مهم جدا اننا نتوقع ان الاخوان الآن ليهم فرصه كبيره ماكانوش يحلمو بيها انهم يترشحو للرئاسه واحتمال كبير ينجحو لأن شعبيتهم كبيره ..

سمعت والله اعلم ان مؤيدينهم قد يكونوا " ربع الشعب المصري " بدليل ان كان ليهم اعضاء كتير في مجلس الشعب قبل تزوير الانتخابات ... يعني تخيلو لو فيه - مثلا - 6 مرشحين للرئاسه ومنهم واحد اخوان ... يبقى كده ضمن الفوز في الانتخابات

وياخوفي بقى لو ده حصل يكون وجودهم في السلطه ذريعه لاسرائيل والغرب انهم يعملو اللي نفسهم فيه من زمان وهو احتلال مصر ... دي حقيقه ماينفعش ننكرها ... ان احتلال مصر هدف لاسرائيل ... والغرب كله اكتر حاجه مخوفاهم من اللي بيحصل في مصر النهارده هو تولي الاسلاميين الحكم في مصر وده هيخلينا ندخل في صراعات معاهم ونبقى معزولين وعلاقاتنا الخارجيه تسوء .

ومش مستبعد ان يكون كل ده مخطط صهيوني برعاية امريكا للوصول لهدفهم وان كل اللي بيحصل كان متخطط له

اصل الصراحه ومن غير ماحد يزعل اعتقد ان اللي حصل في مصر وتونس وبيحصل في دول تانيه في المنطقه زي اليمن والجزائر والبحرين " اللي بيحرك التظاهرات في البحرين شيعه " مش محض صدفه ولكن كان متخطط له منذ سنوات

طبعا الثوره دي شيء عظيم خلانا نتخلص من النظام الفاسد اللي حكمنا سنين طويله وغرقنا في الفقر والجهل والمرض وكلنا كنا بنحلم باليوم اللي نتخلص فيه من كل ده .. وفعلا معظم من كان في المظاهرات ناس زينا بيحلمو بمصر افضل ... ولكن مين استغل اللي كنا فيه وحرك التظاهرات دي ؟

عايز اعرف آرائكم ؟؟؟