من سنتين بالظبط مجلس إدارة فريق زدني طلب من أعضاء الفريق كلهم انهم يقولوا بيحلموا بإيه لزدني و خلانا نتخيل زدني بعد 20 سنة هايكون شكلها ايه و قسمونا فرق و كل فريق يطلق العنان لخياله و يحلم لزدني.. ساعتها انا فاكرة كويس ان م/محمد الدالي (هو حاليا بيحضر للدكتوراة في كندا) ساعتها قال لنا إحلم لزدني.. إحلم و ما تحطش سقف لأحلامك.. يعني كل شئ ممكن. و فعلا ده اللي حصل و كل فريق حط أحلامه لزدني على شكل PowerPoint Presentation و كل فريق اختار اتنين منه يقدموا مشروع أحلامه لزدني. الأحلام دي كان منها أكاديمية زدني العلمية العالمية و مقرها القاهرة.. وكالة زدناسا الفضائية و مقرها الخرطوم.. أكاديمية زدني للفنون الراقية و مقرها اليمن.. افتتاح قناة زدني الفضائية3.. و هكذا.

اللي حصل انه في الميتنج الأخير لأعضاء فريق زدني من إسبوعين فقط أعلن د. محمد عمر رئيس الفريق عن قرب افتتاح فرع زدني في السعودية بعد العيد ان شاء الله و سفر اتنين من أعضاء الفريق عشان يديروا الفرع هناك.. و في خلال الشهرين القادمين فيه فرع هايفتح في السودان و بعده ان شاء الله في اليمن. انا و باقي الناس اللي اشتغلت في مشروع أحلم لزدني ما كناش مستغربين الأخبار دي خالص عشان حلمنا و ما حطناش سقف لأحلامنا و ده نتاج طبيعي للحلم مع العمل، بعد سنتين فقط من الحلم لقيناه بيتحقق و كنا فرحانين أوي عشان حاسين اننا جزء من تحقيق الحلم :)

طيب ما تيجوا نعمل كده برضه مع نايل موتورز.. المكان اللي بنقضي فيه كتير من وقتنا و بنفيد فيه بعض و نستفيد.. تعالوا نحلم له و ما نحطش سقف لأحلامنا.. انا عن نفسي سرحت امبارح مع نفسي و تخيلت ان نايل موتورز بأت أول قناة فضائية عربية تهتم بكل ما يخص السيارات.. مش زي القنوات الموجودة حاليا على النايل سات و اللي بتهتم بس بالسباقات و الفورميولا.. لأ دي قناة فضائية شاملة كل حاجة عن العربيات.. و مافيش حاجة بعيدة و لا مستحيلة.

انتوا بأه بتحلموا بإيه لنايل موتورز؟ ما تنسوش.. إحلموا و ما تحطوش سقف لأحلامكوا