اسف استاذ محمد انا لسة شايف الفيديو دلوقتي لاني مشغول جدا اليومين دول


انا متهمتش 6 ابريل كلها او بعينها . . لكن معروف ان الغالبية الساحقة من منظمات وجمعيات المجتمع المدني كما تسمي بيتم تمويلها باي نوع كان ولو مكنش للمنظمة كا كل بيكون لافراد محددين فيها في شكل شبة سري زي الي طلعت قالت انا اتعرض عليا مليون وربع مليون دولار ورفضت . .


المشكلة انا بتكلم علي الموضوع كا كل خصوصا انة مستفحل . . سواء علي مستوي الحكومة السابقة والي كانت بتطاطي كتير لنفس السبب وايضا لكتير من منظمات او جمعيات المجتمع المدني الي كتير منها انشئها امريكا بل وصل الامر لتمويل طوائف معينة بمال خارجي . . ( طوائف دينية ) ومش عايز اتوسع في الامر عشان محدش يقلي بتعمل وبتسوي !!


كل دة خطر بل اكبر خطر في نظري . . احنا ممكن نتحمل بعض نتحمل اخطاء بعض لكن نيتها في الاخر تقريبا واحدة . . انما مدام تدخل طرف خارجي لاي سبب فا نيتة مش هتخرج بين افضل الاحوال انة يسيطر عليك كليا واسوءها تدميرك !!! والاتنين سواد


وبنسبة لصربيا حركة دراع !! الي كان الاخ بيتكلم ويقلك الكفرة حمو المسلمين وجابوا الحرية والطبيخية


دة بتاريخ انهاردة

يا اخي سبحان الله !! شوف ربك والنصيب D:

ساذج من يتخيل ان العالم جميل وكلنا بنحب بعض وثورة ثورة وزنجا زنجا !!!

الثورة دية حصلت . . من الشعب المصري . . . هناك ناس بتصرف ربما مليارات منهم من في الداخل من كانوا يسيطروا علي مصر ويريدون استعدت سيطرتهم . . ومنها من هم لم يكن لهم دور لكن معاهم فلوس وعايزين يكون ليهم دور . . والتهديد الاكبر والاخطر من الخارج الي بلتأكيد اغلب مخابرات العالم الان تلعب في مصر ليكون لها دور وسيطرة وتأخذ جزء من الكعكة او الكعكة كلها

درونا احنا كا شعب مصري اننا نوعي بعض واننا تكون دية ثورة نصنعها لنجني نحن فقط ثمارها . . مش حد تاني

كتب- محسن سليم:


قام الاتحاد الصربي لكرة القدم بالتصديق على قرار حكم قام بطرد لاعب مسلم من أرض الملعب خلال مباراة رسمية بحجة أنه تلفظ بأقوال تثير النعرات العرقية.
وفقاً لما نشرته جريدة الوطن الكويتية نقلا عن مجلة بوسنية أن اللاعب علي حاجيتش (18 عاما) لم يتمالك نفسه عندما سدد هدفا لفريقه بودرينيا القريب من مدينة بيلينا الواقعة داخل حدود صربيا، فركع على الأرض وصرخ بشكل عفوي قائلا: "الله أكبر".
وسارع الحكم لتوجيه البطاقة الحمراء لـ"حاجيتش" وأمره بالخروج من ساحة الملعب، الأمر الذي أدى إلى قطع المباراة وإلغاء نتيجتها، وقد اضطر حاجيتش وبحراسة زملائه من البوسنيين من مغادرة الملعب، وأوضحت المجلة أن الأمر لم يتوقف عند ذلك، بل إن الاتحاد الصربي أصدر بيانا قرر فيه منع حاجيتش من اللعب لمدة عامين قابلة للتمديد.


اقرأ المقال الأصلي علي بوابة الوفد الاليكترونية طرد لاعب سجل هدفا لهتافه "الله أكبر"