مساء الخير ...
عندي مشكلة الحقيقة ... قرفاني في عيشتي. دلوقتي ... انا ساكن في سته اكتوبر والمنطقة هادية. ... سكان جداد جم وسكنوا في العمارة ... واكمن شقيتي معمولة كامر مش فلات. فاي خبط. او دبت رجلين بتسمع عندي في السقف فوق نفوخي ، و من ضمن السكان الجداد



واحد مراتوا قاااد كدة. ... واحساسي بيقول الصوت طالع من عندهم ... بالذات بالليل لغايت الساعه ٢ الفجر ببقى نايم وسامع صوت. دبت الرجل. هبد كده على السقف ... ومن كتر الهبد. عارفين الحتت الي بين الحيطة والعمدان ابتدت تشرخ والحيطة تفلق ... بس كمان. بصراحة مكسوف اكلم الراجل او الولية مراتوا وهقلوا ايه. مراتك فلاقيت الحيطة عندنا وشراخيتها .... ولا هقولوا خلي مراتك تخف رجليها من على الارض شوية. عاوزين ننام !!!

بس برضوا كلو كوم وبرضوا. لينا جار تاني. مراتوا متعرفش ايه هبلة ولا عقلها لاحس. بتقعد تلعب مع العيال ولادها استغوماية بالليل ... ودول. كلمتهم وقلتلوا يا استاذ فلان معليش طلب سخيف شوية. وارجوك اعذرني ورايا شغل الصبح ومش عارف. انام من صوت جري العيال عندك ( وكان نفسي اقولوا والهبلة مراتك ) الي سامع صوتها. من شقتي وهيا عماله تدحك وتلعب مع العيال وتزغزهم الساعه ٢ الفجر !!!

حتى الي داخل البيت فالمسا. بيقفل باب العمارة بغييييييييل. والباب حديد يقوم رازعوو طراااااااااخ يصحي امة لا إله إلا الله ... والمشكلة عندنا الحته هوس هوس ودول مافي عندهم دم ولا ادب ولا إحساس حتى . ايه رأيكم تنصحوني اعمل بجد هيجيلي العصبي من صوت الهبد والخبط بتاعهم .... ده حتى كرسي السفرة بدل ما يشيلوه تلاقيهم بيجرووووه جر كده على السيراميك تحس انهم بيحفروا خط برلييييف في الارضية .... فانا بسئل نفسي هل في عيب في تصميم المبنى بحيث ان اقل خطوة بتسمع العمارة كلها. ولا العيب فيهم ولا في وداني ... ولا. العيب في تشطيب الشقة ذات نفسها. ان صاحب الشقة محطش رمل. كفاية بين السيراميك وبين الارضية وبقول احتمال الرمل. ده بيعمل عمليت امتصاص صدمات الرجلين.

@@@@@@@
وتحياتي