اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafashokry مشاهدة المشاركة
السلام عليكم أنا ماعدلتش الكلام
العربيه ألى كانت معابا 2001 بولو و كانت معابا فى سنه 2005 او 2006 مش متذكر بالضبط!و أقعدت معابا شهر واحد مالحقتش أعمل و لا أشوف حاجة غير أنى غيرتلها الفلتر البنزين. و بعتها و أنا كلامى هو هو ماتغيرش بس حضرتك ممكن تكون ما قرأتش ردى القبل الأخير بالتفصيل و أنا تحت أمرك و أحب أقول لحضرتك أنا لو ركزت فى كل عربية بجبها مش هخلص لأنى ممكن اجيب عربيتين و تلاتة فى الشهر و ابيعهم.
ايوة كدا أنا فهمت خلاص
بس دا ملوش دعوى بالقصة الى أنا أعد أكلم فيها من ساعتها
الفلاتر دى فيها كذا نوع يعنى إلى كان راكب عندك دا حاجة من الاتنين ان صاحب العربية إلى أنت اشترتها منة كان مركب نوع مش الاصلى و كان مركب نوع تانى صناعة مكسيكى أو إن النوع الاصلى نفسة مصنوع فى المكسيك بس .
- ومعتقدش إن إلى كان راكب عندك دا أصلى لأن انا لسة مغير فلتر زيت عندى و الجديد إلى أشتريته كان أصلى و كان صناعة ألمانى أما إلى كان راكب عندى و الى مركبة الى انا كنت جايب منة العربية مكنش الاصلى يعنى ممكن كان يبقى هو كمان مكسيكى بس معرفش لانى بصراحة مبصتش على صناعتة إية , حتى كان الى راكب عندى من غير رأس يركب ويتفك منها و دا كان مسبب صعوبة فى فكة لأنة بكل بساطة مش بتاعها أساساً , أما الاصلى كان برأس فأتركب بكل سهولة لأن بكل بساطة بردة أنة بتاعها .
ودا مربط الفرس إلى سبب اعتقادك بأن العربية تقفيل مكسيكى او حتى فيها بعض المكونات مكسيكى .
يا باشا أنا مركز وكل حاجة بس جايز أكون مفهمتش قصدك دى كل الحكاية .
- بس أرجع و أقولك بردة عشان العربية مقعدتش معاك الا شهر واحد فدا سبب كافى لعدم معرفتك بالعربية كويس .
- طيب مع أحترامى ليك يا عم مصطفى طلاما أنت بتقلب كتير ومبتلحقش تركز فى العربيات يبقى بردة متقدرش تقول لواحد معلومة ممكن يبنى عليها قراره ألا ما تكون متأكد لأن مش فلتر إلى يخليك تبنى علية حكمك ولا أية ؟؟