السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :
انا اشتركت في هذا المنتدي مخصوص عشان هذا الموضوع اللي شاغلني بقاله أكتر من 6 شهور وخلاص ناوي بجد على شهر 9 أشتري زيرو موديل 2012 سيارة تيجو.
يا جماعة السيارة تحفة بجد وعجباني موووووت , شكلها جامد جدا وكمالياتها حلوة قوي , بس والله اني خايف ليكون الصيني عموما في كل حاجة وحش يعني زي الموبايلات وغيره , بس اللي مطمني كذا حاجة ان كتير ناس راكبنها بس المشكلة انها عربية جديدة يعني لسة الناس ما لبستهاش أو ممكن تكوت فعلا حلوة , عموما أنا وقفت 4 ماشيين في الشارع بالتيجو كله قالي كويسة بس معظمهم تجربة بحد أقصى 9 شهور يعني لسى العربية محتاجة تتداس.
الحاجة التانية في مواقع تانية بتشكر فيها جدا وبتقول العيوب كلها عيوب بسيطو وبتتقفل على صيانة الالف كيلو.
يا جماعة والله أنا محتار جدا ونفسي أشتريها أنا متجوز وعندي طفل وحاسس انها لايقة عليا قوي خصوصا ان كمان مدير في شركة , يعني كمان بتدي بريستيج, المهم أنا محتاج جدا رأيكم ويكون حيادي وبصراحة لأني فعلا محتار فيها جدا جدا وعايز أشتريها الصبح من لهفتي عليها بس مش عايز ارميها زي موبايلي اللي في الدرج دلوقتي وبايظ.
أرجو الافادة الفنية والعملية عن السيارة.
1- السحب:
2- الموتور وعزمه:
3- قطع الغيار موجودة ولا لأ وأسعارها ايه:
4- العفشة.
5- البنزين:
6-أعطال ان وجدت:
وأسف جدا على الاطالة بس والله أنا جاد جدا واحنا شباب زي بعض وعايزين اللي بجد يفيدني لأني والله رأيكم هيأثر بشكل كبير على قراري في شراء السيارة تيجو 1600 سي سي.
ولكم جزيل الشكر,,,