| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 11 إلى 20 من 20

  1. #11

    الصورة الرمزية kh_talaat

    رقم العضوية : 656

    تاريخ التسجيل : 14May2007

    المشاركات : 2,601

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Mitsubishi Lancer 1600

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : kh_talaat غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    العنف لن يولد سوى العنف

    واخلاء الميدان بهذا الشكل المرعب طبيعي انه يثير الناس ويزيد من اصرارهم ... وهذا ما حدث بالفعل والأعتصام مازال قائم !!!

    الشعب في حاله من الفوران ودة طبيعي لأننا في ثورة والحل هو الحوار ثم الحوار ثم الحوار ... وعمل برنامج زمني معلن لتنفيذ مطالب الثورة حتى لا يشعر الشعب ان ثورته تُسرق

    وإية حكاية عناصر اجنبية دي تاني ... احنا رجعنا لكلام النظام السابق والكلام عن اجانب واجندات !!!

    الوطــنـيـة قبل الســياســة ... والمبــــادئ قبـل المصــالـح


  2. #12

    الصورة الرمزية aly_hosny

    رقم العضوية : 26401

    تاريخ التسجيل : 28Nov2008

    المشاركات : 3,812

    النوع : ذكر

    الاقامة : Benha-Egypt

    السيارة: NA

    السيارة[2]: Chevy Lanos

    دراجة بخارية: NA

    الحالة : aly_hosny غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ده على اساس ان ال كنا بنسمعه دا صوت بومب


  3. #13

    الصورة الرمزية khaled_sabry

    رقم العضوية : 30583

    تاريخ التسجيل : 20Jan2009

    المشاركات : 2,294

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt - Cairo , Canada - Alberta

    السيارة: Toyota Corolla 1978 ,Peugeot504 1983, Peugeot 406 2006,kia pride 2000,chevrolet traverse 2009,Mazda3

    السيارة[2]: BMW 320i 2002,BMW X5 2007,BMW X5 F15 2014

    دراجة بخارية: نفسى اتعلم سواقتها

    الحالة : khaled_sabry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    مع احترامى للكل
    انا مش فاهم ايه السطحيه اللى بقينا فيها دى
    اولا : دول ظباط فى الجيش مش مدنين ... يعنى الجيش يمسكهم و لا يعدمهم على خازوق ده اسمه جيش و ماينفعشى يبقى فيه تمرد خاصه فى الظروف المنيله اللى احنا فيها دى
    انا ضد ان اي حد يفرق مظاهرة بالقوة لكن مكنش لازم المتظاهريين يسمحو بإن الضباط دول يكونو وسطهم لأننا كدة خلينا الجيش ضهره للحيطه لأما يضرب المتظاهريين لأما يسمح بتمرد من ظباطه

    انا كنت هناك و شفت الظباط دول
    اولا مجرد نزول البهوات دول ولع الدنيا
    لأنهم فرضو طلباتهم على المتظاهرين

    هما قالو انهم حيعتصمو ... و مين اصلا قال ان كان حيبقى فيه اعتصام ؟؟ كانت الجمعه دى حتبقى زى اللى قبلها مظاهرات لغاية باليل و كلو يروح بيته وهدفها سرعة محاسبه الفاسدين

    لكن البهوات نزلولك و طلعو كارنيهات و قالو احنا ضحينا بمستقبلنا علشان مصررررررر و علشان الثووووووووووووووووره والمجلس العسكرى مليان فساااااااااااااااد و احمد شومااااااااان مسجون فى مستشفى الامراض العقليه ( ثبت كذب الحكايه دى)
    و احنا بنطالب بالحل المجلس العسكرى ... قبل ما هما يتكلمو ماحدش قال عاوزين نحل المجلس العسكرى
    وقالو عاوزين اقالة طنطاوى .. المتظاهرين نفسهم ماكنوش مجمعين على الطلب ده اصلا و كان فيه اختلاف كبير و اقسم بالله انا اول لما دخلت الميدان كان فيه واحد بيهتف ضد طنطاوى وواحد تانى بيزعقله و بيقوله ماينفعشى نهتف ضده دلوقتى لأنه اخر ضمان لاستقرار الدوله و الموضوع كان قرب يوصل للخناق بالايدى
    و الهتافات كانت بتقول ( يا طنطاوى قول الحق .. انتا معاهم و لا لاء ) طبعا بعد ما الظباط طلعو و قالو ان طنطاوى رأس الفساد اتحول الهتافات (الى ( ياطنطاوى قول الحق انتا حرامى و لا لاء )
    وده فيديو تاني ليهم و حتلاقيهم بيقولو مطالبهم
    YouTube - ‫ظ„ظ‚ط§ط، ط§ظ„ظ…طµط±ظٹ ط§ظ„ظٹظˆظ… ظ…ط¹ ط§ظ„ط¸ط¨ط§ط· ط§ظ„ظ…طھط¶ط§ظ…ظ†ظٹظ† ظ…ط¹ ط§ظ„ظ…طھط¸ط§ظ‡ط±ظٹظ†&#x202 c;‎

    يعنى من الاخر الظباط دول كل اللى عملوه انهم خلقو اعتصام و وجهو طلبات الشعب نحو اقالة طنطاوى و حل المجلس العسكرى
    و كانو حيتسببو فى حدوث انقسام فى الجيش ... لأنهم فضلو يقولو نطالب جميع الظباط الشرفاء بالانضمام لنا
    و بالتالى كان لازم يتشدو من الشرطه العسكريه
    و الشرطه العسكريه بالفعل حاولت مرتين باليل بشكل ودى انها تعتقل الظباط دول و الشعب اللى حموهم .. و ده فيديو لمره فيهم
    YouTube - ‫ط§ظ„ظ…طھط¸ط§ظ‡ط±ظˆظ ظٹظ…ظ†ط¹ظˆظ† ط§ظ„ط´ط±ط·ط© ط§ظ„ط¹ط³ظƒط±ظٹط© ظ…ظ† ط¯ط®ظˆظ„ ظ…ظٹط¯ط§ظ† ط§ظ„طھط.ط±ظٹط± ظٹظˆظ… 8 4 2011‬‎
    طيب بذمتك بقى عاوزهم يعملو ايه .. ماهو الزوق مش نافع .. و دول ظباط صحيح بس كلهم ملازمين اول .. يعنى عيال لسه متخرجه من سنتين تلاته و حيخربو الدنيا وهما مش فى مناصب تتيح ليهم معرفة الفساد صحيح زى مابيقولو
    و بعد كده فى القوانين العسكريه اللى عملوه ده اسمه تمرد او خيانه عظمى و عقوبته هى الاعدام الفورى .. بجد و الله ده القانون العسكرى فى الدنيا كلها

    و ماتقوليش ان دول عملو زى احمد شومان .. احمد شومان ماطلبشى بحل المجلس العسكرى او باقالة طنطاوى ..يعنى ماكنشى ضد الجيش
    وبشكل عام ... دول جيييييييييش مش مدنيين
    و الله الكلام ده لو كان اتعمل فى مدنيين كنت قولت صحيح حرام ... لككن الجيش ماينفعشى يبقى فيه انقسامات نهائىىىى حتى لو كان مليان فساااااااااااااد

    و تسخين الشعب على الجيش و كسب تعاطفهم مع الظباط المنشقيين دول فى مصلحة الثوره المضاده
    و ادينا اتكدنا من ان الظابطين اللى عملو فيديو بيدعو فيه لمظاهره للظباط كانو ظباط مفصولين من 2004 و 2006 و اتأكدنا من كده بالصور
    و بعد كده لو نراجع اشكال المعتصمين دول حنلاقيهم اشكالهم بلطجيه وواضح انهم مرتبين الموضوع اصلا


  4. #14

    الصورة الرمزية تامر.محمد

    رقم العضوية : 5118

    تاريخ التسجيل : 01Feb2008

    المشاركات : 11,185

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Megane II 2010

    السيارة[2]: كانت دايو لانوس1 99 - وزة :)

    دراجة بخارية: none

    الحالة : تامر.محمد غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharafconsult مشاهدة المشاركة
    لو قلتلك أن فيه عساكر مصابين بطلقات ناريه والجيش مقالش هتصدقنى
    طب لو صدقتنى هتفكر معايا مين اللى ضربهم وجاب السلاح منين
    الشروق اهي نشرت خبر اظنه يهمنا
    الشروق -
    الأسلاك الشائكة عرفت طريقها إلي ميدان التحرير


    تصوير: مجدي إبراهيم

    share224


    اطبع الصفحة



    علمت «الشروق» من مصادر خاصة، أن قيادات وعناصر فى الحزب الوطنى، اجتمعوا، عصر الخميس، فى مركز إعداد القادة بالزمالك، واتفقوا على إفساد مليونية الجمعة، لمواجهة دعوات محاكمة الرئيس المخلوع، حسنى مبارك، وإفساد العلاقة بين الشعب والجيش.

    وانتهى الاجتماع، بحسب المصادر، إلى الاتفاق على حشد عدد كبير من أعضاء الوطنى وبلطجية الانتخابات إلى ميدان التحرير بغرض احتلاله ثم الاعتصام فيه، حتى يوم 25 أبريل.

    وأكدت المصادر أن بعض رجال أعمال الوطنى دفعوا أموالا طائلة لحشد بلطجية للاعتصام فى الميدان، ووفروا لهم خياما وأدوات للإقامة.

    ورصدت «الشروق» فى جولاتها خلال اليومين الماضيين، عددا من المشاهد التى تؤكد قيادة الثورة المضادة لأحداث العنف فى التحرير ضد الجيش فجر السبت.

    ففى نحو الخامسة فجرا، توافدت إلى الميدان أعداد من البلطجية فى جماعات متفرقة، أغلبهم «صعايدة» كما يبدو من لهجتهم، وانضموا للمعتصمين الذين كان الجيش قد طاردهم إلى الشوارع الجانبية حول الميدان.

    وفى السادسة إلا الربع تقريبا، وعندما بدأ الجيش فى الانسحاب من ميدان التحرير، لاحقه عدد من البلطجية، الذين استغلوا فرصة اعتراض المتظاهرين على محاولة الجيش إحاطة الحديقة الوسطى فى الميدان بالسلك الشائك، وتعمدوا الاشتباك بعنف مع العساكر، ثم طاردوهم بالطوب والحجارة وزجاجات المياه الغازية الفارغة.

    وقال أحدهم متحدثا فى التليفون: «أنا فى نص الميدان، بنكسر العربية أهوه، لأ ملحقناش حد من العساكر، هربوا مننا، خليكو انتو ناحية عبدالمنعم رياض، ولو شفتوا أى حد من الجيش اضربوهم دول ولاد...»، وتابع: «ما تخلوهومش يدخلوا الميدان».

    وحاول أحد المعتصمين، واسمه محمد، التحاور مع أحد البلطجية بهدوء، وبمجرد أن سأله: بتعمل ليه كده؟ فوجئ بيد غليظة تسند على كتفه، وشاب أسمر ضخم الجثة، يشتمه بعنف، ويقول له «اطلع من نافوخنا وإلا هنطلع.. أمك»، والتف حوله ثلاثة منهم محاولين إرهابه، حتى اضطر للتراجع، بينما ظل البلطجى الأسمر يصدر توجيهات بإشارات من يده لنحو 50 بلطجيا ليحتكوا بمن يعارضهم أو يحاول منعهم.

    وحاول محمد الحوار مع بلطجيين آخرين كانا واقفين فى جهة أخرى من الحديقة، يقذفون سيارة الجيش بالحجارة، فقال لأحدهما: «إنت جاى هنا ليه؟، فصمت برهة كأنه يستجمع إجابة، ثم قال بارتباك: «عشان الثورة»، «مالها الثورة؟»، فلم يعرف كيف يرد، لولا أن جذبه صديقه الآخر، وانصرفا.

    وخلال دقائق، كان عساكر الجيش قد انسحبوا من سيارتهم، فركبها مجموعة من البلطجية، فتشوها أولا قبل أن يشعلوا فيها النار. وهو نفس ما حدث مع سيارة أخرى كانت تقل كميات كبيرة من السلك الشائك وقضبان الحديد.

    ورصدت «الشروق» مساء أمس الأول وجود عدد من المعروفين بأنهم «سماسرة انتخابات» يوجهون المتظاهرين: وقال أحدهم: «لفة كمان هو ده اللى اتفقنا عليه؟ لسه ما عملتوش باللى قبضتوه امبارح»، بعدها بدأ هؤلاء فى الهتاف ضد الجيش والمشير والمجلس العسكرى، وتجمعت حولهم أعداد أخرى تروى قصصا عن الهجوم الذى تعرض له المتظاهرون فجر السبت، وقال أحدهم: «الجثث كانت للركب»، وعندما حاول أحد المتظاهرين التدخل ونفى ذلك تجمع حوله مجموعة واتهموه فى البداية بأنه «خائن ومدفوع من الجيش»، ثم اتهموه بالسرقة، وتكرر الأمر مع كل من حاول الحوار حول دور الجيش وضرورة الفصل بين دور المجلس العسكرى السياسى والتشريعى ودور القوات المسلحة فى حماية الوطن داخليا وخارجيا.

    إلى هذا أكدت اللجنة التنسيقية لجماهير الثورة أن جمعة «المحاكمة والتطهير» التى أطلقتها اللجنة تعرضت لمؤامرة من جانب عناصر الثورة المضادة، وأن «العلاقة بين الجيش والشعب خط أحمر لن نسمح لأحد بإفسادها حتى يتم إجراء الانتخابات التشريعية والرئاسية، ويتسلم ممثلو الشعب المنتخبين السلطة».

    علمت «الشروق» من مصادر خاصة تفاصيل خطة جديدة استخدمها ما بات يعرف بـ«الثورة المضادة» عشية «مليونية المحاكمة والتطهير» يوم الجمعة الماضية؛ تعتمد على إحداث وقيعة بين الشعب والجيش، وفقد ثقة الشعب بالمجلس العسكرى للقوات المسلحة، وتأليب المتظاهرين أيضا على الجيش، بزعم أن الشعب يريد إسقاطه.

    وأفادت المصادر بأن ما حدث فى «مليونية المحاكمة» هو أحد أهم وأخطر أشكال «الثورة المضادة»، من خلال تخريب العلاقة بين الشعب والجيش.

    وبدأت خطة إفساد مليونية المحاكمة منذ فجر الخميس عشية المليونية، عبر منع الداعية «صفوت حجازى» من إلقاء خطبة الجمعة، ومحاولة احتلال المنصة بالقوة، تمهيدا لمنع محاكمة الرئيس المخلوع حسنى مبارك، وهو ما أكده الداعية حجازى الذى تعرض للاعتداء على المنصة.

    وقال لـ«الشروق»: هناك خطة مؤكدة لإحداث وقيعة بين الشعب والجيش، يدبرها مجموعة من فلول الحزب الوطنى يتقدمهم رجل الأعمال بالوطنى إبراهيم كامل، وأوضح قائلا: «رجال كامل كانوا موجودين منذ مساء الخميس لإفساد المليونية، وقام أحدهم بالاعتداء على ودفعى من فوق المنصة، وهو ما وصفها حجازى بـ«محاولة اغتيال، لأن المنصة كان ارتفاعها 3 أمتار»، لافتا إلى أنه توجه أمس لتحرير محضر بالواقعة.

    وأضاف: «سعى هؤلاء الأشخاص قبل صلاة الجمعة للسيطرة على المنصة، ومحاولة منعى من خطبة الجمعة فى محاولة لإفساد مليونية المحاكمة، وإظهار الثوار بأن بينهم خلاف، والحقيقة أن الجميع متفقون على قرارات التحرك وأشكاله، مشددا على أنه ومعه اللجنة التنسيقية لجماهير الثورة لم تدع المتظاهرون إلى الاعتصام، ولم يتبق فى الميدان من المليون ونصف المليون شخص مساء الجمعة إلا نحو 1000 شخص.

    وردا على نفى حجازى واقعة الاعتداء عليه عقب اعتلائه المنصة، قال: «أردت بما قلته تهدئة المتظاهرين، لأن الوضع فى الميدان كان يغلى ولم يحتمل أن أذكر لهم حقيقة ما حدث».

    واتفق عبدالحكيم البحيرى، عضو اللجنة التنسيقية لشباب الثورة الذى أدار المنصة، مع حجازى على وجود خطة مسبقة لإفساد المليونية، عبر فلول الوطنى التى وجدت منذ الساعة 3 فجر الجمعة وأرادت هدم المنصة وتمزيق الفراشة، وطلبوا منع حجازى من الخطبة، ومحاولة افتعال المشاكل الجانبية.

    وأضاف قائلا: «فى الساعة 10 صباحا فوجئت بالشاب وائل أبوالليل المدير السابق لمكتب إبراهيم كامل يريد الدخول بقوة بصحبة مجموعة شباب، وطلبنا منهم إقامة منصة فى مكان آخر بالميدان لكنهم رفضوا، وبعد فترة سمحنا بدخولهم منعا لإثارة مشاكل.

    وأفاد البحيرى بأن هؤلاء الشباب كانوا يصرون على طلب الميكروفون للهتاف ضد الجيش قبل صلاة الجمعة، وهو عكس توجه اللجنة التنسيقية.

    ويضيف البحيرى: فى الساعة الثانية ونصف صعدت بعض العناصر التابعة للوطنى وبينهم وائل أبوالليل فوق المنصة وظل يشتم ويسب، فى تزامن مع صعود عناصر بزى عسكرى للمنصة من الجهة الأمامية، وبدأت أعداد الشباب التى لا تنتمى للجنة التنسيقية والعناصر المخربة تزيد فوق المنصة.

    إزاء هذا الموقف ــ يروى البحيرى ــ أعلنت اللجنة التنسيقية أن المجموعات التى تسيطر على المنصة تتعمد إفساد محاكمة مبارك، حيث تعطلت المحاكمة أكثر من 45 دقيقة، وفى النهاية اعتلت المنصة هيئة المحكمة الشعبية.

    وعقب إجراء المحاكمة والنطق بالتأجيل، فوجئنا بشاب اسمه أحمد أبوزيد حاول الدفع بصفوت حجازى، فى هذه الأثناء، قررنا ترك المنصة وغلق الميكروفونات تماما.
    وذكر البحيرى أن أحمد دراج، الناشط فى الجمعية الوطنية للتغيير، أكد له أن «وائل أبوالليل قال له مفيش محاكمة هتم النهاردة».

    ناس كتير مش في ثقافتها خالص مفهوم ان مافيش حد ممكن يكون حجة عليا الا اذا انا كنت مأيده على طول الخط و متبعه , و انا لا مؤيد حد على طول الخط ولا متبع حد

    [sor2]http://imageshack.us/a/img838/2058/8l0n.jpg[/sor2]


  5. #15

    الصورة الرمزية tamer_a7

    رقم العضوية : 29337

    تاريخ التسجيل : 06Jan2009

    المشاركات : 1,116

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo-Helwan

    السيارة: lancer 1.3 dads car

    السيارة[2]: اكسيل 1998 1500

    دراجة بخارية: NO

    الحالة : tamer_a7 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tlrsiap مشاهدة المشاركة
    الشروق اهي نشرت خبر اظنه يهمنا
    يبقي كده الجيش علي حق وكلامه صح تماما

    لقد أسمعت لو ناديت حيا ولكن لا حياة لمن تنادي
    ولو نار نفخت بها أضاءت ولكن أنت تنفخ في رماد!!
    م.معماري/ تامر احمد


  6. #16

    الصورة الرمزية eslam_wega

    رقم العضوية : 33115

    تاريخ التسجيل : 16Feb2009

    المشاركات : 2,225

    النوع : ذكر

    الاقامة : Obour City

    السيارة: Gen2 /2017

    السيارة[2]: Gen2 /2010

    الحالة : eslam_wega غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا شايف ان الجيش صح بس لازم مبارك يتحاكم بسرعة عشان الهوجة دى تخلص

    http://img844.imageshack.us/i/dscf0140c.jpg/


  7. #17

    الصورة الرمزية م. عمرو شرف

    رقم العضوية : 37426

    تاريخ التسجيل : 06Apr2009

    المشاركات : 540

    النوع : ذكر

    الاقامة : الدقى

    السيارة: نيو اكسنت سبورت

    السيارة[2]: نيو سيراتو 2010

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : م. عمرو شرف غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kh_talaat مشاهدة المشاركة
    العنف لن يولد سوى العنف

    واخلاء الميدان بهذا الشكل المرعب طبيعي انه يثير الناس ويزيد من اصرارهم ... وهذا ما حدث بالفعل والأعتصام مازال قائم !!!

    الشعب في حاله من الفوران ودة طبيعي لأننا في ثورة والحل هو الحوار ثم الحوار ثم الحوار ... وعمل برنامج زمني معلن لتنفيذ مطالب الثورة حتى لا يشعر الشعب ان ثورته تُسرق

    وإية حكاية عناصر اجنبية دي تاني ... احنا رجعنا لكلام النظام السابق والكلام عن اجانب واجندات !!!
    أيوه أجندات وشوف الشروق قالت أيه

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aly_hosny مشاهدة المشاركة
    ده على اساس ان ال كنا بنسمعه دا صوت بومب
    ده مش بمب , كل الجنود معاه طلقات صوت والضباط بس معاهم طبنجات فيها رصاص حى وده تسليح شخصى

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tlrsiap مشاهدة المشاركة
    الشروق اهي نشرت خبر اظنه يهمنا
    باشمهندس تامر
    تصدق بقالى يومين أقول حصل ضرب نار على الجيش وفيه عساكر أتصابت ولولا الجاكت الواقى كانوا ماتوا ومحدش مصدقنى
    أنا عارف أنك مصدقنى
    تحياتى لك

    يا رب أذا أعطيتنى مالا فلا تأخذ سعادتى
    وإذا أعطيتنى قوه فلا تأخذ عقلى
    وأذا أعطيتنى نجاحا فلا تأخذ تواضعى
    وأذا أعطيتنى تواضعا فلا تأخذ أعتزازى بكرامتى


  8. #18

    الصورة الرمزية tamer_a7

    رقم العضوية : 29337

    تاريخ التسجيل : 06Jan2009

    المشاركات : 1,116

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo-Helwan

    السيارة: lancer 1.3 dads car

    السيارة[2]: اكسيل 1998 1500

    دراجة بخارية: NO

    الحالة : tamer_a7 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharafconsult مشاهدة المشاركة
    أيوه أجندات وشوف الشروق قالت أيه



    ده مش بمب , كل الجنود معاه طلقات صوت والضباط بس معاهم طبنجات فيها رصاص حى وده تسليح شخصى



    باشمهندس تامر
    تصدق بقالى يومين أقول حصل ضرب نار على الجيش وفيه عساكر أتصابت ولولا الجاكت الواقى كانوا ماتوا ومحدش مصدقنى
    أنا عارف أنك مصدقنى
    تحياتى لك
    والله حضرتك لاناس بتصدق اللي علي مزجها بس مش اللي يقوله المنطق والعقل

    لقد أسمعت لو ناديت حيا ولكن لا حياة لمن تنادي
    ولو نار نفخت بها أضاءت ولكن أنت تنفخ في رماد!!
    م.معماري/ تامر احمد


  9. #19

    الصورة الرمزية WalidAdel

    رقم العضوية : 3848

    تاريخ التسجيل : 25Dec2007

    المشاركات : 3,011

    النوع : ذكر

    الاقامة : Heliopolis

    السيارة: ربنا يبارك في الاولي

    السيارة[2]: Mazda 3 - 2008

    دراجة بخارية: لا امتلك

    الحالة : WalidAdel غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer_a7 مشاهدة المشاركة
    والله حضرتك لاناس بتصدق اللي علي مزجها بس مش اللي يقوله المنطق والعقل

    ++++++++++++++111111

    فعلا دي مشكله كبيره و دا بسبب اختلاف العقليات و مدي تقبله للراي الاخر و احكام العقل .... ربنا يستر


  10. #20

    الصورة الرمزية khaled_sabry

    رقم العضوية : 30583

    تاريخ التسجيل : 20Jan2009

    المشاركات : 2,294

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt - Cairo , Canada - Alberta

    السيارة: Toyota Corolla 1978 ,Peugeot504 1983, Peugeot 406 2006,kia pride 2000,chevrolet traverse 2009,Mazda3

    السيارة[2]: BMW 320i 2002,BMW X5 2007,BMW X5 F15 2014

    دراجة بخارية: نفسى اتعلم سواقتها

    الحالة : khaled_sabry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharafconsult مشاهدة المشاركة
    أيوه أجندات وشوف الشروق قالت أيه



    ده مش بمب , كل الجنود معاه طلقات صوت والضباط بس معاهم طبنجات فيها رصاص حى وده تسليح شخصى



    باشمهندس تامر
    تصدق بقالى يومين أقول حصل ضرب نار على الجيش وفيه عساكر أتصابت ولولا الجاكت الواقى كانوا ماتوا ومحدش مصدقنى
    أنا عارف أنك مصدقنى
    تحياتى لك
    على فكره واحد صاحبى كان فى التحرير يوم الخميس باليل
    واكدلى انه شاف شويه ناس شكلهم مش ولابد قاعدين فى الجزيره اللى فى النص و مره واحده نزلو ووقفو الميدان
    و انا بعينى شوفت الناس اللى كانو واقفين على منصه المحاكمه فى يوم الجمعه و فضلو ساعه تقريبا و هما رافضين ينزلو و كان معاهم ظباط الجيش المنشقين دول ..و بالتالى واضح ان كلام الشروق صحيح



 
صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2

المواضيع المتشابهه

  1. المجلس العسكري: كل الخيارات مفتوحة في التعامل مع المعتصمين في ميدان التحرير
    بواسطة Centurion في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 43
    آخر مشاركة: 14-07-2011, 02:49 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2