السلام عليكم

انا ياجماعة معايا بولو مو 99 ولسة شاريها من حوالي شهر. البايع الله يسامحة ادهالي وفيها السكترا بايظة وانا لجهلي لم اكتشف هذا العيب.

المهم اشتريت اسكترا جديدة وركبتها. انتها البوش في الدريكسيون وانتهى الخبط في الدواسات بس في حاجة غريبة! لما باجي اخد ملف كامل شمال بالف الدريكسيون على الاخر وباجي لاخر حتة في الفة بلاقي الدريكسيون بيكمل الفة لوحدة!؟؟ مع العلم ان العربية مش باور والعيب دة ما كانش موجود في الاسكترا القديمة البايظة!؟ برجاء الافادة افادكم اللة.

حاجة تانية وهي الجير بوكس بحس ان عصايتة سايبة اة ملخلخة كدة مش ثابتة! دة مش بياثر في الغيار بس خايف يكون لية تاثير سلبي في المستقبل. كمان المارشدير بيعلق دايما لما اجي احط الغيار وواحد صاحبي نصحني ادي غيار عكسي وبعدين اديها مرشدير وفعلا الطريقة نجحت! بس العيب فين؟

ثالثا بحس ان العربية مكتومة! بمعني الاوا اجيب علية 20 ولو 30 الموتور صوتة يعلى وال RPM يقرب من 5000. التاني نفس الحال لو حبيت اعدي ال 50 والتالت نفس الحال لو حبيت اعدي ال 80! هل ده شيء عادي ولا اية!

اخيرا ! نور العربية العالي ضارب فوق وانا على الطريق كان مفيش نور اما النور الصغير مع التابلوة يكاد يكون معدوم! روحت للكهربائي غيرلي اللمبات ولسة المشكلة موجودة! غلطتي اني بروح للكهربائي دايما بالنهار؟

ارجو الافادة ةالنصيحة واسف للاطالة

وشكرا