| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 3 من 9 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 30 من 81

  1. #21

    الصورة الرمزية heshamzaky

    رقم العضوية : 66698

    تاريخ التسجيل : 31Mar2010

    المشاركات : 16,132

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة نصر

    السيارة: fiat tipo

    السيارة[2]: fiat tempra

    دراجة بخارية: no

    الحالة : heshamzaky غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    ....... منقول ..... من جريدة النهار
    أسماء محفوظ تنضم لسباق المرشحين لرئاسة مصر
    "انتخبوا أسماء محفوظ لرئاسة مصر 2011" جروب على الموقع الإجتماعي الشهير فيس بوك ، بدأ فى جذب الشباب إليه سريعاً حيث وصل لأكثر من 300عضو بعد إنشائه بأيام قليلة .

    لا احد يعرف من تكون أسماء محفوظ ، ولا أخلاقيات أسماء محفوظ ، ولكن الجميع يعلمون أن سنها لم يتجاوز السن المنصوص عليه فى الدستور للراغبين فى الترشح لرئاسة الجمهورية ، ومع ذلك يؤيدوها ،ويرغبون أن تكون رئيسة لمصر فى 2011 ، وهذا إن دل فإنما يدل على رغبة الشباب الجامحة فى التغيير ، وتفكيرهم الشديد فيه ، فهم حينما يكونوا عالفيس بوك يلهون ويلعبون ، ينشئون جروب لترشيح فتاة لرئاسة مصر .

    أخيراً نشير إلى أن هذا الجروب ينضم لغيره من مئات الجروبات التي انشأها عدد من الشباب لدعم مرشحين لا يستطيعوا الترشح للرئاسة من الاساس ،ساخرين فيها من الوضع القائم ، ومعوقات الترشح لرئاسة الجمهورية.
    http://www.alnaharegypt.com/nhar/art12186-cat6.html

    مشاركة محذوفة


  2. #22

    الصورة الرمزية heshamzaky

    رقم العضوية : 66698

    تاريخ التسجيل : 31Mar2010

    المشاركات : 16,132

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة نصر

    السيارة: fiat tipo

    السيارة[2]: fiat tempra

    دراجة بخارية: no

    الحالة : heshamzaky غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ........ منقول .........
    أسماء محفوظ: انسحابى من 6 أبريل لأسباب تنظيمية ولم نتلق أى تمويل من الخارج
    الخميس، 14 يوليو 2011 - 18:05
    كشفت الناشطة السياسية أسماء محفوظ - عبر مدونتها على موقع التواصل الاجتماعى الفيس بوك - أسرار انضمامها وانفصالها عن حركة 6 أبريل، بعد ما تردد أن سبب انفصالها عن الحركة هو اكتشافها تلقى أحمد ماهر المنسق العام لحركة 6 أبريل تمويلات من الخارج.

    وأعلنت أسماء أن انسحابها من الحركة لأسباب تنظيمية بحتة، ولم يدخل مليم للحركة من أى بلد أجنبى، ومن لديه مستندات تثبت تلقى 6 أبريل تمويلات من الخارج يقدمها للنائب العام.

    وروت أسماء فى مدونتها قصة دخولها المجال السياسى مع أول دعوة لإضراب عام لشعب مصر فى مارس 2008, وكانت واحدة من ضمن مؤسسى حركة شباب 6 أبريل فى 28 يونيو, وكانت كل اجتماعاتنا إما فى نقابة الصحفيين, أو فى الحديقة الدولية، أو فى حديقة الحرية أو فى مقرات الحركات أو الأحزاب أو المنظمات الحقوقية. وكان أغلبنا شباب ليس لديه أى خبرة سياسية، ولكن كنا نسمع عن الناشط السياسى أحمد ماهر، خاصة بعد اعتقاله وتعذيبه فى 4 مايو 2008, وكنا نعتبره مثلا أعلى لنا، رغم ما كان يتردد عنه من شائعات. وحينما تعرفت عليه لأول مرة وجدته شخصا محترما، حينها تلقيت رسائل تهديد من عملاء أمن الدولة على الإنترنت بها كثير من التشويه عن أحمد ماهر عن أنه مندس وعميل ويتقاضى أموالا من الخارج، ولكنى لم أصدق كل ما قيل لى وحاولت تحرى الحقيقة بنفسى، وأن أحكم بما أراه أمام عينى وليس ما يقال لى.

    وأضافت: أغلب الأنشطة التى كنا نقوم بها كانت تمويلا ذاتيا لطبع المنشورات واللافتات والاجتماعات, وعند القبض على أى منا كنا نجمع الأموال من بعض الشخصيات السياسية أو من المراكز الحقوقية لعمل لجنة إعاشة.

    وقالت: تعرفنا بشباب مصريين محاضرين فى أكاديمية التغيير أعطونا دورات تدريبية فى علم التغيير السلمى، عبر التعريف بثورات العالم التى قامت بشكل سلمى, وكان من ضمن هذه الثورات ثورة صربيا وحركة أتبور التى كانت تجربتهم ملهمة وتأثرنا بها، وأخذنا شعارهم شعارا لحركتنا, وحاولنا التواصل مع مؤسسى حركة أتبور فى صربيا, وبالفعل وجهت لنا دعوة لزيارتهم فى صربيا، للتعرف على تجربتهم فى التغيير السلمى، ودفعت تكاليف السفر إحدى منظمات المجتمع المدنى، وهى الرحلة الوحيدة التى سافرها شباب 6 أبريل قبل الثورة، ضمن وفد من شباب من أحزاب أخرى ومدونين مستقلين.

    وأوضحت أسماء أن أحمد ماهر كان يسافر فى مؤتمرات فى قطر ولبنان ودبى، بصفته المنسق العام للحركة, وكانت تتردد شائعات أنه يسافر لجلب تمويلات من الشيخة موزة.

    وأكدت أنه منذ 2008 حتى الآن كانت كل الأموال التى صرفت فى الحركة من تمويلنا الذاتى أو من تبرعات الأعضاء داخل أو خارج الحركة أو من شخصيات سياسية. ولا يوجد أى تدريبات تلقيناها خارج مصر.

    وأشارت أسماء إلى أن ما يحدث من انقسامات داخل الحركة كانت تتم من أجل إقالة أحمد ماهر وكل المجموعات المنقسمة تروج لتشويه صورته فى الإعلام، وما يؤخذ على أحمد ماهر أنه ديكتاتور، ولكنه من وجهة نظرى كان له رؤية وحلم كبير، فكان لا يأخذ آراء الأعضاء وينفذ ما يراه هو صحيح، وكل الشائعات التى تناقلت فى موضوع التمويل مصدرها ناشط سياسى معروف كان عميلا لأمن الدولة.

    وأوضحت أسماء أن سبب انسحابها من الحركة هو مشاكل مع بعض الأعضاء الذين هاجموا أحمد ماهر، بسبب أنى منسقة إعلامية للحركة, واسمى يظهر فى وسائل الإعلام وكل رأى شخصى كان ينتسب للحركة.

    وفى عام 2010 حصلت مشادات وخلافات وأقلت من منصبى كمنسقة إعلامية للحركة, وبعد الثورة تعرضت لهجوم حاد من كل الناس، فضلت الانفصال عن الحركة وقررت الانسحاب فى هدوء حتى لا تزيد الشائعات. وقتها كان فى مجموعة لا تزيد عن 10 أشخاص يجمعون توقيعات فى الحركة لإقالة أحمد ماهر وانتخاب منسق عام جديد.

    وأضافت أسماء، أنه بعد الثورة، خاصة بعد اقتحام مقر أمن الدولة، توارد كلام عن وجود مستندات عثر عليها فى أمن الدولة تثبت تلقى أحمد ماهر تمويلات من الخارج, وطلبت منهم أن يقدموا بلاغا للنائب العام، ولكن لم يقدم أحد أى إثباتات بالتمويل.

    وكشفت أن ماهر كان يفكر بعد الثورة تحويل 6 أبريل لمنظمة مجتمع مدنى لا تهدف للربح، وقام أحد شباب الحركة بالقرصنة على حساب أحمد ماهر على الفيس بوك، وقام بالتجسس على حديثه مع أحد الأعضاء، وهو يشرح له فكرة تحويل الحركة, ومن هنا اتعملت حركة جديدة موازية تدعى حركة 6 أبريل الديمقراطية أو حركة 6 أبريل الحركة لا المنظمة، وحاول كثير من النشطاء تشويه سمعة ماهر السياسية والأخلاقية لاستقطاب الأعضاء للحركات الموازية.

    وطالبت أسماء أعضاء حركة 6 أبريل بالتوقف عن الاتهامات والتصريحات المضادة، وأشارت إلى أن الانقسام يضر بتاريخنا النضالى وبمستقبل الحركة، وطالبت الجميع بالتوحد والتوقف عن الصراعات والخلافات فى وسائل الإعلام.

    وأضافت: حركة 6 أبريل تجربة فريدة من نوعها وتجربة تاريخية ساهمت فى حراك سياسى انتهى بثورة عظيمة، وحتى بعد خروجى منها فأنا معتزة بكونى أبريلية وأحترم جميع الأعضاء والنشطاء اللى عرفتهم وشاركتهم العمل السياسى من 2008.

    مشاركة محذوفة


  3. #23

    الصورة الرمزية khaled_sabry

    رقم العضوية : 30583

    تاريخ التسجيل : 20Jan2009

    المشاركات : 2,294

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt - Cairo , Canada - Alberta

    السيارة: Toyota Corolla 1978 ,Peugeot504 1983, Peugeot 406 2006,kia pride 2000,chevrolet traverse 2009,Mazda3

    السيارة[2]: BMW 320i 2002,BMW X5 2007,BMW X5 F15 2014

    دراجة بخارية: نفسى اتعلم سواقتها

    الحالة : khaled_sabry غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael17 مشاهدة المشاركة
    +111111111
    انا شايف ان الجيش تصرف بمنتهي الذكاء في موقعة العباسية
    6 ابريل كانت نفسها تطلع بفيديو ولا صورة فيها عساكر جيش بيضربوهم بس الجيش فوت عليها الفرصة دي و أهالي العباسية الأبطال قاموا بالواجب و اثبتوا ان مش شوية ناشطين ممولين من الخارج هايخلوا الشعب ينزل يصطدم بالجيش عشان ينقذوا اسماء محفوظ اللي طنطاوي بعت بلطجيته يضربوها بالسيوف
    و اعتقد ان في جميع الاحياء المصرية الاهالي يتمنوا انهم يقوموا بالدور البطولي اللي قام بيه اهالي العباسية و يعلموا علي شباب 6 ابريل
    خروج 6 ابريل في اي مسيرة اخري هو انتحار بمعني الكلمة
    و بالنسبة لميدان التحرير فلا اعتقد انهم قادرون علي مواصلة احتلال الميدان لفترة طويلة...ممكن اهالي المناطق المحيطة بالميدان ينزلوا عليهم و يطردوهم من الميدان و كمان اعتقد انهم هايفضوا اعتصامهم الاسبوع ده قبل يوم الجمعة قبل نزول التيارات الاسلامية الي الميدان
    انا بس نفسي 6 ابريل قبل ما تمشي من ميدان التحرير تنضفه كويس لانه اصبح في منتهي القذارة اليومين دول!
    اتمنى بالفعل المشاركه "اسفا" فى الهجوم على اى مسيره خارجه من ميدان التحرير ضد الجيش
    لأن الناس دى ماسبتليش اى فرصه او اسلوب تانى اقدر اعبر بيه عن رأى ... لأن الناس دى بتتكلم بأسمى و بيسرقو صوتى و انا مش عارف امنعهم
    فيه ناس فكرت تعبر بشكل سلمى و متحضر و يروحو يعتصمو فى روكسى ... بس طبعا كلنا عارفين كم التريقه و التسفييه و التخوين اللى خدوه من بتوع التحرير ووصفوهم انهم بتوع "احنا اسفيين ياريس" رغم ان مش كلهم كده و اللى اكد المعلومه دى ظهور عمرو مصطفى و سبايدر افندى ... و بقى روكسى ميدان مصطفى محمود 2

    لو حد معترض على امنيتي دى ياريت يقولى على طريقه تانيه اقدر اعبر بيها عن اعتراضى على بتوع التحرير

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة everlasting مشاهدة المشاركة
    اغلط .. اشتم ... خون .. كدب.
    لعنه الله على الإعلام الموجه.

    الاعلام صحيح موجهه ... بس دلوقتى موجهه فى مصلحة الثوار فقط لأن كل القناوات الفضائيه عارفين ان الثوار هما الكارت الرابح دلوقتى - بدليل ان كان فيه مكالمه مع الجزيره مباشر - مصر فى وقت الاحداث كان صاحبها اسمه على "من اهالى العباسيه" و قالك "احنا اهالى العباسيه اللى بنهاجم المسيره و احنا اللى بندافع عن الجيش ... الخ " .. و فضل يتكلم تلت ساعه و يشرح الاسباب اللى خلتة يعمل كده ... بدور على تسجيل للكلام اللى قاله على اليوتيوب مالقتشى
    لكن لقيت اكتر من تسجيل لنواره نجم لما اتكلمت (اتكلمت 3 او 4 دقايق) و فضلت تقول " انا بقول للمجلس العسكرى ارحل بعد اللى شيفاه ده ..." و شويه كلام لايودى و لا يجيب
    من وجهة نظرى مكالمة على اهم بكتير من مكالمة نواره بس لأن على قال كلام ضد الثوار (المعصومين من الخطاء) تم تهميشه و الاهتمام بكلمتين ماضفتشى كتير لنواره نجم
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elrasy مشاهدة المشاركة
    لما قالت ناس غرقانة فى دمها مبتكدبش
    اخو مراتى عندة نزيف فى المخ وراقد دلوقتى فى الدمرادش بسبب حجر كبير انضرب فى دماغة
    وحسبى الله ونعم الوكيل فى اللى ضربة واللى بيدافع عن البلطجة
    اتعور بطوبه مش بسيف زى ما اسماء بتقول ... و مافيش اى اصابه سمعتها كانت بسيف كان كل الاصابات بطوب فى الجنابين ... يعنى القصه كلها كانت تحديف طوب لكن السنج و السيوف كانت للتهويش
    و علشان حضرتك ليك قريبك مصاب فطبيعي تبقى متحيز للجهه دى

    مشاركة محذوفة


  4. #24

    الصورة الرمزية nevozaky

    رقم العضوية : 82436

    تاريخ التسجيل : 01Dec2010

    المشاركات : 1,167

    النوع : انثى

    الاقامة : مدينة نصر

    السيارة: FIAT TEMPRA

    السيارة[2]: FIAT TIPO

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : nevozaky غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amahmed مشاهدة المشاركة
    1-



    اسماء انسحبت من 6 ابريل من فترة و ليست قيادي و لا حتي عضو
    اسماء محفوظ فعلا انسحبت من الحركة وطلعت وقالت كده وقالت ان مفيش مشاكل بينهم .
    بس هيه ما عملتش كده غير لما جابوا سيرة الشيك اللى هيه خدتوا بمبلغ سبعين الف جنيه واختلفوا بخصوصه .
    والله اعلم هيه ليه سابت الحركة اللى المفروض انها مؤمنة بكل مبادئها وافكارها

    http://www.nilemotors.net/Nile/signaturepics/sigpic82436_28.gif

    اللهم انك تعلم سري و علانيتي فاقبل معذرتي و تعلم حاجتي فأعطني سؤالي و تعلم ما في نفسي فاغفر لي ذنوبي،اللهم إني أسالك إيمانا يباشر قلبي و يقينا صادقا حتي اعلم انه لن يصيبني إلا ما كتبته علي و الرضا بما قسمته لي يا ذا الجلال و الإكرام

    مشاركة محذوفة


  5. #25

    الصورة الرمزية heshamzaky

    رقم العضوية : 66698

    تاريخ التسجيل : 31Mar2010

    المشاركات : 16,132

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة نصر

    السيارة: fiat tipo

    السيارة[2]: fiat tempra

    دراجة بخارية: no

    الحالة : heshamzaky غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    للأسف بحس أن الست نوارة نجم برضو عاوزة حريقة و عاوزة تنفخ فيها و تشعللها دة رأيى بمنتهى الوضوح فى نوارة نجم برضو

    مشاركة محذوفة


  6. #26

    الصورة الرمزية Everlasting

    رقم العضوية : 254

    تاريخ التسجيل : 26Apr2007

    المشاركات : 1,076

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt/KSA

    السيارة: -

    السيارة[2]: Yaris 2006 A/T

    دراجة بخارية: no

    الحالة : Everlasting غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nevozaky مشاهدة المشاركة
    اسماء محفوظ فعلا انسحبت من الحركة وطلعت وقالت كده وقالت ان مفيش مشاكل بينهم .
    بس هيه ما عملتش كده غير لما اختلفوا على الشيك اللى هيه خدتوا بمبلغ سبعين الف جنيه .
    والله اعلم هيه ليه سابت الحركة اللى المفروض انها مؤمنة بكل مبادئها وافكارها
    حضرتك متأكدة من الرقم؟؟!
    مش 69 ألف جنيه يعني؟!!

    [img2]http://img24.imageshack.us/img24/3706/brd3i.png[/img2]


    مشاركة محذوفة


  7. #27

    الصورة الرمزية nevozaky

    رقم العضوية : 82436

    تاريخ التسجيل : 01Dec2010

    المشاركات : 1,167

    النوع : انثى

    الاقامة : مدينة نصر

    السيارة: FIAT TEMPRA

    السيارة[2]: FIAT TIPO

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : nevozaky غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة everlasting مشاهدة المشاركة
    حضرتك متأكدة من الرقم؟؟!
    مش 69 ألف جنيه يعني؟!!
    بما ان حضرتك بتتريق دى مشكلتك .وميرسى لذوقك اوى
    بس ده الكلام اللى اتقال .واللى اتعرف .
    ولو حضرتك عايز تتاْكد من المبلغ ابقى روح اساْلها واتاْكد منها .اكيد هيه اصح منى
    وتانى مرة ميرسى لذوق حضرتك

    http://www.nilemotors.net/Nile/signaturepics/sigpic82436_28.gif

    اللهم انك تعلم سري و علانيتي فاقبل معذرتي و تعلم حاجتي فأعطني سؤالي و تعلم ما في نفسي فاغفر لي ذنوبي،اللهم إني أسالك إيمانا يباشر قلبي و يقينا صادقا حتي اعلم انه لن يصيبني إلا ما كتبته علي و الرضا بما قسمته لي يا ذا الجلال و الإكرام

    مشاركة محذوفة


  8. #28

    الصورة الرمزية wael17

    رقم العضوية : 40985

    تاريخ التسجيل : 23May2009

    المشاركات : 1,317

    النوع : ذكر

    الاقامة : 6th October

    السيارة: VW Polo 97

    السيارة[2]: Fiat Punto Evo 2011

    الحالة : wael17 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_sabry مشاهدة المشاركة
    اتمنى بالفعل المشاركه "اسفا" فى الهجوم على اى مسيره خارجه من ميدان التحرير ضد الجيش
    لأن الناس دى ماسبتليش اى فرصه او اسلوب تانى اقدر اعبر بيه عن رأى ... لأن الناس دى بتتكلم بأسمى و بيسرقو صوتى و انا مش عارف امنعهم
    لو حد معترض على امنيتي دى ياريت يقولى على طريقه تانيه اقدر اعبر بيها عن اعتراضى على بتوع التحرير
    ما تقلقش...معظم الشعب نفسه ينال شرف الدفاع عن جيشه ضد المخربين
    انا شخصيا لو شفت مظاهرة معدية من الشارع اللي انا ساكن فيه تهتف باسقاط المجلس العسكري هانزل انا و كل جيراني نمنعها من المرور و لو استخدموا العنف هانرد بالعنف و نديهم علقة محترمة زي اهالي العباسية ما عملوا

    مشاركة محذوفة


  9. #29

    الصورة الرمزية SkyBird

    رقم العضوية : 57575

    تاريخ التسجيل : 01Jan2010

    المشاركات : 2,612

    النوع : ذكر

    الاقامة : سيناء المقدسة

    السيارة: Coming Soon

    السيارة[2]: Lancer-99-AT-FO

    دراجة بخارية: No

    الحالة : SkyBird غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ايه السر ان معظم التيار الديني اخد دور الحزب الوطني وامن الدولة واستكمل بجد ونشاط تلويث سمعة الشرفاء ؟ مع ان هؤلاء الشرفاء هم اللي كانوا السبب ان احنا سمعنا صوتهم ؟
    سؤال يبحث عن اجابة ؟ واخشى ان يكون ما افكر فيه يكون هو الاجابة .
    ما هذا الشغف الى قتل المصريين الاحرار الم تكتفوا بما فعلتوه في موقعة الجمل وموقعة العباسية ؟ ماذا تريدون بعد ذلك ؟ هل تحضرون لموقعة جمل ثالثة الجمعة المقبل تحت اسم تطهير ميدان التحرير من الثوار؟
    انصحهم بعمل جمعة الارادة الشعبية مع اخوانهم في ميدان روكسي -مصطفى محمود سابقا ويبتعدوا عن ميدان التحرير ميدان الثورة والعزة والكرامة
    وبئسا للمنبطحين في كل زمان

    [mark=#00ffb7]Follow Me: http://twitter.com/DrAhmadSelmy[/mark]

    [img3]http://oi40.tinypic.com/i2mv7b.jpg[/img3]

    مشاركة محذوفة


  10. #30

    الصورة الرمزية AmAhmed

    رقم العضوية : 76846

    تاريخ التسجيل : 02Aug2010

    المشاركات : 746

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة نصر القاهرة

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: لا يوجد

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : AmAhmed غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedfoud مشاهدة المشاركة
    مبروك يا باشا ... لغزك اتحل .. انت كدا حضرتك بنت علي حقيقتك
    انت من اعضاء 6 براميل او 6 اسرائيل

    تعليقك عن الشرطه مش منطقي و دا عشان ان المظاهرات و الاعتصامات الي في البلد و الخونه الي عمالين يسخنوا في الشعب الغلبان علي الشرطه هوا السبب في عدم عوده سيطره الشرطه علي الاوضاع و كل بني ادم دلوقتي بقي يبجح و يشتم في الشرطه و البلطجيه الله ينور مش سيباهم و لما واحد فيهم يضرب رصاصه ........ الدنيا تقف الحق الشرطه بتضرب في الشعب .. و الله الشرطه في عز فسادها ارحم و اهون من الفساد الي طاغي دلوقتي علي الساحه و اخونا المتظاهرين .. المتظاهرين الي بيقلعوا الناس اصدي البلطجيه و يربطوهم في النخل في قلب ميدان التحرير ..... و طبعا ما اكثر المرتزقه الي انضموا لميدان التحرير
    دلوقتي اي حد عندوا رأي مخالف يبقي بلطجي .......
    قمه الديكتاتوريه و السفه في وقت واحد تخلصنا من عصر الديكتاتوريه و الفساد لنصبح في عصر الافساد و انتشار ما يطلق عليهم الرويبضه .
    كل الناس بتتكلم في السياسه و كله بيشتم في كله و مليون حركه و تنظيم يا نهار ابيض دي مصر ولاده فعلا.
    انا شخصيا من الطبقه المتوسطه و اتظلمت ضمن جموع الناس المظلومه في مصر لغايه ما هربت منها عشان اللاقي نفسي و احقق طموحاتي بعيد عن جو الفساد الي كانت عليه مصر ... بس بامانه جو الفساد دا انقي و احسن كتير من جو مصر دلوقتي
    ربنا يكون في عون مصر و الشعب المصري و ينتقم من جميع اعداء هذا البلد و اصحاب المصالح الشخصيه
    اشكرك و اشكر اهتمامك علي معرفة "لغزي" .. انت كشفتني .. انا الرجل الثاني .. اللهو الخفي .. انا مستر X

    اما عن تعليقك عن الشرطة :
    لما تلاقي الصورة زي دي .. يكون التعليق ايه!
    ما دور الشرطة .. اليس حفظ الامن .. ما بيفصلوا ليه ما بين الناس و سايبنهم يسيحوا دم بعض .. لماذا لم يأمنوا طريق للخروج حتي تنفض الاشتباكات .. واقفين بيتفرجوا ليه



    الخونه الي عمالين يسخنوا في الشعب الغلبان علي الشرطه هوا السبب في عدم عوده سيطره الشرطه علي الاوضاع و كل بني ادم دلوقتي بقي يبجح و يشتم في الشرطه و البلطجيه الله ينور مش سيباهم و لما واحد فيهم يضرب رصاصه ........ الدنيا تقف الحق الشرطه بتضرب في الشعب
    عموما لعلك لم تفهم قصدي .. المفترض من جحافل الامن المركزي فرض طوق او كردون بحيث يفصل ما بين الطرفين و يبطلوا ضرب طوب و اسالة للدماء
    ده الهدف من الشرطة حماية المواطنين .. و ليس ترك المواطنين للقيام بدور القاضي و الجلاد بشكل فوضوي و الاكتفاء بالمشاهدة


    صحيح ازاي انا 6 براميل و انا مش عايز مجلس مدني رئاسي و مش عايز المشير يتغير لكن اوافق علي انتقاد المجلس العسكري و التعبير عن الرأي بسلمية و ايضا ارغب في انتخابات نزيهة سريعة لنقل السلطة حسب راي الاغلبية و اؤيد المرشح الاسلامي السلفي لرئاسة الجمهورية .. يبدو ان انا علماني سلفي

    [shfaf2]http://img69.imageshack.us/img69/7283/0286t.jpg[/shfaf2]

    مشاركة محذوفة



 
صفحة 3 من 9 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. طرمبة البنزين ضغطها كام بار و عايز اخذ رأيكم في اللي عملته
    بواسطة MITSUKERO في المنتدى دايــو+شيفرولية لانوس
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 01-11-2011, 01:14 PM
  2. ما حدث بين أسماء محفوظ ونائب وزير الدفاع الامريكي
    بواسطة ahmedbatoos في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 06-05-2011, 09:31 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2