| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة
النتائج 11 إلى 20 من 37

  1. #11

    الصورة الرمزية فادى

    رقم العضوية : 1834

    تاريخ التسجيل : 19Aug2007

    المشاركات : 1,257

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة-مصر

    السيارة: نصر شاهين

    السيارة[2]: نصر 128

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : فادى غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    " اللي يغييييظ ان سعرها ارخص من عربيات كتير بشوفها في الشارع هنا"

    مسألتش نفسك ليه؟؟

    " و دي بتنافس مرسيدس اس 500"

    مرسيدس يسمونها النجمة التى تقود الجميع.
    ايش جاب لجاب.


  2. #12

    الصورة الرمزية PRO-DRIVE

    رقم العضوية : 63

    تاريخ التسجيل : 20Apr2007

    المشاركات : 4,438

    النوع : ذكر

    الاقامة : Dystopia , blashyrkh

    السيارة: N/A

    السيارة[2]: Subaru Impreza 2006

    الحالة : PRO-DRIVE غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    هذه الأنظمة موجودة منذ فترة فى سيارات مرسيدس و غيرها و هى التى تتحسس العوائق التى أمامك ثم تبطأ من سرعة السيارة بحسب المسافة و هى موجودة فى كثير من السيارات و احدى الاختراعات الفاشلة أيضا فى رأيى.
    لا أعرف ما الابتكار فى هذا؟ ربما يكون ابتكارا فى اليابان على أساس أن لكزس أول سيارة يابانية فيها هذا الهراء لكن هناك الكثير من الشركات التى سبقت لكزس فى اعتماد مثل تلك الأنظمة.
    احقاقا للحق فأن لكزس اول سياره في العالم كله توقف نفسها في الموقف المخصص لها بنفسها
    حتي مرسيدس معندهاش الاختراع دا و شركه بوش حاليا بتطور نظام لمرسيدس :)


    مسألتش نفسك ليه؟؟

    اكيد حتي من غير ما اسأل نفسي
    العماله في المانيا اغلي من اليابان
    في فرق انك تكون راكب سياره من بنز و راكب سياره من مرسيدس
    لكزس طبعا ليست بمستوي مرسيدس التكنولوجي


    السبب الاخير ان مصر فيها جمارك عاليه و امريكا مفيهاش
    ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههه

    <!--EndFragment-->


  3. #13

    الصورة الرمزية فادى

    رقم العضوية : 1834

    تاريخ التسجيل : 19Aug2007

    المشاركات : 1,257

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة-مصر

    السيارة: نصر شاهين

    السيارة[2]: نصر 128

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : فادى غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    "احقاقا للحق فأن لكزس اول سياره في العالم كله توقف نفسها في الموقف المخصص لها بنفسها "

    لا يوجد فى العالم سيارة بتركن نفسها بنفسها ده من تأثيرات أفلام الخيال العلمى متوسطة المستوى!
    عموما أنا ضد ادخال الالكترونيات فى السيارة فالالكترونيات مكانها الحاسوب و الهواتف المحمولة و أجهزة الاستماع الموسيقى فقط أما فى السيارات فادخالها نوع من الغباء و البلاهة و هى مصدر ازعاج و أعطال لا أكثر. لذا عندما قررت شراء سيارة اخترت أقل سيارة فيها الكترونيات.


  4. #14

    الصورة الرمزية PRO-DRIVE

    رقم العضوية : 63

    تاريخ التسجيل : 20Apr2007

    المشاركات : 4,438

    النوع : ذكر

    الاقامة : Dystopia , blashyrkh

    السيارة: N/A

    السيارة[2]: Subaru Impreza 2006

    الحالة : PRO-DRIVE غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ما انت عايش في القرن ال13 لسه :)

    زي ما بشمهندس احمد قالك اذا متعرفش متقولش مفيش

    الاختراع لسه شغال بيعتمد علي حساسات زي الباركنج سنسور

    بيحدد العربيه الي قدامها ووراها و حساسات بتقيس مكان البارك

    و تبدا العربيه تترجم المعلومات دي بالكمبيوتر و تبدأ تتحرك لوحدها

    http://www.youtube.com/watch?v=nS4WMJR_JZs

    http://www.youtube.com/watch?v=NLW6gCT5agA



    مش حكتر في الكلام اكتب في جوجل

    lexus ls460 self park

    و ابقي قولي ايه النتيجه

    سلامز

    <!--EndFragment-->


  5. #15

    الصورة الرمزية NaderNabil

    رقم العضوية : 45

    تاريخ التسجيل : 18Apr2007

    المشاركات : 5,565

    النوع : ذكر

    الاقامة : المعادي..أخر الشارع

    السيارة: Logan A/T-Yaris HB HL

    السيارة[2]: Astra J Cosmo

    دراجة بخارية: NO

    الحالة : NaderNabil غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    الفئة الخامسة:
    http://www.youtube.com/watch?v=h8oBB2WjKOA

    الفئة السابعة
    http://www.youtube.com/watch?v=KfUBT...eature=related

    فولكس فاجن توران
    http://www.youtube.com/watch?v=OmDmoaiD-Gw&NR=1

    http://www.youtube.com/watch?v=Y7lPA...eature=related

    فولفو
    http://www.youtube.com/watch?v=OtlAJlh9xHA

    فيه أكتر بس ياريت حضريك قبل متعترض تبقي تدور عشان ميبقاش شكلك وحش...
    و أعتقد بردو انك هتقول ان كل ده دعاية للشركات :)


  6. #16

    الصورة الرمزية أبو عبدالله

    رقم العضوية : 97

    تاريخ التسجيل : 23Apr2007

    المشاركات : 11,050

    النوع : ذكر

    الاقامة : ManSOuRa

    السيارة: coRoLLa 06

    السيارة[2]: siRiOn 07

    دراجة بخارية: ان شاء الله

    الحالة : أبو عبدالله غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ممكن تشوفوا الفيديو ده علشان انا اتنقطت بجد
    وعلى راي المثل غطيني وصوتي عليا يا ............


    http://youtube.com/watch?v=xEwkFk5LTVg

    بجد والله انا اتنقطت بجد

    عن أبي هريرة قال :
    قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :
    إذا قال الرجل لأخيه :جزاك الله خيرا ، فقد أبلغ في الثناء


  7. #17

    الصورة الرمزية ahmedezzat78

    رقم العضوية : 3746

    تاريخ التسجيل : 16Dec2007

    المشاركات : 1,558

    النوع : ذكر

    الاقامة : المقطم

    السيارة: Maruti 2008

    السيارة[2]: Lanos 2007 FO

    دراجة بخارية: no

    الحالة : ahmedezzat78 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ينهاااااااااااااااااااااا ااااار ازرق

    ده الواحد طلع راكب عبية كاررو


  8. #18

    الصورة الرمزية د.أحمد سمير

    رقم العضوية : 38

    تاريخ التسجيل : 17Apr2007

    المشاركات : 1,847

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة نصر ـ القاهرة

    السيارة: none

    السيارة[2]: Kia Rio 2006

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : د.أحمد سمير غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    حكاية الركن دي أنا شوفتها من سنتين تقريباً في فيديو لسيارة Bmw الفئة السابعة ، وفكرتها مش عبقرية أوي ولا حاجة يعني ، ولا هي التكنولوجيا الخارقة من وجهة نظري .
    الحكاية زي ما برو قال كدة حساسات شبه الباركينج سنسور . ولما بتشغلها بتحدد الركن إما عمودي أو أفقي ، وبعدين بتسيب العربية تمشي في صف مواز لصف الركن وهي أول ما بتلاقي مكان مناسب بتديك إشارة أول ما تقول أوك .. تقود نفسها آليا بكل ما يشمله من تحريك الدريكيسون والتحرك أماماً وخلفاً والفرملة حتى تقف في الوضع المثالي للركن .. بس كدة
    تقبلوا خالص مودتي

    ما عاد يجدي الكلام ..


  9. #19

    الصورة الرمزية NaderNabil

    رقم العضوية : 45

    تاريخ التسجيل : 18Apr2007

    المشاركات : 5,565

    النوع : ذكر

    الاقامة : المعادي..أخر الشارع

    السيارة: Logan A/T-Yaris HB HL

    السيارة[2]: Astra J Cosmo

    دراجة بخارية: NO

    الحالة : NaderNabil غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ميكانيكا+اليكترونيات= الميكاترونيكس


  10. #20

    الصورة الرمزية أبو عبدالله

    رقم العضوية : 97

    تاريخ التسجيل : 23Apr2007

    المشاركات : 11,050

    النوع : ذكر

    الاقامة : ManSOuRa

    السيارة: coRoLLa 06

    السيارة[2]: siRiOn 07

    دراجة بخارية: ان شاء الله

    الحالة : أبو عبدالله غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    المشكلة مش الركن لوحدها فقط

    وانما هيا فيها نظام انها تفضل ماشيه في حارتها عن طريق عدم خروجها عن الخطين اللي محددين الحاره لما بتشغل نظام تثبيت السرعه وفعلا لما بتلاقي عربيه امامها بتهدي خلفها وتترك مسافه وعندما تزول هذه السياره ترجع لسرعتها المثبته
    واذا السيارة التى امامها وقفت بتروح على الحارة التانيه وتعديها وترجع تاني لحارتها

    وفي جهاز استشعار للسائق اذا نام او اذا استشعر ان وجه السائق ملتفت لغير الطريق فيعمل حاجه زي الفيبريشن مع صوت الانذار

    ده غير نظام رادار ليلي ليقول لك اذا ما استشعر وجود عائق على الطريق على مسافة بعيده ويوضح على شاشة السيارة

    عاوزين كمان متهيقلى كده كفايه علشان انا اتنقطت

    عن أبي هريرة قال :
    قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :
    إذا قال الرجل لأخيه :جزاك الله خيرا ، فقد أبلغ في الثناء



 
صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 15
    آخر مشاركة: 22-08-2015, 12:49 PM
  2. سيارة تركن نفسها تلقائيا بدون سائق وتتعرف على لصوص السيارات
    بواسطة Dr.Mostafa Anwar في المنتدى مقــاطـع الفيــديـو و الكليبات و صـور للسيارات
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 08-10-2012, 01:01 AM
  3. سيارة آودي تُصلّح نفسها وتغير لونها
    بواسطة احمدعبدالعزيز في المنتدى أخبار السيارات في مصر والعالم
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 25-09-2012, 10:53 AM
  4. رئيس الحكومة الإيطالية يركب سيارة توقف إنتاجها منذ عامين!
    بواسطة ahmed_su في المنتدى أخبار السيارات في مصر والعالم
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 29-12-2011, 01:24 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2