| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 6 من 13 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 51 إلى 60 من 125

  1. #51

    الصورة الرمزية amribrahim

    رقم العضوية : 68291

    تاريخ التسجيل : 18Apr2010

    المشاركات : 990

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: No Car

    السيارة[2]: No Car

    دراجة بخارية: ^-^

    الحالة : amribrahim غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    يا جدعان الشفرة هتنفك و القطنة مبتكدبش ههههههة


  2. #52

    الصورة الرمزية Dojuar

    رقم العضوية : 30796

    تاريخ التسجيل : 22Jan2009

    المشاركات : 1,676

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Excel' 94

    دراجة بخارية: دراجة

    الحالة : Dojuar غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    هوا الشيرينج دا حاجة حيوية اوي كده؟

    امال لو اشتروا الدوري المصري هنعمل ايه!!


  3. #53

    الصورة الرمزية ahmed_su

    رقم العضوية : 9524

    تاريخ التسجيل : 24Apr2008

    المشاركات : 6,381

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Tempra_1996

    السيارة[2]: Cerato _2008_Auto

    دراجة بخارية: NO

    الحالة : ahmed_su غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    شرح من احد المنتديات الخليحية

    السلام عليكم ورحمة الله
    الكل يعلم بأن باقة osn تسعى بكامل جهدها لايقاف الشريـنج ، لدلك فالشبكة قررت استعمل النضام الجديد المعروف بـ :
    البيــطاكريبــت 2
    اليكم نظرة شاملة ومبسطة على هدا النضام
    على بركة الله
    1. نظام السيلكون سيكيور ؟ هو نظام يقترن فيه الكارد بالديكودر بطريقه دائمه .

    2. مكونات هذا الديكودر خاص + كارد زيتا 2 + شريحه مدمجة بالريسيفر تحتوى على معلومات التشفير ما بين الديكودر والكارت وهى جزء لا يتجزء من الديكودر.

    3. يعمل نظام السيلكون سيكيور باستخدام كارت خاص بالاضافة الى الديكودر المحتوى على شريحة السيلكون سيكيور كقطعة واحدة . وفقط تستطيع استخدام الكارد مع الجهاز المرفق معه وباقى الكروت لن تعمل الا مع الديكودر المرفق وكذلك لن تستطيع استخدام الكارد مع ديكودر اخر من نفس الشركه وبمعنى ادق الكارت لا يعمل الا مع الديكودر المرفق فقط .

    4. السيلكون سيكوريتي طبقت منذ وقت بعيد بالنسبة لوقتنا الحالي وأول محاوله كانت على البلاي ستيشن 2 والذي يعتبر أضعف أنظمة السيلكون سيكورتي بما انه أولها وقد تم كسره بعد يومين من إصدار البلاي ستيشن 2 ثم ظهر نظام مطور قليلاً عن سابقه من السيلكون سيكيوريتي على الأي فون وتم كسره بين يومين إلى ثلاث أيام من إصدار الأي فون ...... تم العمل على تحديث هذا النظام بشكل مستمر حتى إعتقد المصممين له أنه وصل لأوج قوته ووضعوه على الإكس بوكس 360 والبلاي ستيشن 3 وقد تم كسرها على الإكس بوكس 360 خلال شهر من صدورها وكذلك تم كسرها على البلاي ستيشن 3 قبل شهرين تقريباً من الأن ... ثم أتت تعديلات جديدة والأن يتم تجربتها كما تعرفون كلكم على أجهزة إستقبال القنوات الرقمية المدمجة بكروت فك التشفيرعلى النظام. ( أبوظبي الرياضية )

    اضافة بسيطة من هذة النقطه يتضح ان فى حاله القدرة على استخراج معلومات السيلكون سيكيور من الديكودر لدمجها بالايمو فانها تكون صالحه فقط لهذا الكارد فهى معلومه غير ثابته كلها او جزء منها
    ومن ثم البحث بالفلاشة عن باقي الدائرة المكملة للكرت لكي توضع بالايميو القارئ لهذه الكروت لكي يوهم الكرت انه موجود بالديكودر الخاص به ومن ثم يتم اخراج الشفرات

    نبذه تاريخية عن الموضوع :

    ظلت نظم الحماية المعروفة إيرديتو وفياكسس وناجرافيجن وسيكا .. الخ تغير من إصداراتها طوال السنوات الماضية بحثا عن الحماية المفقودة ، وحقيقة الأمر أن نظم التشفير على اختلافها لاتتحمل هذه المسئولية ، ولم تكن العبرة بالتحول من إيرديتو 1 إلى 2 أو من فياكسس 4.0 أومن ناجرافيجن 2 إلى ناجرافيجن 3 .. الخ إنما سوء نظام إدارة الحقوق الرقمية digital rights management(drm) ، ونقصد بذلك إن العلاقة بين الكامة والكارت هي المسئولة عن ذلك ، حيث تسببت ولاتزال تتسبب في الاختراق .

    أن نظام nds فيديو جارد الذي تميز بنظام فعال لإدارة الحقوق الرقمية جعله يتربع على عرش عدم الاختراق لسنوات طويلة ، قد أصبح الآن مهددا بالسقوط ، ولم تحرز سوق الحماية خلال السنوات الماضية أي نجاح يذكر ، ووقف الجميع عاجزا عن التصرف ، فتقنية الضغط الرقمي mpeg2 / dvb-s كان حائلا أمام استحداث نظم أكثر كفاءة لإدارة الحقوق الرقمية ، وسمح هذا الوضع الشائك يلمعان نجم المشاهدة بالمشاركة والدناكل على اختلاف أنواعها ومسمياتها وقبلت شبكات الفضائيات بالوضع السائد وأنه ليس في الإمكان أبدع مما كان .

    بظهور تقنية mpeg4 hd / dvb-s2 أصبح الباب مفتوحا لنظم إدارة الحقوق الرقمية وأكثر كفاءة ، وذاع صيت المعالج الأمني ذو الرقيقة السيليكونية الواحدة processor single-chip secureفقد جعلت الريسيفر لا يقرأ سوى البطاقة المخصصة له ومنع أي جهاز آخر من قراءتها وتشغيلها ، وكان ذلك إيذانا بسد منافذ المشاهدة غير المشروعة بأنواعها المختلفة ، وتعتبر هذه الحماية من احدث ما توصلت إليه تكنولوجيا أمن التراسل ، ومع التطور المقبل في السنوات المقبلة فإن جميع شبكات الدفع مقابل المشاهدة لابد أن تتحول إلى نظام hd وتطوير النظم المستخدمة في إدارة الحقوق الرقمية بكفاءة أكبر .

    ريسيفر أبو ظبي الرياضية هيوماكس humax ir 1010 hd يستخدم هذه التقنية مع بطاقة الاشتراك zeta 2 أو مايكافئها ، وبين كل ريسيفر وبطاقته اتحاد دائم لاينفصل ، ولايعمل أحدهما في عدم وجود الطرف الآخر ، متفوقا بذلك على ريسيفر الجزيرة الرياضية humax ir 1010 hd ، حيث أن به كامة إيرديتو ci+ مدمجة لاتقرأ سوى الكارت الذي سبق تخصيصه للجهاز ، ومزود بكامة أخرى لمشاهدة قنوات الجزيرة الرياضية hd أيضا ، لذلك هو بديل عن الريسيفر الخاص بها ، سعره 1500 جنيه (300 دولار) ويتجدد الاشتراك السنوي بمبلغ 500 جنيه (100 دولار) ونتصور أن ما أعلنه مدير قناة أبو ظبي الرياضية السيد محمد نجيب في هذا الشأن يحتاج إلى تصحيح بسيط لتصبح قيمة الاشتراك الشهري (وليس السنوي) في قنوات أبو ظبي الرياضية توازي سعر وجبة دجاج كنتاكي من الحجم العائلي .

    نظم حماية جديدة من المستحيل اختراقها حتى الآن كل الباقات المشفرة في طريقها إلى هذا النظام الجديد لالم يعد ممكنا اختراق نظام الحماية ككل ، ولا توجد طريقة حتى الآن لتشغيل أي كارت أصلي مع ريسيفر آخر حتى وإن كان الموديل نفسه ، وعند محاولة تشغيله خلافا لذلك تظهر على الشاشة رسالة خطأ (e3x) .

    سقوط الفيديو جارد
    من أشهر التقنيات المشابهة نظام التشفير والحماية ndsفيديو جارد الذي تستخدمه شبكة سكاي الإنجليزية ، حيث لايمكن استخدام جهاز سكاي في مشاهدة قنوات غير قنوات شبكتها ويتم التحكم في اشتراكات قنوات كل مشترك بواسطة إشارات نفاذ access flags تصل بياناتها إلى بطاقة تشغيل المستخدم من خلال مسارات مخفية مصاحبة للقناة التي يتم مشاهدتها أو من خلال المودم المدمج مع الجهاز في حالة قنوات المشاهدة بالدفع مقدما ، ولكنه لايعتمد على تقنية السيليكون الآمن مثل ريسيفر أبو ظبي ، وإنما يستخدم طريقة تخصيص الاستقبال لمناطق جغرافية معينة ، أما مكونات الهارد وير فتوجد على اللوحة الأم مع سوفت وير خاص بالتشغيل ، ولذلك لم تطرح كامات فيديو جارد مفصلة في الأسواق على عكس نظم التشفير والحماية الشائعة ، وهي أحد الأسباب التي أثبتت فعاليتها في الإبقاء على هذابعيدا عن دائرة الاختراق فيما عدا بعض المحاولات التي حدثت مؤخرا ، وإن كان نجاحها ينقصه الكثير .

    وهكذا لم يعد نظام فيديو جارد nds هوالآمن الذي أثبت كفاءة لسنوات طويلة ، وبدأت شبكات سكاي ديجيتال وسكاي إيطاليا وقياسات وشبكة الكيبل الألمانية تعيد حساباتها خوفا على استثماراتها على ضوء ظهور تقنية السيليكون الآمن التي أدخلتها قنوات أبو ظبي الرياضية وشبكة مالتي تشويس جنوب أفريقيا ، وربما لحقت بهما الجزيرة الرياضية في وقت لاحق ، أما شبكة شو أوربت التي تنوي تحويل جميع قنواتها إلى hd فتستخدم نظاما متطورا لإدارة الحقوق الرقمية بجهازها osn hd box ، والشيء المؤكد إن السنوات القليلة المقبلة سوف تشهد تحولات تقنية جديدة في مجال نظام إدارة الحقوق الرقمية(drm) .

    الخلاصة عزيزي المشاهد: أنت أمام تقنية حديثة جدا .. عليك أن تختار من الآن .. فكل باقة لها جهازها وكارت الاستقبال الخاص بها .. وكل جهاز لايتعامل مع باقتين في الوقت نفسه باستثناء باقتي الجزيرة الرياضية وأبو ظبي الرياضية .

    فإذا كنت تبحث عن المشاهدة الكاملة .. أي انك تريد أن تشاهد باقة شوتايم ، أوباقة art أوباقة الجزيرة الرياضية ، فإن هذا معناه وبكل بساطة .. ثلاثة أجهزة استقبال في مكان واحد.

    الاختيار صعب .. ولكنها التكنولوجيا الحديثة ، والمحاولات المستميتة من الباقات لحماية استثماراتها التي فشلت فيها على مدى السنوات السابقة ونجحت فيها مؤخرا بالتقنية الحديثة لإدارة الحقوق الرقمية .

    نيوشن وإيرديتو
    توصلت شركات نظم الحماية إلى حل مشكلة استمرار اختراق معظم نظم التشفير المعروفة وفشل الكامات والكروت في تحقيق الحماية المرجوة ، وفي سبتمبر 2009 نجحت مساعي إيرديتو الهولندية الرائدة في نظم التشفير ونيوشن الفرنسية المتخصصة في رقائق نظم معالجات mpeg4 لتطبيقات hdtv وiptv في إدخال هذه التقنية التي عرفت باسم mpeg-4 processors system-on-a-chip(soc) وطرحت كامات نيوشن الجديدة التي تستخدم تقنية السيليكون الآمن secure silicon technology الذي جعل كل بطاقة تشغيلية ترتبط مع جهازها ، ولا يمكنها العمل إلا مع الريسيفر الخاص بها ، إنه الالتحام الثنائي الذي لاينفصل paired بين الريسيفر والكارت ، وهكذا تحصن به سوفت وير إيرديتو يونيفرسال irdeto universal client software
    ( وأقولها صراحة هذا سوف يتم كسره واختراقه ولكنه سيطول الي 3 ثلاثة شهور أو أكثر قليلا _ وتحياتي لكم جميعا وانا لناظره قريب مع لعبة القط والفار .

    وسوف يعمل بالشرينغ ان شاء الله قريبا ولكن الموضوع هو الوقت من 6 أشهر أو يزيد الوقت قليلا ومن مصدر موثوق تماما منه .

    Eng.Ahmed Ismail


    You Can't Never Ever to Keep a Nice Car in This Country....!!! S.O.S
    [sor2]http://www.wasit.net/alrowad/images/hit.gif[/sor2]

    كل شيء عن السيراتو

    _______________
    اللهم إن في تدبيرك مايُغني عن الحِيَل، وفي كرمك ماهو فوق الأمل، وفي حلمك مايسد الخلل، وفي عفوك مايمحُو الزلل..


    اللهم فبقوة تدبيرك وعظيم عفوك، وسعة حلمك ,وفيض كرمك، أسألك أن تدبرني بأحسن التدابير، وتلطف بي وتنجيني، مما يخيفني ويهمني..

    اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك


    ______________________
    [shfaf2]http://www7.0zz0.com/2011/11/29/23/575740455.gif[/shfaf2]


  4. #54

    الصورة الرمزية D . a .\ AYMAN

    رقم العضوية : 12806

    تاريخ التسجيل : 12Jun2008

    المشاركات : 2,817

    النوع : ذكر

    الاقامة : NEW CAIRO

    السيارة: PROTON - P E R S O N A

    السيارة[2]: SUZUKI - SWIFT 2015

    دراجة بخارية: I WISH

    الحالة : D . a .\ AYMAN غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dojuar مشاهدة المشاركة
    هوا الشيرينج دا حاجة حيوية اوي كده؟

    امال لو اشتروا الدوري المصري هنعمل ايه!!

    الحمدلله إني ماليش في التلفزيون خالص لا مشفر ولا غيره ولا عندي وقت ليه اساسا

    أنا حاسس إن الناس بتتعذب مع إن القنوات المشفرة كلها ليها بديل غير مشفر .. يمكن غير في كرة القدم فقط اللى مش بتفرج عليها برضه

    D . a . \ A Y M A N
    A . S . Y

    N.Y.S.M.A سابقاً


  5. #55

    الصورة الرمزية M.Elwan

    رقم العضوية : 1121

    تاريخ التسجيل : 23Jun2007

    المشاركات : 1,566

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Hyundai Elantra 2005

    السيارة[2]: Sahin 1.6 94

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : M.Elwan غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة funnymickey مشاهدة المشاركة
    ماشي جميل الكلام
    حضرتك بتقول ان السلعه دي موجوده هنا وموجوده هنا
    لا الكلام د مش صح

    الفكره ان ابو اشرف بتاع الطعميه ده عنده حاجه مش عند حد
    ابو كريم لقي طريقه انه ياخد الحاجه دي بطريقه ما وباعها بارخص من تمنها

    ابو اشرف وابو كريم اساسا حيولعوا بجاز
    لان ابو اشرف عنده السلعه وبيحتكرها ومبيديهاش لحد ومزود في تمنها اضعاف اضعاف عشان هوا عارف انه مش عند حد

    وابو كريم راجل حرامي كبير لانه سرق من ابو اشرف

    المستهلك النهائي اللي هوا ابو صبحي وابو كمال وابو جلمبو
    يعملوا ايه بقي

    ياخد من ابو اشرف بالغالي ويخضع لاستغلاله
    ياخد من ابو كريم الحرامي ويشيل معاه الذنب
    يستغني عن ابو اشرف وابو كريم ويروح البيت يلاقي ام سحلول قعداله في البيت تقوله
    مجبتش الطعميه ليييييييييييييييييييييييي ييييه
    حتفرج عالمسلسل ازاي انا دلوقتي ياابن التيييييييييييييييييييييي ييييييييييت

    ساعتها حيشترك في الاتنين
    عند ابو اشرف وابو كريم
    زي ما ابويا عامل كده
    جايبين الريسيفر وعندنا كارت الجزيره
    ههههههههههههههههههههههه

    +111111
    ايه الدماغ الجامدة دى
    هو ده الكلام الصح

    ايام art لما كانت ب100 جنية وبعد ما انتشر موضوع الاشتراكات بالكابل وبقت كل مصر وكل القواهى عندها art الشيخ صالح خفض الاشتراكات ل30 وعمل عروض للكافيهات وعمل عروض للرشكات لحد ما الناس بدأت تشترك معاهم بشكل شرعى



    kingaya سابقاً


  6. #56

    الصورة الرمزية SeiffoZ

    رقم العضوية : 17720

    تاريخ التسجيل : 01Sep2008

    المشاركات : 3,458

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Renault Logan 2010

    السيارة[2]: Florida 2006 1.4cc

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : SeiffoZ غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة funnymickey مشاهدة المشاركة
    اللي اعرفه ياابو حميد
    انها مش سرقه ولا حاجه

    لاني من مجربي الاشتراكات
    وزي ما الاعضاء بيقولوا

    الناس دي اكبر حراميه
    وانا ابويا ياما دفع اشتراكات في الجزيره
    اقربها 400 جنيه

    البنت اشتركتله فيها
    في يناير
    وقالها كده حتفرج علي كاس العالم ؟؟؟
    قالتله ايوه يافندم

    جه كاس العالم
    والراجل يسأل
    يقولوله لا يافندم الاشتراك اللي حضرتك دافعه يديك من 1-8
    وكاس العالم 9 و10
    حضرتك لو عاوز كاس العالم ادفع 100 جنيه

    وخد علي ذلك باقي القنوات
    وكل البطولات
    مش عارف بطوله ايه علي ايه وبطوله مش عارف مين علي مين

    حاجه قمه في السفاله وقله الادب
    والكارت كل شويه يفصل


    عاوز بعد كل ده تقولي سرقه
    لا والله يااحمد ما سرقه
    وزي ماقال hopiko
    اما يبقوا يعملوا اشتراكات مناسبه للناس
    ويصدقوا في كلامهم
    يبقي يتكلموا

    نفس الحكايه نسخه الويندوز
    مين يقول اني اروح اشتري نسخه تمنها معدي الالف جنيه
    وفي الاخر سنتين تلاته ويقولك لازم تحديث للنسخه وينزلك حاجه متنفعش عليها اللي عندك

    مين يقول كده
    ان واحد بس يبقي اغني واحد في العالم عشان بيستغل حاجه عنده ومش عند غيره
    مش ده احتكار بردو ؟؟

    حتقولي دي اصلا سلع يمكن الاستغناء عنها
    حقولك مين يقدر يستغني عن الكمبيوتر عشان نسخه الويندوز عنده مستحرم ياخدها كوبي

    مش من حقي اتفرج علي ماتش ممن غير ما احس اني مسروق
    ؟؟؟

    الجزيره لو عملت اشتراك 100 جنيه في الشهر لكل القنوات بتاعتها
    كام واحد مصري حيشترك ؟؟
    وباللي هما عاملينه دلوقتي ده كام واحد حيشترك

    مستني رايك
    لا يا فندم للأسف إحنا كلنا حرامية ...

    أنا اولهم حرامى ...

    انا مقدرش أجيب نسخة 3ds max تمنها 3500 دولار ... مش جنيه .. دولار .. و مضطر أستخدمها مؤقتا داعى ربنا إن يقدرنى و أشتري و أدى الناس حقها ...

    نفسن براحتك ..
    إشتم براحتك ...
    إغلط و متعوزش تتحاسب ...
    إتبلطج و خدها دراع و أعمل دكر ..
    إحجر على الرأى التانى و إتريق على الناس ..
    إنت عن جدارة عالم ثالث و متتكلمش تانى على الهجرة.


  7. #57

    الصورة الرمزية Bishoy.Girgis

    رقم العضوية : 30571

    تاريخ التسجيل : 20Jan2009

    المشاركات : 5,542

    النوع : ذكر

    الاقامة : EGYPT

    السيارة: Toyota Corolla 1996

    السيارة[2]: Nissan Sunny 2OO9

    دراجة بخارية: I Don't Like It

    الحالة : Bishoy.Girgis غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Geo مشاهدة المشاركة
    لسة الجزيرة و art شغالين عندي
    بس discovery أتقفلت :@:@:@
    والجزيرة قريب هتقفل
    يبقي شكلي مش هفتحه تاني :@
    فعلا يا خسارة Discovery و خصوصا Discovery ID القناة ديه خطيرة


  8. #58

    الصورة الرمزية M.Elwan

    رقم العضوية : 1121

    تاريخ التسجيل : 23Jun2007

    المشاركات : 1,566

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Hyundai Elantra 2005

    السيارة[2]: Sahin 1.6 94

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : M.Elwan غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Peaceman مشاهدة المشاركة
    فعلا يا خسارة Discovery و خصوصا Discovery ID القناة ديه خطيرة

    فعلا قفلو discovery من غير ما يقولو وكلمتهم اشتكى ازاى يقفلو قناة فجاة كده رغم انى دافع اشتراك 6 شهور والباقة متضمنة قنوات معينة وانا كده استحق تعويض او تخفيض على الاشتراك ولا حد رد عليا برد ليه لازمةكله اى كلام



    kingaya سابقاً


  9. #59

    الصورة الرمزية FunnyMickey

    رقم العضوية : 57297

    تاريخ التسجيل : 29Dec2009

    المشاركات : 5,411

    النوع : ذكر

    الاقامة : مدينه نصر

    السيارة: 01009779970

    السيارة[2]: لانسر كريستاله 2000

    دراجة بخارية: قريبا ان شاء الله

    الحالة : FunnyMickey غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seiffoz مشاهدة المشاركة
    لا يا فندم للأسف إحنا كلنا حرامية ...

    أنا اولهم حرامى ...

    انا مقدرش أجيب نسخة 3ds max تمنها 3500 دولار ... مش جنيه .. دولار .. و مضطر أستخدمها مؤقتا داعى ربنا إن يقدرنى و أشتري و أدى الناس حقها ...
    ماشي اوكي
    كلنا حراميه
    انتا شايف ياسيف ان ده عدل ؟؟

    يعني انتا تعبت وعملت حاجه عشان تنفع بيها البشريه ولا عشان تطلع منها مصلحتك الشخصيه وطظ في الباقي؟؟؟

    انا معاك ان ده حقهم
    من حقي اني اعمل مشروع وابيعه بسعر كويس يجيبلي عائد
    زي اي تجاره في العالم

    بس كل حاجه وليها حدود
    لازم اعرف اني طالما عملت حاجه خليت الناس كلها في حاجه ليها
    يبقي لازم اراعي ده
    لما الاقي مرض تفشي بين الناس
    وانا اخترعت علاج للمرض ده
    مقولش الدوا بمليون جنيه الازازه واللي عاجبه

    تاني يوم حلاقي الازازه اتاخدت واتحللت واتعرفت مكوناتها وبقالها مليون بديل في السوق

    حتقولي مش دوا ده واستغني

    ياسيدي انا راجل مرفه وعاوز اتفرج علي كل الدوريات اللي في العالم وكل الافلام والاغاني

    من حقك تاخد فلوس
    ومن حقي تبقي بسعر معتدل
    انما عشان يبقي فيه واحد مستغل لحقوق البث لمجرد انه دفع فلوس وخد الحق ده

    يبقي كده بقي حتلاقي النادي الاهلي باع لدريم حق البث
    والزماالك باع حقه للحياه
    وكل واحد يبيع وطظ في الناس المهم انا

    لا خلاص
    طظ فيكو كلكو
    واولعوا بفلوسكو
    وخلوها تنفعكو اما تدفعوا ملايين في دوري وفي الاخر نص الناس بتتفرج عليه شيرنج
    والباقي مشترك

    يبقوا يعيطوا

    كان في ايدهم
    الناس دي كلها تبقي معاهم
    بس هما مستغنيين

    وانا كمان مستغني
    عندي البديل وارخص منك
    اخد منك ليه

    انتا تعرف اني فكرت فيها بطريقه تانيه
    سبحان الله
    كل مجال فيه اللي يبوظله الدنيا

    شوف الكمبيوتر
    لو مكنش فيه حل لنسخ الويندوز دي انها تتنسخ او مقفوله ومتفكتش
    كنت حتلاقي كم استخدامات الكمبيوتر دي؟؟؟

    لولا الهاكرز اللي بتخترق النسخ وتسرقها
    كان زمان النسخ دي بقت باضعاف اضعاف تمنها
    عشان عارف ان مفيش سكه غيره

    لولا الشيرنج كان زمان اشتراك الجزيره شهري 500 والف جنيه والفين كمان
    ماهو مفيش سكه غيره

    لما حديد عز رفع سعر الحديد ووصل 8000 جنيه للطن والناس كانت بتصوت
    رحم حد؟
    لا لا
    داس اكتر وبقي ب9000
    ويقولك ده سعر سوق

    اما الحكومه قررت استيراد الحديد ونزل تركي ب5000

    نزل سعر حديد عز بعدها باسبوع بقي ب6000

    ربنا بيسلط ابدان علي ابدان


  10. #60

    الصورة الرمزية SeiffoZ

    رقم العضوية : 17720

    تاريخ التسجيل : 01Sep2008

    المشاركات : 3,458

    النوع : ذكر

    الاقامة : Cairo

    السيارة: Renault Logan 2010

    السيارة[2]: Florida 2006 1.4cc

    دراجة بخارية: لا

    الحالة : SeiffoZ غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة funnymickey مشاهدة المشاركة
    ماشي اوكي
    كلنا حراميه
    انتا شايف ياسيف ان ده عدل ؟؟

    يعني انتا تعبت وعملت حاجه عشان تنفع بيها البشريه ولا عشان تطلع منها مصلحتك الشخصيه وطظ في الباقي؟؟؟

    انا معاك ان ده حقهم
    من حقي اني اعمل مشروع وابيعه بسعر كويس يجيبلي عائد
    زي اي تجاره في العالم

    بس كل حاجه وليها حدود
    لازم اعرف اني طالما عملت حاجه خليت الناس كلها في حاجه ليها
    يبقي لازم اراعي ده
    لما الاقي مرض تفشي بين الناس
    وانا اخترعت علاج للمرض ده
    مقولش الدوا بمليون جنيه الازازه واللي عاجبه

    تاني يوم حلاقي الازازه اتاخدت واتحللت واتعرفت مكوناتها وبقالها مليون بديل في السوق

    حتقولي مش دوا ده واستغني

    ياسيدي انا راجل مرفه وعاوز اتفرج علي كل الدوريات اللي في العالم وكل الافلام والاغاني

    من حقك تاخد فلوس
    ومن حقي تبقي بسعر معتدل
    انما عشان يبقي فيه واحد مستغل لحقوق البث لمجرد انه دفع فلوس وخد الحق ده

    يبقي كده بقي حتلاقي النادي الاهلي باع لدريم حق البث
    والزماالك باع حقه للحياه
    وكل واحد يبيع وطظ في الناس المهم انا

    لا خلاص
    طظ فيكو كلكو
    واولعوا بفلوسكو
    وخلوها تنفعكو اما تدفعوا ملايين في دوري وفي الاخر نص الناس بتتفرج عليه شيرنج
    والباقي مشترك

    يبقوا يعيطوا

    كان في ايدهم
    الناس دي كلها تبقي معاهم
    بس هما مستغنيين

    وانا كمان مستغني
    عندي البديل وارخص منك
    اخد منك ليه

    انتا تعرف اني فكرت فيها بطريقه تانيه
    سبحان الله
    كل مجال فيه اللي يبوظله الدنيا

    شوف الكمبيوتر
    لو مكنش فيه حل لنسخ الويندوز دي انها تتنسخ او مقفوله ومتفكتش
    كنت حتلاقي كم استخدامات الكمبيوتر دي؟؟؟

    لولا الهاكرز اللي بتخترق النسخ وتسرقها
    كان زمان النسخ دي بقت باضعاف اضعاف تمنها
    عشان عارف ان مفيش سكه غيره

    لولا الشيرنج كان زمان اشتراك الجزيره شهري 500 والف جنيه والفين كمان
    ماهو مفيش سكه غيره

    لما حديد عز رفع سعر الحديد ووصل 8000 جنيه للطن والناس كانت بتصوت
    رحم حد؟
    لا لا
    داس اكتر وبقي ب9000
    ويقولك ده سعر سوق

    اما الحكومه قررت استيراد الحديد ونزل تركي ب5000

    نزل سعر حديد عز بعدها باسبوع بقي ب6000

    ربنا بيسلط ابدان علي ابدان

    ده نظام عالمى .. الرأس مالية ... لما بيكون فى وباء الحكومات بتشترى الدواء و الحاجات المصيرية ... زى ما فى تأمين صحى ... ماشية كده

    لكن شيرنج و سرقة كورة ؟؟؟ هى دى حاجة ضرورية لو متفرجتش هتموت ؟؟؟

    المجهود و الفلوس إللى بتتصرف على إنه يطلع الويندوز مبالغ خرافية ده غير مرتبات الموظفين الكتير جدا ..

    فالحاجات دى تكلفتها غالية ...

    لكن ماينفعش نقول هو غالى طب أنا هستخدمه و كأن حقى ... لأ فى الحقيقة هو مش حقى ..

    أنا حرااااااااااااااامى أه ... و معترف بالذنب ...

    إدعيلنا إنت بس ربنا يقدرنا و أنزل أجدع محل أشترى أجدع ويندوز و أشترى بيل جيتز نفسه يعملى ويندوز مخصوص

    نفسن براحتك ..
    إشتم براحتك ...
    إغلط و متعوزش تتحاسب ...
    إتبلطج و خدها دراع و أعمل دكر ..
    إحجر على الرأى التانى و إتريق على الناس ..
    إنت عن جدارة عالم ثالث و متتكلمش تانى على الهجرة.



 
صفحة 6 من 13 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. هو الطريق الدائرى من الهرم للتجمع الخامس حاليا الرادرات اللى عليه شغاله حاليا ولا لا
    بواسطة Dr.cairoky في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 09-01-2012, 06:19 PM
  2. جهاز كيوماكس جولد شيرنج للبيع في الاسكندريه
    بواسطة grumby78 في المنتدى نايل موتورز مول
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 07-08-2010, 03:11 AM
  3. رادار فضائي لمخالفات السرعة بالقمر الصناعي
    بواسطة aly_hosny في المنتدى أخبار السيارات في مصر والعالم
    مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 12-05-2010, 10:09 AM
  4. مشروعية جهاز الدريم بوكس
    بواسطة عمرو عمارة في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 10-02-2010, 02:25 AM
  5. عبقرى زمانه واذكى اخواته
    بواسطة Ashraf_Ashraf في المنتدى المنتــــــدى العـــــــــــام للسيــارات
    مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 09-12-2009, 06:29 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2