وَإِنِّى أَعْطَيْتُكَ لأُمَّتِكَ أَنْ لاَ أُهْلِكَهُمْ بِسَنَةٍ بِعَامَّةٍ وَأَنْ لاَ أُسَلِّطَ عَلَيْهِمْ عَدُوًّا مِنْ سِوَى َنْفُسِهِمْ يَسْتَبِيحُ بَيْضَتَهُمْ وَلَوِ اجْتَمَعَ عَلَيْهم مَْنْ بِأَقْطَارِهَا. ( الحديث النبوي كان مجسدا اليوم بسبب الامام الي بعتاة وزارة الأوقاف )
دة بخلاف الي بيطلعوا في الاعلام و و و !!


يارب ارحمنا واهدنا

بخلاف ان هذا الأمام الجديد الي بعتاة وزارة الاوقاف !! بخلاف طبعا ان دقنة لازم تكون متلمعة !! ومعاة ابنة بيلعب في المسجد و ساعة الصلاه وقف جمبة والأمام الهمام مقلهوش يقف ورا . . .


الا ان نصف الخطبة عن . . .


1- متكلمش حد في الاسلام ولا تدعوا حد للاسلام خااااااااااااااالص

2-اش عرفك انت الصح وان هو الغلط !!! حبة حبة كان ناقص يقول للمصلين انتوا ممكن تطلعوا كفرة قال الله تعالي ( ان الدين عند اللة الأسلام )

3-قعد يدلس في الايات يجيب اية معنها شئ عكس الي بيقولة اساسا واهو اي كلام وخلاص

4-قعد يدعي ان محدش من المسلمين وغير المسلمين وقعد يأكد علي النصاري مية مرة يعرف مين صح ومين غلط !! فا عشان كدة محدش يكلم حد ولا يدعو حد وحتي لو حد جة كلمك سيبة وامشي !!! (بلغوا عني ولو بأية)


5- قعد يقول الغرب بيعرف دينا اكتر مننا !! وان اساسا شيخ الازهر و الاوقاف واخدين شهداتهم من فرنسا مش من مصر !!!!!!!! طبعا دة عار هو عايز يوصل ان دة شئ جميل ونروح نتعلم دينا من الاسلام الاوربي الجميل الخطير !!!


6-كل شوية يؤكد ان محدش يدعو حد للاسلام ومحدش يناقش حد عن الاسلام و ان محدش كان بيعمل كدة في التاريخ الاسلامي . . ووصل كذبة وتدليسة انة يقول رسول الله مكنش عندة قرأن مطبوع ومش عارف اية شوية كلام ملهوش اي علاقة وان دة دليل ان محدش يدعوا حد للاسلام . . .



ببساطة في النهاية هذا الرجل لم يفعل اليوم سوي القاء الشبهات علي المسلمين ولو حد قاعد ضعيف الايمان مساعدتة انة يرتد عن الاسلام بلكلية :(


لا اعلم هل هذا كان بتنسيق من وزارة الاوقاف وزارة المخابرات الامريكية وزارة اوقاف المسلمين الي كان وزيرها عالماني !! وحدث في اغلب مساجد مصر

ام ان هذا الرجل حالة فردية

انا لم اقل سوي الخطوط العريضة هذا الرجل تحدث كل كلامة من تدليس وكذب ومعلومات مغلوطة وقلب للحقائق وشبهات علي الاسلام . . كان هاين عليا اقوم اشدة من علي المنبر اسكتة


طبعا الناس كلها قاعدة مسهمة وفاتحة بقها !!
من كلامة


- اللهم اهدي المسلمين وانصر الاسلام والمسلمين