| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
النتائج 1 إلى 7 من 7

  1. #1

    الصورة الرمزية NightmarE84

    رقم العضوية : 116628

    تاريخ التسجيل : 12Nov2011

    المشاركات : 519

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: مرسيدس 230

    السيارة[2]: بيجو 504

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : NightmarE84 غير متواجد حالياً

    افتراضي بخصوص اختبار الديسك والاسطوانه - Facebook Twitter whatsapp انشر الموضوع فى :

    hasad">

    بخصوص اختبار الديسك والاسطوانه عربيتي 406
    وحاسس او التسارع بتاعها بطي غير نت الغيارات بيتيجي علي3000 rpm وبحسها بتيجي بدري اي علي سرعه بدري
    يعني التالت علي 50 الرابع علي 70 والخامس علي 90
    بدون حرق علي الغيارات ولما باوصل ال130 صوت العربيه بيبقي عالي كانها عايزه غيار سادس ونش عارف هل طبيعي اكون صوتها عالي وخصوصا علي الساعه دي
    غير او في تكه مع دوسه بدال الدبرياج والعربيه دايره لكن وهي مبطله مفيش تكه مع ترن بدال الدبرياج بعد الدوس عليه
    ومختار

    مغير سير كاتينه وفلتر هوأء وبنزين وبستخدم بنزين 92


  2. #2

    الصورة الرمزية demonarundo

    رقم العضوية : 31282

    تاريخ التسجيل : 27Jan2009

    المشاركات : 434

    النوع : ذكر

    الاقامة : Anywhere

    السيارة: Citroen Xsara 2001

    السيارة[2]: Renault Clio 2001

    دراجة بخارية: isa

    الحالة : demonarundo غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    شد فرامل اليد ودور العربية وهات التانى وشيل رجلك من على الدبرياج براحة قوى , وانت شادد فرامل اليد
    لو العربية مبطلتش , يبقى طقم الدبرياج محتاج يتغير


  3. #3

    الصورة الرمزية م أحمد

    رقم العضوية : 150464

    تاريخ التسجيل : 23Oct2013

    المشاركات : 1,878

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: بيجو 406

    السيارة[2]: فيات128 - بيجو504

    الحالة : م أحمد غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    أرقام الكيلومتر للساعة للغيارات اللى انت قلتها نموزجية لان فى الاوتوماتيك تقريبا بتنقل على الارقام دى بس الاوتو مفيهوش خامس والرابع ساعات على 90

    بالنسبة للديسك و الاسطوانة لو انت بتجيب الاول و العربية فى طلعتها بترجرج يبقو محتاجين تغيير و دى اوضح اعراض نعومة الاسطوانة و تصلب الديسك و كمان فى المطالع بتبقة محتاجة اقل غيار علشان عزم الموتور مش واصل بطريقة محكومة للعجل

    يعنى لو انت فى العربية اللى اسطوانتها سليمة بتطلع مكان معين على التانى....تلاقيه فى الاسطوانة البايظة محتاج تجيب الاول

    و على كل لو غيرت الديسك و الاسطوانة بتلاقى كفاءة الجر بتزيد مش اقل من 15 % و العربية فايقة


  4. #4

    الصورة الرمزية NightmarE84

    رقم العضوية : 116628

    تاريخ التسجيل : 12Nov2011

    المشاركات : 519

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: مرسيدس 230

    السيارة[2]: بيجو 504

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : NightmarE84 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    شكرا جزيلا لاهتمام وجزاكم الله خيرا ومسستني اافاده بخصوص مواعيد الغيارات
    + انبةي لعربيه بتاكل بنزين بتعمل 6 ك في اللتر بدون تكييف
    موتورها 1800


  5. #5

    الصورة الرمزية NightmarE84

    رقم العضوية : 116628

    تاريخ التسجيل : 12Nov2011

    المشاركات : 519

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: مرسيدس 230

    السيارة[2]: بيجو 504

    دراجة بخارية: لا يوجد

    الحالة : NightmarE84 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    بس المشكله الاساسيه عندي في استهلاك البنزين 6ك في اللتر وكمان صوت العربيه بيبقي عالي علي سرعه 110 مع العلم اني بجيب الرابع علي 70 والخامس علي 90 والار ب ام بيكون 3000


  6. #6

    الصورة الرمزية demonarundo

    رقم العضوية : 31282

    تاريخ التسجيل : 27Jan2009

    المشاركات : 434

    النوع : ذكر

    الاقامة : Anywhere

    السيارة: Citroen Xsara 2001

    السيارة[2]: Renault Clio 2001

    دراجة بخارية: isa

    الحالة : demonarundo غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    تأكد من ان التاكيهات مظبوطة , وسير التقسيمة مظبوط , واكشف عليها بالكمبيوتر ان مفيش حساس بايظ


  7. #7

    الصورة الرمزية م أحمد

    رقم العضوية : 150464

    تاريخ التسجيل : 23Oct2013

    المشاركات : 1,878

    النوع : ذكر

    الاقامة : القاهرة

    السيارة: بيجو 406

    السيارة[2]: فيات128 - بيجو504

    الحالة : م أحمد غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    ممكن الموتور مفوت او خفيف
    ممكن نظام اشعال الكهرباء فيه مشكلة (ملف اوبوجيهات)
    ممكن سير كاتينة مش مظبوط (انا عارف انك غيرته عند محمد زكى)
    ممكن عايزة ضبط تاكيهات
    ممكن علب شكمان مكتومة اومسدودة اوحساس الشكمان بايظ
    ممكن البوابة عايزة تنظيف اوتتغير او فلتر الهوا
    ممكن العفشة فيها مشكلة و العربية مقفلة



 

المواضيع المتشابهه

  1. الديسك والاسطوانه
    بواسطة ahmed elsherif في المنتدى ورشـــة نــايل مــــوتـــورز
    مشاركات: 5
    آخر مشاركة: 29-11-2015, 10:21 PM
  2. استفسار بخصوص الديسك والاسطوانه لل 504
    بواسطة a77med في المنتدى بيــــجو
    مشاركات: 8
    آخر مشاركة: 21-02-2013, 02:14 PM
  3. الديسك والاسطوانه
    بواسطة a_nbm في المنتدى قسم خاص بالسيارة لـــوجـــــان
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 31-05-2012, 11:52 AM
  4. الديسك والاسطوانه
    بواسطة misoalex في المنتدى القــــسم التعلــــيمى
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 05-02-2012, 09:42 AM
  5. الديسك والاسطوانه
    بواسطة khaladsaef في المنتدى دايــو+شيفرولية لانوس
    مشاركات: 20
    آخر مشاركة: 10-03-2009, 01:42 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2