بإذن الله ناوي اجيب كاسيت وسماعات سوني للماروتي بس عايز من اهل الخبرة يفيدوني ويفكرو معايا قبل ما الف على الحاجات دي في المحلات لاني مش بثق في كلام البياعين

ايه أرخص الموديلات بتاعة سوني لاني مش محتاج امكانيات كتير فيها كفاية اوي راديو و usb و aux عشان الموبايل ... انا شوفت ع النت موديلات فيها ريموت .. هل كل الموديلات كده ؟

كمان شوفت موديلات مكتوب عليها ان فيها امكانية فك الوش بتاع الكاسيت واخده معايا عشان ما يتسرقش ... هل ده في كل الموديلات ؟

وبالنسبة للسماعات كنت عايز اعرف ايه الفرق بين السماعات المدورة والبيضاوية ؟

ويعني ايه سماعات 16 وسماعات 13 والارقام دي ؟

وازاي اوفق بين الكاسيت والسماعات للحصول على انقى واحسن واوضح صوت ؟

كمان شوفت 3 اماكن لوضع الكاسيت في الماروتي اللي جاب علبه ال 128 وحطه فيه ، وفيه اللي شال الساعة وقص في التابلوه وحطه وفيه اللي حطه في درج التابلوه .... انا مقتنع بفكرة اني اشيل الساعة واقص واحطه بس هينفع كاسيت سوني في الماروتي في المكان ده ؟؟؟؟؟


اما بالنسبة للسماعات فشوفت ايضا 3 اماكن لوضعها في اللي حطها في الباب من تحت على اليمين تحت بكرة الزجاج بشوية ، واللي حطها ورا على الخشب (ده غير اللي لعبو في الخشب عشان يستحمل وعملوه كونتر) وفي اللي عملو في التابلوه نفسه بس اشتكو من ضيق المكان وعدم جودة الصوت ... بس مش عارف لو محتاج صوت واضح ونقي ومسموع مش واطي ايه افضل مكان لتركيبهم ؟؟؟

بالمناسبة : هو لما اشتري السماعات بيبقو سماعتين بس ولا في اكتر ؟؟؟


وبالنسبة لأسلاك التوصيل ايه احسن ماركة تعيش ويكون سعرها كويس ؟؟؟؟؟


في حاجة شوفتها برضو هي : ام بي ثري بلاير - وده بيشتغل على الولاعة ... نظامه ايه ده يعني احسن من الكاسيت ولا لأ (على اساس ان مفيش لعب في التابلوه ولا اسلاك ولا لعب في ضفيرة الكهرباء اللي التوكيل بيتلكك بيهاوكمان ارخص كتييييييييييييييييييييييي ير) ؟؟؟
وهل بيحتاج سماعات برضه ولا سماعاته منه فيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟


والكلام ده كله يتكلف كام بالتفصيل + المصنعية ؟؟؟؟

واعتذر عن كتر الاسئلة ...............