| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 14

  1. #1

    الصورة الرمزية MoToRiZeR

    رقم العضوية : 2780

    تاريخ التسجيل : 24Oct2007

    المشاركات : 4,837

    النوع : ذكر

    الاقامة : beneath the sky

    السيارة: Renault Clio 2007

    السيارة[2]: Daihatsu Sirion XL 2008

    الحالة : MoToRiZeR غير متواجد حالياً

    افتراضي لأ متخلوش بالكوا بقي ! - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    في المنتدي و في الحياة من خلال محيط أصدقائي و معارفي دائماَ ما أسمع جملة "خللي بالك .. دول شادين حيلهم اليومين دول أوي!"

    أقول هم مين ؟ يقولي المرور !

    و دائماَ الحديث بصيغة إحنا و هما .. و كأن إحنا تحولنا لمجموعة حرامية بنحذر بعض من العسكر .. و مستنيين اما يناموا و نشوف شغلنا إحنا بقي !

    يعني انا عايز أفهم هل تجوز النصيحة (أخلاقياَ) في الفساد !؟ يعني إن واحد يقولي متاخدش الحتة دي عكس اليومين دول أو متجريش اليومين دول عالطريق الفلاني عشان فيه بوليس مش عشان ده أصلاَ غلط .

    هل إحنا المفروض نخلي بالنا عشان النظام و الأمان و حياة الناس اللي في العربيات و الشوارع .. ولا بنخلي بالنا عشان رخصنا تفضل في جيوبنا و فلوسنا في الجيب التاني في أمان و برضه نجري براحتنا .. يعني يزعل في إيه إن واحد بيقود بسرعة غير قانونية يتاخد غرامة ؟! إيه نوع الإفترا اللي في كدة !؟

    تذكرت جملة قريتها كان كاتبها أحد الأشخاص علي فيس بوك كان بيقول :

    " الفساد لم يعد ظاهرة نعاني منها .. بل أصبح رابطة تجمعنا !"


    و انا مقصدش أي حد بكلامي ده عشان لو كان حد كاتب موضوع يقول فيه خلوا بالكوا ولا حاجة .. ده كلام عام و أرجو محدش يزعل مني لأن انا بسمعه من ناس كتير.

    تحياتي .



    Leadership is based on inspiration, not domination


  2. #2

    الصورة الرمزية osos_lion

    رقم العضوية : 11805

    تاريخ التسجيل : 29May2008

    المشاركات : 705

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر الجديده

    السيارة: موتسيكل كاستم علي قده

    السيارة[2]: نيو اكسنت 2008

    الحالة : osos_lion غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا رايي نمشي كويس وناخد بالنا برضو مفيش مانع يعني اعمل الي ليك والي عليك
    وفعلا التعاون علي الفساد انتشر واخلاقيات الناس اتغيرت
    علي راي ابويا نقلا عن احد الشعراء
    (نعيب زماننا والعيب فينا ........وما لزماننا عيب سوانا)


  3. #3

    الصورة الرمزية ahmedhilmy

    رقم العضوية : 13412

    تاريخ التسجيل : 22Jun2008

    المشاركات : 3,079

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: سابقا lanos 2

    السيارة[2]: Optra AT

    دراجة بخارية: no

    الحالة : ahmedhilmy غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا رايي اني خلي بالك مش مقصود بيه اني اعمل الخطا و افلت من العقاب اكيد المقصود بيه اني مقعش في الخطا اللي يوقعني تحت طائلة العقاب و بعدين احيانا سلطة العقاب تكيل بمكيالين و ان كان مش احيانا غالبا اي ما يعتبر خطأ بالنسبة لحضرتك تغمض عنه الاعين بالنسبة للغير و احتمال يكون ده سر التوتر الناشئ بين المنفذ و المنفذ عليه و اخيرا برده انتم و انا لازم نخلي بالنا

    A.Hilmy


  4. #4

    الصورة الرمزية MoToRiZeR

    رقم العضوية : 2780

    تاريخ التسجيل : 24Oct2007

    المشاركات : 4,837

    النوع : ذكر

    الاقامة : beneath the sky

    السيارة: Renault Clio 2007

    السيارة[2]: Daihatsu Sirion XL 2008

    الحالة : MoToRiZeR غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا عارف يا جماعة إن لازم نخلي بالنا انا بتكلم في إن اللي بيتحصل عليه غرامة مثلاَ
    بييجي يقول خلي بالكم بحرقة قلب و كأنه نوع من الإفترا إنه إتحررله مخالفة ! مع إنه مخالف فعلاَ !

    يعني انا واحد صاحبي إتمسك رادار علي 160
    جي يقولي منا كل مرة بسافر علي 160 و أكتر مبيحصلش حاجة .. انا شكلي كدة واخد عين ! هي عين بنت لذينة !


    Leadership is based on inspiration, not domination


  5. #5

    الصورة الرمزية HAMZAWY

    رقم العضوية : 9614

    تاريخ التسجيل : 26Apr2008

    المشاركات : 780

    النوع : ذكر

    الاقامة : Nasr City

    السيارة: H accent

    السيارة[2]: Daihatsu Sirion 1.3 A/T

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : HAMZAWY غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    احنا محتاجين نتربى من جديد


  6. #6

    الصورة الرمزية osos_lion

    رقم العضوية : 11805

    تاريخ التسجيل : 29May2008

    المشاركات : 705

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر الجديده

    السيارة: موتسيكل كاستم علي قده

    السيارة[2]: نيو اكسنت 2008

    الحالة : osos_lion غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    احنا محتاجين نتربي من جديد
    ههههههههههههههههههههههههه ههههه


  7. #7

    الصورة الرمزية mohamed_mohsen

    رقم العضوية : 8928

    تاريخ التسجيل : 14Apr2008

    المشاركات : 1,571

    النوع : ذكر

    الاقامة : Haram

    السيارة: None

    السيارة[2]: Chevrolet Optra 08

    الحالة : mohamed_mohsen غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    طب ما هو برضه ليه تدفع غرامه من رادار غبي و قوانين معتوهه و انت علي سرعه 109 او 105


  8. #8

    الصورة الرمزية amrico

    رقم العضوية : 3484

    تاريخ التسجيل : 29Nov2007

    المشاركات : 2,120

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة بلا لانسر (بومة) في الشوارع

    السيارة: Daihatsu Sirion 1.3L GLX 2009

    السيارة[2]: BMW 525i 2007

    دراجة بخارية: أحبوش

    الحالة : amrico غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا دايما بردد الجملة دي لأصحابي

    لما بشوف واحد بيعمل غلط مروري من اي نوع ، مشي عكسي، كسر إشارة ، مشي بدون نمر، تهور.......وحتى اللي بيرمي مخلفاته من شباك العربيه (سجاير مناديل زباله إلخ...) واشتمه واقول (دا حمار)

    ياترى هاقول على نفسي ايه لو عملت نفس الحركة بتاعته؟؟؟؟

    اللي بيحترم بيحترم نفسه مش بيحترم ناس مايستحقوش الإحترام اصلا ومعاهم سلطة يقرفوا بيها الناس

    [aldl]http://nileup.com/up/uploads/nilemotors_13899410841.jpg[/aldl]


  9. #9

    الصورة الرمزية tutankhamoun

    رقم العضوية : 2452

    تاريخ التسجيل : 04Oct2007

    المشاركات : 8,022

    النوع : ذكر

    الاقامة : ج ع ع .... للآسف الشديد

    السيارة: Proton Gen2 ...2007

    السيارة[2]: Proton Gen2 ...2007

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : tutankhamoun غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    كلام سليم تمام
    و حتى لو فيه كوسة ...... و أحنا متأكدين إن فيه كوسة .
    بس لو الدنيا سابت خالص ...... البلد هاتبقى فعلا غابة .
    و أنا مش مع الكوسة ......... و لكن مش مع الفساد اللي مبرره ان فيه كوسة
    لم أشوف واحد بيسرق ...... ده مش مبرر لي أني أسرق زيه .

    و الإلتزام بالسرعات الخاصة بالطريق هو للحفاظ على حياتي .
    بغض النظر عن الهدف من الرادار إن كان تحصيل أموال أو فعلا هما بيفكروا فينا .

    لما أمشي عدل ...... محدش بيكون لي عندي حاجة و محدش يقدر يوقفني يقولي أديني الرخصة علشان أنت أتجاوزت السرعة .

    صح ......... و المثل البلدي بيقول ..


    أمشي عدل يحتار عدوك فيك

    [img2]http://i59.tinypic.com/2vxpukz.jpg[/img2]


  10. #10

    ams

    الصورة الرمزية ams

    رقم العضوية : 3867

    تاريخ التسجيل : 27Dec2007

    المشاركات : 1,904

    النوع : ذكر

    الاقامة : عين الشمس

    السيارة: N/A

    السيارة[2]: N/A

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : ams غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    على بابا و روبن هود ابطال و لا حرامية ؟
    هل حلال انك تسرق الحرامى ؟

    أحمد محمد صبرى
    يا رب تفهم يا تتح
    ماشى فى نور الله بدعى و اقول .... يا رب



 
صفحة 1 من 2 1 2 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. خلوا بالكوا وانتوا فى الجراجات
    بواسطة Ayman-Ahmed في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 29-05-2012, 09:22 AM
  2. هام خلى بالكوا يا مازداويه
    بواسطة mohamed456 في المنتدى مــــــازدا
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 11-12-2011, 12:41 AM
  3. خدوا بالكوا كويس
    بواسطة turch في المنتدى ميتـسوبيـشى
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 29-08-2011, 11:30 AM
  4. تجربة و خلوا بالكوا
    بواسطة sanhory في المنتدى هـــــــوندا
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 23-04-2011, 07:03 PM
  5. خدوا بالكوا من بنزينكوا
    بواسطة SEATLOVER في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 33
    آخر مشاركة: 11-01-2009, 09:43 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2