سلام عليكم

ياجماعه عندي مشكله بطلب مساعده منكم ... امبارح رجعت بالليل ركنت تحت البيت عادي جدا وغطيت العربيه , نزلت النهارده الصبح لقيت حد من الجيران المحترمين اللي في العماره اللي جنبنا ... رامي كيس قمامه (الله يكرمكم) على العربيه , المشكله مش في الكيس نفسه , المشكله ان الكيس لما نزل جه على شنطة العربيه الأول وبعدين وقع على الأرض , ولما نزلت النهارده أركب العربيه لقيت المنظر ده وأول ماشلت الغطاء اتفاجأت ان الكيس من قوة رميته والخبطه جت جامد على الشنطه من الجنب كده .. المكان اندفس لجوه . ( حسبي الله ونعم الوكيل في كل انسان مؤذي).

المشكله الأكبر بقى .. هو اني لما فتحت الشنطه عشان أحاول استعدلها لقيت المكان ده من جوه في عظم العربيه يعني مش هاعرف أعمل فيه حاجه.
وأعتقد برضه لو روحت لسمكري هايقولي دي جايه في العظم .. ياترى ايه الحل بقى ؟؟؟!!!!

أنا وانا جاي الشغل فكرت في فكره بس مش عارف تنفع ولا لأ :

فكرت اني أجيب كوتش داخلي بتاع عجله .. واحاول ادخله في المكان ده وبعدين انفخه بحيث انه يعدل المكان لوحده من غير ما السمكري يقولي لازم ينشر الحديد عشان يوصلها .
بس مش عارف بقى ياترى الفكره دي تنفع ولا لأ .. خصوصا ان المكان اللي باقولكم عليه ده ضيق شويه .

ياريت اللي عنده فكره تانيه يقولي .. أو لو حد يعرف سمكري يعرف يتصرف في الخبطه دي من غير طبعا ماينشر عظم الشنطه .

ملحوظه / المكان اللي كنت راكن فيه .. مش بتاع حد معين .. يعني مش مثلا حد بيركن هنا وانا ركنت مكانه , الفكره في ان الناس في العماره دي فعلا مؤذيين لان موضوع الزباله اللي بتترمي دي اتكرر كذا مره ومش معايا لوحدي .. مع ناس تانيه كتير .
وأخيرا .. ربنا ينتقم من المؤذي وحسبي الله ونعم الوكيل