السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بعتذر بشدة عن عدم الكتابة فى الفترات الاخيرة لأنشغالى الشديد فى الامتحانات

فى الاسبوع التانى من اجازة نصف العام, الاربعاء الموافق 17 فبراير ذهبت لمركز صيانة العبور لأستكمال الشغل اللى فى الضمان اللى كنت بدأته فى شهر يوليو 2009

انا احد الحاجات اللى أخرتنى فى الميعاد انى كنت بتصل اكتر من مرة (اجمالى 5 مرات) علشان احصل على ميعاد, مع الحصول على تأكيد منهم بحضور المهندس مصطفى شريف (الاتفاق بينا كان كده) علشان نكمل الشغل فى العربية, اكتر من مرة محدش يرد عليا فى المعلومة دى, لحد المرة الاخيرة فى انسة اهتمت و حجزت لى الميعاد.

الشغل اللى كان ناقص فى العربية كان ظبط الزوايا بعد تغيير علبة الدركسيون للمرة التانية (مكنتش عاوز اعملها بره خصوصا ان الطارة بتلف فى حتة اكتر من التانية و اكتر من المرة اللى قبلها), ده بالاضافة الى تغيير شداد ميزان يمين لأنه مكنش متوفر ساعتها.

قابلت مهندس مصطفى شريف, و طلع جرب العربية و كشف عليها و اتفقنا ان الزوايا هتتظبط, و الشداد هيتغير.

بعد ساعة او اكتر, مهندس مصطفى على نده عليا علشان اكتشفوا حاجة فى العربية: صدر العربية عندى مشروخ, و هو اللى "بيعصر" على الشداد اليمين و لازم الصدر يتغير. بسؤاله عن اسباب ان الصدر يتشرخ, قالى انى ممكن اكون خبطت فى رصيف او حاجة علشان كده اتشرخ.

الفكرة ان العربية كانت زمان, فى شهر ديسمبر 2008, كانت خبطت بيها كلب , و كاناتغير حاجات فى العربية فى التوكيل بحوالى 11 الف جنيه, و قالوا ان الصدر سليم.

الحاجة التانية ان الشرخ ده مكانه عند مكان خبطة رأس الكلب, اللى هى ورا الجزء العلوى من النمر بتاعة العربية, بالاضافة لكده, الشرخ مش مسمع من تحت اى حاجة ... بمعنى لو كنت خبطت فى رصيف او طوبة كان يبقى فى شرخ من عند العجل لحد المكان اللى هى فيه حاليا, بمعنى ادق يتكون "مسمعة: من تحت لحد المكان اللى هى فيه حاليا ... مش مجرد شرخ فى نص الصدر و بس (ده على رأى و رأى ناس كتير).

الصدر علشان يتغير فده هيتطلب ان كل الحاجات اللى فى وش العربية تتفك (الردياتير و السربنتينة) و ده هيخلى التكلفة تتراوح من 1500-2000

مهندس مصطفى على مشكورا "لحم" الشرخ مؤقتا لحد اما اروح و اغيره بدون اى مقابل ... بس قالى ان اللحام ده هيفك على طول.

انا بعت ايميل لأنسة مى, و هى خلت حد من مكتبها يتصل بيا و يسمع منى القصة كلها, و وعد انه يرد عليا بخصوص الموضوع ده

انا راى اللى مقتنع بيه: ان الشرخ ده موجود من ساعة حادثة الكلب, و مخدوش بالهم منه ساعتها ... لأن انا بشتكى من نفس الاعراض منذ ذلك الحين (العربية بتعوم خفيف , و بتدب جامد فى الفواصل بتاعت الكوبرى لأن القنطرة بتتحرك من ناحية اليمين)

فى انتظار رد الانسة مى ان شاء الله ... هوافيكم بالمستجدات

و لو حد عنده راى مختلف او وجهة نظر يا ريت يشاركنى بيها

دعواتكم بقى الموضوع ده يخلص لأنى فعلا اتخنقت من العربية