| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 30 من 31

  1. #21

    الصورة الرمزية ashraf_msd

    رقم العضوية : 51562

    تاريخ التسجيل : 30Oct2009

    المشاركات : 370

    النوع : ذكر

    الاقامة : شبرا الخيمة

    السيارة: Honda City

    السيارة[2]: Subaru Impreza

    الحالة : ashraf_msd غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kono مشاهدة المشاركة
    ميقدرش
    لانه لو محى اللى فى الميدان هينزل أضعافهم للميدان
    وياريت بلاش تخوين ناس كل همهم البلد وعملوا اللى محدش قدر يعمله فى سنين

    لو هينزل اضعاف كانو نزلوا معاكم من زمان


    بس ده ما حصلش ومش هيحصل .. لكن هينزلو الجمعة الجاية بالملايين واللي هيا جمعة ضد 6 ابريل - او عالاقل ضد افكارهم - وخلينا صرحة .. الاعداد في الميدان بتقل كل يوم عن التاني .. ومظاهرة المجلس العسكري ما قدرتش تسد قدام كام واحد من اهل العباسية .. يبقى الادعاء بان الناس معاكم خلينا نعترف انه مش حقيقي.

    انما لو تقصد ما يقدرش عشان خايف من التدخل الاجنبي دي حاجه تانيه.






  2. #22

    الصورة الرمزية misoalex

    رقم العضوية : 8697

    تاريخ التسجيل : 10Apr2008

    المشاركات : 9,041

    النوع : ذكر

    الاقامة : alex

    السيارة: فيات الجديده

    السيارة[2]: فيات القديمه

    دراجة بخارية: شبرا فيات

    الحالة : misoalex غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf_msd مشاهدة المشاركة
    سؤال واحد بس لأي حد بينكر ان الجيش حمى الثورة

    هل الجيش مش قادر ينهي على اللي في الميدان - في ساعة زمن او ساعة وربع بالكتير؟؟

    لو قلت قادر - يبقى الجيش حمى الثورة وحافظ على دماء ابناء مصر لانه جيش وطني وماعملش زي جيش سوريا او ليبيا او اليمن مع انه كان قادر.

    لو قلت مش قادر - يبقى قصدك ما يقدرش - وبالتالي يبقى انت بتحتمى في البوارج الامريكيه اللي موجوده في بور سعيد ويبقى ما كدبناش لما قلنا 6 ابريل عميلة

    في حاجة تالتة؟ اه في


    الجيش مايقدرش لان حاملات الطائرات الامريكية هتتدخل اول ما يضرب طلقه واحدة مع اننا هنجر شكله ونروح نشتمه في بيته ولازم يمشي ويمسك مجلس رئاسي - غير منتخب - ومع زلك احنا وطنيين ومش خونة.

    ده كلام يا جدعان.......

    الحل بقى للحاجة التالته دي : نكبر كبيرنا ونخلي الجيش مكانه ونقضيها الشعب والاهالي من ناحية واللي اختار التالته في ناحية ... وده اللي حصل في العباسيه وهيحصل في اي يوم الشعب هيلاقي تعدى عالجيش . مع اننا لا نرجوا دلك مش عشان 6 ابريل لأ .. عشان ما يتعورش صباع واحد طاهر نازل يدافع عن بلده. وهنحمي مصر بفضل الله.





    اقرأ السطور دى وانت تعرف ليه الجيش حمى الثوره ومضربش الشعب وانا قولتها قبل كده 100 مره هو عمل كده عشان مصلحته



    السؤال الأهم إذن : لماذا بعد هذا الإجتماع لم ينفذ المجلس أمر المخلوع ويضرب المتظاهرين ؟؟

    قبل أن أجيب علي هذا السؤال ، أود أن أوضح شيئاً صغيراً ، وهو أن الجيش لم يضرب الثوار أيام مبارك أثناء تجمعهم وتكتلهم وهم أقوياء ، ولكن ضربهم أكثر من مرة وفى أماكن وأقوات مختلفة ، فهو ضربهم في سجونة الحربية ، وفي ميدان التحرير يومي 13 فبراير و 26 فبراير و 9 مارس و 9 أبريل وعند السفارة الإسرائيلية وفي شارع لاظوغطي أمام مقرات أمن الدولة ، فالجيش المصري أيضا يده ملوثة بدماء المصريين الشرفاء .
    ولكن لماذا إذن لم يضرب المتظاهرين أثناء مبارك ويقضي علي الثورة ؟؟
    فالإجابة علي هذا السؤال بسيطة جدا ، فإذا سرحنا بخيالنا وفكرنا ماذا كان سيحدث لو ضرب الجيش الشعب ،
    كان يوجد ثلاث أحتمالات لا رابع لهما :

    الإحتمال الأول : أن ينتصر الشعب

    وهذا هو الأحتمال الأقرب والأرجح ، نعم هذا هو الأحتمال الأقرب والأرجح ، وذلك لعدة أسباب أهمها :
    1- أن الله سبحانة وتعالي أشاء وقدر أن مصر في يوم الخامس والعشرون من يناير لعام 2011 ستحرر نفسها من ظلم وقهر مبارك ونظامه طيلة الثلاثين عاماً بثورة شعبية تكون أعظم ثورة في التاريح ، فلا دخل إذن لمخلوق علي وجه الأرض في مشيئة وإرادة المولي عز وجل .
    2 - طبيعة الشعب المصر ، فالشعب المصري ذات طابع يختلف عن كل شعوب العالم فإذا أراد شيئاً لا أحد يستطيع أن يقف أمامه أبداً ، وكلنا نعلم هذا من خلال تاريخ مصر وكل الحروب التي خاضتها وكم كانت الدولة المحاربة أقوي من مصر بمراحل وتنتصر مصر في النهاية بسبب قوة العزيمة والإرادة .
    3 - إذا أصدر المجلس الأمر للجيش المصري بضرب المتظاهرين فالغالبية العظمي من الجيش المصري ستمتنع عن تنفيذ الأمر وتنضم للمتظاهرين وذلك لأن جيش مصر من شعب مصر ، فكلنا نعلم أن التجنيد في مصر إجباري ، وأن الجيش المصري مكون من أفراد داخل كل بيت وأسرة في مصر ، فلا يخلو بيت أو أسرة في مصر إلا ولها فرد على الأقل يخدم فى الجيش ، فكان أمر مستحيل أن يفتح الجنود المصريين النار على أهلهم وأقاربهم وجيرانهم الثوار ،
    وهذا الأمر مختلف تماما عن جيش ليبيا المكون من المرتزقة مختلفة الجنسيات من الدول الأفريقية ، وجيش سوريا الطائفي ، وجيش اليمن القبلي الذي ولاءه جنوده فيها للقبيلة التي ينتمي إليها وليس للجيش أو للوطن .
    4 - الجيش المصري لن يستطيع التفوق عسكريا على المواطنين ، ذلك وبكل بساطة لأن الجيش المصري مدرب على القتال في الصحراء وفي الأماكن الواسعة والصحراء وفي الحروب فهو ليس مدرب علي القتال في الشوارع الضيقة والحواري والمدن السكنية مثل القاهرة والاسكندرية والسويس ، وكلنا نتذكر مساء يوم 28 يناير 2011 حينما أمد الجيش الشرطة بالذخيرة الحية ، فقام المتظاهرون وبكل سهولة بحرق مدرعة و سيارتين جيب تابعين للجيش ، فإذا عادت بنا الذاكرة إلى الوراء قليلاً وتذكرنا ماذا حدث في الأمن المركزي والشرطة المصرية التي تعدادها يفوق المليون فرد والمدربين على حرب الشوارع والتصدي للمظاهرات وأعمال الشغب داخل المدن ، هزمت في أقل من ست ساعات ، فكم من الوقت إذن سيهزم الجيش المصري الأقل عدداً بكثير من الشرطة والأمن المركزي .
    كما لابد وأن أذكر أن شعب مصر تعداده أكثر من 85 مليون ، ليس مثل ليبيا التي تعداد سكانها أقل من 7 مليون ولا سوريا التي تعداد سكانها أقل من 25 مليون ولا اليمن التي تعداد سكانها أقل من 25 مليون ، فالشعب المصري كان قادراً على مواجهة الجيش إذا ضرب المتظاهرين ، خاصة وأن هؤلاء الملايين من المتظاهرين لهم أهل وأصدقاء وأقارب سيكملوا مسيرتهم ويثأروا لهم إذا أستشهدوا بصرصاص الجيش ، فكان من المستحيل أن يتفوق الجيش على الشعب المصري بأكملة ، وكان حتماً سينتصر الشعب علي الجيش إذا ضرب المتظاهرين .
    5 - في حالة إذا أنتصر الشعب علي قوات الجيش التي تحاربة وأراد المجلس الأعلي للقوات المسلحة تكملة مسيرة القتال عن طريق إستدعاء باقي القوات من علي الحدود ومن ثكناتها فلن يستطيعوا الوصول إلى القاهرة والأسكندرية وباقي المدن الغاضبة لأنهم لن يفلتوا من الكمائن التي ستكون في إنتظارهم ، وبالتالي لا محال عن هزيمة الجيش المصري .


    * وفي تلك الحالة وعند إنتصار الشعب المصري على الجيش ، فكان مصير هؤلاء الجنرالات من أعضاء المجلس العسكري أن يلاقوا حتفهم علي أيدي الشعب المصري ويصبحوا في تعداد الوفيات لخيانتهم للوطن

    الإحتمال الثاني : أن ينتصر الجيش وتجهد الثورة

    فعلى الرغم من أن هذه النتيجة بعيدة عن الإحتمال والمنطق ولكن دعنا نتخيل فرضا أن الجيش المصري قتل بضعة الملايين الغاضبة الثائرة ، فهل ستكون تلك هي نهاية الثورة وستفشل ويبقي مبارك فى الحكم ويسلم لهذا الإحتمال باقي الشعب المصري ؟؟ الاجابة بالطبع لا ، فإذا كان قد قتل بضعة الملايين الغاضبة الثائرة فإن لهم أهل وأقارب وجيران وأصدقاء سيغضبوا علي قتلهم بدون وجه حق خاصة أن مطالبهم كانت مشروعة ومظاهرتهم كانت سلمية ، وكانوا سيعزموا النية على الأخذ بالثأر ممن قتلهم ، وكانوا سيحملون السلاح ويقاتلوا الجيش ليأخذوا بحقهم ويكملوا مسيرتهم ، وإذا فرضنا أن أنتصر الجيش عليهم أيضاً ، فمن سيحكم مبارك وحاشيتة !! وكيف سيبرروا أمام العالم والمجتمعات الدولية تلك الإبادة الجماعية للشعب ؟؟ وما مصير الدولة المصرية إذن بدون شعب ؟؟ وهل ستكون دولة أم بقايا دولة ؟؟

    * وفي تلك الحالة وعند إنتصار الجيش المصري علي الشعب ، فكان مصير هؤلاء الجنرالات من أعضاء المجلس العسكري صدور ضدهم أوامر بالإعتقال من المجتمعات الدولية وتحويلهم للمحاكمة أمام المحكمة الجنائية الدولية بتهمة أرتكاب جرائم حرب ضد شعوبهم والإبادة الجماعية وتلك الجريمة صنفت كجريمة دولية في اتفاقية وافقت عليها الأمم المتحدة بالاجماع سنة 1948 وصدقت عليها مصر

    الإحتمال الثالث : التدخل العسكري الخارجي في مصر

    كلنا نعلم أن مصر مطمع لكل دول العالم القوية خاصة أمريكا واسرائيل ، فكانوا سينتهزوا فرصة أن الجيش المصري مشغول في ضرب الشعب ومنهك القوي ، وبحجة أنهم يريدون إنقاذ الشعب من هذا الدمار سيتدخلوا عسكرياً ويفرضوا الحظر الجوي علي مصر ويضربوا أي طائرة مصرية تحلق فى الفضاء ، وسيحتلوا مصر .

    * وفي تلك الحالة ستكون مصر دولة محتلة ، ومصير هؤلاء الجنرالات من أعضاء المجلس العسكري قتلهم علي أيدي الإحتلال الأجنبي لمصر

    القطه بتاكل اولادها ........ ياترا الدور على مين ؟
    الحمد لله


  3. #23

    الصورة الرمزية ashraf_msd

    رقم العضوية : 51562

    تاريخ التسجيل : 30Oct2009

    المشاركات : 370

    النوع : ذكر

    الاقامة : شبرا الخيمة

    السيارة: Honda City

    السيارة[2]: Subaru Impreza

    الحالة : ashraf_msd غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة misoalex مشاهدة المشاركة
    اقرأ السطور دى وانت تعرف ليه الجيش حمى الثوره ومضربش الشعب وانا قولتها قبل كده 100 مره هو عمل كده عشان مصلحته


    ههههههههههههه .. ينفع اسأل سؤال تجاوب عليا بجرنال؟

    ومع زلك شوف يا سيدي



    الإحتمال الأول : أن ينتصر الشعب


    1- أن الله سبحانة وتعالي أشاء وقدر أن مصر في يوم الخامس والعشرون من يناير لعام 2011 ستحرر نفسها من ظلم وقهر مبارك ونظامه طيلة الثلاثين عاماً بثورة شعبية تكون أعظم ثورة في التاريح ، فلا دخل إذن لمخلوق علي وجه الأرض في مشيئة وإرادة المولي عز وجل .

    لا اله الا الله العلي القدير. ما اقدرش اتكلم

    2 - طبيعة الشعب المصر ، فالشعب المصري ذات طابع يختلف عن كل شعوب العالم فإذا أراد شيئاً لا أحد يستطيع أن يقف أمامه أبداً ، وكلنا نعلم هذا من خلال تاريخ مصر وكل الحروب التي خاضتها وكم كانت الدولة المحاربة أقوي من مصر بمراحل وتنتصر مصر في النهاية بسبب قوة العزيمة والإرادة .

    الشعب المصري تم احتلاله علي مدار تاريخة .. اول مصري يحكم مصر من ايام فرعون كان محمد نجيب.

    3 - إذا أصدر المجلس الأمر للجيش المصري بضرب المتظاهرين فالغالبية العظمي من الجيش المصري ستمتنع عن تنفيذ الأمر وتنضم للمتظاهرين وذلك لأن جيش مصر من شعب مصر ،

    والشرطة اللي قتلت الشهداء مش مصريين. ما انضمش للثوار عسكري امن مركزي واحد.

    4 - الجيش المصري لن يستطيع التفوق عسكريا على المواطنين ، ذلك وبكل بساطة لأن الجيش المصري مدرب على القتال في الصحراء وفي الأماكن الواسعة والصحراء

    ومين اللي كان يقبض عالبلطجيه من جوه الحارات الضيقه ايان الثورة ... مش جيش مصر؟


    كما لابد وأن أذكر أن شعب مصر تعداده أكثر من 85 مليون ، ليس مثل ليبيا التي تعداد سكانها أقل من 7 مليون ولا سوريا التي تعداد سكانها أقل من 25 مليون ولا اليمن التي تعداد سكانها أقل من 25 مليون ،

    العمليه نسبه وتناسب .. عدد الشعب كبير والجيش كزلك.


    الإحتمال الثاني : أن ينتصر الجيش وتجهد الثورة

    فعلى الرغم من أن هذه النتيجة بعيدة عن الإحتمال والمنطق ولكن دعنا نتخيل فرضا أن الجيش المصري قتل بضعة الملايين الغاضبة الثائرة ، فهل ستكون تلك هي نهاية الثورة وستفشل ويبقي مبارك فى الحكم ويسلم لهذا الإحتمال باقي الشعب المصري ؟؟ الاجابة بالطبع لا

    القزافي مازال في السلطه .. علي عبد الله صالح مازال .. بشار الاسد مازال .. الشيخ جابر الصباح مازال. وكلهم جيوشهم ضربت شعوبهم.

    * وفي تلك الحالة وعند إنتصار الجيش المصري علي الشعب ، فكان مصير هؤلاء الجنرالات من أعضاء المجلس العسكري صدور ضدهم أوامر بالإعتقال من المجتمعات الدولية وتحويلهم للمحاكمة أمام المحكمة الجنائية الدولية



    الإحتمال الثالث : التدخل العسكري الخارجي في مصر

    وبحجة أنهم يريدون إنقاذ الشعب من هذا الدمار سيتدخلوا عسكرياً ويفرضوا الحظر الجوي علي مصر ويضربوا أي طائرة مصرية تحلق فى الفضاء ، وسيحتلوا مصر .



    * وفي تلك الحالة ستكون مصر دولة محتلة ، ومصير هؤلاء الجنرالات من أعضاء المجلس العسكري قتلهم علي أيدي الإحتلال الأجنبي لمصر

    هو ده بقى الكلام .. الاستقواء بالخارج علي جيشنا الوطني .. وهوا ده اللي مخلي 6 ابريل راحت للجيش بيته تستفزه عشان عارفه انهم محمين بالمجتمع الدولي والناتو و.و. زي ليبيا

    واللي كنت بقوله ان اللي يحتمي بالخارج خاين .. بس مش اكتر



  4. #24

    الصورة الرمزية SkyBird

    رقم العضوية : 57575

    تاريخ التسجيل : 01Jan2010

    المشاركات : 2,612

    النوع : ذكر

    الاقامة : سيناء المقدسة

    السيارة: Coming Soon

    السيارة[2]: Lancer-99-AT-FO

    دراجة بخارية: No

    الحالة : SkyBird غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kh_talaat مشاهدة المشاركة
    اللواء الرويني : يا شباب 25 ابريل
    المتظاهرين : ينايرررررررررررررررر

    اللواء الرويني : يا شباب 25 يناير البلد تمر بفتره عصيبة والشرق الأوسط دلوقتي عامل زي الخرشوفه اوراقه كلها اتقطعت (اشاره لثورات الربيع العربي) ومش فاضل غير النواه ... مصرررر

    المتظاهرين : .... نظره استغراب من تشبية الخرشوفه العجيب (وهو ما ينم عن سطحية التفكير لدى أحد قادة الجيش المصري)


    هههههههههههههه
    25 ابريل وخرشوفه
    على كده الرويني في الضياع من بدري

    طيب شوف رد المجلس العسكري على الاحداث دي علشان تعرفوا طريقة تفكيرهم السطحية

    - اللواء ممدوح شاهين رد على اللي غاضبين من صباع الفنجري ولغة التهديد عارفين قال ايه؟
    قال لهجة الفنجري زي الاب اللي يقول لابنه طول السنة ذاكر ذاكر ولما قربت الامتحانات زعق لابنه بصوت عالي وقال له ذاااااااااكرررررررررر

    هههههههه طبعا الشعب عندهم عيل صغير مش عارف مصلحته

    - عضو مجلس عسكري تاني يبرر لما الجيش فض اعتصام التحرير الشهير بالقوة لما سحلوا الشباب وكهربوهم وكشفوا عذرية البنات طلع بسلامته مع يسري فوده يقول
    وفيها ايه لما ابوك ضربك بالقلم مش هو برضو ابوك اللي بيحبك !!!!!!!!!!

    يعني منتهى السطحية والتخلف الفكري في مخاطبة شباب ثار على فكرة الرئيس الاب ويريد الرئيس الموظف الذي يجب محاسبته
    وكل ده "سُخف" على راي عمنا عبد الحليم قنديل

    [mark=#00ffb7]Follow Me: http://twitter.com/DrAhmadSelmy[/mark]

    [img3]http://oi40.tinypic.com/i2mv7b.jpg[/img3]


  5. #25

    الصورة الرمزية akramlail

    رقم العضوية : 24314

    تاريخ التسجيل : 06Nov2008

    المشاركات : 965

    النوع : ذكر

    الاقامة : alexanderia

    السيارة: لانوس 99

    السيارة[2]: بولو فوكس 95

    دراجة بخارية: no

    الحالة : akramlail غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    دى مشاركتى فى موضوع الاخ اللى بيقول هل الجيش حمى الثورة


    الناس اللى بتقولك جيش ليبيا وسوريا والكلام الفاضى دة
    انت بتكلم هنا على جيش هيضرب شعب قد التلت دول 4 مرات ؟!!!!!!!
    دنتا من كترتك بترعب اى دولة تهاجمك تقولى جيشك هو اللى يضربك هما مش اغبيا اوى كدة يعنى
    بس حجة حلو طلعوها عشان يبرروا ويثبتوا انهم حموا الثورة واحنا عملنا عبط وسقفنالهم وخلاص
    وادينا بناخد على قفانا عشان مفهمناش اللعبة من الاول
    ان مصر بالنسبة للحكم العسكرى هيا الفرخة اللى بتبيضلهم ذهب ومعونات ومستحيل يستغنوا عنها الا على رقبتهم
    دة ورث ورثوة من عبد الناصر ومش هيفرطوا فية
    تعملوا ثورة تعملوا زار مش هيسيبوها ابدا


  6. #26

    الصورة الرمزية kh_talaat

    رقم العضوية : 656

    تاريخ التسجيل : 14May2007

    المشاركات : 2,601

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Mitsubishi Lancer 1600

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : kh_talaat غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SkyBird مشاهدة المشاركة
    هههههههههههههه
    25 ابريل وخرشوفه
    على كده الرويني في الضياع من بدري
    طب خد دي كمان

    التورتة لسه مستوتش ... أستنى لما تستوي وتتقطع طرنشات وكل واحد ياخد نصيبه

    انما لو قطعناها دلوقتي وهي لسه عجينة هتاكلها وتوجع بطنك وهتعملك ......

    اتفرج عليها في الفيديو احسن

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rxj89XmiFVk[/youtube]

    الوطــنـيـة قبل الســياســة ... والمبــــادئ قبـل المصــالـح


  7. #27

    الصورة الرمزية تامر.محمد

    رقم العضوية : 5118

    تاريخ التسجيل : 01Feb2008

    المشاركات : 11,185

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Megane II 2010

    السيارة[2]: كانت دايو لانوس1 99 - وزة :)

    دراجة بخارية: none

    الحالة : تامر.محمد غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اول مرة اشوف حد يقول ان الجيش هايضرب الشعب بالنار , و بعدين يقول ان الشعب لو رفض يتم قمعه يبقى بيستقوى بالخارج !!!!
    تقريبا قتل الشعب او قمعه لصالح مبارك حلال

    ناس كتير مش في ثقافتها خالص مفهوم ان مافيش حد ممكن يكون حجة عليا الا اذا انا كنت مأيده على طول الخط و متبعه , و انا لا مؤيد حد على طول الخط ولا متبع حد

    [sor2]http://imageshack.us/a/img838/2058/8l0n.jpg[/sor2]


  8. #28

    الصورة الرمزية misoalex

    رقم العضوية : 8697

    تاريخ التسجيل : 10Apr2008

    المشاركات : 9,041

    النوع : ذكر

    الاقامة : alex

    السيارة: فيات الجديده

    السيارة[2]: فيات القديمه

    دراجة بخارية: شبرا فيات

    الحالة : misoalex غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامر.محمد مشاهدة المشاركة
    اول مرة اشوف حد يقول ان الجيش هايضرب الشعب بالنار , و بعدين يقول ان الشعب لو رفض يتم قمعه يبقى بيستقوى بالخارج !!!!
    تقريبا قتل الشعب او قمعه لصالح مبارك حلال
    منا عشان كده مردتش بصراحه مش لاقى كلام ارد بيه يظهر ان مفيش فايده مع بعض الاشخاص

    القطه بتاكل اولادها ........ ياترا الدور على مين ؟
    الحمد لله


  9. #29

    الصورة الرمزية alynubira

    رقم العضوية : 67103

    تاريخ التسجيل : 06Apr2010

    المشاركات : 857

    النوع : ذكر

    الاقامة : بنى سويف

    السيارة: نوبيرا 1

    السيارة[2]: جوليت

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : alynubira غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    فى ايام الثوره الجيش ما كنش يقدر يضرب الناس لان كل المحافظات كانت فيها ثوره بجد ماعدا بعض المحافظات القليله فهو حاسبها صح
    الخوف انه يكره الناس فى الميدان وهب يبدأ يحط ايده على السلطه وده اللى انا خايف منه

    [justify]ولقد سبقت كلمتنا لعبادنا المرسلين(171) إنهم لهمُ المنصورُون(172)وإن جندنا لهمُ الغالبون [/justify]


  10. #30

    الصورة الرمزية human

    رقم العضوية : 20140

    تاريخ التسجيل : 25Sep2008

    المشاركات : 6,879

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: مافيش عربيه تانيه!!

    السيارة[2]: ميجان

    دراجة بخارية: عجله شوبر

    الحالة : human غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kh_talaat مشاهدة المشاركة
    طب خد دي كمان

    التورتة لسه مستوتش ... أستنى لما تستوي وتتقطع طرنشات وكل واحد ياخد نصيبه

    انما لو قطعناها دلوقتي وهي لسه عجينة هتاكلها وتوجع بطنك وهتعملك ......

    اتفرج عليها في الفيديو احسن

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rxj89xmifvk[/youtube]
    اعتقد انه خايف الشعب يجيله اسهال

    انه يثبت ان اللى بنى مصر كان فى الاصل حلوانى اللى فى ارض اللوا

    مصر هتفضل غالية عليا
    -------------------------------
    الديك الحلبي هايفضل يدن لغاية ما يتدبح



 
صفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. بالدليل:اللواء الرويني يعترف بانه كاذب ومروج للاشاعات
    بواسطة SkyBird في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 49
    آخر مشاركة: 26-07-2011, 01:56 PM
  2. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 25-07-2011, 05:52 PM
  3. مع تصريحات اللواء توفيق عكاشة ...... اللواء الرويني سابقاً
    بواسطة hobiko في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 34
    آخر مشاركة: 23-07-2011, 10:49 PM
  4. اللواء / حسن الرويني
    بواسطة م.احمد زكريا في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 12-05-2011, 11:19 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2