اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emsadeck مشاهدة المشاركة
ده نص كلام زوج الضحية: "لأن أسرة الزوج تعمل كلها في تجارة المواد الغذائية "البقالة" وأسرة الضحية يعملون في تجارة "السمك" وبالتالي فإن المواطنين وخاصة أهل المنطقة كلهم أصيبوا برعب وانصرفوا عن تجارتنا خوفاً من انتقال العدوى إليهم."
المصدر:
ط²ظˆط¬ ط§ظ„ظ…طھظˆظپط§ط© ط¨ط£ظ†ظپظ„ظˆظ†ط²ط§ ط§ظ„ط®ظ†ط§ط²ظٹط± ظٹظ‚ط±ط± ظ…ظ‚ط§ط¶ط§ط© "ظ†ط¸ظٹظپ" ظˆ"ط§ظ„ط¬ط¨ظ„ظٹ" ط¨طھظ‡ظ…ط© â€ڈط§ظ„طھط´ظ‡ظٹط± ط¨ط£ط³ط±طھظ‡ â€ڈ
اذن الزوج له مصلحة فى نفى موت زوجته بالانفلونزا و هو ما جعلنا نتساءل عن دافع و سر استماتته من الاساس وهو ما تبين انه كان صحيحا لانه من اصحاب المصلحة لنفى ذلك و الاصرار عليه بغض النظر عن صحة موت الزوجة بالانفلونزا ام لا من الاساس....... يعنى هو بس قعد يشوشر على الناس و الاعلام و خلى الناس تشك فى كلام وزارة الصحة على الفاضى....... الله يسامحة على التشكيك اللى سببه للناس...... انا مش شغال فى وزارة الصحة و مش بدافع عن الحكومة اللى مخنوق منها زيى زى كل مواطن مصرى لكن اللى انا متأكد منه ان الموضع خطير بجد........ فى ايه تانى اخطر من وبااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااء...... .. هو احنا مش هنصدق ان الموضوع خطير الا لما نلاقى المرضى يتوافدون على المستشفيات بالمئات ان لم يكن الالاف؟ وساعتها لن يكون العلاج مؤثر لان الموضوع ببساطة هيكون too late او فات المعاد على رأى ام كلثوم....... و لغاية امتى لازم نستنى البلا لما يحصل بدل ما نتقى شره؟