| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
النتائج 1 إلى 8 من 8

  1. #1

    الصورة الرمزية rrrrreee

    رقم العضوية : 34556

    تاريخ التسجيل : 04Mar2009

    المشاركات : 142

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt-zagazig

    السيارة: no

    السيارة[2]: fait 128

    دراجة بخارية: suzky

    الحالة : rrrrreee غير متواجد حالياً

    Question مدرسة المرور (استفسار للاهمية اخوانى) - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    اخوانى انا ابيض فى السواقة بالعربى اريد ان اتعلم السواقة فى مدرسة المرور طلبى هو :اريد معرفة الاجراءات المتبعة - والاوراق المطلوبة قبل الزهاب الى المرور - ما المدة القانونية فى تعلم القيادة فى مدرسة المرور - ما هى التكلفة حتى استخراج الرخصة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



    اما بالنسبة لاتقان القيادة فانا ناوى اشترى سيارة واتعلم عليها بعد ان اكون حصلت على الرخصة عن طريق المدرسة


    انا اريد الرد على اسئلتى للافادة للضرورة

    ولكم الشكر اخوانى

    to be or not to be that is the question


  2. #2

    الصورة الرمزية الصيداح

    رقم العضوية : 52405

    تاريخ التسجيل : 07Nov2009

    المشاركات : 1,292

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: تويوتا كورولا 2013

    السيارة[2]: داتشيا 1310 1997

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : الصيداح غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    أنا طلعت الرخصة عن طريق المدرسة
    بس مبيعلموش يعني أنت اللي لازم تتعلم
    وأنصحك تتعلم على عربية وبعدين تطلع الرخصة
    حتى لا تعرض نفسك للخطر

    ممكن تقدم في المدرسة وخلال المدة ما بين تقديمك وموعد الإمتحان
    تتعلم السواقة على عربيتك الخاصة

    الأوراق المطلوبة

    صورة البطاقة
    شهادة طبية باطنة ونظر
    220جنيه

    وبالتوفيق بإذن الله


  3. #3

    الصورة الرمزية rrrrreee

    رقم العضوية : 34556

    تاريخ التسجيل : 04Mar2009

    المشاركات : 142

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt-zagazig

    السيارة: no

    السيارة[2]: fait 128

    دراجة بخارية: suzky

    الحالة : rrrrreee غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا سمعت ان اللى بيقدم فى المدرسة ملهوش اختبار وان كان لة اختبار بيكون سهل هل هذا صحيح ؟

    ما المدة القانونية فى تعلم القيادة فى مدرسة المرور

    to be or not to be that is the question


  4. #4

    الصورة الرمزية الصيداح

    رقم العضوية : 52405

    تاريخ التسجيل : 07Nov2009

    المشاركات : 1,292

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: تويوتا كورولا 2013

    السيارة[2]: داتشيا 1310 1997

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : الصيداح غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    لازم له إمتحان بس بيبقى سهل وكدة كدة بتأخذ الرخصة متقلقش
    حوالي 3 شهور


  5. #5

    الصورة الرمزية rrrrreee

    رقم العضوية : 34556

    تاريخ التسجيل : 04Mar2009

    المشاركات : 142

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt-zagazig

    السيارة: no

    السيارة[2]: fait 128

    دراجة بخارية: suzky

    الحالة : rrrrreee غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ممكن تحكى لية القصة اية واتعامل ازاى معاهم ؟

    لان المثل بيقول اسئل مجرب وانت عارف الباقى طبعأ؟
    اسف ان كنت بتقل عليك

    to be or not to be that is the question


  6. #6

    الصورة الرمزية m_waheed

    رقم العضوية : 12209

    تاريخ التسجيل : 04Jun2008

    المشاركات : 411

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: لانسر 2005 سبورت

    السيارة[2]: لانوس 2002

    الحالة : m_waheed غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    لو كان الهدف انك تطلع رخصة هتلاقي 100 عائق عشان تطلعها بدون ما تدفع المعلوم والوقتي للاسف الشديد بقه ليها تسعيرة
    اما لو كان الهدف انك تتعلم السواقة انصحك تاخد خمس حصص علي عربية تكون تابعة لمركز تعليم وفي نفس الوقت يكون تحت ايدك عربية خاصة بيك ويفضل تكون عربية مستعمله وقطع غيارها رخسصة مثلا فيات 128 وتفضل معاك لمجة 6 شهور لغاية ما تتمرن كويس وبعد كده جيب النوع اللي انت تفضله
    وبالتوفيق ان شاء الله


  7. #7

    الصورة الرمزية الصيداح

    رقم العضوية : 52405

    تاريخ التسجيل : 07Nov2009

    المشاركات : 1,292

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: تويوتا كورولا 2013

    السيارة[2]: داتشيا 1310 1997

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : الصيداح غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ولا يهمك

    1- 2 شهادة طبية باطنة ونظر وصورة بطاقة شخصيا و220 جنيه

    2-تقدمهم في الخزينة في المرور وتأخذ الوصل وإوعى يضيع

    3-بتاع الخزينة هيقولك على يوم تيجي فيه تشوف اسمك والراجل اللي هتتعلم معاه وغالبا الميعاد بيكون بعد شهر

    4-تيجي في الموعد تشوف إسمك متعلق واسم الراجل اللي أنت معاه وهتلاقي رقم محموله متعلق أيضا

    5- تتصل عليه وتقابله وتسأله ايه المطلوب هيقولك أنا هحضرك في المدرسة وتيجي يوم الإمتحان وغالبا بعدها بشهر

    6-علطول 10 جنيه في جيبه وتودعه

    7-تيجي في الميعاد ومعاك الوصل

    8-تقدم الوصل في المرور وتدفع3جنيه

    9-وتروح تمتحن الإشارات ومن ثم القيادة

    10-من مكتب تصوير جنب المرور تجيب منه ورق رخصة خاصة

    11-هيعطيك ورق الرخصة الخاصة

    12-ترتب أوراقك وهي كالأتي((ورق الرخصة الخاصة اللي أنت لسة مشتريه+2صورة شخصية+صورة البطاقة+الشهادات الطبية وعليها صورك+صورة الشهادة التعليمية الحاصل عليها))

    13-تقدمه في شباك الرخصة الخاصة

    14-هتدفع مبلغ مش فاكره في الخزينة

    15- تننتظر لأخذ استمارة التصوير وبعدين تروح تتصور

    16-استلم الرخص

    17-ألف مبروك


  8. #8

    الصورة الرمزية rrrrreee

    رقم العضوية : 34556

    تاريخ التسجيل : 04Mar2009

    المشاركات : 142

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt-zagazig

    السيارة: no

    السيارة[2]: fait 128

    دراجة بخارية: suzky

    الحالة : rrrrreee غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    الف الف شكر اخى

    to be or not to be that is the question



 

المواضيع المتشابهه

  1. مدرسة المرور
    بواسطة axin في المنتدى ساحة المرور وموضوعات التأمين في مصر
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 24-10-2011, 11:45 AM
  2. مدرسة المرور فى الشيخ زايد
    بواسطة aliaboali_3 في المنتدى ساحة المرور وموضوعات التأمين في مصر
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 08-09-2010, 02:49 PM
  3. مدرسة المرور
    بواسطة Aziz2009 في المنتدى القــــسم التعلــــيمى
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 23-08-2010, 02:03 PM
  4. اخوانى تحذير هام ارجو الدخول للاهمية
    بواسطة shshtawy في المنتدى BYD
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 12-07-2010, 07:43 PM
  5. سؤال بخصوص مدرسة المرور
    بواسطة rrrrreee في المنتدى ساحة المرور وموضوعات التأمين في مصر
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 16-03-2010, 12:33 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

للافادة, للاهمية, لمرور, للضرورة, ما, لافادة, لاه, لاهمية, لى, مية, مدرسة, ليه, ليها, مر, لرد, لرخصة, مرور, لسواقة, مع, معرفة, لفة, مط, مطلوب, مطلوبة, لقانون, لقيادة, لك, ام, المتبع, المدرس, المدرسة, المرور, المط, المطلوب, المطلوبة, اما, الاجراءات, الاوراق, الت, التكلفة, الرد, الرخص, الرخصة, السواق, السواقة, الشكر, الع, العر, العرب, النسبة, الق, القان, القانون, القانونية, القيادة, ابي, ابيض, اتعلم, اجرا, اجراء, اجراءات, اخوان, اخوانى, ار, اريد, اس, اشتر, استفسا, استفسار, اف, افادة, اه, اهمية, او, انا, انى, اوراق, انونية, اكو, اكون, با, بال, بالعرب, بالعربى, بالنسبة, تبع, بى, بيض, ترى, بعد, تفس, تك, تكلف, تكلفة, يا, حتى, جر, حصلت, رب, رد, رخصة, رف, رفة, ستفسار, سيار, سيارة, سئلت, سوا, سواق, سواقة, شكر, si, size, على, عليه, عليها, عة, عد, عرب, عرف, عرفة, عن, فا, فادة, فان, فانا, فس, فسا, ها, هو, ول, ولك, ولكم, نا, وال, والا, وات, وان, ناوى, ور, ورا, ورة, نسبة, ون, ضرور, ضرورة, ؟؟, ؟؟؟, ؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟, ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟, طلب, طلو, طريق, قانو, قانون, قانونية, قبل, قي, قيادة, كل

عرض سحابة الكلمة الدلالية

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2