اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة idisagree مشاهدة المشاركة
أولا ماحدش عنده ضمير حاليا, والواحد بيخاف يشترى جديد مابالك مستعمل.
ثانيا عايز أقولك أنى أشتريت موبايلين قبل كده, واحد ال جى والتانى الكاتيل, والأثنين باظوا منى لأسباب قد أو قد لايكون أنا السبب فيها, واحد منهم بعد أربع ساعات من ما أشتريته.
والموبايلين دخلوا الضمان واحد أتصلح والتانى أتبدل, والأثنين على فكره كانوا soft brick يعنى لو أتنططت جنب الموبايل كل اللى معاك حتة طوبة بلاستيك وزجاج بتلمع.

لما تشترى أشترى جديد وموبايل ضمانه بجد مش لم فلوس وخلاص, حاليا معايا xperia c ب 2200 جم, بس للأسف شايف أنى ضيعت فلوس على موبايل كان ممكن أعمل بيها حاجة تانية أفضل, حتى بعد مافحت الموبايل games, emulators, و streaming من على الكمبيوتر شايف أنه ماكانش ليه لازمة, وأى موبايل أندرويد ب 1000 هيقضى مكانه.

وحاجة بتعدى على ناس كتير, قبل ماتشترى فكر هاتشيل الموبايل فين وأزاى, لو جبت موبايل 5 بوصة وحطيته فى جيبك هيتبهدل, وممكن يبقى كبير على أيدك وتضايق تطلعه فى الشارع أو تعمل منه مكالمات.
متفق معاك في كل كلامك معادها نقطة موبيل اندرويد ب الف جنية وخلاص دة هتشترية هيعوض معاك سنة مثل هتلقي كل شركات البرامج مبقتش تنزلك نسخة علي الاندرويد بتاعك او حتي لو هتنزلة هيهنج علي المويبل ووجع دماغ