| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 11 إلى 14 من 14

  1. #11

    الصورة الرمزية الصيداح

    رقم العضوية : 52405

    تاريخ التسجيل : 07Nov2009

    المشاركات : 1,292

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: تويوتا كورولا 2013

    السيارة[2]: داتشيا 1310 1997

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : الصيداح غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    بس عبدالمنعم أبو الفتوح أحرجه بالزوق
    كان السادات ممكن يتصرف أحسن من كدة بدل التوتر اللي بدا عليه


  2. #12

    الصورة الرمزية FunnyMickey

    رقم العضوية : 57297

    تاريخ التسجيل : 29Dec2009

    المشاركات : 5,411

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينه نصر

    السيارة: 01009779970

    السيارة[2]: لانسر كريستاله 2000

    دراجة بخارية: قريبا ان شاء الله

    الحالة : FunnyMickey غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed911 مشاهدة المشاركة
    اذن فنحن نتفق على نقطة واحد يا اخي الا وهو انه الكريزما لشخصية الرئيس الراحل محمد انور السادات هي شخصية قيادة عصبية متخذة قرار الى حد ما تجيب صنع القرار بطريقة يتقبله الناس ورجل له لهجة عسكرية صارمة في كلامه السياسي المتقن الموجه نهاحية خصمه يجبره على الرضوخ .... ولكن بصراحة في الآخر انا شايف انه راجل 100% وعسل على مهلبية ويستاهل كل خير والله العظيم ... بس انا عجبتني جدا جملة حضرتك اللي في الآخر بشدة ...


    طيب ها اسئل حضرتك سؤال تفتكر لو كان السادات هو اللي لسة ماسك الحكم لحد وقتنا هذا ولم يكن قتل تفتكر كنت ها تبقى شايف مصر ازاي ؟ اقصد اقتصاديا اجتماعيا علميا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    من اهم عوامل نجاح السادات في القياده قوه شخصيته
    اما لو كان قدرله ربنا وفضل عايش ومماتش

    اعتقد مصر كانت حتكون افضل كتير اقتصاديا
    اما علميا واجتماعيا لا
    لان السادات كان معادي لرجال الدين بشده
    وخصوصا الاخوان المسلمين
    وده انا استشفيته من طريقه كلامه علي اي حاجه دينيه صراحه
    انا مكنتش اتولدت اصلا ساعه ما مات

    انما والدي ظابط جيش
    كان دايما يتكلم عنه وعن عبد الناصر كويس
    ويقول انهم فعلا كان باين عليهم انهم بيحبوا البلد
    والغيره الوطنيه دي مكنش ليها حدود عندهم

    يعني فيه كام موقف كده للسادات وعبد الناصر تحس فيهم انهم عندهم غيره دينيه ووطنيه
    غير حسني مبارك
    مكنش فيه حد زمان يقدر يفتح بقه في وش مصري
    حتي لما العرب ابتدوا يغتنوا
    بردو كان لينا قيمه

    تعرف مش مهم ابقي فقير
    المهم الكرامه
    طالما فيه كرامه
    يبقي حيبقي فيه حريه


  3. #13

    الصورة الرمزية د.أبونضال

    رقم العضوية : 18512

    تاريخ التسجيل : 10Sep2008

    المشاركات : 1,246

    النوع : ذكر

    الاقامة : المنصورة

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: ميتسوبيشي لانسر 1998

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : د.أبونضال غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    عبد الناصر ...السادات...مبارك كلهم طينة واحدة. طغاة لكن بأشكال مختلفة


  4. #14

    الصورة الرمزية sayed911

    رقم العضوية : 69176

    تاريخ التسجيل : 29Apr2010

    المشاركات : 2,145

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: .Lancer EX 2008 F\O A\T

    السيارة[2]: Proton Saga 2010 A\T

    الحالة : sayed911 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    وجهات النظر كلها وجهات نظر جميلة وشئ رائع حقيقة فعلا وتظهر بأننا نتمتع بفكرة حسن الحوار ولكن اعتقد ان السادات لم يكن يكره رجال الدين ولكن كان يعرف ان اللعب بشعلة الفتنة الطائفية لن تحرق الا حاملها عشان كده كان بيضرب بيد من حديد على اي حد يحاول فتح اي مواضيع يدينية عشان يقفل الموضوع من بابوا ولا قيل ولا قال وينهي الموضوع برمته وبالكامل .. على رأي المثل ( الباب اللي يجيلك منه الريح سده واستريح ) يعني كان مش بيفتح موضوع الدين نهائيا في حين انه كان صريح في اي شئ آخر في الدولة وده الأمر اللي انا مستغربه ..

    [rmade]http://i94.photobucket.com/albums/l108/sayed911/alex-1.jpg[/rmade]
    To Follow me on Twitter "Sayed_K_H



 
صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المواضيع المتشابهه

  1. بالصور انفجار عنيف بمحطة قطار طلخا يصيب 3 بجروح خطيرة
    بواسطة Karim_Monir في المنتدى أخبار السيارات في مصر والعالم
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 23-09-2012, 08:10 AM
  2. اين القيادات الدينية الآن ؟؟؟
    بواسطة abou_ruqi في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 18
    آخر مشاركة: 02-02-2011, 03:36 PM
  3. موقف عجبني للسادات
    بواسطة mahfouz1983 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 29-11-2009, 07:33 PM
  4. رد الاعتبار للسادات
    بواسطة ecybrarian في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 06-08-2009, 07:06 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2