 23239

    تاريخ التسجيل : 25Oct2008

    المشاركات : 258

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Brilliance FRV

    الحالة : M.Alshafie غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hashem1999 مشاهدة المشاركة
    بص ياباشا انا هقولك رأيى بكل صراحه
    اولا صاحبك اللى صارحك بانه عاوز يجوزك اخته ماغلطش
    لانه على كلامك صاحبك جدا وعلشان عارف انك انسان كويس
    ماترددش لحظه انه يفاتحك فى حاجه زى دى
    وده مش عيب ولا حرام ولا بيرخص اخته زى مابتقول
    طالما انك عارف اخلاق صاحبك واخلاق اخته اكيد
    ده كمان انت اكثر واحد المفروض تفهمه صح لانك فى نفس وضعه
    وصدقنى انا لو عندى اخت فى سن جواز وشايف صديق يستاهل
    ومحترم هعرض عليه وبدون تردد
    وبعدين الرسول صلى الله عليه وسلم والصحابه كانو بيعملو كده
    يبقى ايه اللى يخلينى اخجل اعمل زيهم
    توكل على الله واعرض على صاحبك الزواج من اختك
    ولو هو انسان عقلانى ومتفتح هيقدر ده كويس سواء بالقبول
    لو عنده الرغبه او برفض دبلوماسى بدون حرج
    وانت كمان لو شايف ان اخت صاحبك كويسه وعندك الرغبه
    للزواج منها يبقى هى افضل من اللى ماتعرفهمش
    الرسول صلى الله عليه وسلم قال
    (اذا جائكم من ترضون دينه وخلقه فزوجوه)
    وربنا يوفقك
    و الله انا مع رايك جدا بس للاسف ان فى ناس مش بتتفهم كده دلووقت و بعدين انا اخاف يطلع مش متفهم و عقلانى فى الموضوع ده و فى ناس يقوللك هى فيها ايه و بيعرضها عليا
    انا بصراحه لما صاحبى عرض عليا انا توهت فى الموضوع لانى ما بفكرش فى اخته خالص و كنت مكسوف هقولهاله ازاى


  7. #7

    الصورة الرمزية Dojuar

    رقم العضوية : 30796

    تاريخ التسجيل : 22Jan2009

    المشاركات : 1,676

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Excel' 94

    دراجة بخارية: دراجة

    الحالة : Dojuar غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_alshafie مشاهدة المشاركة
    اعرف رايه بطريقه غير مباشره ازاى يعنى
    اعمل ايه يعنى
    انت ادرى في حوارك مع صاحبك

    بس ممكن مثلا تيجي مناسبة و تقولوا اختي جالها عريس و موافقتش عليه و لو جالها واحد زيك هتوافق عليه فورا

    زي كده لا فيها احراج ليك او ليه


  8. #8

    الصورة الرمزية elassar2010

    رقم العضوية : 18427

    تاريخ التسجيل : 09Sep2008

    المشاركات : 2,370

    النوع : ذكر

    الاقامة : damanhour

    السيارة: no

    السيارة[2]: 131

    الحالة : elassar2010 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hashem1999 مشاهدة المشاركة
    بص ياباشا انا هقولك رأيى بكل صراحه
    اولا صاحبك اللى صارحك بانه عاوز يجوزك اخته ماغلطش
    لانه على كلامك صاحبك جدا وعلشان عارف انك انسان كويس
    ماترددش لحظه انه يفاتحك فى حاجه زى دى
    وده مش عيب ولا حرام ولا بيرخص اخته زى مابتقول
    طالما انك عارف اخلاق صاحبك واخلاق اخته اكيد
    ده كمان انت اكثر واحد المفروض تفهمه صح لانك فى نفس وضعه
    وصدقنى انا لو عندى اخت فى سن جواز وشايف صديق يستاهل
    ومحترم هعرض عليه وبدون تردد
    وبعدين الرسول صلى الله عليه وسلم والصحابه كانو بيعملو كده
    يبقى ايه اللى يخلينى اخجل اعمل زيهم
    توكل على الله واعرض على صاحبك الزواج من اختك
    ولو هو انسان عقلانى ومتفتح هيقدر ده كويس سواء بالقبول
    لو عنده الرغبه او برفض دبلوماسى بدون حرج
    وانت كمان لو شايف ان اخت صاحبك كويسه وعندك الرغبه
    للزواج منها يبقى هى افضل من اللى ماتعرفهمش
    الرسول صلى الله عليه وسلم قال
    (اذا جائكم من ترضون دينه وخلقه فزوجوه)
    وربنا يوفقك
    كلام مظبوط و100%
    بس الاول انت لازم تعرف هو صاحبك عايز يتجوز دلوقتى ولا لا
    ممكن مايكونش الجواز فى دماغة لاى سبب غير السبب المادى
    وبرضة حاول تعرف من اختك هى متقبلاة ولا لا علشان مايجيش صاحبك يوافق على اختك واختك ترفضة يبقى انت حطيط نفسك فى وضع مش لطيف خالص

    من اهم انجازات مبارك :
    توحيد المصرين على كلمة حسبى الله و نعم الوكيل



    محمد العصار


  9. #9

    الصورة الرمزية نور القمر

    رقم العضوية : 7138

    تاريخ التسجيل : 08Mar2008

    المشاركات : 8,275

    النوع : انثى

    الاقامة : ..............

    السيارة: .............

    السيارة[2]: ..............

    دراجة بخارية: ...................زز

    الحالة : نور القمر غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dojuar مشاهدة المشاركة
    انت ادرى في حوارك مع صاحبك

    بس ممكن مثلا تيجي مناسبة و تقولوا اختي جالها عريس و موافقتش عليه و لو جالها واحد زيك هتوافق عليه فورا

    زي كده لا فيها احراج ليك او ليه
    تمام هاتها بطريقه غير مباشرة كجس نبض
    لكن قبلها اسأل اختك


  10. #10

    الصورة الرمزية eng.octooo

    رقم العضوية : 25711

    تاريخ التسجيل : 20Nov2008

    المشاركات : 4,864

    النوع : ذكر

    الاقامة : 6octoper

    السيارة: nissan sunny 2010 ex

    السيارة[2]: renult duster 2014 fo

    دراجة بخارية: nefssssy

    الحالة : eng.octooo غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اسأل اختك الاول ولو موافقة اتكلم معاة وقولة بهزار زى مثلا " كل شوية جاى عندنا عريس لاختى وهيا مش بترضى ماتيجى تجرب حظك " اى حاجة بالمعنى دة وتكون بالهزار وشوف وربنا يتمم بخير




 
صفحة 1 من 4 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. محتاج كل واحد يصوت لبنت اختى فى المسابقه دى
    بواسطة mazagngi2010 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 22
    آخر مشاركة: 12-11-2012, 02:27 AM
  2. لو اتسال نفس السؤال هترد بنفس الاجابه ؟
    بواسطة abokoko في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 32
    آخر مشاركة: 24-02-2012, 06:14 PM
  3. (رجب حوش صاحبك عنى).............
    بواسطة dr.hany في المنتدى ساحة المرور وموضوعات التأمين في مصر
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 13-04-2010, 03:51 PM
  4. بتعمل اية لما واحد صاحبك يزن على ودانك عشان ياخد لفة بالعربية
    بواسطة ZAKI32 في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 42
    آخر مشاركة: 15-01-2009, 07:31 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

لله, ملون, لموضوع, ما, لاب, لابنك, لاخر, لازم, لان, لانه, لاقى, لاقيله, لاقيلها, مثل, مثلا, لبنت, متقدم, لى, محل, ليا, محترم, ليه, مين, ليوم, ليك, ليكم, مر, مره, مش, لسه, مع, معا, معاد, معايا, معاه, لظبط, معقول, معقوله, له, لها, من, موافق, موافقه, موجود, موجوده, منه, منها, لون, موضوع, لقيت, لك, مكسوف, ام, الل, المثل, المحله, الله, الموضوع, الت, التالى, امبارح, امته, الي, الحل, اليوم, اليومين, الجواز, السلام, الصدفه, اتا, اتاخدت, اتجوز, ابن, ابنك, اى, ادبي, اخر, احساس, احساسى, احسن, ايه, ايكو, ار, ارد, اس, استغربت, اعمل, اعرف, اف, اه, اهى, او, اول, انا, انت, انتوا, انى, انش, انه, اقول, اقوله, اقولها, اكيد, تم, تمن, با, بال, بالصدفه, بالظبط, باله, بار, تانيه, تتجوز, تبقى, بى, تحمل, بيت, بيتحرك, تحترم, بيتك, بيتكلم, بجد, بيدور, بين, بينهم, بيقول, بر, برضه, بس, تست, تستحمل, بصراحه, تعال, تعالى, به, بها, بن, بنتك, بنفس, بنك, بقت, بقتش, بقى, تقر, تقري, تقريبا, بقو, تقوم, تقولله, تك, حل, جماعه, حله, يا, جايز, حاجه, ياريت, حب, حتى, يتحرك, يتجوز, حبها, يتقدم, يتكلم, دى, جدا, يدور, جر, يرخص, حصلت, حساس, حسن, خصوص, خصوصا, يعرف, يعرفو, يعرفوا, يف, خفيف, ده, يهم, جن, دول, يومين, جواز, جود, دور, جوز, ينفع, ينفعش, خط, حق, يقول, يقوللى, حك, يكون, رايك, رايكو, رايكوا, رب, رد, ريت, ريس, رف, ره, صا, شاء, صاحبى, صاحبك, ساعته, ساعتها, شاف, شافه, شافها, شخص, شخصيه, صدفه, صراحه, سعيد, سعيده, شويه, شكر, شكرا, شكراا, عمل, عملت, عمال, على, عليه, عليهم, عليك, عليكم, عاي, عادى, عارف, عارفه, عاوز, عاوزه, ظبط, عد, عيده, غير, غر, عريس, عرف, عروس, عروسه, عشان, عه, عن, عند, عنده, عقول, فتره, في, فيه, فيها, فس, فك, فكر, هل, ها, هتجنن, هترد, هو, هنا, هقول, ول, ولله, ومين, وله, ولها, نا, وال, والدتى, واحد, واحده, ناس, واف, ناوى, وجود, وجوده, ور, وش, وزه, وشك, وشكر, وشكرا, وع ده, نفس, نه, ون, نك, طب, طبع, طبعا, قل, قال, قاللك, قبل, قي, قيل, قري, قريب, قريبا, قع, قعدت, قول, قوله, قولها, كل, كلم, كلام, كا, كان, كانت, كي, كيل, كده, كش, كسوف, كن, كنت

عرض سحابة الكلمة الدلالية

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2