السلام عليكم.

الموضوع يا جماعه موضوع مقابلة الاسره الرينويه والميجانويه تم على خير الحمد لله وكان على شرف :-

أستاذ أحمد علي
أستاذ عمرو عماره
احمد شاركي
محمد مصطفى
العبد الفقير الى الله

المقابله بجد كانت حبوبه جداً وخفيفه جداً ورائعه جداً جداً جداً مع ان نقصنا احمد عبدالمقصود و مومو باشا لكن قدر الله وماشاء فعل وان شاء الله تتعوض قريباً .

اسمحولي اكتب ملخص بسيط عن المقابله وانطباعي الشخصي والاضافه اللي بجد على مستوايا الشخصي من اهم الاحداث اللي حصلتلي .

المقابله كانت باستضافة استاذ احمد على في مدينة الرحاب وهو رجل الحقيقه غايه في الادب والاحترام والذوق والاخلاق الحميده أما عن ما يميز شخصه الكريم او انطباعي الشخصي على الاقل عنه هي خفة الظل والبساطه في التعامل الى ابعد الحدود وكان بجد المقابله ليها طعم مميز لتواجده معنا وطبعاً مع خالص الشكر والتقدير انه سافر الى الاسكندريه صباحاً لتوصيل العائله الكريمه وعاد في نفس الوقت مره اخرى للقاهره عشان مايفوتش المقابله دي فا جزيل الشكل يا استاذ احمد بجد والله وربنا يديم الموده.

استاذ عمرو عماره . انطباعي عنه برضه رجل قمه في التواضع والوقار والاحترام والله بجد ومع ذلك كان ليه مجهود جبار في تصوير احداث المقابله ويستحق على هذا الموضوع لقب رويتر الرينو لإنه بجد ما اتكلمناش مع بعض واتعرفنا على بعض كتير بسبب انشغاله بتصوير المقابله واجتماعنا على خير الحمد لله فا كل الشكر والتقدير يا استاذ عمرو على مجهودك الرائع وربنا يوفقك ان شاء الله ونشوف الصور قريباً جداً وجزاكم الله خير.

احمد شاركي . وهو أول من قابلته في الطريق وأول من أخد بيدي لتوصيلي الى مقر المقابله حيث انني الحمد لله في الطرق عامل زي الكلام الياباني بالظبط اعيه تمام الوعي والادراك :) وبالتالي من غيره ماكنتش لا وصلت للمقابله ولا عملت اي حاجه وكنت هاخسر كتير جداً والله . اما عن شخصه فا هو اخ جدع ويمكن اغلب اللي هنا في نايل موتورز اتعرف عليه ويعرفه بجد هو شاب جميل وخلوق وعلى اتم استعداد في اي وقت انه يساعد اي حد محتاج مساعده او مشوره وطبعاً مش كلامي اللي هايقول ده عنه مواضيعه في قسم الرينو وفي المنتدى عموماً خير دليل على كلامي ده فا جزاك الله يا شاركي كل خير وجعلك دائماً في عون اخواتك وكل اللي محتاج حاجه ان شاء الله.

محمد مصطفى . شاب محترم جداً وخلوق ايضا وهي الحقيقه سمه مشتركه الحمد لله بينا عشان كده بتكرر كتير يعني في كلامي ما يميز محمد بقى انه شاب عامل زيي داخل على جواز كمان ايام ومشغول جداً جداً جداً ومش فايق ياعيني ولا فاهم ايه اللي هايحصله وغالباً ده شعور طبيعي لأي شخص داخل على الموضوع ده فكان الله في عونك يا عم محمد وربنا يتمم لك على خير ان شاء الله وبالرفاء والبنين.

في النهايه بعد الموضوع الطويل ده حابب اوضح غرضي في كتابة الموضوع ده والله على ما اقول شهيد. في الفتره الاخيره الدنيا مشاكلها كترت اوي والناس فقدت الثقه في بعض واصبح الجو العام ملبد بغيوم مظلمه واجتاح الناس شعور سيء بإن بكره ده مش جاي ولو جه هاييجي اسوء من اللي قبله ...... مقابلة اليوم هي حدث عادي لكن كان تأثيرها على شخصي كبير لئننا هنا احنا في مكان افتراضي ومافيش اي شيء مجبر لحد انه يحب حد او يراعي حد او يحترم حد . ومع ذلك اجتمع اعداد كبيره من ناس بجد محترمه وكان اليوم شرف لي اني اتعرف على عينه منهم بجد والله العظيم الغرض الاساسي هو ابتغاء مرضاة الله سبحانه وتعالى في صورة مساعده تقدم لمن يحتاج اتمنى ان الموضوع مايكونش ممل او شيء من هذا القبيل وان شاء الله في اول مقابله للمنتدى اتواجد فيها ان شاء الله واتعرف اكتر باعضاء وناس محترمه زي اللي في نايل موتورز وربنا يكرم ان شاء الله والله ولي التوفيق.