| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 40 من 49

  1. #31

    الصورة الرمزية Abo_Lina

    رقم العضوية : 624

    تاريخ التسجيل : 12May2007

    المشاركات : 2,860

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: corolla 07 - wife's

    السيارة[2]: megane 05

    دراجة بخارية: none

    الحالة : Abo_Lina غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    تقريبا ده شارع جامعة الدول في لندن
    واخدينه رايح جاي رايح جاي

    Tyler_durden سابقا
    المشكلة ليست في إيجاد رئيس محترم و يخاف الله في شعبه ... المشكلة في إيجاد شعب محترم يعمل له رئيسه ألف حساب


  2. #32

    الصورة الرمزية chato_eg

    رقم العضوية : 7943

    تاريخ التسجيل : 25Mar2008

    المشاركات : 2,697

    النوع : ذكر

    الاقامة : عمارات السعودية- القبة

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Megane II 2007 HatchBack

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : chato_eg غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tyler_Durden مشاهدة المشاركة
    تقريبا ده شارع جامعة الدول في لندن
    واخدينه رايح جاي رايح جاي
    LooooL

    اسمه Brompton Road ....بالمناسبة...
    و الفايد باعه بمليار و نصف جنيه استرلينى و نصفهم كانت قروض للبنوك تم تسديدها بعد البيع....

    هانى محمد

    New Renault Album


  3. #33

    الصورة الرمزية slim_shika

    رقم العضوية : 44707

    تاريخ التسجيل : 09Aug2009

    المشاركات : 915

    النوع : ذكر

    الاقامة : US

    السيارة: -

    السيارة[2]: 98 C230 Kompressor

    الحالة : slim_shika غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    بيلفوا مش لاقيين ركنة...؟؟؟

    نبقى نبعتلهم 5 مليون سايس كده على الماشي...:s

    [marq="3;right;3;scroll"] واتناقش مع الجاهل تزداد جهل!!![/marq]


  4. #34

    الصورة الرمزية chato_eg

    رقم العضوية : 7943

    تاريخ التسجيل : 25Mar2008

    المشاركات : 2,697

    النوع : ذكر

    الاقامة : عمارات السعودية- القبة

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Megane II 2007 HatchBack

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : chato_eg غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    دى ال YouTube Channel بتاعة صاحب ال Videos
    YouTube - Kanal von alexsmolik

    هانى محمد

    New Renault Album


  5. #35

    الصورة الرمزية amr mokhtar

    رقم العضوية : 1651

    تاريخ التسجيل : 01Aug2007

    المشاركات : 1,419

    النوع : ذكر

    الاقامة : الإسكندرية

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Renault Fluence - 2011

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : amr mokhtar غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انتوا واخدين بالكوا ان فى اول الفيديو الشارع كان وقف و الدنيا زحمة
    و بالرغم من كده مفيش ولا صوت كلاكس واحد
    الدنيا كانت هدوووووء

    عمرو مختار



  6. #36

    الصورة الرمزية amr mokhtar

    رقم العضوية : 1651

    تاريخ التسجيل : 01Aug2007

    المشاركات : 1,419

    النوع : ذكر

    الاقامة : الإسكندرية

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Renault Fluence - 2011

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : amr mokhtar غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    نيجى للجد
    انا أتفق معاك يا chato_eg ان المصريين هيعملوا كده برضه
    بس إنا شايف ان المشكلة فى الدول دى إنهم مش بيستثمروا الأموال الطائلة دى فى اى شىء
    لا مصانع إنتاج وطنى و لا أبحاث علمية ... الناس دى لم تزد الدنيا شيئآ هم مجرد مستهلكين فقط

    إنما مصر لما كان فيها فلوس و قيادة محترمة كان عندنا مصانع غزل و نسيج و زراعة قطن و شركات إلكترونيات ده غير النصر السيارات (الله يرحمها) اللى كانت من اوائل شركات السيارات فى الشرق الأوسط

    عمرو مختار



  7. #37

    الصورة الرمزية zakiali

    رقم العضوية : 1268

    تاريخ التسجيل : 01Jul2007

    المشاركات : 1,590

    النوع : ذكر

    الاقامة : Haram

    السيارة: BMW 320i

    السيارة[2]: Ford Explorer 2013

    دراجة بخارية: دراجة نارية

    الحالة : zakiali غير متواجد حالياً

    Angry -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr mokhtar مشاهدة المشاركة
    نيجى للجد
    انا أتفق معاك يا chato_eg ان المصريين هيعملوا كده برضه
    بس إنا شايف ان المشكلة فى الدول دى إنهم مش بيستثمروا الأموال الطائلة دى فى اى شىء
    لا مصانع إنتاج وطنى و لا أبحاث علمية ... الناس دى لم تزد الدنيا شيئآ هم مجرد مستهلكين فقط

    إنما مصر لما كان فيها فلوس و قيادة محترمة كان عندنا مصانع غزل و نسيج و زراعة قطن و شركات إلكترونيات ده غير النصر السيارات (الله يرحمها) اللى كانت من اوائل شركات السيارات فى الشرق الأوسط
    كله راح ياباشا واتباع .. انت نسيت ولا ايه .. ده حتي القطن والقمح بنستوردهم .. ولاحول ولا قوة الا بالله

    سبحان الله وبحمده ... سبحان الله العظيم


  8. #38

    الصورة الرمزية chato_eg

    رقم العضوية : 7943

    تاريخ التسجيل : 25Mar2008

    المشاركات : 2,697

    النوع : ذكر

    الاقامة : عمارات السعودية- القبة

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Megane II 2007 HatchBack

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : chato_eg غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr mokhtar مشاهدة المشاركة

    بس إنا شايف ان المشكلة فى الدول دى إنهم مش بيستثمروا الأموال الطائلة دى فى اى شىء
    لا مصانع إنتاج وطنى و لا أبحاث علمية ... الناس دى لم تزد الدنيا شيئآ هم مجرد مستهلكين فقط

    إنما مصر لما كان فيها فلوس و قيادة محترمة كان عندنا مصانع غزل و نسيج و زراعة قطن و شركات إلكترونيات ده غير النصر السيارات (الله يرحمها) اللى كانت من اوائل شركات السيارات فى الشرق الأوسط
    مين قال لك إنهم مستهلكين فقط ؟؟؟
    فى حاجات كتير كويسة....
    قطر على سبيل المثال حيث إنها موضع الحديث....العائلة الملكية مجتمعين فى هيكل اقتصادى كبير يسمى قطر القابضة هى إللى اشترت هارودز....شوف احنا بقى لما 2 اخوات يشتركوا فى بقالة إيجار بيعملوا إيه فى بعض أول ما يشموا ريحة الفلوس....
    قطر فيها فروع لأفضل الجامعات فى مجالات متعددة زى إدارة الأعمال و علوم الحاسب و غيرها و دى جامعات توفير مناخ مستقر من أولوياتها..مش هايهمهم الفلوس يعنى....لإنها مش مؤسسات ربحية فى المقام الأول....
    الإمارت مافيش عندها بترول كتير...ناصحين..عملوا منطقة حرة فيها فروع لكل الشركات التى تعمل خارج حدودها الوطنية..و حرية تجارة جمعت الشرق و الغرب...إللى هى فكرة بورسعيد إللى احنا عملناها من عشرات السنين بس طبعا لازم نضيف لمساتنا الخاصة لإفشال أى بادرة نجاح
    السعودية .....تصدق إنهم بيزرعوا قمحهم بنفسهم بالرغم من إن مافيش أى مشكلة مالية لتأمين الاستيراد بل و شراء نصف أراضى أستراليا لو لزم الأمر..لكن الأمن الغذائى القومى جعلهم يزرعوا الصحراء بالقمح..بلاش أقول لك أنا احنا بنعمل إيه فى القمح...أكيد كلنا عارفين....

    النهاردة أنا بأدور على المنتجات السعودية فى السوبرماركت مش المصرية...أحسن و أرخص من المنتج المحلى....ياللحسرة...

    حتى البحرين إللى مافيش فيها لا بشر و لا موارد و لا أى باذنجان....عندها جذب سياحى..و لو إن الجميع معترض أخلاقيا على أسلوب الجذب و المنتجات الجاذبة...و لكن أكيد لم يكونوا ليستمروا لولا وجود زبائن تغذى صناعة السياحة....و فى ال business مافيش وزن كبير للاعتبارات الأخلاقية.....كفاية حلبة ال F1 ....احنا ما عندناش ملعب كورة عدل غير الاستاد و يعنى ماهواش مفخرة و لا حاجة ...!!

    بالتأكيد طبعا وجود ثروة مفاجئة و استخراجها لا يتطلب بذل مجهود من أيادى أبناء الأمة لابد و له تأثير أنتيييخ كبير جدا...بس احنا أسوأ منهم حالا...الراجل - و أشدد على كلمة الراجل - مش بيشتغل غير لما مايبقاش معاه فلوس..أول ما تخلص ينزل الشغل...يهلب و يخم و يخادع فى حرفة اتعلمها عن طريق الوقوف بجوار أحد مدعى الاحتراف بس مش أكتر و كمان نتحايل عليه...
    يا راجل ده أنا السباك طلع 30 عين أهلى علشان يصلح ال COMBINATION و أتى أكثر من مرة و بالحيال و الزعيق علشان يشرف بسلامته....

    لما كان فى القيادة المحترمة..تصدق...ماكنش فيه فلوس أوى بالدرجة و كنا محققين أعلى معدل للنمو الاقتصادى الحقيقى فى العصر الحديث من 1960 ل 1967 ....الشغل هو إللى بيجيب الفلوس..و الأمانة و الصدق و الإخلاص هى إللى تضمن الاستمرارية

    بمناسبة شركة النصر و احنا فى نايل موتورز....روح شوف مدخل المصنع فى وادى حوف فى حلوان عامل إزاى...حاطين نصف أمامى لتاكسى شاهين طالع من شباك و طبعا الدهر أكل و شرب على النصف الأمامى لما بقى منظره كإنها قطعة خردة فى ساحة تخريد....يعنى حتى مافيش حد ينظف أم التاكسى الشاهين إللى يعتبر آخر ما توصلت إليه البلد بعد 50 عاما فى حقل صناعة السيارات...مش عارفين نرشه بشوية مياه...
    أنا و الله بطلت أبص عليه من كتر الألم إللى بيسببه المشهد المتدنى تكنولوجيا و نظافيا و جماليا و هبابيا...
    تصدق بقى إن السعودية بدأت تدخل الحقل ....عبد اللطيف الجميل - توكيل تويوتا فى السعودية - عامل مراكز تدريب مهنى برعاية الدولة و بيعملوا فرش الداخلى و كراسى للعربيات التويوتا دلوقتى....

    لو هما مجرد مستهلكين...يبقى احنا أسوأ و أضل أنواع المستهلكين....لإننا على رأى المثل " أقرع و نزهى "

    هانى محمد

    New Renault Album


  9. #39

    الصورة الرمزية amr mokhtar

    رقم العضوية : 1651

    تاريخ التسجيل : 01Aug2007

    المشاركات : 1,419

    النوع : ذكر

    الاقامة : الإسكندرية

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Renault Fluence - 2011

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : amr mokhtar غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    حضرتك معاك حق فى كلامك و لا أظن إننا مختلفين فى أرائنا
    و الحقيقة انا كنتش أعرف ان قطر بدأت تهتم بالتعليم .. فدى معلومة جديدة

    انا مش بحب أقارن مصردلوقتى بأى دولة من دول الخليج
    بس انا كنت أقصد ان المفروض الشعوب و الحكومات دى تنتبه لإن المال لن يبقى للأبد إلا إذا كان فيه كوادر من الشعب تضمن ان الدولة هتفضل قادرة على الإنتاج حتى لو تخلت عنهم دول العالم

    السعودية يمكن تكون أقل دول الخليج فى البهرجة و كمان فيها نسب فقر مرتفعة نسبيآ عن يقيت دول الخليج....قد يكون السبب ده هو اللى خلاهم يبتدوا ينتجوا و يفكروا فى المستقبل بإسلوب أكثر جدية

    عمرو مختار



  10. #40

    الصورة الرمزية modo88

    رقم العضوية : 53246

    تاريخ التسجيل : 17Nov2009

    المشاركات : 823

    النوع : ذكر

    الاقامة : Mansoura & Cairo

    السيارة: hyundai accent

    السيارة[2]: kant fiat w ra7t l7alha

    دراجة بخارية: no

    الحالة : modo88 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    دي مش عربيات دي عسليات :d

    ::. سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم .::



 
صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. واحد اتخنق من زحمة العربيات شوفوا عمل ايه
    بواسطة mmg2099 في المنتدى مقــاطـع الفيــديـو و الكليبات و صـور للسيارات
    مشاركات: 17
    آخر مشاركة: 22-05-2010, 02:59 PM
  2. استحالة حل هذه المشكلة في nubira
    بواسطة modynar في المنتدى دايــو+شيفرولية لانوس
    مشاركات: 72
    آخر مشاركة: 06-12-2009, 10:14 PM
  3. ايه رأيك لو الكورولا تتجمع فى مصر؟!!!
    بواسطة محمد محمد في المنتدى تـويوتـــا
    مشاركات: 14
    آخر مشاركة: 20-08-2009, 09:21 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2