يا رب عدي المشاركة ديه علي خير

أنا على فكرة بحترم الCerato جدا وكنت ريح احجزها قبل مجيب عربيتي. أنا بس شايف إن الموضوع من نحيتين.
نحية ملاك العربية اللي هما بيحبوها عشان عربية حلوة والعربية عامة بتمثل جزء من كرامة أي راجل . بس برده أنا شايف إن ملاك العربية عمرهم ماقالوا على عيب في العربية وهما بينصحوا حد. يعني واجب برده وانا بانصح واحد بحاجة اقوله هي 10/10 بس خلِّي بالك من كذا. أنا بقى مسمعتش كذا ديه من صحاب العربية. وعشان أنا عارف إن الكمال لله وحده فأنا برمي ودني للإشاعات.
والجزء التاني من اللي بيهاجم والسلام. يعني ييجي واحد يقولك أصلها بتتشقلب بعد ال155 . واللي يقرأ الموضوع يكون لسة راجع من الدائري وكان ماشي 170 معظم الطريق. أو حد يقول أصل العربية مش معمرة ومش هتقعد 18 سنة. ماهو كل العربية في بيئتها الطبيعية مبتعدش أكتر من 300 كيلو في الالماني (مصاريف تشغيل وصيانة غالية) أو 200 في الالسيوي (مصريف اقل وكده كده بره العربية بتتغير بعد 8 سنين بالكتير) احنا بس اللي بنقعد العربية مدة هي متعملتش عشان تعدها ولا في شوارع معمولة للعربية. احنا مينفعش في بلدانا غير وابور جاز, لو كل مواطن كان عنده دم ومشي بوابور جاز هانرصف شوارعنا في مده قياسية.

بس أنا بحيي فيكم إنكم حضرتكم يد واحدة على أي عدوان غادر . بس ياريت برده متخدش النقد على العربية أو على كوريا بمحمل شخصي. لما حد يقول أصل KIA مش بتبيع في أوروبا عشان عربيتها تعبانة وجايب احصائيات مش لازم يكون غلطان و هنصححله المعلومة هنصححها. مفيش أرقام مبيعات معتمدة في العالم ولا في أوروبا غير من جوه الشركة. وديه عمرها مابتفصح عنها. ده فيه شركات أكل عيشها إنها بتعمل Market research وبتحاول تجيب أرقام قريبه من الحقيقى. وسعر الresearch ده بيكون غالي.
أنا بس قصدي هي العربية حلوة ونجحت على الاقل هنا في متطلبات بلدنا. مالنا بقى ومال أوربا والكلام ده. ماهو فيه عربية كتير ناجحة في أوربا مبعتش عربية هنا.
Cerato عربية حلوة و KIA عرفت تنزلها بسعر مغري أنا مش شايف في ده أي حاجة تدعو للتعصب أو الهجوم. كلنا فالاخر حبايب
ربنا يباركلكم في العربية و يسترها معانا كلنا

(على فكرة أنا كنت بخاف أتكلم على الCerato بس بعد الموضوع ده مش هخاف, بجد موضوع رائع)