| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 44

  1. #1

    الصورة الرمزية Ahmed A Rahman

    رقم العضوية : 13961

    تاريخ التسجيل : 01Jul2008

    المشاركات : 4,984

    النوع : ذكر

    الاقامة : Rehab city

    السيارة: Nissan Sunny 2014

    السيارة[2]: RENAULT LOGAN 2010

    دراجة بخارية: agala

    الحالة : Ahmed A Rahman غير متواجد حالياً

    Question CIB عمال بيزن عشان اعمل credit card : آه ولا لأ؟؟؟؟؟؟ - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    اتصل بيا مندوب البنك من كام يوم عشان يقولي ان فيه عرض من البنك لعملاء نادي الرحاب بدون مفردات مرتب
    سقف البطاقة 15000

    انا اصلا بستحرم الفوائد بس الراجل بيقولي ان ليا 55 يوم سماح وانا عامل حسابي عمري ما حعدي الفترة دي

    كل الكروت اللي معايا debit card يعني يسحب المشتريات من الرصيد على طول

    اعمل ايه ؟؟؟؟

    اطنش ولا اوافق خصوصا ان ساعات بحب اشتري حاجات من النت او ادفع فواتير التليفون من على النت مش بعرف عشان البهوات مش بيقبلوا الفيزا الكترون عايزين فيزا عادية او ماستر

    هل البنك ده كويس CIB
    مصاريف السنة 150 جنيه في اول سنة
    75 جنيه كل سنة اخرى

    ايه رأيكم

    د. أحمد عبد الرحمن
    ونرجع ثاني: نفسي الناس تبطل تقول الحشيش مفيهوش ادمان


  2. #2

    الصورة الرمزية الغزالى

    رقم العضوية : 43904

    تاريخ التسجيل : 24Jul2009

    المشاركات : 6,322

    النوع : ذكر

    الاقامة : القناطر الخيرية

    السيارة: مفيش

    السيارة[2]: kia-sephia 99

    دراجة بخارية: كريم منير لسه هايشترلى واحد

    الحالة : الغزالى غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    والله حضرتك طالما معاك الى يغنى عنها يبئى خلاص طنش
    ولو على الشراء من الانترنت ففى حاجة اسمها انترنت كارت يتقدر تدفع وتشترى براحتك من على النت
    والصارحة فكرة الفيزا الى البنوك بتديهالك دى مش بحبها على الرغم من ان انا معايا بتاعة بركليز بس جيالى هدية فا كنت مطر اقبلها
    بس الحلو فيها انها كل اول شهردة بالنسبة( للبنك بركليز ) بيديك ورقة مليناة خصومات فى اماكن كتير من محلات اكسسورات وبرفانات ومطاعم كبيرة والخصم بتاخدة لما بتدفع بالفيزا بتاعتهم
    بس فى الاول والاخر ال راى رايك اعمل الى حضرتك شايفة مناسب ليك :b4_388::b4_388:

    مفيش توقيع
    عشان تتبسط :D


  3. #3

    الصورة الرمزية Ahmed Selim

    رقم العضوية : 2316

    تاريخ التسجيل : 25Sep2007

    المشاركات : 16,640

    النوع : ذكر

    الاقامة : Nasr City - UAE

    السيارة: Accent 2006

    السيارة[2]: Megane II 2005/Megane II 2007

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : Ahmed Selim غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    بص الفيزا دى أعراء ابن 60.......

    هتلاقى نفسك بتعدى ال 55 يوم و بتنسى عادى و هيبدأ يحسب عليك فوائد.

    و الفيزا اللى هيعمالهالك مش شغالة على النت عندهم حاجة تانية للنت بس أسمها COM Card و دى بيبقى الليمت بتاعها قليل....غالباً اقل من 1000 جنيه.

    يا بلادى يا بلادى.........أنا بحبك يا بلادى


  4. #4

    الصورة الرمزية Hegazio

    رقم العضوية : 39787

    تاريخ التسجيل : 07May2009

    المشاركات : 3,598

    النوع : ذكر

    الاقامة : 6 أكتوبر

    السيارة: Eclipse-Fluence -Corolla

    السيارة[2]: Civic.felecia.megan.tigo

    دراجة بخارية: no

    الحالة : Hegazio غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    طبعا تعملها .. بس بشروط
    * ان تكون متأكد من أنك معاك فلوس اللي حتشتريه الشهر الجاي ولا فرصة للتأخير
    * تخلي الحد بتاعها 75 % من مرتبك علي الأكثر
    * تعمل أمر خصم مباشر لكامل القيمة المستحقة يوم 5 في الشهر مثلا ( بعد نزول المرتب )

    To Get The Best In Life
    You Have To Start With Yourself
    And Do Your .. BEST


  5. #5

    الصورة الرمزية aelhossan

    رقم العضوية : 1316

    تاريخ التسجيل : 04Jul2007

    المشاركات : 815

    النوع : ذكر

    الاقامة : Qatar

    السيارة: يارب لوجان

    السيارة[2]: لوجان والحمدلله

    الحالة : aelhossan غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا مخربش بيتي غير الكروت دي
    لانك بتستسهل وتشتري كل حاجه بيها
    وتلاقي نفسك كومت علي نفسك فواتير كتير
    يااما تدفعها وقتي وتبوظ الميزانيه
    يااما ترحلها بعد ال55 يوم وينزل عليك فايده
    يااما تقسطها وتقطع من لحمك الحي كل شهر وبرده عليك فايده
    بلاش احسن وعلي رأي المثل علي قد لحافك مد رجليك
    واللي ماعهوش مايلزموش
    وان كبر ابنك خاويه....وعجبي
    ويجعله عامر

    قلت لواحد صاحبي في واحد كل ما يركن عربيته تحت البيت ينزل يلاقيها مخبوطه
    قاللى:
    انا من الاول قلت ان اللوجان دي عربيه زباله


  6. #6

    الصورة الرمزية أحمد كمال

    رقم العضوية : 33438

    تاريخ التسجيل : 19Feb2009

    المشاركات : 14,563

    النوع : ذكر

    الاقامة : استراليا

    السيارة: None

    السيارة[2]: Toyota Camry

    دراجة بخارية: Harley-Davidson

    الحالة : أحمد كمال غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    بلاش cib ..... بنك زبالة (لا مؤاخذة يا مقص) و عايز الحرق بجاز ......


  7. #7

    الصورة الرمزية Hegazio

    رقم العضوية : 39787

    تاريخ التسجيل : 07May2009

    المشاركات : 3,598

    النوع : ذكر

    الاقامة : 6 أكتوبر

    السيارة: Eclipse-Fluence -Corolla

    السيارة[2]: Civic.felecia.megan.tigo

    دراجة بخارية: no

    الحالة : Hegazio غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aelhossan مشاهدة المشاركة
    انا مخربش بيتي غير الكروت دي
    لانك بتستسهل وتشتري كل حاجه بيها
    وتلاقي نفسك كومت علي نفسك فواتير كتير
    يااما تدفعها وقتي وتبوظ الميزانيه
    يااما ترحلها بعد ال55 يوم وينزل عليك فايده
    يااما تقسطها وتقطع من لحمك الحي كل شهر وبرده عليك فايده
    بلاش احسن وعلي رأي المثل علي قد لحافك مد رجليك
    واللي ماعهوش مايلزموش
    وان كبر ابنك خاويه....وعجبي
    ويجعله عامر
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hegazio مشاهدة المشاركة
    طبعا تعملها .. بس بشروط
    * ان تكون متأكد من أنك معاك فلوس اللي حتشتريه الشهر الجاي ولا فرصة للتأخير
    * تخلي الحد بتاعها 75 % من مرتبك علي الأكثر
    * تعمل أمر خصم مباشر لكامل القيمة المستحقة يوم 5 في الشهر مثلا ( بعد نزول المرتب )
    That's the way to do it .. beleive me

    To Get The Best In Life
    You Have To Start With Yourself
    And Do Your .. BEST


  8. #8

    الصورة الرمزية M.ABDEEN

    رقم العضوية : 26967

    تاريخ التسجيل : 06Dec2008

    المشاركات : 2,437

    النوع : ذكر

    الاقامة : Fifth Settlement

    السيارة: Sandero 2014

    السيارة[2]: Elentra Coupe 2013

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : M.ABDEEN غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اعملها لو هتقدر تنفذ شروطها وهو بنك محترم بالنسبة لبنوك كتير تانية


  9. #9

    الصورة الرمزية Tayer

    رقم العضوية : 47068

    تاريخ التسجيل : 14Sep2009

    المشاركات : 1,066

    النوع : ذكر

    الاقامة : EL SHEK ZAYED 6 OCTOBER

    السيارة: يا رييييييييت

    السيارة[2]: GEN 2 -2010

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : Tayer غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    أحسن حاجه تعمل فيزا تكون تبع البنك الأنت تابع ليه (يعنى البنك المرتبك بيتحول عليه)

    أعرف حاجه عن كل حاجه أحسن متعرف كل حاجه عن حاجه.
    FOR BEAUTIFULL MIND ONLY


  10. #10

    الصورة الرمزية بحري

    رقم العضوية : 2387

    تاريخ التسجيل : 30Sep2007

    المشاركات : 3,446

    النوع : ذكر

    الاقامة : alexandria

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: accent'99-F/O A/T

    الحالة : بحري غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    هذه الكروت وفكرتها (الائتمان) أحد أكبر أسباب الكوارث الاقتصادية و الاجتماعية في العالم ثم في مصر حديثا...ديون..أقساط...طمع منك ومن البنك..قلق واضطراب..سفه استهلاكي.....

    حتى لو هناك فترة سماح ٥٥ يوم وحتى لو نويت عدم تعديها- وذلك صعب بالمناسبة- فإن مجرد إبرام عقد ربوي يعتبر محرما

    العقد هنا أنهم يقولون إذا تجاوزت الـ ٥٥ يوما سنضع عليك فوائد وأنت وافقت على ذلك
    فمجرد الموافقة هي موافقة على التعامل بالربا حتى لو كنت تنوي أنك لن تستخدم هذه الحالة
    كأن توافق على فكرة شرب الخمر ولكنك تنوي ألا تشربها
    أرجو أن أكون أوصلت الفكرة بوضوح
    بالتوفيق لكل خير

    قال الله عزوجل في محكم آياته

    (وإذ أخذ الله ميثاق الذين أوتوا الكتاب لتبيِّنُّنه للناس ولا تكتمونه فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمنًا قليلاً فبئس ما يشترون)

    (إن الذين يكتمون ما أنزلنا من البينات والهدى من بعد ما بيناه للناس في الكتاب أولئك يلعنهم الله ويلعنهم اللاعنون . إلا الذين تابوا وأصلحوا وبينوا فأولئك أتوب عليهم وأنا التواب الرحيم)



 
صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. مقارنة يا جماعة عشان انا هتجنن ومش عارف اعمل ايه
    بواسطة bozzabasha في المنتدى هـــــــوندا
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 13-01-2012, 08:44 PM
  2. انهي انسب بنك اعمل عنده credit card
    بواسطة mohmdomar في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 32
    آخر مشاركة: 10-04-2011, 10:32 PM
  3. لو حد عايز يقولي عشان اعمل حسابه
    بواسطة meero_boy2000 في المنتدى كــماليــات السيـــارات و الإكسسوارات
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 10-10-2010, 04:50 AM
  4. قولولى اعمل ايه عشان انا خايف
    بواسطة casper_romio في المنتدى هيــونــداى
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 24-07-2010, 04:24 AM
  5. اروح فين عشان اعمل التراسونيك ؟؟؟
    بواسطة max_ziro في المنتدى ورشـــة نــايل مــــوتـــورز
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 25-09-2009, 12:40 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2