| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة
النتائج 11 إلى 20 من 33

  1. #11

    الصورة الرمزية tamertamer

    رقم العضوية : 26835

    تاريخ التسجيل : 04Dec2008

    المشاركات : 5,195

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة (مصر الجديدة)

    السيارة: HONDA CBR 919RR

    السيارة[2]: Opel Vectra B

    دراجة بخارية: honda

    الحالة : tamertamer غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_abboud مشاهدة المشاركة
    انا مغير البوجيهات قريب أوى يا تامر و افتكر ان هو ده السبب و لا ايه ؟
    العيب دة ممكن يكون من حجات كتير ذى مذكرت ابل كدة ممكن اوى سلوك البوجيهات مثلا
    لازم يتم الكشف على العربية بالكامل
    اولا دورة الكهرباء
    2- دورة البنزين
    لازم العيب يكون موجود فى احدى الدورتين بس كدة اى خلل فى احدى المكونات فى الدورتين خصوصا البنزين بيدى الى تقطيع او انها تبطل كمان وممكن فى حالات بعد كدة متدرش زى طرنبة البنزين ممكن تبتدى تضعف تاخد مدة طويلة وبعد كدة تبوظ لانها لو اتقطع عنها البنزين تبوظ لية بقا لان الطرنبة بتاخد تبردهاء من البنزين نفسة عشان تبرد لانها كهرباء عشان كدة متسبهاش للاخر ابدا لان دة بيزيد من التبريد بتعها


    i love my car


  2. #12

    الصورة الرمزية tananybasha

    رقم العضوية : 23085

    تاريخ التسجيل : 24Oct2008

    المشاركات : 27,771

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لايوجد حالياً

    السيارة[2]: Opel Vectra A Sport 2.0L M/T

    دراجة بخارية: هوندا 1000

    الحالة : tananybasha غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    لو مش بوجيهات جى ام او بوش اصلى 2 شمعه يبقى ممكن قوى

    لو أن ابن آدم هرب من رزقه كما يهرب من الموت لأدركه رزقه كما يدركه الموت
    محمد الطنانى


  3. #13

    الصورة الرمزية Mo Saleh

    رقم العضوية : 49192

    تاريخ التسجيل : 07Oct2009

    المشاركات : 293

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: No

    السيارة[2]: Kia Cerato F/O 2014

    دراجة بخارية: No

    الحالة : Mo Saleh غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    البوجيهات بوش يا باشا


  4. #14

    الصورة الرمزية lancerevolution

    رقم العضوية : 17364

    تاريخ التسجيل : 27Aug2008

    المشاركات : 5,732

    النوع : ذكر

    الاقامة : shbien el kome

    السيارة: إوعدنا يا رب

    السيارة[2]: opel vectra 1.6 2001

    دراجة بخارية: معيش فلوس أجيب

    الحالة : lancerevolution غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    متابع بإهتمام

    [sor2]http://badge.facebook.com/badge/118286498828.2713.630313105.png[/sor2]


    لما نعيش فى تبات و نبات و نجيب صبيان و بنات إسمى هو الى هيخدوه منى و بس



  5. #15

    الصورة الرمزية ENG\AHMED

    رقم العضوية : 4805

    تاريخ التسجيل : 23Jan2008

    المشاركات : 3,917

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: Fluence 11,lanos 01

    السيارة[2]: FOCUS 06,PICANTO 13

    دراجة بخارية: no

    الحالة : ENG\AHMED غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tananybasha مشاهدة المشاركة
    جربت العلبة و جربت الأضافات و جربت الألتراسونيك و جربت افكة و اسلك الفلاتر بتاعته و عملت البدع
    على رأى القول المأثور
    مفيش فايده
    الحاجت دى كلها صيانة وتنضيف مش اكتر انما لو بايظ خلصت حتى لو عملت اية ملهوش حل

    زى مثلا دورة المية كل فترة تنضفها وتزود مية انما لو حاجة اتخرمت انتهى لازم تتصلح


  6. #16

    الصورة الرمزية tananybasha

    رقم العضوية : 23085

    تاريخ التسجيل : 24Oct2008

    المشاركات : 27,771

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لايوجد حالياً

    السيارة[2]: Opel Vectra A Sport 2.0L M/T

    دراجة بخارية: هوندا 1000

    الحالة : tananybasha غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    تمام و اللى اتكسر عمرة ما يتصلح

    لو أن ابن آدم هرب من رزقه كما يهرب من الموت لأدركه رزقه كما يدركه الموت
    محمد الطنانى


  7. #17

    الصورة الرمزية ENG\AHMED

    رقم العضوية : 4805

    تاريخ التسجيل : 23Jan2008

    المشاركات : 3,917

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: Fluence 11,lanos 01

    السيارة[2]: FOCUS 06,PICANTO 13

    دراجة بخارية: no

    الحالة : ENG\AHMED غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tananybasha مشاهدة المشاركة
    تمام و اللى اتكسر عمرة ما يتصلح
    +1 بس كدة
    انما لو الموضوع على اد نضافة وصيانة يبقى هيجيب نتيجة

    انت تعرف كان معانا مازدا 323 , العربية قعدت حوالى 20 سنة الكاربراتير بتقفيلة مصنعة (الفابريكة) وعايشة على المنظفات دى وكانت شغالة تمام لحد لما كان فى جوانات محتاجة تتغير , اتغيرت وفضلت عايشة على المنظفات بردة :d


  8. #18

    الصورة الرمزية tananybasha

    رقم العضوية : 23085

    تاريخ التسجيل : 24Oct2008

    المشاركات : 27,771

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لايوجد حالياً

    السيارة[2]: Opel Vectra A Sport 2.0L M/T

    دراجة بخارية: هوندا 1000

    الحالة : tananybasha غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    طالما الرشاش اتسد او اتفتح ( بوش )* يبقى مع السلامه

    لو أن ابن آدم هرب من رزقه كما يهرب من الموت لأدركه رزقه كما يدركه الموت
    محمد الطنانى


  9. #19

    الصورة الرمزية tamertamer

    رقم العضوية : 26835

    تاريخ التسجيل : 04Dec2008

    المشاركات : 5,195

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة (مصر الجديدة)

    السيارة: HONDA CBR 919RR

    السيارة[2]: Opel Vectra B

    دراجة بخارية: honda

    الحالة : tamertamer غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انت يا محمد متشائم جدا مش عارف لية فى حالات بتنجح تفائل يا اخى


    i love my car


  10. #20

    الصورة الرمزية فادى محمد

    رقم العضوية : 21177

    تاريخ التسجيل : 05Oct2008

    المشاركات : 8,766

    النوع : ذكر

    الاقامة : damietta

    السيارة: الحمد لله

    السيارة[2]: opel vectra 1600 mo.1999

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : فادى محمد غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamertamer مشاهدة المشاركة
    انت يا محمد متشائم جدا مش عارف لية فى حالات بتنجح تفائل يا اخى
    المثل بيقول صدق العليل ولا تصدق التحاليل ..والراجل استوي قبل كده منظفات والتراسونيك ..

    اخوكم /فادي محمد عيد ..من مواضيعي المصوره للفيكترا بي ....

    http://www.nilemotors.net/Nile/97671...post3872017889 تغيير اويل سايل اسبراتير
    http://www.nilemotors.net/Nile/13044...post3872432932تنظيف الايديال كونترول
    http://www.nilemotors.net/Nile/15035...post3872669019تعديل في اضاءه التابلوه
    http://www.nilemotors.net/Nile/143705-b.html#post3872580355تغيير فرش السقف للفيكترا
    http://www.nilemotors.net/Nile/181441-a.html#post3873046581تغيير جوان وش التاكيهات

    hellboy سابقا



 
صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. عايز أنضف الرشاشات
    بواسطة albasha في المنتدى ريــــنو
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 05-07-2011, 06:33 PM
  2. ازاى انضف الانجيكشن
    بواسطة Ayman-Ahmed في المنتدى القــــسم التعلــــيمى
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 30-04-2010, 02:59 PM
  3. ازاى انضف الانجيكشن
    بواسطة Ayman-Ahmed في المنتدى ورشـــة نــايل مــــوتـــورز
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 12-04-2010, 04:44 PM
  4. ازاى افك الرشاشات
    بواسطة max_ziro في المنتدى ورشـــة نــايل مــــوتـــورز
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 29-01-2010, 06:25 AM
  5. استفسار بخصوص منظف الرشاشات فى الموتور الانجيكشن ارجوا الرد
    بواسطة mazgangy في المنتدى ورشـــة نــايل مــــوتـــورز
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 23-06-2008, 07:54 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2