لا حضرتك اللي مش بتردي الحجة بالحجة والسؤال بإجابة وده ظاهر في كل مشاركاتك وفي الأخر الرد يكون كلام عايم زي ده وخلاص
ومع ذلك وبالتدقيق في ردك السابق ...إنتي كده رديتي علي أول 3 أسئلة ولو كنتي ذكرتيهم في الأساس ردا علي أسئلتي كان هيبقي النقاش موضوعي شوية مش مجرد هروب
رد أول سؤال
إن حضرتك قرنتي جملة في كلامي بذكر الأية ومش بس بسبب الأية الكريمة اللي قلتي دلوقتي إني مش بستخدمها في محلها
ومع ذلك الأية صريحة جدا...صفة من صفات الرجال القوامة علي النساء والحماية ووو كما هو مذكور في الفتوي وأنا مقتنع بيه جدا وهو ده موضوع حضرتك (صفة الرجل اللي تخلينا نقول عليه رجل)...ولا حضرتك هتحكمي علي الأعضاء يتكلموا في النقاط اللي إنتي تحطيها في الموضوع بس...ومع ذلك أنا ملتزم بفكرة الموضوع حرفيا
رد ثاني سؤال
حضرتك لم تذكري الأية إما إنها مجتش علي بالك وده مقبول عادي يعني...ايه المشكلة في كده
أو مش عايزة تذكريها لسبب أخر الله أعلم..ممكن يكون عشان دي مشكلة ومعضلة النساء..ممكن يكون عشان حد تاني يذكرها ونهاجمه بنفس الطريقة.. .ياريتك كنتي رديتي مكنتش ضربت أخماس في أسداس
رد ثالث سؤال
رد حضرتك كان تعليقا فقط علي الجملة الثانية المكتوبة في ردي وهي
وقرنتيها بالأية بعدها علي طولاقتباس:
ولم أجد المرأة التي تستحق العناء
مع إن الجملة دي مش لازم تدي فكرة التعصب ضد المرأة ولا الإعتراف بحقوقها وممكن تكون فكرة شخصية أو تجربة أو أو ...
ولكن الفكرة دي جتلك عشان تهاجميني انا لما قلتها أ ولو كان غيري قالها عشان كده حضرت رديتي بالفتوي..ونفس الفكرة بتيجي عند كل النساء للإحساس بالإضطهاد ممكن..أو لإحساسهم الغير صحيح بمحاربة الإسلاميين للمرأة
فين رد أخر سؤال بقي ؟