| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 27

  1. #1

    الصورة الرمزية mahdyez

    رقم العضوية : 7459

    تاريخ التسجيل : 15Mar2008

    المشاركات : 1,405

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهره - المنيل

    السيارة: no

    السيارة[2]: لانوس 99

    دراجة بخارية: no

    الحالة : mahdyez غير متواجد حالياً

    افتراضي ماالاجراء المتبع فى..... سيارات الشرطه المخالفه .. - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    سيارات الشرطه المخالفه التى تسير عكس الاتجاة ...والتى ممكن تتسبب فى حوادث هل لها مخالفه ام ماذا ؟
    كذلك توجد سيارات وموتوسيكلات شرطه تقطع الاشارة وتسير عكس الاتجاة فى وجود ضابط
    واذا كانت هذه السيارة تابعه للمرور او لجنه المرور ....ماالاجراءات المتبعه فى ذلك
    ام ستعفى هذه السيارة لانه من الصعب ان ضابط يسحب رخصه ضابط او لانها تابعه للداخليه
    واذا كان قائد السيارة من النيابه او المستشارين ومخالفا
    هل سيتم عليه تطبيق القوانين ؟ ام ........؟
    واذا كان هناك شكاوى ستقدم او الاتصال بارقام التليفونات للابلاغ عن المخالفين .... هل سيتم الاهتمام بهذه الشكاوى ومحاسبه المخالفين

    اللهم صل على محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
    سبحانك اللهم وبحمدك ، أشهد أن لا إله إلا أنت أستغفرك وأتوب إليك


  2. #2

    الصورة الرمزية محمد الشامي

    رقم العضوية : 11577

    تاريخ التسجيل : 26May2008

    المشاركات : 3,504

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt - Giza

    السيارة: Mitsubishi Lancer EX GLS

    السيارة[2]: Daewoo Lanos I , Kia Cerato SX H.L

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : محمد الشامي غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    للاسف لا في مخالفات ولا في عقوبات ولا تقدر تشتكي !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    الحمد لله :-)

    شكـــــــراً نايـــــــــل موتـــــــورز


  3. #3

    الصورة الرمزية bondjames

    رقم العضوية : 31370

    تاريخ التسجيل : 27Jan2009

    المشاركات : 441

    النوع : ذكر

    الاقامة : دير الملاك القاهرة

    السيارة: لا توجد

    السيارة[2]: Nub 08

    الحالة : bondjames غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ممكن تدعى عليهم


  4. #4

    الصورة الرمزية amrseba

    رقم العضوية : 72139

    تاريخ التسجيل : 02Jun2010

    المشاركات : 1,178

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: ToYoTa CoRoLLa ..97

    السيارة[2]: FIAT Tempra ..Regata

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : amrseba غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ادعى عليهم بس يا باشا الناس دول ممكن يفكوا النمر ويعملوا نمر عموله و ممكن كمان يوزد رقم ولا حاجه ولو حد قالوا الرخص بالتليفون اومرك يا سعدت البيه ولو بنفسه يطلع بس يادوبك الكارنيه هطلقى الكل الى واقفين فى اللجنه بيمسحوا العربيه ده لو مستشار كبير ولا حاجه مهمه

    [marq="3;right;3;scroll"]فياتاوى و اعتز ... زملكاوى و افتخر والى مش عاجبه ينتحر[/marq]


  5. #5

    الصورة الرمزية احمد المصرى

    رقم العضوية : 49520

    تاريخ التسجيل : 10Oct2009

    المشاركات : 6,024

    النوع : ذكر

    الاقامة : 6 اكتوبر

    السيارة: كيا سيراتو 2010

    السيارة[2]: دايو لانوس 2006

    الحالة : احمد المصرى غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    لا يوجد اى بند فى القانون يغرم الناس دى او يحاسبهم ولو موجود قانون بيبق شكلى مش اكتر

    اللهم ارزقنى بر والدى

    [SIGPIC][/SIGPIC]


  6. #6

    الصورة الرمزية Mohamed.Kader

    رقم العضوية : 31643

    تاريخ التسجيل : 31Jan2009

    المشاركات : 253

    النوع : ذكر

    الاقامة : El Hram Giza

    السيارة: Kia Sportage 2015

    السيارة[2]: Proton Gen2

    دراجة بخارية: No

    الحالة : Mohamed.Kader غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    السلام عليكم
    والله يافندم هوا موضوع ينقط فعلا لما تشوف اللي بيطبق علينا القانون هوا نفسوا ما بيطبقوش على نفسوا ودي قمة التناقض وعدم الأيمان والأقتناع بالعمل بتاعهم وبالتالي لو أحنا في مجتمع متوازن المفروض منتحاسبش إلا أن كلنا نضظبط مع بعض على نظام واحد بس المهم بالنسبة لسؤال حضرتك هما المفروض عندهم جهاز رقابي أسمة شرطة الأنضباط ودي ذي الشرطة العسكرية بس تواجدهم أقل بكتييير من الشرطة العسكرية اللي أعرفوا أن ليهم تواجد أمام مستشفى الشرطة اللي في العجوزة وواحد تاني في مدينة نصر بعد صنية رابعة العدوية والأتنين ما بيبصوش إلا على حالة العربية والرخص والسواق وتصريح السير وغالبا ما بيبقاش في مخالفات سير في الأماكن دي والأغرب أن كل المخالفات بتحصل بعيد عن الأماكن دي ومحدش بيتمسك ولا أي حاجة فهي ماشية كدا ومظنش أنها هتتغير إلا لو الناس أتغيرت(أخلاق أو ككيان)


  7. #7

    الصورة الرمزية محمد الشامي

    رقم العضوية : 11577

    تاريخ التسجيل : 26May2008

    المشاركات : 3,504

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt - Giza

    السيارة: Mitsubishi Lancer EX GLS

    السيارة[2]: Daewoo Lanos I , Kia Cerato SX H.L

    دراجة بخارية: N/A

    الحالة : محمد الشامي غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    يا جماعه انا من يومين بالظبط والله شايف بعنيا عربيه ماشيه في الدقي عكس الاتجاه في الطريق من شارع التحرير لميدان الدقي للمتجه للمهندسين

    في البدايه العربيه الاول كانت ماشيه عادي مع الطريق في شارع التحرير , وبعد ما دخل من جنب كوبري الدقي كانه رايح المهندسين الظاهر حس انه غلطان ولا ايه , فوقف الشارع وراه وبدأ يلف بالعربيه 180 درجه بالظبط (طبعا طالع لقدام وراجع لورا) والناس كلها متعطله وفي الاخر اصبح وش عربيته في وش عربيات الناس , وبدأ كمان يكبس على الناس عشان يمشي في شارع الدقي عكسي ويطلع تاني على ميدان الدقي عشان يكمل كانه رايح على مقار !!!!

    علماً بان دايما تحت الكوبري في ميدان الدقي في ونش كبير متمركز وعربيه شرطه واحيانا ظابط كبير كمان

    لكن كانو واقفين بيتفرجو ومستمتعين جدااااااااااا , ياترى ايه السبب ؟؟؟؟؟؟؟؟

    السبب هو ان نمر العربيه مكتوب عليها ((((( رئاسه الجمهوريه )))))) !!!! مع انها عربيه فيات 128واللي سايقها عسكري بس محدش فكر حتى يعلق على تصرفاته

    والله العظيم ياجماعه في الحركات اللي كان بيعملها دي واثناء سيره عكسي كان هيفررررم واحده ست وابنها ماشيين وشاب بيعدي الشارع !!!!!

    شكـــــــراً نايـــــــــل موتـــــــورز


  8. #8

    الصورة الرمزية fakoussa

    رقم العضوية : 4785

    تاريخ التسجيل : 23Jan2008

    المشاركات : 341

    النوع : ذكر

    الاقامة : new cairo

    السيارة: honda

    السيارة[2]: كيا سيراتو كوبيه

    دراجة بخارية: قريبا

    الحالة : fakoussa غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اى كمين مرور واقف فى الشارع تلاقى فيه الظابط الغير محترم بيقولك الرخص و يسالك على الطفاية و على الهيافة و الغتاتة و عربية الحلوف زجاجها كله فاميه سوبر بلاك .

    المفروض السادة مفتشين الداخلية ينزلوا الشوارع و يشوفوا الظباط عاملة ايه فى الناس

    FAKOUSSA


  9. #9

    الصورة الرمزية faron525

    رقم العضوية : 37236

    تاريخ التسجيل : 04Apr2009

    المشاركات : 904

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: لانوس 2 2003

    السيارة[2]: fait 127

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : faron525 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    ده قانون سكسونيا


  10. #10

    الصورة الرمزية mmd3

    رقم العضوية : 55216

    تاريخ التسجيل : 08Dec2009

    المشاركات : 346

    النوع : ذكر

    الاقامة : Suez

    السيارة: RB

    السيارة[2]: 128 305 لانوس نوبيرا فيرنا

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : mmd3 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    المفروض انهم يكونو قدوة لينا .... يعني لما واحد يشوف حاجة زي كدة هيقول
    اذا كان الظابط نفسة بيكسر الاشارة ولا بتوع المرور بيمشو عكسي يبقي اشمعني احنا بيتتطبق علينا القانون


    وعلي راي المثل

    اذا كان رب البيت بالدف ضارب ... فشيمة اهل البيت الغناء والرقص

    يعني اذا كان رئيس البيت بيطبل و يغني يبقي اللي ساكنين في البيت يقومو يرقصوا

    بمعني تاني انو لو هما بيمشو عكسي ويكسرو الاشارات يبقي احنا المفروض نعمل اكتر من كدة كمان

    بسم الله الرحمن الرحيم
    قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا
    صدق الله العظيم



 
صفحة 1 من 3 1 2 3 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. اعرف المخالفه من النت
    بواسطة madaxman في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 60
    آخر مشاركة: 10-01-2012, 08:44 PM
  2. سيارات الشرطه
    بواسطة WalidAdel في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 18
    آخر مشاركة: 27-05-2011, 02:03 AM
  3. بعد فترة التلين يا ترى ايه الاجراء المتبع بعد كده ؟
    بواسطة zyadahmed في المنتدى ورشـــة نــايل مــــوتـــورز
    مشاركات: 15
    آخر مشاركة: 26-04-2010, 07:36 PM
  4. سيارات الشرطه !!!!!!!!!!!!!!
    بواسطة w-m-a في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 16-04-2010, 05:15 AM
  5. هل هذا هو المتبع من الوكلاء
    بواسطة ahmed elsayed في المنتدى سبـــيرانزا
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 03-09-2007, 08:28 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2