| تسجيل عضوية جديدة | استرجاع كلمة المرور ؟
Follow us on Twitter Follow us on Facebook Watch us on YouTube
صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 1 2 3
النتائج 21 إلى 27 من 27

  1. #21

    الصورة الرمزية elewey

    رقم العضوية : 64787

    تاريخ التسجيل : 11Mar2010

    المشاركات : 868

    النوع : ذكر

    الاقامة : alexandria

    السيارة: ربنا يكرم

    السيارة[2]: opel corsa

    دراجة بخارية: no

    الحالة : elewey غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    والله يا جماعة انا شايف ان العيب مش من الموردين اللى بينزلوا العربيات الغريبة دى فى مصر العيب من المستهلك انه بيشترى الكلام دة على سبيل المثال العربيات الصينى زى الاسبرانزا و حاجات كتير مع احترامى لمالكها الا انى شايف انها عربيات فاشله بكل المقياييس و عيبوبها كتير ورغم كل دة الناس بتشتريها مش فاهم ليه عشان هو نفسه يركب عربيه فول اوبشن و فيها كل الامكانيات و يدفع قليل طيب ازاى دى يعنى هى شركات العربيات المحترمة التانيه زى البىام و التايوتا و الاوبل و المتسوبيش و غيرهم كتير من الشركات اللى ليها تاريخ فى صناعة السيارات مش قادرين يعملوا عربيه فيها كل المواصفات و باسعار رخيصة و الصين بقى اللى اكتشفت المعادله الصعبه و عملتها طبعآ كلام مش مقنع خالص يبقى المحصله النهائيه ان الشركات الكبيرة دى متقبلش انها تطلع عربيه فيها غلطة لكن الصينى عادى مش حتفرق وبردة رغم كل دة الناس بتشتريها يبقى مش غريب اننا نلاقى مورد منزل عربيه مش عارف ملهاش مرشدير و 600سىسى و فيها تكييف والله انا متاكد ان العربية دى لو نزلت ناس كتير حتشتريها بردة و مفيش فايدة


  2. #22

    AMA

    الصورة الرمزية AMA

    رقم العضوية : 35810

    تاريخ التسجيل : 17Mar2009

    المشاركات : 2,111

    النوع : ذكر

    الاقامة : أسكندرية

    السيارة: جزمة geox

    السيارة[2]: مقضيها بلطجة

    الحالة : AMA غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elewey مشاهدة المشاركة
    والله يا جماعة انا شايف ان العيب مش من الموردين اللى بينزلوا العربيات الغريبة دى فى مصر العيب من المستهلك انه بيشترى الكلام دة على سبيل المثال العربيات الصينى زى الاسبرانزا و حاجات كتير مع احترامى لمالكها الا انى شايف انها عربيات فاشله بكل المقياييس و عيبوبها كتير ورغم كل دة الناس بتشتريها مش فاهم ليه عشان هو نفسه يركب عربيه فول اوبشن و فيها كل الامكانيات و يدفع قليل طيب ازاى دى يعنى هى شركات العربيات المحترمة التانيه زى البىام و التايوتا و الاوبل و المتسوبيش و غيرهم كتير من الشركات اللى ليها تاريخ فى صناعة السيارات مش قادرين يعملوا عربيه فيها كل المواصفات و باسعار رخيصة و الصين بقى اللى اكتشفت المعادله الصعبه و عملتها طبعآ كلام مش مقنع خالص يبقى المحصله النهائيه ان الشركات الكبيرة دى متقبلش انها تطلع عربيه فيها غلطة لكن الصينى عادى مش حتفرق وبردة رغم كل دة الناس بتشتريها يبقى مش غريب اننا نلاقى مورد منزل عربيه مش عارف ملهاش مرشدير و 600سىسى و فيها تكييف والله انا متاكد ان العربية دى لو نزلت ناس كتير حتشتريها بردة و مفيش فايدة
    والله برضة نظرية لأن المورد بيشترى بناءا عن وقائع السوق و معنى أن فيه ناس دفعت مقدم و فلوس عشان تحجز العربيه يبقى كان هيبقى ليها سوق و دا طبعا بسبب قله مستوى ثقافة المستهلك المصرى فده هيكون ذنب المستهلك لما يجيب حاجة مش عارف عنها أى حاجة لأنها الأرخص رغم إنها مش أرخص ولا حاجة عنده مليون بديل فى سوق السيارات المستعمله (لأن إلى أكيد دفع الفلوس دة ميعرفش يعنى أية سى سى مفيش واحد عاقل يدفع المبلغ دة فى حاجة 600 سى سى)
    بالنسبه للأسبرنزا والله أنا شايف إنها عربيه محترمة جدا جدا لو بسعرها الواقعى و بما أننا عمرنا ماشوفنا حاجة واقعية لكن بعد النصب أنا مش مقتنع بأى سعر سيارة فى مصر زيرو نهائيــــــــا بسبب المبالغة الفظيعة و البشعة
    بالنسبه للبى أم و التويوتا و الأوبل و الماركات دى عمتا لو هتتقارن بالأسبرنزا مفيش مقارنه لأن دى فئة سعريه و دى فئة تانيه يعنى لو الأسبرنزا بسعرها الأصلى من غير نصب و البى ام بسعرها الأصلى من غير نصب هنلاقى أن ممكن الأسبرنزا لشاب فى كليه و البى أم لواحد مثلا شغال دا لو بالأسعار من غير نصب لكن بعد النصب محدش بيلاقى توك توك حتى يركبه أو تقدر تقول ان برضة وجود الأسبرنزا لو كان بالسعر الطبيعى بما يرضى الله كان زمانها أنتشرت أكتر أة مفيهاش قوة زى أى ماركة أوروبية أو أمريكية بس على الأقل سيارة محترمة وعلى رأى المثل المصرى الشهير (كل برغوت على أد دمه) بس للأسف الحكومة مصيت دم الشعب كله فمبقاش عندنا دم نجيب حتى عجله و برضة كل دة بسبب ثقافة المستهلك إلى ضيعتنا

    [img3]http://img46.imageshack.us/img46/4245/1867717134copy.jpg[/img3]
    تحت رعاية
    أقوى جروب لحمايه المستهلك من السرقة


  3. #23

    الصورة الرمزية lovlybaby

    رقم العضوية : 73253

    تاريخ التسجيل : 17Jun2010

    المشاركات : 14

    النوع : انثى

    الاقامة : cairo

    السيارة: فرنا اتوماتيك 2011 ان شاء الله

    السيارة[2]: فرنا اتوماتيك 2011 ان شاء الله

    الحالة : lovlybaby غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    السلام عليكم انا قريت من أسبوع تقريبا أو اكتر مش فاكرة بصراحة خبر فى ملحق سيارات الأهرام ان العربية بدأت يحصلها حوداث احتراق غامضة و بدوأ فى سحبها من الأسواق للكشف و محاولة علاج العيب العربية اتحررررررررررررقت


  4. #24

    الصورة الرمزية elewey

    رقم العضوية : 64787

    تاريخ التسجيل : 11Mar2010

    المشاركات : 868

    النوع : ذكر

    الاقامة : alexandria

    السيارة: ربنا يكرم

    السيارة[2]: opel corsa

    دراجة بخارية: no

    الحالة : elewey غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lovlybaby مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم انا قريت من أسبوع تقريبا أو اكتر مش فاكرة بصراحة خبر فى ملحق سيارات الأهرام ان العربية بدأت يحصلها حوداث احتراق غامضة و بدوأ فى سحبها من الأسواق للكشف و محاولة علاج العيب العربية اتحررررررررررررقت
    انا بردة قريت نفس الموضوع دة


  5. #25

    الصورة الرمزية abo_hosni

    رقم العضوية : 13185

    تاريخ التسجيل : 18Jun2008

    المشاركات : 875

    النوع : ذكر

    الاقامة : Minia El-Kamh

    السيارة: Cellphone: Samsung G810

    السيارة[2]: Peugeot 504 GL 1977

    دراجة بخارية: none

    الحالة : abo_hosni غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    حد خد باله من كلمة "تليفاكس" اللي في اليافطة و جنبها 3 أرقام موبايل؟؟؟؟
    هل يعقل أن واحد بالعقلية بتاعة صاحب المحل ده عنده موبايل يستقبل فاكس؟

    مدونتي http://historyneverdies.blogspot.com
    مدرس مساعد جراحة الأطفال و حديثي الولادة


  6. #26

    الصورة الرمزية ahmad5997

    رقم العضوية : 13902

    تاريخ التسجيل : 30Jun2008

    المشاركات : 844

    النوع : ذكر

    الاقامة : فيصل

    السيارة: يا مسهل الحال يارب

    السيارة[2]: Regata 85s

    الحالة : ahmad5997 غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    صبااااح الخيييييييييييييييييييير
    انا داخل اصبح بس وهبقي اقرا بعدين

    يارب اغفرلي وارحمني واشفيني وارزقني واهديني يارب وسع رزقي وقربه ويسره وبارك فيه يارب
    رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيراً


  7. #27

    الصورة الرمزية Bishoy.Girgis

    رقم العضوية : 30571

    تاريخ التسجيل : 20Jan2009

    المشاركات : 5,542

    النوع : ذكر

    الاقامة : EGYPT

    السيارة: Toyota Corolla 1996

    السيارة[2]: Nissan Sunny 2OO9

    دراجة بخارية: I Don't Like It

    الحالة : Bishoy.Girgis غير متواجد حالياً

    افتراضي -

    hasad">

    لا تعليق هههههههههههه



 
صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 1 2 3

المواضيع المتشابهه

  1. الكل لازم يدخل
    بواسطة bebom في المنتدى بيـــع و شــــراء
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 13-08-2012, 09:27 AM
  2. مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 25-01-2011, 09:37 PM
  3. لا تعليق الصورة أقوى من الكلام
    بواسطة amrezzat82 في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 04-01-2011, 12:22 PM
  4. شوف الصورة ...وحط تعليق
    بواسطة A7MED_PHARMA في المنتدى المنتــــــدى الاجتمــاعى
    مشاركات: 46
    آخر مشاركة: 15-01-2010, 12:18 AM
  5. لازم تعلق على الصورة دية لازم وحتما لابد
    بواسطة tamertamer في المنتدى أوبـــــل
    مشاركات: 13
    آخر مشاركة: 27-01-2009, 04:45 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2