أنا بكتب الموضوع ده بالذات عشان بقى لى فترة طويلة بدخل المنتدى ألاقيه شكاوى فقط و كأنه اتحول لقسم المقترحات و الشكاوى الخاص ببروتون و توكيل عز العرب بشكل خاص و حتى المقترحات كمان كاتبها مجاملة.
أكيد ما حدش مننا ما بتقابلوش مشاكل و من حقك تشرك كل الناس معاك فيها عشان تحلها أولا و يبقى فيه أكتر من واحد بيفكر معاك و ثانيا عشان لما تتحل تبقى مرجع للباقى عشان لو حصلت لحد تانى يقدر يحلها مباشرة من غير تكرار عرض المشكلة مرة تانية.
بس هو ده الهدف من وجودنا فى المنتدى الشكوى .......الشكوى ........الشكوى............ و لا حاجة غير الشكوى.
ليه لما اللى بيشتكى مشكلته بتخلص ما بيتعبش نفسه و يعمل موضوع يقول فيه إن مشكلته خلصت و ليه لما بنشوف حاجة إيجابية أو موقف كويس مع العربية أو التوكيل ما بنتكلمش عليه و لا بنجيب سيرته و كأن العادى إنك تاخد خدمة فوق الممتازة فى كل حاجة و تدفع أرخص الأسعار و تتحل كل مشاكلك (in no time) زى ما بيقولوا و الحالة الشاذة اللى ممكن تحصل إن عنصر من اللى فاته دول يحصل فيه أى نوع من الخلل و ساعتها العربية زبالة و التوكيل سىء و أنا ندمان و أنا بعيط و كان عندهم حق اللى حذرونى من العربية ...... إلى آخره من كلام الندب اللى لا يودى و لا يجيب.

و بالعكس بقى نادرا لما نلاقى حد بيشكر فى حاجة إيجابية أو بيعلق على موقف انبسط منه أو حد عملله حاجة مش متوقعة فشاركنا المعلومة و شكر الشخص اللى عمل كده زى ما بيقطع فيه لما يقصر فى حاجة طبعا أنا بقول نادرا و الموضوع يكاد يكون منعدم و خاصة فى الفترة الأخيرة و فى النقطة دى بالذات بشكر العضو call Sherif اللى بجد إنسان محترم بمعنى الكلمة على قد ما غلط فى الناس و فى العربية و التوكيل بكل ما فيه ساعة مشكلته اللى كانت بحق مشكلة مش زى الهيافات اللى بنقراها دلوقتى إنما أفتكر برده لما اتحلت مشكلته و لأنها اتحلت بشكل استثنائى و غير مسبوق برده كتب عن الموضوع و إزاى اتحلت و اعتذر للناس اللى غلط فيهم على انفعاله و شكرهم على جهدهم فى حل الموضوع و ما اعتبرش نفسه مجرد واحد اتردله اعتباره و رجعله حقه الضايع و إن ده هو الطبيعى.
يا ريت يا جماعة يبقى ده طبعنا زى ما بنشتكى و نغلط فى الناس برده نديهم حقهم لما يعملوا حاجة كويسة و مانبقاش أنانيين نتعب و نسهر و نكتب مواضيع لما نشتكى بس و نعمل عمى و طرش لما نلاقى حاجة إيجابية أو مشاكلنا اتحلت.
أنا آسف و بعتذر لكل الأعضاء إذا كنت منفعل شوية فى الأسلوب اللى اتكلمت بيه بس أكيد أغلب الأعضاء و خصوصا الأعضاء القدامى مش راضياهم حالة المنتدى و اللى وصلله دلوقتى