| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل تنتهي قصة سعر اعادة البيع

المصوتون
21. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • نعم

    3 14.29%
  • لا

    13 61.90%
  • ربما

    5 23.81%
النتائج 1 إلى 10 من 10

  1. #1

    الصورة الرمزية محمد محمد

    رقم العضوية : 36480

    تاريخ التسجيل : 26Mar2009

    المشاركات : 3,597

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة العبور(عروس المدن الجديدة)

    السيارة: لانسر بومة 2007

    السيارة[2]: كورولا 2008 mmt

    دراجة بخارية: adidas

    الحالة : محمد محمد غير متواجد حالياً

    افتراضي هل تنتهي قصة سعر اعادة البيع - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">


    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.....................
    مع بدء انخفاض الجمارك وكثرة السيارات الجديدة والصيني واصبح هناك سيارات تناسب جميع الفئات السعرية وعروض التقسيط المختلفة و توقعات بأصدار قرار احلال الملاكي قريبا .
    في رأيك هل تتوقع انتهاء قصة سعر اعادة البيع للسيارات
    .

    [sor2]http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/274834_100000203787161_1334017_n.jpg[/sor2]


  2. #2

    الصورة الرمزية itsonlyme

    رقم العضوية : 4695

    تاريخ التسجيل : 21Jan2008

    المشاركات : 2,021

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: None

    السيارة[2]: None

    دراجة بخارية: مفيش

    الحالة : itsonlyme غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    الكلام ده في حالة أن سوق المستعمل تقلص تماماً. وده مش حيحصل إلا لما الجمارك تتلغي تماماً (كمان عشر سنين) والاحلال يصبح اجباري.

    يعني في خلال عشر سنين حتكون الجمارك اتلغت تماماً وتكون العربيات الصيني بقت أرخص وأحسن وتكون الضرائب كبيره على العربيات القديمة ساعتها سوق المستعمل ح ينحصر في العربيات اللي عمرها خمس سنينع (أو عشر سنين بالكتير). ساعتها عامل "سعر اعادة البيع" هيختفي وأنت بتشتري عربية.


  3. #3

    الصورة الرمزية m7nsh

    رقم العضوية : 19375

    تاريخ التسجيل : 18Sep2008

    المشاركات : 1,842

    النوع : ذكر

    الاقامة : Nasr City

    السيارة: كده رضا :)

    السيارة[2]: Opel Vectra 97 1.6 M/T

    دراجة بخارية: nope

    الحالة : m7nsh غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    كلام سليم جدا
    و فعلا لو على قد دلوقتى ,, فاعتقد مستحيل الفكرده يتلغى , تلاقى الواحد بيشترى العربيه من هنا و يقولك بس دى تقيله فى البيع وهو اصلا بيبقى مش ناوى يغير الا بعد 10 15 سنه ع الأقل ان لم تكن ( سياره العمر )
    يعنى لو العربيتين س و ص نفس السعر و الأمكانيات و انت بتحب س جدا و عاوز تجيبها بس مش منتشره و مش مطلوبه فى السوق كتير ,, تقوم تجيب ص اللى بالنسبالك عاديه لمجرد انها منتشره و مطلوبه و هتتباع هوا !
    ده تفكير السواد الأعظم
    و شكرا ع الموضوع يا زعيم :)

    [caps]Mohamed Badr[/caps]


  4. #4

    الصورة الرمزية pro_samir

    رقم العضوية : 11181

    تاريخ التسجيل : 21May2008

    المشاركات : 5,568

    النوع : ذكر

    الاقامة : NULL value in a database

    السيارة: BMW E34 - 518i

    السيارة[2]: Toyota Starlet EP80

    دراجة بخارية: Toktok Coupe

    الحالة : pro_samir غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    هيا الجمارك نزلت علي اية حاليا ؟

    Mohamed Samir

    '


  5. #5

    الصورة الرمزية د.محمود صلاح

    رقم العضوية : 1435

    تاريخ التسجيل : 14Jul2007

    المشاركات : 14,773

    النوع : ذكر

    الاقامة : مصر

    السيارة: لا

    السيارة[2]: اوبترا

    الحالة : د.محمود صلاح غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    القديم له سوقه ورونقه لدى البعض ( مثلي )
    والمثل بيقول القديمة تحلى ولو كانت وحلة


  6. #6

    الصورة الرمزية the-hero

    رقم العضوية : 4058

    تاريخ التسجيل : 10Jan2008

    المشاركات : 2,975

    النوع : ذكر

    الاقامة : Zagazig

    السيارة: PEUGEOT 505

    السيارة[2]: PEUGEOT 405

    دراجة بخارية: honda

    الحالة : the-hero غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    مستحيل


    أضفيت على الحسن العبقا … فالورد تضوّع و اعتنقا
    حـسّـن يا رب لنا الـخـلقا … طـهّـره فـلا يـحوي نزقا


  7. #7

    الصورة الرمزية the-hero

    رقم العضوية : 4058

    تاريخ التسجيل : 10Jan2008

    المشاركات : 2,975

    النوع : ذكر

    الاقامة : Zagazig

    السيارة: PEUGEOT 505

    السيارة[2]: PEUGEOT 405

    دراجة بخارية: honda

    الحالة : the-hero غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    انت نسيت ان المصرين فرعنة
    يبقي هيفضلوا يتفرعنوا على بعض على طول


    أضفيت على الحسن العبقا … فالورد تضوّع و اعتنقا
    حـسّـن يا رب لنا الـخـلقا … طـهّـره فـلا يـحوي نزقا


  8. #8

    الصورة الرمزية bassemali

    رقم العضوية : 3275

    تاريخ التسجيل : 18Nov2007

    المشاركات : 1,753

    النوع : ذكر

    الاقامة : حاليا ... السعوديه

    السيارة: لايوجد

    السيارة[2]: إسبرانزا 516 2012

    دراجة بخارية: لايوجد

    الحالة : bassemali غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the-hero مشاهدة المشاركة
    انت نسيت ان المصرين فرعنة
    يبقي هيفضلوا يتفرعنوا على بعض على طول
    شديد عضل ... والد الكابتن سنيح عضل .

    أنا لا أعطي مفتاحين لأحد :
    مفتاح سيارتي ......
    ومفتاح قلبي .......


  9. #9

    الصورة الرمزية Abo_Lina

    رقم العضوية : 624

    تاريخ التسجيل : 12May2007

    المشاركات : 2,860

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: corolla 07 - wife's

    السيارة[2]: megane 05

    دراجة بخارية: none

    الحالة : Abo_Lina غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    يا رب تنتهي عشان المصريين يشتروا العربيات اللي على مزاجهم مش على مزاج المشتري القادم

    Tyler_durden سابقا
    المشكلة ليست في إيجاد رئيس محترم و يخاف الله في شعبه ... المشكلة في إيجاد شعب محترم يعمل له رئيسه ألف حساب


  10. #10

    الصورة الرمزية محمد محمد

    رقم العضوية : 36480

    تاريخ التسجيل : 26Mar2009

    المشاركات : 3,597

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينة العبور(عروس المدن الجديدة)

    السيارة: لانسر بومة 2007

    السيارة[2]: كورولا 2008 mmt

    دراجة بخارية: adidas

    الحالة : محمد محمد غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    شكرا للجميع علي مشاركتهم الجميلة .
    حتي الأن نتيجة الأستطلاع 7 اعضاء صوتوا بلا و2 صوتوا بربما.

    [sor2]http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/274834_100000203787161_1334017_n.jpg[/sor2]



 

المواضيع المتشابهه

  1. سعر اعادة البيع في مصر
    بواسطة مصراوي جدا في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 18-03-2015, 02:59 PM
  2. اعادة البيع
    بواسطة moudy99 في المنتدى كـــــيا
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 10-07-2011, 08:56 PM
  3. سعر اعادة البيع
    بواسطة hash_mafia في المنتدى قســـــــــم المقارنــــات
    مشاركات: 14
    آخر مشاركة: 08-02-2010, 02:27 PM
  4. سعر اعادة البيع
    بواسطة medo99_pc في المنتدى ميتـسوبيـشى
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 24-10-2009, 04:09 PM
  5. اعادة البيع للسيارات
    بواسطة mezo73 في المنتدى بــروتـــون
    مشاركات: 18
    آخر مشاركة: 15-02-2009, 10:37 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2