هرد علي اولا
مش من حقك دي اللي انته كاتبها لي لا تصح لان الطبيعي ان حضرتك تقول لي و تسألني ليه كتبت ( لا يشرفنا ) و ليه لم تكتب يشرفني ( تمام كده ) و لما اكون انا غلطان تستطيع انت ان تعلمني الصح مش الصح انك تعدل علي حاجة و انت تجهل سببها
اولا قبل ما تكمل بس علشان افهم واحدة واحدة حضرتك كاتبلى اية لانك واضح اوى ان كلامك فية حدة وعنف وسببة اية مش عارف بس حقول تانى لانى بصراحة مفهمتش ولا كلمة من اللى حضرتك رديت بيها عليا لانها ملهاش اى علاقة بتعليقى (اللى هوة اولا ) تانى انا قلت ليس من حقك ان تتحدث بصيغة الجمع وانما من حقك ان تتحدث عن نفسك وكان من باب اولى ان تقول لا يشرفنى ان اكون وليس ان نكون وبيتهيالى معروف هنا (النون ) ترمز للجمع مش عارف باة اللى حضرتك كتبتة دة معناة اية وسبب اية اللى انا جاهلة (الكلمة حادة اوى بس انا مش حرد عليها لان واضح ان حضرتك اللى مفهمتش اساس كلامى ) ولا جبت سيرة ان الموضوع كان ناقصة الجملة الفلانية وعلشان طولة حضرتك شيلت كلمتين تلاتة ولا لى اى دخل ولا علاقة بالسبب العجيب دة كلامى كان واضح وضوح الشمس مش عارف تم تحويرة لية ولية التهجم دة
حاجة اخيرة حضرتك لما تتكلم معايا متقوليش انتة (اولا مفيش حاجة لغوية اسمها انتة حتى لو تتكلم العامية تقال انت ) زى ما بقول حضرتك فى كل جملة اتمنى الرد بمثلها
و السبب هو اني كنت كاتب العنوان هكذا ( لا يشرفني ان نكون كلنا منضمين لصفحة ( كلنا خ.س )
و تم حذف ( كلنا منضمين لصفحة ) لطول المقطع و لسهولة فهم الغرض و اراه افضل من و جهة نظري
ثانيا دي انا رديت عليها سابقا و اطلت في شرحها
هوة حضرتك اطلت فى شرحها فين بالظبط وهل انا من المفترض انى ادور على الرد دة فى اقتباس اخر وكلامى كان ردا على موضوع حضرتك ولا اية اعتقد من الافضل احتراما لكل المنتسبين للحوار او للموضوع اللى حضرتك عالمة ترد على كل واحد اخذ من وقتة ومجهودة للتدخل وابداء الراى مش تقولى فيما معناة انا رديت ودور انت باة على الرد ولا انا كلامى غلط .عموما ردك ليس مقنعنا لى على الاطلاق هذا حقى ايضا فى التعبير(ايا ما كان )
ثالثا تمام كده نفس الرد منك ( انت لا تنكر ) فعل الشاب ( فمن منا بلا اخطاء )
مش عارف كل ما واحد يرد تقولة انت لا تنكر انت لا تنكر ولا اعلم ما سبب هذا التلميح ومن انت حتى تقر ان كنت انكر او لا تذكرنى بمن يحوروا كلام الله ( لا تقربوا الصلاة .) اين باقى ردى يا اخى الفاضل وهل جملة من منا بلا اخطاء فهى اقرار منى ان خالد رحمة الله علية حشاش ؟؟؟؟ عجيب اصرارك على تلميحات غير مقبوله اطلاقا وهذا حقى للمره الثانية فى ابداء رائى واعتراضى على تقطيع الجمل والتلميح بطريقة مستفذة
و لكنك تراه رمز و علشان كده انا رافض ده
حضرتك حر ترفض ام لا فهذا شانك ولا يعيننى فى شىء ولكن طالما من حقك الرفض فانا لم اأخذ رايك فى ان كنت ترفض ام لا ولكن دعنى اخبرك مرة اخرى وارجوك يا اخى اقرا تعليقى من الاول مجددا وهو فى الصفحة الاولى وندمت اشد الندم حين كتبتة لانى لم اكن اتصور ان تعليقى بهذة الصعوبة مرة اخيرة قلت فى تعليقى فى الصفحة الاولى وكما رددها معظم بل كل من علق فى باقى الصفحات ان رمز خالد رحمه الله لنا هو رمز لظلم بين (تشديد الياء) وقتل عمد وتنكيل صريح وطمس للحقائق حتى (وضع تحت حتى مليون خط ) وان كان مخطئا .انا مش عارف حاليا حضرتك لية حاسس ان همك الاول والاخير تعرف ان كان الولد حشاش ولا لاء ؟؟؟ هى دى القضية فى نظرك ؟؟؟ ومن هم الشباب والبنات الذى يتخذونة قدوة لانة حشاش ؟؟؟ اين رايتهم او سمعتهم ان كنت تعرفهم فهم ليسوا شباب اسوياء ويجب عليك نصحهم اما المليون اللى على الصفحة فجميعهم من الاسوياء بحمد الله لانهم وقود الثورة الحقيقى
و علشان و جدت هذا الامر ينتشر بين بعض الشباب اثرت الموضوع
ينتشر ازاى بردة انا مش مستوعب اسمحلى هو حضرتك الوحيد اللى بيتابع حركة الشباب وحواراتهم وكيف بالله عليك بتقوم برصد انطباعات واراء الشباب من الجنسين ؟؟
و هذا حقي كي لا تختلط الامور
لكن الشجاعة ان يعترف الناس ( الا تدري ان نه يروي عن فارس انه كان محبوسا اثناء معركة للمسلمين بسبب شربه للخمر و كان ينتظر اقامة الحد و لكنه فارس همام لا غبار عليه فلما حدثت المعركة و هو محبوس كان يبكي كي يخرج للمعركة و لما مكنوه من الذهاب للمعركة ابلي بلاء حسنا فلما عاد و تم تطبيق الحد عليه بعدها و مات ايضا بعدها ) لما رويت حكايته للتاريخ لم يشيلو انه كان شارب للخمر عارف ليه لان ربنا لم يستره في الدنيا و حكايته للعبرة و ليست للتشفي او البهتان او النميمة
و لا يجوز تصوير شاب مدمن مخدرات علي انه بطل شعبي و مع الزمن لا يذكر انه كان يشرب المخدرات و يظل موضوع البطل و تنمو اجيال من بعده عارفه اخلاقة جيدا و لم تنكرها عليه