| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 42

  1. #1

    الصورة الرمزية swimmer25

    رقم العضوية : 19487

    تاريخ التسجيل : 19Sep2008

    المشاركات : 3,293

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo - Dubai

    السيارة: Yaris "08/Accord "13

    السيارة[2]: Lanos "08/Civic "14

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : swimmer25 غير متواجد حالياً

    افتراضي صوت الموتور بيعلي ويوطي لوحده - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    امبارح سقت العربية كتير شوية في الزحمة لان امبارح كانت الشوارع FULL وزي ما المثل بيقول:
    The earth is full, try another planet

    ما علينا, العربية اداءها كويس في السحب والمناورة علي السرعات القليلة (بالنسبة لعربيتي بس لان موضوع العومان ده لسه مظبتوش) والفرامل متوسطة
    ولكن فيه مشكلة مع ان العربية جديدة
    مع اني مكنتش مركز اوي مع صوت الموتور بس للاسف سمعته
    صوت الموتور وانا واقف تماما بيعلي ويوطي لوحده اكني راكب ال 128 القديمة بكربراتير اكني بدوس علي البنزين واسيب
    ركزت شوية علي ال RPM لاقيته لاقيته ثابت ولكن وانا ماشي بيفضل عالي 1500 لحد الثبات بينزل تاني ل 800
    كان فيه مشكلة لعضو هنا بس كانت عربيته اقدم شوية فالخبراء هنا نصحوه بتنضيف الايدل كنترول وعمل idle learn
    اكيد ال الايدل كنترول نضيف بس هل معقول العربية لما تطلع من المصنع مبيعملوش خطوات ال idle learn
    ولو هل اعمله لان طول مانا ماشي وفي حالة اني ببقي دايس دبرياج وفرامل بس لسه العربية موقفتش بيبقي صوت الموتور عالي اكني دايس بنزين كمان
    ولا يمكن يكون فيها عفريت عاشق للبنزين بيدوس علي دواسة البنزين كمان


  2. #2

    الصورة الرمزية MMamdouh

    رقم العضوية : 102

    تاريخ التسجيل : 23Apr2007

    المشاركات : 34,229

    النوع : ذكر

    الاقامة : Downtown - Cairo, Egypt

    السيارة: Daewoo Lanos I 1999

    السيارة[2]: Daewoo Lanos II 2001

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : MMamdouh غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    try the idle learn procedures anyway... it won't hurt

    MMamdouh

    What is the difference between ignorance and apathy?...I don't know & I don't care



    [marq="3;right;3;scroll"]اللى ميعرفش... يقول هجس[/marq]

    [marq="Error"]what goes around... comes around[/marq]





  3. #3

    الصورة الرمزية swimmer25

    رقم العضوية : 19487

    تاريخ التسجيل : 19Sep2008

    المشاركات : 3,293

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo - Dubai

    السيارة: Yaris "08/Accord "13

    السيارة[2]: Lanos "08/Civic "14

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : swimmer25 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MMamdouh مشاهدة المشاركة
    try the idle learn procedures anyway... it won't hurt

    MMamdouh
    اوك هجرب بكرة ان شاء الله
    بس عايز اعرف حرارة 85 اعرفها ازاي
    هل لحد اما مروحة الرادياتير تشتغل؟


  4. #4

    الصورة الرمزية msobhy

    رقم العضوية : 13332

    تاريخ التسجيل : 21Jun2008

    المشاركات : 3,084

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza

    السيارة: Lanos I -2000

    السيارة[2]: Elentra HD 2010

    دراجة بخارية: Soon ISA

    الحالة : msobhy غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MMamdouh مشاهدة المشاركة
    try the idle learn procedures anyway... it won't hurt

    MMamdouh
    and what is the idle learn procedures

    بالعربى يا حج

    أبو مروان -------- أسألكم الدعاء لوالدتى بالشفاء ..... يا رب


  5. #5

    الصورة الرمزية samirayad

    رقم العضوية : 19543

    تاريخ التسجيل : 19Sep2008

    المشاركات : 18,152

    النوع : ذكر

    الاقامة : ismailia/Egypt

    السيارة: لايوجد حاليا

    السيارة[2]: نوبيرا 2007

    الحالة : samirayad غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    خد يا أبو مروان .....ونقى اللى يعجبك http://www.nilemotors.net/Nile/showthread.php?t=61120


  6. #6

    الصورة الرمزية MMamdouh

    رقم العضوية : 102

    تاريخ التسجيل : 23Apr2007

    المشاركات : 34,229

    النوع : ذكر

    الاقامة : Downtown - Cairo, Egypt

    السيارة: Daewoo Lanos I 1999

    السيارة[2]: Daewoo Lanos II 2001

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : MMamdouh غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msobhy مشاهدة المشاركة
    and what is the idle learn procedures
    http://www.daewootech.com/forum/viewtopic.php?t=2609

    MMamdouh

    What is the difference between ignorance and apathy?...I don't know & I don't care



    [marq="3;right;3;scroll"]اللى ميعرفش... يقول هجس[/marq]

    [marq="Error"]what goes around... comes around[/marq]





  7. #7

    الصورة الرمزية MMamdouh

    رقم العضوية : 102

    تاريخ التسجيل : 23Apr2007

    المشاركات : 34,229

    النوع : ذكر

    الاقامة : Downtown - Cairo, Egypt

    السيارة: Daewoo Lanos I 1999

    السيارة[2]: Daewoo Lanos II 2001

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : MMamdouh غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msobhy مشاهدة المشاركة
    بالعربى يا حج
    don't have Arabic version for it... sorry

    MMamdouh

    What is the difference between ignorance and apathy?...I don't know & I don't care



    [marq="3;right;3;scroll"]اللى ميعرفش... يقول هجس[/marq]

    [marq="Error"]what goes around... comes around[/marq]





  8. #8

    الصورة الرمزية lordnykon

    رقم العضوية : 19921

    تاريخ التسجيل : 23Sep2008

    المشاركات : 125

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: punto classic

    السيارة[2]: Mazda3

    دراجة بخارية: no

    الحالة : lordnykon غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MMamdouh مشاهدة المشاركة
    try the idle learn procedures anyway... it won't hurt

    MMamdouh
    انا تقريبا عندى نفس المشكلة بس انا عربيتى هيونداى , عندى ال rpm بيعلى عن الطبيعى ساعات و انا ماشى و لو حطيت الفتيس على ال N بيعلى اكتر و لو دست بنزين بيوطى تانى .

    انا قريت الموضوع بتاع ال idle learn procedure و عرفت انا ممكن اعمله ازاى بس عاوز اعرف هو بيعمل ايه بالضبط , اقصد ايه الفايدة ؟ هل هو حل ؟

    اعذرنى لقلة خبرتى بس انا حابب افهم و كمان مش بحب الاقى حاجة مش مظبوطة في العربية .
    اسف على الاطالة و شكرا مقدما .


  9. #9

    الصورة الرمزية swimmer25

    رقم العضوية : 19487

    تاريخ التسجيل : 19Sep2008

    المشاركات : 3,293

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo - Dubai

    السيارة: Yaris "08/Accord "13

    السيارة[2]: Lanos "08/Civic "14

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : swimmer25 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا عملت خطوات ال idle learn والفرق اللي حصل ان الRPM بقي يقف عند 1200 لحد الثبات بس بينزل اسرع شوية
    بس حاسس انه لسه فيه استهلاك بنزين اكتر
    هضطر استني الصيانة بقي وربنا يستر


  10. #10

    الصورة الرمزية waleedrahmy

    رقم العضوية : 5193

    تاريخ التسجيل : 04Feb2008

    المشاركات : 2,878

    النوع : ذكر

    الاقامة : البحيرة والقاهرة

    السيارة: شيفورليه اوبترا اتوماتيك مو2013

    السيارة[2]: دايو لانوس مو2008 ولانوس 2010

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : waleedrahmy غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    ركزت شوية علي ال RPM لاقيته لاقيته ثابت ولكن وانا ماشي بيفضل عالي 1500 لحد الثبات بينزل تاني ل 800
    كل الدايو كده لو العربية ماشية وسيادتك مورت الفتيس وشيلت رجلك من علي البنزين يفضل ال rpm علي 1500 لحد السيارة ماتقف تماما بينزل الي 800


    ________________________________________

    وليد رحمي



 
صفحة 1 من 5 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. الار بي ام بيعلي لوحده a4
    بواسطة ahmedfarou2 في المنتدى سكودا
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 22-08-2012, 11:22 PM
  2. الار ام بيعلي لوحده
    بواسطة nodey في المنتدى ريــــنو
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 30-06-2012, 06:51 PM
  3. rpm في ميجان 2000 بيعلي لوحده
    بواسطة fesalfesal23 في المنتدى المحركات
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 28-08-2011, 05:53 PM
  4. العربيه بترتل (الموتور يعلي ويوطي لوحده )
    بواسطة alpoka779 في المنتدى المحركات
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 02-04-2011, 03:00 AM
  5. ميكانيكي جاري لعب في المسمار اللي بيعلي ويوطي بكرة البنزين
    بواسطة klumzo في المنتدى دايــو+شيفرولية لانوس
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 05-01-2010, 12:21 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2