أبدا يا باشا.. أنا جبت وثائق مصورة عن جريمة بشعة
وهاحط الصور قريب
عرض للطباعة
صوره ل لوحه فنيه مسماريه على ال131
http://www7.0zz0.com/2008/10/09/16/663563177.jpg
------------------------
ا لمنظر الى حرق دمى انهارده الصبح و كان نفسى ادخل ايدى جوه سدر ال*** ابن &&& الى عمل كده و اطلع قلبه زى افلام الرعب الحقير عامل عليها صفحه فلوسكاب العربيه مالحقتش انا مجرد سبتها من امبارح بليل لانهارده الصبح من غير الغطاء لقيتها متجرحه كده !!!!!!!!! معقوله بالرغم من انى ساكن فى صحراء و الشارع فاااااااضى خالص يوم واحد من غير الغطاء و حصل كده بجد انا متغاظ .
انا حلفت لو شوفت عيل جمب العربيه او ساند عليها حعمله طبق سلطه و امسح بيه الشارع .
http://www5.0zz0.com/2008/10/09/16/468208009.jpg
---------------------------
حتى الوجو ماسلمش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بس ديه من زمان النمر بتاع بروتون خد بشلتين على وشه :pissedoff:
http://www10.0zz0.com/2008/10/09/16/622072050.jpg
الى عاوز افهمه ايه كميه الحقد و الغل و الكارهيه الى فى نفوس الناس ... حتى العيال الصغيره طالعين حاقدين و كارهين للناس !!!!!!!!!!!!!
يارب اقطع ايد كل مخرب عديم الضمير
أنا توصلت يا جماعة للوحة صاجية أثرية (كانت على عربية فيورا)
اللوحة دي تجعلك تبكي من مهارة الفنان ومن غيظك إنك مالحقتش تحط رقبته تحت رجليك
أنا أخدت 3 صور.. أول صورتين من زوايا مختلفة.. عشان يبان عمق الكحت (من سمك الدهان الظاهر)
أما الصورة التالتة فهي "توتالة" للوحة ككل
أنا محضر جائزة لمن يستطيع أن يحدد المدرسة التي تتنتمي لها هذه اللوحة الأثرية :)
بانتظار تعليقات محبي هذا الفن الأصيل
على فكرة انت ظلمت الراجل يا جودل
العربية الدهان بتاعها مشقق خلقة، هو ممكن
يكون بيترك بصمة فقط ليس اكثر:)!
انا اعتقد يا جودلي ان الفنان صاحب اللوحة ديه ينتمي للمدرسة الانجلوكحتونية
والتي تميز فانانوها بغلظة ادواتهم التي نتج عنها اعمق واعرض الكحتات في السيارات
وهذا يدل على شدة الحقد والغل والنفسنة التي كان يتمتع بها فنانو المدرسة الانجلوكحتونية والتي ظهرت في اواخر الثمانينات ازدهرت في الالفينيات مع زيادة الحقد الطبقي المنتشر في البلاد
اللوحة الفنية دي من ابداعات مدرسة الفن الخدش التقشيري
والتي ابتدعها الفنان المصري الاصيل متقشر ابن مخدوش المجرحي!!
كنت في دولة برة مصر وهناك في المولات ممكن تطلع بالترولي عادي للشارع علشان تركب وبعدين العمال يلموها
المهم انا كنت ساكنه جنب مول كبير ومشهوريدوب بعدي الشارع الرئيسي
لقيت شوية عيال من 8 سنين ل 15 تقريبا معاهم ترولي واخدوه لحد شارعنا وقاعدين يخبطوا الترولي في عربيات الناس اللي راكنه
الترولي طبعا اتكسر تمام
والمصيبة بقه انهم عيال مصريين.... بجد حاجة تكسف
مش عارفه ليه فينا سلوكيات كتير غلط بطريقة تكسف
الحمد لله ان الفن المسمارى لا يصل الى الازاز
منهم لله و الله يخرب بيوتهم و اللي بيعمل كدة في حاجة حد يتعمل في هوة شخصيا و في لحمه و نني عنيه و شكرا لصاحب الموضوع و عامة المصريين ميستروش في اي حتة ابدا.
دائما و إلى الابد
طبعا موضوع جميل جدااا لكن الفن المسمارى لم يقف عند المسمار و مشتملاته بل نتيجه لسرعة الحياه و اكتشاف اساليب مقاومه مثل الكمباوند و البوليش و الذى منه بداااا عصر جديد و هو عصر استخدام النار -دائما العصور بننطور ولا تتغير بمعنى الابقاء على المسمار مع استخدام اساليب اخرى- العيل عنده عربيه مفضله و صاحب العربيه - فاكر نفسه ناصح - يغطى العربيه.الواد يجى يلاقيها متغطيه (يعنى صاحب العربيه عرف و كمااااااااااااااااااااااا ان بيمنعه من موهبته)...تفتكروا ممكن يعمل ايه؟؟؟؟ احنى شعب مكافح و مماطل ولا عمرنا نزهق بسهوله ........يقوم مولع فيها!!!!!
و الله العظيم شفتها عندنا فى المعادى!!!!! بكبريت كده يولع طرف الغطاء و يتلحق يا ماتلحقش
حسبى الله و نعم الوكيل
المصري حيفضل مصري النيل رواه والخير جواه
الفن المسمارى عندى إطور و تحول لإستخدام المفكات للوصول للون الصاج أو الوصول للمعجون ودا قمة الإحترافية فى التعامل مع الأدوات ممكن أجيب اللوحة الرائعة دى هو انا حاليا جيبت قلم دوكو و بوظت الوحة بس لسة جمالها مارحش
يبدو إن الفن ده مش في مصر بس ده كمان تأثيرنا وصل ايطاليا
آه واللهِ بجد في يوم نازل اركب المترو وألاقي العربيات اللي جنب المترو كلها فيها خط
تقربيا بمفتاح يعني من الفن المسماري..................... الحمد الله وصلنا لاوروبا :shine[1]: