| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 16

  1. #1

    الصورة الرمزية Horsepower

    رقم العضوية : 22739

    تاريخ التسجيل : 20Oct2008

    المشاركات : 945

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Toyota Avensis 2008

    السيارة[2]: Honda Civic LXi 2009

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : Horsepower غير متواجد حالياً

    Thumbs up سيفيك سيدان تفوز بجائزة أفضل قيمة إجمالية, و أفضل إختيار آمن لعام 2010 - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    نقلا عن الموقع الرسمي لهوندا العالمية,

    حصلت سيفيك سيدان على جائزة IntelliChoice كأفضل قيمة إجمالية للسيارات السيدان لعام 2010 على مدار فترة الخمسة أعوام السابقة من خلال تحليل بيانات الحكومة والطرف الثالث (المستهلك) وتعيين نتيجة التصويت على جميع السيارات الأخرى لتكاليف ملكيتها.

    كما حصلت سيفيك سيدان على لقب أفضل إختيار آمن لعام 2010 على الطرق السريعة من قبل معهد التأمين للسلامة على الطرق السريعة.

    2010 Honda Civic Sedan - Awards, Accolades & Ratings - Official Honda Web Site

    -Ahmad Sami-
    Anyone can drive a fast car, few can drive a car fast


  2. #2

    الصورة الرمزية Kareem_A

    رقم العضوية : 65365

    تاريخ التسجيل : 16Mar2010

    المشاركات : 885

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: تويوتا كورولا 09 (سيارة والدي)

    الحالة : Kareem_A غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    العربية دي ممتازة و بحبها جدا

    شكل و اداء و خامات

    بس بصراحة , سعرها حاليا في قمة الاستفزاز

    www.drop-studios.com

    https://www.facebook.com/pages/Drop-Studios/301516983191811?ref=hl


  3. #3

    الصورة الرمزية Hondawy_2008

    رقم العضوية : 8131

    تاريخ التسجيل : 29Mar2008

    المشاركات : 1,056

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: not avilable

    السيارة[2]: Honda Civic 2008 F/A

    الحالة : Hondawy_2008 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    تستحق هوندا كل الاحترام ... فعلا لو رجع بيا الزمن سيفيك برده


  4. #4

    الصورة الرمزية Hondawy_2008

    رقم العضوية : 8131

    تاريخ التسجيل : 29Mar2008

    المشاركات : 1,056

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: not avilable

    السيارة[2]: Honda Civic 2008 F/A

    الحالة : Hondawy_2008 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    بس في السيت كاتبين انها تحت 17 ألف دولار أنا شاريها ب 143 ألف جندي يعني أكتر من 27 ألف دولار

    يعني علشان في مصر أدفع أكتر من 10 آلاف دولار فوق تمنها حسبي الله ونعم الوكيل في دي بلد !!!


  5. #5

    الصورة الرمزية Horsepower

    رقم العضوية : 22739

    تاريخ التسجيل : 20Oct2008

    المشاركات : 945

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Toyota Avensis 2008

    السيارة[2]: Honda Civic LXi 2009

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : Horsepower غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hondawy_2008 مشاهدة المشاركة
    بس في السيت كاتبين انها تحت 17 ألف دولار أنا شاريها ب 143 ألف جندي يعني أكتر من 27 ألف دولار

    يعني علشان في مصر أدفع أكتر من 10 آلاف دولار فوق تمنها حسبي الله ونعم الوكيل في دي بلد !!!
    ولو حبيت تركب جولف 6 tsi هتدفع 30,000 يورو و هي سعرها أصلا 15,200 يورو.

    -Ahmad Sami-
    Anyone can drive a fast car, few can drive a car fast


  6. #6

    الصورة الرمزية Hondawy_2008

    رقم العضوية : 8131

    تاريخ التسجيل : 29Mar2008

    المشاركات : 1,056

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: not avilable

    السيارة[2]: Honda Civic 2008 F/A

    الحالة : Hondawy_2008 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horsepower مشاهدة المشاركة
    ولو حبيت تركب جولف 6 tsi هتدفع 30,000 يورو و هي سعرها أصلا 15,200 يورو.
    يا نهار أبيض !!! ده كده السيفيك رحمة في فرق السعر على كده

    و مع كل ده طرق حرير و مرور نضيف برة وهنا طرق زفت و مرور زفتين يعني هرجع أقول تاني حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا بلد :)


  7. #7

    الصورة الرمزية Horsepower

    رقم العضوية : 22739

    تاريخ التسجيل : 20Oct2008

    المشاركات : 945

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Toyota Avensis 2008

    السيارة[2]: Honda Civic LXi 2009

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : Horsepower غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hondawy_2008 مشاهدة المشاركة
    يا نهار أبيض !!! ده كده السيفيك رحمة في فرق السعر على كده

    و مع كل ده طرق حرير و مرور نضيف برة وهنا طرق زفت و مرور زفتين يعني هرجع أقول تاني حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا بلد :)
    بس برضو الزيادة إللي في مصر بترجعلك تاني في صورة الدعم إللي على البنزين و إللي تقريبا بيوفرلك حوالي 1800 دولار سنويا ... يعني بحسبة بسيطة ال 9000 دولار فرق هايرجعولك خلال 5 سنين ... فمتزعلش قوي لأن برة مفبش دعم على البنزين ... المشكلة لما يكون الفرق كبير فعلا زي في العربيات المنافسة للسيفيك (جيتا - أوكتافيا - فوكاس) و يكون الفرق في السعر بيبدأ من 13000 يورو يعني حوالي 16000 دولار كدة تبقي المفروض تخلي العربية معاك على الأقل 8 سنين علشان تعوض الفرق إللي دفعته ... ده بدون إضافة الأرباح البنكية لو الفلوس دي متشالة في البنك.

    -Ahmad Sami-
    Anyone can drive a fast car, few can drive a car fast


  8. #8

    الصورة الرمزية khaled_rafea

    رقم العضوية : 39092

    تاريخ التسجيل : 28Apr2009

    المشاركات : 967

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo, Mokkatam

    السيارة: 323

    السيارة[2]: honda civic 93

    دراجة بخارية: معنديش

    الحالة : khaled_rafea غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    حضرتك يا احمد باشا حسبت فرق الدعم فى البنزين, بس مجيبتش سيرة فرق الدخل و فرق المرتبات, هو حضرتك تبع الحزب ولا ايه


  9. #9

    الصورة الرمزية Horsepower

    رقم العضوية : 22739

    تاريخ التسجيل : 20Oct2008

    المشاركات : 945

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Toyota Avensis 2008

    السيارة[2]: Honda Civic LXi 2009

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : Horsepower غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_rafea مشاهدة المشاركة
    حضرتك يا احمد باشا حسبت فرق الدعم فى البنزين, بس مجيبتش سيرة فرق الدخل و فرق المرتبات, هو حضرتك تبع الحزب ولا ايه
    لا يا خالد بيك أنا ماليش أي نشاط سياسي ... يا باشا الموضوع ليس له علاقة بمستوى المعيشة ... الكلام عن الفرق في سعر السيارات بين مصر و الخارج ... إللي أقصده إن فيه ناس بتشوف إن سعر العربيات في مصر أغلى بدون ما يكمل الصورة ... هل فيه حد بيشتري عربية و يركنها يتفرج عليها ... مش فيه مصاريف تشغيل (صيانة - قطع غيار - وقود - تراخيص - مخالفات ... إلخ) خلينا نشوف الصورة كاملة بلاش نظلم نفسينا ونعيش إننا شهداء في كل حاجة ... وعلى رأي المثل (يا بخت من بكاني و بكى عليا ... ولا من ضحكني و ضحك الناس عليا)
    بس كنت عايز أوضح إن في مستوى للعربيات في مصر ما يعتبرش غالي عن الخارج بالعكس يعتبر أرخص لو أضفنا مصاريف التشغيل و عملنا مقارنة سليمة.

    -Ahmad Sami-
    Anyone can drive a fast car, few can drive a car fast


  10. #10

    الصورة الرمزية haythamkmal

    رقم العضوية : 5295

    تاريخ التسجيل : 06Feb2008

    المشاركات : 1,069

    النوع : ذكر

    الاقامة : Mokatam

    السيارة: Civic 2010

    السيارة[2]: Civic 92,98,08

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : haythamkmal غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    أ. احمد ، مع احترامى لرايك بس بره فى شوارع نظيفة مابتبوظش عجل ومساعدين و بيض و مقصات وعلبة دريكسيون ، انا سافرت قبرص اسبوع وكنت ماجر عربية رينو والله العربية معازتش تتمسح حتى مش تتغسل طول الاسبوع، وكمان مفيش سياس وقفيين فى كلى حتة يقولولك حاسب بعد ما تركن ، ولما بتروح تخلص ورق مبتدفعش رشوة لكل واحد عدى علية الورق ده عشان تخلص ، وبعدين تنزل للمهندس فى المعاينة يقولك احنا محتاجين مطابقة بصمة ولازم تبرز تانى ، وبعديين تروح التوكيل عندك مشكلة وانت فى الضمان يشيلوهالك.
    اقولك اخر تكتة ... النهاردة كنت فى التوكيل عشان حسيت ان التكيف ضعيف شوية ، بعد الكشف قالولى ان كويل الكباس عايز يتغيير وثمنة 1000 جنية ، قلتلهم انى فى الضمان ، طبعا الرد كان ان السبب فى ضعف الكويل هو النور الزينون اللى انا مركبة عشان عمل احمال على دائرة الكهرباء بتاعت التكيف !!!!!!!!!!!!!!!
    المهم عملت مشكلة ومفيش فايدة ، ولاقيت واحد جانبى بيزعق ... مشكلتة ان كنترول الفتيس عنه باظ وهو فى الضمان بردة ، بس قالولو ان سبب بوظان الكنترول انه مركب gm وطبعا اثر على الكنترول والله ده حصل !!!!!!!

    مفيش فايدة


    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horsepower مشاهدة المشاركة
    لا يا خالد بيك أنا ماليش أي نشاط سياسي ... يا باشا الموضوع ليس له علاقة بمستوى المعيشة ... الكلام عن الفرق في سعر السيارات بين مصر و الخارج ... إللي أقصده إن فيه ناس بتشوف إن سعر العربيات في مصر أغلى بدون ما يكمل الصورة ... هل فيه حد بيشتري عربية و يركنها يتفرج عليها ... مش فيه مصاريف تشغيل (صيانة - قطع غيار - وقود - تراخيص - مخالفات ... إلخ) خلينا نشوف الصورة كاملة بلاش نظلم نفسينا ونعيش إننا شهداء في كل حاجة ... وعلى رأي المثل (يا بخت من بكاني و بكى عليا ... ولا من ضحكني و ضحك الناس عليا)
    بس كنت عايز أوضح إن في مستوى للعربيات في مصر ما يعتبرش غالي عن الخارج بالعكس يعتبر أرخص لو أضفنا مصاريف التشغيل و عملنا مقارنة سليمة.

    يا نفس لا تقنطي من زلةٍ عظمت إن الكبائر في الغفران كاللمم
    لعل رحمة ربي حين يقسمها تأتي على حسب العصيان في القسم
    يارب الطف بعبدك في الدارين إن له صبراً متى تدعه الأهوال ينهزم



 
صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. الرجاء المساعدة فى إختيار أفضل كاسيت صينى فى السوق
    بواسطة mous6fa في المنتدى قســـم الصوتـــيات
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 27-11-2012, 02:27 PM
  2. أفضل إختيار
    بواسطة ايمن نديم في المنتدى قســـــــــم المقارنــــات
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 01-03-2012, 01:00 AM
  3. أفضل 5 هواتف ذكية لعام 2010
    بواسطة محمد محمد في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 25-12-2010, 02:47 AM
  4. مشاركات: 15
    آخر مشاركة: 24-09-2010, 12:07 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2