| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
النتائج 1 إلى 6 من 6

  1. #1

    الصورة الرمزية NaAZoOR

    رقم العضوية : 102567

    تاريخ التسجيل : 07Jun2011

    المشاركات : 233

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Speranza A516 - Chery A5

    الحالة : NaAZoOR غير متواجد حالياً

    افتراضي استفسار عن تنظيف دورة الوقود و الرشاشات - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    السلام عليكم
    بافكر أعمل تنظيف لدورة الوقود و للرشاشات ...
    فيه سوائل بتتباع للأغراض دي كإضافات في تنك الوقود، هل يُنصَح بها أم لا؟
    و هل تنظيف الدورة يُغني عن شراء سائل مخصوص للرشاشات؟
    و لو مافيش مشاكل منها فإيه أفضل الموجود و سعره؟
    و لو مش مفيدة أو من وراها مشاكل فإيه الطريقة المناسبة لتنظيف الدورة و الرشاشات؟


  2. #2

    الصورة الرمزية ahmed.biso13

    رقم العضوية : 183135

    تاريخ التسجيل : 08Jan2016

    المشاركات : 702

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: tempra

    السيارة[2]: shahin

    الحالة : ahmed.biso13 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    لاانصح به
    الافضل ميكانيكى يفك الرشاشات والتنك وينظف التراب اللى فيه
    لان الرواسب بتفضل فى التنك ولو تحركت منه تنتقل للفلتر ثم الرشاشات
    لو ثبت فى الرشاشات مش هيطلع الا بالفك لان اخرامه ضيقة جدا اضيق من فونية البوتجاز
    اغرم 60جنيه فك وتركيب التنك والرشاشات ونظفهم افضل من المغامرةبالبالعاوامة وطلمبة البنزين والرشاشات
    ودى صورته


  3. #3

    الصورة الرمزية NaAZoOR

    رقم العضوية : 102567

    تاريخ التسجيل : 07Jun2011

    المشاركات : 233

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Speranza A516 - Chery A5

    الحالة : NaAZoOR غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    يبقى لازم التنك يكون مشطب بقى عشان ما يهدرش لما يتفك .. و لا ايه؟
    و بعدين أنا عايز أعمل الموضوع ده نضافة مش أكتر ... عشان ما تحصلش مشاكل قدام ... استمر و لا استنى لو حصل حاجة أنضف؟


  4. #4

    الصورة الرمزية aymanshebl

    رقم العضوية : 47609

    تاريخ التسجيل : 19Sep2009

    المشاركات : 2,135

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: no

    السيارة[2]: no

    دراجة بخارية: no

    الحالة : aymanshebl غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    متابع


  5. #5

    الصورة الرمزية ahmed.biso13

    رقم العضوية : 183135

    تاريخ التسجيل : 08Jan2016

    المشاركات : 702

    النوع : ذكر

    الاقامة : cairo

    السيارة: tempra

    السيارة[2]: shahin

    الحالة : ahmed.biso13 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    روح للميكانيكى بربع التنك بنزين
    او خد معاك جيركنين 20 لتر نظاف
    وفضى فيهم البنزين
    المثل بيقول الوقاية خير من العلاج
    اعمل ها دلوقتى بمزاجك بدل ماتجى العربية تعملها معاك
    وانت مسافر او يوم احد اجازة صنايعية او بالليل فى عز الشتاء
    او زنقة عيد
    وبعدين دى مرة فى السنة مش كل يوم
    طول ماايدك فى بتراعى صيانة العربية تفضل العربية معاك صيناك
    على راى فواد المهندس
    مش كده ولا ايه


  6. #6

    الصورة الرمزية NaAZoOR

    رقم العضوية : 102567

    تاريخ التسجيل : 07Jun2011

    المشاركات : 233

    النوع : ذكر

    الاقامة : Egypt

    السيارة: لا يوجد

    السيارة[2]: Speranza A516 - Chery A5

    الحالة : NaAZoOR غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    تمام ... ألف شكر على النصيحة



 

المواضيع المتشابهه

  1. استفسار عن تنظيف دورة الوقود و الرشاشات
    بواسطة NaAZoOR في المنتدى سبـــيرانزا
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 20-12-2016, 04:08 PM
  2. شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات
    بواسطة amr elsisi في المنتدى القــــسم التعلــــيمى
    مشاركات: 30
    آخر مشاركة: 19-06-2014, 09:40 AM
  3. تنظيف دورة الوقود
    بواسطة amagroup في المنتدى هيــونــداى
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 26-08-2013, 12:00 PM
  4. اماكن تنظيف دورة التبريد و تنظيف الرشاشات
    بواسطة badadrian في المنتدى المحركات
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 02-03-2013, 05:48 PM
  5. مواد تنظيف دورة الوقود والرشاشات
    بواسطة amink في المنتدى القــــسم التعلــــيمى
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 21-06-2010, 01:01 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2