| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل الكورى معمر؟؟

المصوتون
253. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • نعم معمر 15 إلى 20 سنة يعيش

    85 33.60%
  • متوسط من 10 إلى 15

    93 36.76%
  • غير معمر أخره 10 سنين

    75 29.64%
صفحة 1 من 7 1 2 3 4 5 6 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 61

  1. #1

    الصورة الرمزية SeiffoZ

    رقم العضوية : 17720

    تاريخ التسجيل : 01Sep2008

    المشاركات : 3,458

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Renault Logan 2010

    السيارة[2]: Florida 2006 1.4cc

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : SeiffoZ غير متواجد حالياً

    افتراضي هل الكورى معمر؟؟؟ - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    هل السيارات الكورى المعمرة؟؟؟ يعنى هتعيش قد إيه قبل ما تضطر فعلا تغير؟؟؟
    و هل ممكن تتكهن بعد 10 سنين من الشراء؟؟

    نفسن براحتك ..
    إشتم براحتك ...
    إغلط و متعوزش تتحاسب ...
    إتبلطج و خدها دراع و أعمل دكر ..
    إحجر على الرأى التانى و إتريق على الناس ..
    إنت عن جدارة عالم ثالث و متتكلمش تانى على الهجرة.


  2. #2

    الصورة الرمزية M.Osman

    رقم العضوية : 23065

    تاريخ التسجيل : 24Oct2008

    المشاركات : 6,831

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egyptian highways

    السيارة: -------

    السيارة[2]: Hyundai Verna 2007

    الحالة : M.Osman غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    نعم معمر .... لو اتكلمت عن القديم اعرف واحد معاه اكسيل 96 اوتوماتك لحد دلوقتى و شغاله معاه الحمد لله...ده بالنسبة للقديم و الإكسيل اصلا عربية مش بحبها خاااالص... ما بالك بالحديث اللى اصبح منافس قوي لليابانى ؟؟


  3. #3

    الصورة الرمزية kliken

    رقم العضوية : 21551

    تاريخ التسجيل : 08Oct2008

    المشاركات : 2,587

    النوع : ذكر

    الاقامة : suez

    السيارة: الحمد لله كده زى الفل

    السيارة[2]: Nissan Tiida H/B

    دراجة بخارية: no

    الحالة : kliken غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا شايف انها كويسه و اعرف عربيات اكسنت موديل 99 و 98 و ماشيه زى الفل

    م / محمد سعد
    [img2]http://img846.imageshack.us/img846/197/63588414414249233311774.jpg[/img2]


  4. #4

    الصورة الرمزية KoDaK_Gti

    رقم العضوية : 12740

    تاريخ التسجيل : 11Jun2008

    المشاركات : 7,226

    النوع : ذكر

    الاقامة : EL Haram

    السيارة: Lanos & 308

    السيارة[2]: punto

    دراجة بخارية: no

    الحالة : KoDaK_Gti غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    موديلات الاكسيل والالنترا والدايو ريسر بقالها 15 سنة وشغالة

    [marq="3;right;3;scroll"](●̪•) H∂$$αற (•̪●)[/marq]

    [img2]http://img687.imageshack.us/img687/6783/carcovercls.jpg[/img2]


  5. #5

    الصورة الرمزية Ahmed Anwer

    رقم العضوية : 794

    تاريخ التسجيل : 27May2007

    المشاركات : 3,700

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: هيونداي فيرنا أوتوماتيك 2007

    السيارة[2]: رينو فلوينس

    دراجة بخارية: No

    الحالة : Ahmed Anwer غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    البوني

    بقالها عشرين سنه و شغاله تاكسي


  6. #6

    الصورة الرمزية SeiffoZ

    رقم العضوية : 17720

    تاريخ التسجيل : 01Sep2008

    المشاركات : 3,458

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Renault Logan 2010

    السيارة[2]: Florida 2006 1.4cc

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : SeiffoZ غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    بس انا قريت مشاركة للعضو الفاضل أبو عبد الله بيقول إن الصاج مش مجلفن و ده بيقلل عمره الإفتراضى ... يعنى حاجات زى دى بتقلل من عمر العربية

    نفسن براحتك ..
    إشتم براحتك ...
    إغلط و متعوزش تتحاسب ...
    إتبلطج و خدها دراع و أعمل دكر ..
    إحجر على الرأى التانى و إتريق على الناس ..
    إنت عن جدارة عالم ثالث و متتكلمش تانى على الهجرة.


  7. #7

    الصورة الرمزية waleedrahmy

    رقم العضوية : 5193

    تاريخ التسجيل : 04Feb2008

    المشاركات : 2,878

    النوع : ذكر

    الاقامة : البحيرة والقاهرة

    السيارة: شيفورليه اوبترا اتوماتيك مو2013

    السيارة[2]: دايو لانوس مو2008 ولانوس 2010

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : waleedrahmy غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    بص شوف العربيات الكوري حا تلاقيها حواليك من كل حته وأنت تعرف أجابة السؤال


    ________________________________________

    وليد رحمي


  8. #8

    الصورة الرمزية tmedhat

    رقم العضوية : 26570

    تاريخ التسجيل : 30Nov2008

    المشاركات : 875

    النوع : ذكر

    الاقامة : nasr city

    السيارة: سوزوكى التو 1100

    السيارة[2]: هوندا سيفيك 92

    دراجة بخارية: هوندا ويف

    الحالة : tmedhat غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا كان معايا كيا برايد و اخدتها زيرو

    وقعدت معايا 10 سنين و بعتها و هى زى الفل

    ومعملتش معايا اى مشكلة عويصة فى الفترة دىكلها

    عاشق الهوندا


  9. #9

    الصورة الرمزية waleedrahmy

    رقم العضوية : 5193

    تاريخ التسجيل : 04Feb2008

    المشاركات : 2,878

    النوع : ذكر

    الاقامة : البحيرة والقاهرة

    السيارة: شيفورليه اوبترا اتوماتيك مو2013

    السيارة[2]: دايو لانوس مو2008 ولانوس 2010

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : waleedrahmy غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    الكوري في كل مكان


    ________________________________________

    وليد رحمي


  10. #10

    الصورة الرمزية tutankhamoun

    رقم العضوية : 2452

    تاريخ التسجيل : 04Oct2007

    المشاركات : 8,022

    النوع : ذكر

    الاقامة : ج ع ع .... للآسف الشديد

    السيارة: Proton Gen2 ...2007

    السيارة[2]: Proton Gen2 ...2007

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : tutankhamoun غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    السؤال أتسأل غلط !!! ليه !!!؟؟
    علشان أنا ممكن أشتري عربية تقعد معايا 20 سنة و أعمل بيها 100 ألف كم فقط
    يبقى السؤال الصح
    العربية الكوري بتقعد كام ألف كم ؟؟
    و برضه مش هايبقى سؤال صح .... ليه ؟

    علشان برضه الموضوع راجع لطريقة السواق
    فيه ناس رجليها تقيلة على المكنة ............. و ده هايقصف عمر أي مكنة ( أوروبي أو ياباني أو كوري ) في وقت أقصر من الناس المحافظة
    و فيه ناس بتعمل صيانات دورية في مواعيدها و بتحافظ على العربية
    طيب خد عندك شوية الأرقام دي
    هيونداي النترا 260 ألف .... بدون أي عمرات ( بس صاحبها حساس قوي و مش بيسيب حاجة في العربية تبوظ إلا و يغيرها في التوكيل على طول )
    دايو لانوس 188 ألف ... بدون أي عمرات ( تم تغيير العفشة مرة وواحدة فقط ) صاحبها مهمل في الصيانات و لكن سواقته حريمي خالص .
    هيونداي النترا تانية عاملة 170 ألف بدون أي مشاكل .

    تعالى بقى نتكلم عن شوية عربيات ياباني ( و على رأي المثل المصري - إن فاتك الياباني مش هايرجع تاني - )
    عربية لانسر ياباني ...... على 160 ألف و غيرت وش سلندر و كباسات و شوية حوارات .... ( صاحبها مهمل في صيانتها و مرة ساب الزيت بتاع 5000 كم قعد في الموتور لغاية 12000 ألف ..... و كمان رجلية تقيلة قوي على الموتور و من الأخر سواقته وحشة جدا )

    و فيه أمثلة كتير
    أنا ضربت الأمثلة من الواقع الحياتي علشان أبين نقطة مهمة
    أولا أن عُمر العربية بيتوقف على طريقة عناية صاحبها بيها و طريقة سواقته كمان .
    ثانيا كوريا الجنوبية دلوقتي منتجاتها ... تقف رأس برأس لمنتجات اليابان في الجودة
    و إلا مكنتش وصلت لأكبر منتج سيارات في العالم مع الدول الكبيرة مثل اليابان و أمريكا و فرنسا و أيطاليا و ألمانيا
    كوريا بتديك كل الموديلات ...... من أول كيا بيكانتو .... و هيونداي فيرنا ..... لغاية الموديلات الفخمة
    و كله بثمنه

    أما موضوع ياباني و كوري ........ دي عقدة مصرية بحتة ...زي عقدة الخواجة

    [img2]http://i59.tinypic.com/2vxpukz.jpg[/img2]



 
صفحة 1 من 7 1 2 3 4 5 6 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. يعيش معمر !!
    بواسطة Tarek Gen 2 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 28-03-2011, 01:46 PM
  2. ملك ملوك أفريقيا معمر القذافي يستهبل في نيويورك
    بواسطة smsm_cato في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 24-02-2011, 05:54 PM
  3. اتوقع اغتيال معمر القزافي هو وسيف الباطل ابنة....استطلاع
    بواسطة mohamedbook في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 14
    آخر مشاركة: 23-02-2011, 03:08 PM
  4. أشهر أقوال القائد العقيد معمر القذافى
    بواسطة smsm_cato في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 22
    آخر مشاركة: 23-02-2011, 02:51 AM
  5. معمر القذافى يصمم سيارة ثورية
    بواسطة DR_EMAD في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 34
    آخر مشاركة: 12-09-2009, 09:25 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2