عليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
الف مبروك يا استاذ هشام وعقبال ان شاء الله ال 140 الف كيلو ان شاء الله بالعربيه وحضرتك في اتم صحه وخير ان شاء الله .
انا بس في المجمل حابب اطمن حضرتك ان اول 5000 كيلو عادة بتكون في حاجات مش مظبوطه في العربيه خصوصاً السحب وصوت الموتور والامور دي كلها بتتظبط اكتر وتستقر تماما بعد صيانه ال 5000 ان شاء الله .
تفصيلاً بقى العيب الاول ممكن حضرتك تزور التوكيل لو مدايقك وهايعملوه ان شاء الله فوراً انا كان عندي المشكله دي اول ما استلمت عربيتي بس قلتلهم عليه في صيانة ال 5000 وظبطوه الحمد لله ولغاية دلوقتي مافيش مشاكل .وممكن يكون صوت الزنه اللي بيروح لما بتدوس دبرياج ليه علاقه بالعضه في الريفيرس واعتقد ان شاء الله هاتختفي لما يظبطوا النقله دي .
التكيف بتاع الرينو عن تجربة سنوات حتى في الكليو والميجان حالياً بنحتاج في اوقات الحر الشديده والشمس نعلي المروحه على اتننين او تلاته لو حد راكب معايا في الخلف ده شيء طبيعي ما تقلقش منه ومش عيب في رأيي الشخصي ومع ذلك برضه لو حاسس تبريده قليل شويه او بيفصل بسرعه قولهم في التوكيل لئن اوقات العربيات بتبقى نازله ناقصه فريون وممكن دفعة حضرتك تكون كده .
صوت الموتور وسحبه مع التكيف كل ده هيختفي ان شاء الله بعد صيانة ال 5000 ان شاء الله عن تجربه والله العربيه بتختلف كتير بعد صيانه اول 5 .
السيدي بلاير بيهنج يعني مش بياخد اوامر او بيقف ولا السيدي حضرتك بتحس انه محشور وبيلاقي صعوبه وهو خارج من الفتحه ؟ عموماً لو العيب الاول اذا انا فاهم صح فا ده التوكيل برضه هو اللي هايحله ان شاء الله اذا كان في مشكله .
مبروك مره اخرى يا استاذ هشام وربنا يجعلها وش الخير على حضرتك ان شاء الله.
المفضلات