| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 4 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 32

  1. #1

    الصورة الرمزية abogogo

    رقم العضوية : 49702

    تاريخ التسجيل : 12Oct2009

    المشاركات : 3,421

    النوع : ذكر

    الاقامة : om el donya

    السيارة: - suzuki maruti - lanos

    السيارة[2]: chevroletspark

    دراجة بخارية: CBR 250 FIRE

    الحالة : abogogo غير متواجد حالياً

    Exclamation اسرع عربية مسروقه ترجع في اسكندرية...!!! - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    عربية خالي الاوبترا موديل أخر 2012 اتسرقت من أمام شقته اللى في الاسكندرية في البيطاش منطقة شهر العسل بياخد العيال وبيروح هناك يقضي نهاية الاسبوع ويرجع المهم في يوم الجمعة صلى الفجر في المسجد وطلع للشقة وطبعاً العربية كانت موجودة تحت العمارة الساعة 8 صباحاً نزل مالقاش العربية تحت العمارة ووجد مكان كسر زجاج مكانها ...!!! بيقولي فضل مصدوم بتاع 5 دقائق مش مجمع من الخضة والموقف ( ربنا مايوريها لحد أبدأً اللهم آمين ) فين على فاق من الخضة وابتدى يسأل البوابين على العربية وقام اتصل بينا وقال لنا أن العربية اتسرقت ومش عارف يعمل ايه ...؟؟ على ما عملنا اتصالتنا وجمعنا بعض كان هو قالنا انه راح القسم وعمل محضر وقالوله هات ما يفيد ان العربية بتاعتك ( للأسف كان حاطت رخصة القيادة ورخصة العربية في الشماسة ..!!) قالنا انه جاي عشان يطلع ورقة استعلام عن سيارة من مرور الشروق اللى العربية تتبع له ...طبعاً على بال ما نزل من الاسكندرية كان اليوم خلص فقام الصبح وروحنا معاه المرور خلصنا الورقة وطلعنا على الاسكندرية ... روحنا قسم ( الدي خيبة ..اقصد الدخيله اللى امام معسكر الامن المركزي ) وكان معانا واسطة من رتبه كبيرة اتصلنا به ودخلنا لمعاون المباحث وقالنا اعملوا محضر واستنوا الناس هيتصلوا بيكم ... وقولناله طيب لما يتصلوا بينا نعمل ايه ... ؟؟؟ قالنا اتفوضوا معاهم
    اومال انتم بتهببوا ايه ..!!
    خرجنا من القسم في الوقت ده اتصل بخالي واحد وقاله : انت فلان صاحب العربية الاوبترا ...
    خالي :ايوه انا
    قاله : انا اشتريت عربيتك اللى اتسرقت لو عاوزها ترجع لك هات 25000 الف جنيه ...!!
    نسيت اقول ان خالى شغال في المقاولات وكان سايب كروت لشركته في العربية فيها رقم تليفونه ومنها عرفوا يوصلوله بسرعه .. خالي قاله هشوف وارد عليك ... قاله بسرعه عشان عربيتك لو مردتش عليا هوديها ليبيا ...!!
    نزلنا البيطاش قسمنا نفسينا مجموعات وفتشنا المنطقة كلها والعربيات المتغطية طبعاً احنا بندور على ابره في كوم قش ...!!
    المهم المثل بيقول ( العيله اللى مافيهاش صايع ... حقها ضايع ) اضطرينا نتصل بأقارب لنا في الاسكندرية فيهم واحد من البلطجية الكبار من الصعايدة اللى هما بيهدوا الفلل ويبنوا مكانها ابراج المهم روحناله واخد التليفون بتاع الواد اللى اتصل بينا واتصل بالواد وكلمه وعرفه وقالنا الناس دي من عرب سيدي كرير والعربية عندهم هناك وراح مكلم ناس عرب يعرفهم وقالهم على مواصفات العربية وطلعت عندهم وروحنا نجيب العربية طلبوا مننا مانكونش كتير روحنا بعربيتي انا وخالي وواحد قريبي ووسيط وقريبنا البلطجي قالنا ماتخفوش محدش هيعملكم حاجه انتم جايين تبع واحد من اكبر العائلات عندهم ..!!
    دخلنا وكر الثعالب مكانهم امام قرية سيدي كرير اللى أمامها الطيارة الميج ... ودخلنا جوا في دهاليز وطرق غريبة جوه بيوتهم وفي جوه مكان محاجر قديمة ودخلنا لآخر ارضهم كان فيه زي بحيرة وقعدنا مع الناس( في المضيفه اللى بيسموها المربوعه ) وعملوا واجب الضيافه معانا وجابوا العربية كانت متنفضة من الاستبن والكاسيت وكل حاجة فيها ورق ورخصه وحاجات كان خالي حاطتها في الشنطه كلها اتهلبت من العربية والزجاج الخلفي للسائق مكسور ..غيرناه في نفس اليوم
    الناس دي بتبيع بودره وحشيش وسلاح فالعيال الشمامين بيسرقوا العربيات وينفضوها ويبعوها بألف جنيه وتذكرتين بودره ...!!! يقوموا الناس دي ياخدوا العربية ويوصلوا لصاحبها يفوضوه وياخدوا فلوس مقابل العربية وممكن ياخدوا الفلوس وميرجعوش العربية ..!! وبيضربوا ورق ويبيعوا العربية لأي حد ...!!!
    عملوا معانا الواجب مشاريب وكدة وأخدنا العربية ودفعنا 5000 جنيه تمن البودرة والفلوس اللى اخدها الحرامي الشمام اللى جاب لهم العربية ....!!!
    المكان ده الشرطة ماتقدرش تدخله والشرطة عارفه نشاط الناس دي ومابتقدرش عليهم ولا تقدر تعمل معاهم حاجه .... الحمد لله العربية رجعت تاني يوم اتسرقت فيه مامرش عليها 24 ساعة بفضل الله ...
    الاستفادة من القصة دي ..
    - نأمن العربية بكلابش طاره او كلبش عجل او زرار فصل
    - مانحطش اي ورق مهم في العربية ولا الرخصة العربية ولا مفاتيح خاصة ولا حاجات زات قيمة
    - للأسف الواحد مايعتمدش على الشرطة (كل شيخ يحمي ضريحه )
    وربنا يسترها علينا جميعاً ... تحياتي
    والفيديو ده مصوره للعربية بعد مارجعت وهي متنفضه
    13 4 2013 - YouTube

    [mshosh2]http://www7.0zz0.com/2013/05/08/17/903528565.jpg[/mshosh2]


  2. #2

    الصورة الرمزية rompo10

    رقم العضوية : 80905

    تاريخ التسجيل : 22Sep2010

    المشاركات : 2,674

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo elbehera

    السيارة: بيجو 406

    السيارة[2]: bmw 523i

    دراجة بخارية: no

    الحالة : rompo10 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ربنا يسترها والحمد الله ان العربيه رجعت حضرتك بتقول العربيه رجعت في 24 ساعه عندنا في البحيره واحد اتثبت وخدوا عربيته ورجعت بعد ساعتين ههههههههههههههههه بعيد عن الشرطه طبعا بس العيله دي بسم الله ماشاء الله 26 اخ وكلهم مخلفين ومعاهم سلاحهم قفلوا البلد وساعتين كانت العربيه جت كنت بتكلم مع واحد منهم قلتله هانفتح قسم شرطه وامسكوه احسن الشرطه في بتدور علي عربيات لما تتمسك في كمين ولا حاجه يبقي يرجعوها

    rompo10


  3. #3

    الصورة الرمزية al_manara

    رقم العضوية : 1746

    تاريخ التسجيل : 14Aug2007

    المشاركات : 3,208

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: .......

    السيارة[2]: Hyundai Excel GLS

    دراجة بخارية: .......

    الحالة : al_manara غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    الاول . الحمد لله علي رجوعها . وربنا يحفظها ويحفظ اموال المسلمين .

    ثانيا . هو حضرتك بتحكي فيلم ! هو احنا بقينا في الغابة خلاص !


  4. #4

    الصورة الرمزية abogogo

    رقم العضوية : 49702

    تاريخ التسجيل : 12Oct2009

    المشاركات : 3,421

    النوع : ذكر

    الاقامة : om el donya

    السيارة: - suzuki maruti - lanos

    السيارة[2]: chevroletspark

    دراجة بخارية: CBR 250 FIRE

    الحالة : abogogo غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rompo10 مشاهدة المشاركة
    ربنا يسترها والحمد الله ان العربيه رجعت حضرتك بتقول العربيه رجعت في 24 ساعه عندنا في البحيره واحد اتثبت وخدوا عربيته ورجعت بعد ساعتين ههههههههههههههههه بعيد عن الشرطه طبعا بس العيله دي بسم الله ماشاء الله 26 اخ وكلهم مخلفين ومعاهم سلاحهم قفلوا البلد وساعتين كانت العربيه جت كنت بتكلم مع واحد منهم قلتله هانفتح قسم شرطه وامسكوه احسن الشرطه في بتدور علي عربيات لما تتمسك في كمين ولا حاجه يبقي يرجعوها
    ساعتين ...!! لا يبقى كدة البحيرة تكسب
    معاون المباحث بيقولنا سيبوا رقم تليفون في المحضر عشان الحرامي يقدر يوصلكم ويتصل بيكم ويتفاوض معاكم واحنا نقدر نتتبعه....!!! تخيل الكلام ده ...!!! انا انفعلت وقليت ادبي عليهم

    [mshosh2]http://www7.0zz0.com/2013/05/08/17/903528565.jpg[/mshosh2]


  5. #5

    الصورة الرمزية abogogo

    رقم العضوية : 49702

    تاريخ التسجيل : 12Oct2009

    المشاركات : 3,421

    النوع : ذكر

    الاقامة : om el donya

    السيارة: - suzuki maruti - lanos

    السيارة[2]: chevroletspark

    دراجة بخارية: CBR 250 FIRE

    الحالة : abogogo غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة al_manara مشاهدة المشاركة
    الاول . الحمد لله علي رجوعها . وربنا يحفظها ويحفظ اموال المسلمين .
    ... اللهم آمين
    ثانيا . هو حضرتك بتحكي فيلم ! هو احنا بقينا في الغابة خلاص !
    للأسف مش فيلم ده الواقع المرير ... احنا في غابة من زمان بس شغل الادغال زاد حبتين اليومين دول

    [mshosh2]http://www7.0zz0.com/2013/05/08/17/903528565.jpg[/mshosh2]


  6. #6

    الصورة الرمزية elpasha1

    رقم العضوية : 93022

    تاريخ التسجيل : 31Mar2011

    المشاركات : 2,657

    النوع : ذكر

    الاقامة : FAISAL- Eltalbia‏

    السيارة: Daewoo Nubira2 05 A/T

    السيارة[2]: Daewoo Lanos 99 A/T

    الحالة : elpasha1 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    حمد الله على سلامة الامورة

    [img2]http://nileup.com/up/uploads/nilemotors_14050294221.jpg[/img2]


  7. #7

    الصورة الرمزية ahmed1981

    رقم العضوية : 778

    تاريخ التسجيل : 24May2007

    المشاركات : 6,689

    النوع : ذكر

    الاقامة : العالم الإسلامي

    السيارة: C

    السيارة[2]: G

    الحالة : ahmed1981 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    عمي وإتنين من ولاد عمي
    يعني ثلاث عربيات

    إتسرقوا بنفس الطريقة
    وإتقالهم نفس الكلام في القسم
    وتم دفع المعلوم ورجوع العربية متقلبة خلال يوم بالكثير

    رجال الداخلية الآن أصبحوا مكاتب سكرتارية أو سمسرة للتوصيل بين السارق والمسروق
    هذه وظيفتهم التي يحصلون مقابلها على الرواتب

    بيعاقبونا على خلع مبارك

    حسبنا الله ونعم الوكيل
    فوضنا أمرنا لله

    مرسي معملش حاجة في الداخلية بقاله سبع شهور
    لسه الداخلية بيتحكم فيها الخونة

    ربنا موجود

    -
    -

    مهندس أحمد. رحم الله المجاهد سليمان الحلبي, قتل قائد الاحتلال الفرنسي لمصر عندما كان الإسلام هو الوطن facebook.com/AHMED1981


  8. #8

    الصورة الرمزية kokowasfy

    رقم العضوية : 132066

    تاريخ التسجيل : 08Dec2012

    المشاركات : 2,022

    النوع : ذكر

    الاقامة : الجيزة

    السيارة: لانسر بومة 2008

    السيارة[2]: مرسيدس

    الحالة : kokowasfy غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    مش مصدق فين مصر بتاعت زمان خلاص بقا كلو كدا لازم بل عافيية


  9. #9

    الصورة الرمزية Kareem.ElAraby

    رقم العضوية : 84670

    تاريخ التسجيل : 01Jan2011

    المشاركات : 2,108

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt

    السيارة: None

    السيارة[2]: Hyundai

    دراجة بخارية: NONE

    الحالة : Kareem.ElAraby غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    مبروك عليك رجوع العربيه
    والله لو فيلم من أمريكا ما هيبقي كده
    شاطرين بس يتشطروا علي الناس المحترمه اللي يوقفوهم في اللجان و الكماين لكن يجوا عند الناس اللي حضرتك كاتب عليهم يجيبوا مارشدير بريفيرسايه كمان !
    حسبي الله و نعم الوكيل

    When The Sun Sets, The Race Begins
    Eng. Kareem El-Araby


    nfs_206 سابقًا


  10. #10

    الصورة الرمزية adel_2346

    رقم العضوية : 31428

    تاريخ التسجيل : 28Jan2009

    المشاركات : 379

    النوع : ذكر

    الاقامة : zagazig

    السيارة: seat 133

    السيارة[2]: vw polo 99

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : adel_2346 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    دارت ازاى وعملو ايه فى اللوك بتاع الدركسيون



 
صفحة 1 من 4 1 2 3 4 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. يا ترجع بضهرك يا ترجع علي ضهرك (حدث بالفعل)
    بواسطة SHNORY في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 24
    آخر مشاركة: 15-02-2013, 11:20 PM
  2. عربية 128 انا شاكك انها مسروقه
    بواسطة khaled_bibo في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 18-02-2011, 12:50 AM
  3. لما ترجع بضهرك بتلف جسمك للخلف ولا مريات جانبية
    بواسطة ahmad--ezzat في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 44
    آخر مشاركة: 11-11-2008, 02:05 PM
  4. اسرع عربية ديزل في العالم Audi R8 v12 tdi
    بواسطة kingnoro في المنتدى مقــاطـع الفيــديـو و الكليبات و صـور للسيارات
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 04-06-2008, 03:47 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2