العربيه كانت عامله 35000 كم,قعدت معايا 3 ايام .
بالنسبه للشكل الخارجي فكان فيه اختلاف في الاراء,بالذات من ورا,بس اللون هوه اللي مكنتش متخيل انه يبقي جامد اوي كده و هو الابيض.المهم فتحت العربيه بالريموت و كانت بدايه الابهار,ضوء ابيض في نقاء الزينون نازل بشكل رأسي من الاكر علشان يورهالك في الضلمه(جامد جدا).
المهم دخلت العربيه لاني الصراحه مكنتش قادر(كان نفسي اسوق),العربيه من جوه الكراسي جلد و كهرباء قابله التعديل للارتفاع و العمق و المقود قابل التعديل للارتفاع و العمق كمان.العربيه فيها مثبت سرعه و الكاسيت سي دي عادي.الفتيس ستبترونيك و الجديد انه فيه dsودي وضعيه برضه اوتو بس بتحرق علي النقلات(زي اي اوبل 94-99 2000سي سي)و وضعيه بلس و مينس مانيوال.
المهم عايز اطلع بس الكارثه مش عارف المفتاح بتحط فين, و هو علي فكره شكله غريب , المهم بعد ما دورنا لقيت حاجه زي مخرج الusb تحت زرار الستارت,حطيت المفتاح و دوست ستارت و بدأت الرحله.
اول شويه قدت بالراحه علشان اتعرف عليها اكتر و بعد كده بدأ الشغل, كيك داون, وبعدين شعور فعلا صعب يتوصف.تسارع خاطف مع نغمات من الوتور تجنن.بعد كام كيك قولت لا لازم اطلع بره القاهره علشان مش عارف استمتع,قمت طالع مصر الاسكندريه, وبعد كام كيك علي كام تسارع لقيت نفسي في اليكس(تقريبا ساعتين بمتوسط سرعه 150كم).المهم نمتلي هناك 5 ساعات صحيت الصبح و قمت نازل علطول.قلت المرم دي بقي حبت كرفات علي الكورنيش و برضه انبهرت.علي فكره العربيه فيها نظام اسمه DTC(dynamic traction control) لما بيبقي شغال بيساعد في اللفات. المهم زهقت من الزحمه و لسه برضه عايز اسوق قمت قولت علي الغردقه ووالله ما فكرت في المسافه.المهم المره دي كانت الساعه تقريبا 2 و الطريق فاضي و انا عايز اعمل ركورد.المهم طلعت من اليكس الساعه 2 وصلت القاهره الساعه 3 بمتوسط سرعه190كم.عمري ما في حياتي كنت ممكن اتخيل اني ممكن أي واحد ياخد الطريق ده في ساعه.المهم مكنتش قادر استني,كنت عايز طريق العين السخنه,وبعد ما وصلت الطريق جه معاد التوب اسبيد.اول محاوله 210كم والتانيه 228كم والار بي ام كان علي 6600 لفه.العربيه دي يا جماعه فعلا بتغير احساس الواحد بالزمن و المسافه.
في حاجه معجبتنيش و هي ان العربيه دي ما بتخمسش(كنت علي الرمله كل م اعمل كيك مع لف المقود علي الاخر كان نظام DSC بيسحب الباور من العربيه حتي و النظام مطفي).
اجمل سياره سوقتها في حياتي رقم اني ما عرفتش اعمل بيها درفتات زي اللومينا.