| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
النتائج 1 إلى 7 من 7

  1. #1

    الصورة الرمزية Samir Elshahawy

    رقم العضوية : 20472

    تاريخ التسجيل : 28Sep2008

    المشاركات : 7,471

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo - Alrehab

    السيارة: Hyundai - Getz 2007

    السيارة[2]: Elantra AD - 2017

    دراجة بخارية: -----

    الحالة : Samir Elshahawy غير متواجد حالياً

    Exclamation كارثة علي طريق بورسعيد/الاسماعيلية أسمها التوكتوك !!! - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    الاخوة الكرام ...
    أسعد الله أيامكم بكل خير ....

    النهاردة كان عندي شغل في بورسعيد و طبعا بدأت أتحرك من القاهرة بدري علشان الزحمة و فعلا قطعت المسافة (حوالي 180 كم) في ساعتين و نفس الشئ في العودة تقريبا و لكني وصلت قبل الافطار بحوالي ربع ساعة و لكن ....

    و انا رايح بورسعيد كمية توك توك ماشية قبل القنطرة غرب و معظمهم ماشيين عكسي و بيعبروا الطريق بمنتهي البرود و البلاهة , الاخطر بقي و أنا راجع و في الملف اللي قبل كوبري السلام و أذا بي أتفاجئ بثلاث تكاتك واحد بيعبر الطريق في الملف دهبالعرض و الثاني جاي عكسي من الشمال و الثالث جاي عكسي بالورب من الشمال لليمين و أنا داخل الملف و علي يميني عربية و تقريبا كنا علي سرعة 120 كم/ساعة

    تخيلوا المنظر .... بصراحة شوفتوا ألعاب الفيديو أو البلاي أستيشن , هو ده اللي عملته بقيت عمال أخد غرز بين الثلاث تكاتك و بسرعتي علشان أهرب منهم لأن ماكانش ينفع أهدي أو أفرمل فجأة في الملف ده وورايا عربيات طايرة و منها نقل و ربع نقل , فقررت أهرب بسرعة من بينهم و الغريبة كان ورايا نقل عمل معاهم نفس الشئ

    بالذمة ده كلام ؟؟؟؟
    - مين سمح لمثل هذه التكاتك بالخروج علي طريق زي ده و سط عربيات ماشية بسرعة و نقل ثقيل مش هايهمه توكتوك ؟؟
    - أزاي اللي سايق التوكتوك يمشي في طريق زي ده و سط هذا الكم من العربيات الطايرة و كمان يمشي غلط و عكسي ؟؟

    - خلاص أرواح الناس و دمائهم أصبحت رخيصة الي هذا الحد ؟؟
    - فين اللجان و المرور ؟؟ ماحدش منهم شاف المهزلة اللي بتحصل عند القنطرة غرب في التقاطع الخطير ده ؟؟

    بصراحة مش عارف هنلاقيها منين و لامنين ؟؟ مش ناقصة بتوع التوك توك ده كمان ؟؟

    معلش طولت عليكم
    و كل عام و انتم جميعا بخير و ربنا يسلم لنا طريقنا جميعا


  2. #2

    الصورة الرمزية M.Osman

    رقم العضوية : 23065

    تاريخ التسجيل : 24Oct2008

    المشاركات : 6,831

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egyptian highways

    السيارة: -------

    السيارة[2]: Hyundai Verna 2007

    الحالة : M.Osman غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    فوضى التوك توك متفشية!!

    انا مرة ماشي في أمان الله على 90 -100 كدا ... الاقي واحد من الحاجات القذرة طالع في وشي (ساعات بيكون في اقصى الشمال على فكرة) ... ابص في المراية عشان افاديه الاقيه نقل جاي زي ال&^%[email protected]$#^& ... طاير
    طب بالله عليكم نعمل اية يعني ..؟
    انا اخدت كام غرزة عشان اهرب منهم لاقيت نفسي وصلت 120 !! و بعدين ببص لاقيت بتاع النقل لسة ورايا طاير و بيتمرجح في نص الطريق .. روحت واخد اقصى اليمين و هديت لحد ما راح في ستين داهية!

    اعمل اية بس ؟؟

    انا و الله اتعلمت الغرز تلقائي!!


  3. #3

    الصورة الرمزية ramylanos

    رقم العضوية : 17194

    تاريخ التسجيل : 25Aug2008

    المشاركات : 766

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: Octavia2003& BMW 2009

    السيارة[2]: lanos 2003

    دراجة بخارية: no

    الحالة : ramylanos غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    فعلن موضوع التوكتوك ظاهره غريبه علي طريق بورسعيد وانا كذا مره الاقيه بيقطع الطريق في نفس المنطقه الي حضرتك بتقول عليها
    ومابالك لو بليل لما تلاقيه جاي عكسي ومنور في عينك

    حسبي الله ونعم الوكيل في الي كان السبب


  4. #4

    الصورة الرمزية ابوهاشم

    رقم العضوية : 2602

    تاريخ التسجيل : 14Oct2007

    المشاركات : 3,896

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo new

    السيارة: volks beetle

    السيارة[2]: LANSER -1999.GLX

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : ابوهاشم غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    مع الاسف الكارثه دى موجوده فى كل طرق مصر
    داخلها وخارجها
    المصيبه انه لحد الان غير مرخص سيره فى الطرق
    طيب بيدخل البلد ازاى

    ابـــــو هــــــــــاشـــــــــم [sor2]http://nileup.com/up/uploads/nilemotors_13674136111.jpg[/sor2]


  5. #5

    الصورة الرمزية د.محمود صلاح

    رقم العضوية : 1435

    تاريخ التسجيل : 14Jul2007

    المشاركات : 14,773

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: لا

    السيارة[2]: اوبترا

    الحالة : د.محمود صلاح غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    وكمان بيتصنع فى مصر !!!


  6. #6

    الصورة الرمزية alisleman

    رقم العضوية : 40524

    تاريخ التسجيل : 17May2009

    المشاركات : 777

    النوع : ذكر

    الاقامة : helwan

    السيارة: yaris

    السيارة[2]: lancer

    الحالة : alisleman غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انا على نفس الطريق وحصل معايا نفس الموقف وقبلت لجنة وقلتلهم وهما لا مبالاة وفالح يقولى عليك غرامة رادار

    [blur1]ali soliman[/blur1]


  7. #7

    الصورة الرمزية ashraf229

    رقم العضوية : 41998

    تاريخ التسجيل : 07Jun2009

    المشاركات : 1,042

    النوع : ذكر

    الاقامة : Giza EGYPT

    السيارة: verna

    السيارة[2]: KIA CERATO HIGH LINE

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : ashraf229 غير متواجد حالياً

    Exclamation -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة se_coralsea مشاهدة المشاركة


    - خلاص أرواح الناس و دمائهم أصبحت رخيصة الي هذا الحد ؟؟
    - فين اللجان و المرور ؟؟ ماحدش منهم شاف المهزلة اللي بتحصل عند القنطرة غرب في التقاطع الخطير ده ؟؟

    بصراحة مش عارف هنلاقيها منين و لامنين ؟؟ مش ناقصة بتوع التوك توك ده كمان ؟؟

    و كل عام و انتم جميعا بخير و ربنا يسلم لنا طريقنا جميعا

    شافوا يا سيدي و عارفين كويس ان التوكتوك مغرق الطريق ده حتى بيشربوا ((((((((شاااااااااااي))))))) و ياكلوا جاتو مع السواقين كل شوية....

    و لحد دلوقت الناس مستغربه الحوادث بتيجي منين و عايزين نسجن اللي ماشي عكسي و نلغي المقطورة و نشيل مثلث و شنطة اسعاف ...........

    لكن نمنع التوك توك اللي الدولة تستورده و بتأخد عليه رسم تنمية و دمغات و ضريبة مبيعات و غيره و غيره و بتسمح ببيعه و التجارة فيه و في قطع غياره و بعدين ترجع تقولك مش هأرخصه ده وحش و بيعمل مشاكل و مش كميل خالص.............الله.............أمال مين اللي بالانا بيه!!!!! مش انتو اللي بتدخلوه البلد!!!!!!!

    المشكلة ان السواقين مبقاش عندهم دم و شوية شوية وصلت بيهم الجرأة انهم احتلوا شوارع و مناطق فمثلا في الهرم عندنا تتطلع من نفق الهرم تلاقيهم واقفين على نصر الدين بره على شارع الهرم و بيحملوا و كذلك العمرانية احتلوا شارع ترعة الزمر و الطالبية عاملين موقف على أول الطالبية فيصل عيني عينك ورا أمين الشرطة بخطوة و نص بعد ما كانوا في العشوائيات و الحتت المستخبية...............



    و على رأي المثل.........تمشي على رجليك ليه.....ده التوك توك بنص جنيه........و عجبي



 

المواضيع المتشابهه

  1. محور جديد لتخفيف تكدس السيارات علي طريق القاهرة الاسماعيلية
    بواسطة Habd في المنتدى أخبار السيارات في مصر والعالم
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 09-01-2013, 01:13 AM
  2. ازاي اروح هايبر وان في الكيلو 52 طريق مصر الاسماعيلية
    بواسطة AbO MosTaFa في المنتدى دليل الطرق الداخلية وطرق السفر
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 02-07-2012, 11:08 AM
  3. الطريق الى فيلا عرابى اللى فى طريق الاسماعيلية
    بواسطة mohkhattab في المنتدى دليل الطرق الداخلية وطرق السفر
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 12-05-2011, 02:37 PM
  4. ازمة طريق الاسماعيلية
    بواسطة M.Nasr في المنتدى مقـتـــرحـــــات لحــــل الأزمـــات المــرورية
    مشاركات: 17
    آخر مشاركة: 22-01-2011, 01:00 AM
  5. من 6 اكتوبر الى طريق الاسماعيلية
    بواسطة mmans في المنتدى دليل الطرق الداخلية وطرق السفر
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 16-12-2009, 11:24 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2